Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Apple: Juni 2012 Phoenix - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Apple
Amerika-ontdekker

Reis Apple: Juni 2012 Phoenix - LA

Bericht door Apple »

Hoi!

Ik ben al een tijdje bezig met het plannen van onze eerste Amerika reis in juni 2012. Mijn vriend en ik kunnen ongeveer 3 weken op reis gaan en willen sowieso ook New York zien.
Dankzij dit forum heb ik al een aardige opzet kunnen maken! Maar ik ben benieuwd naar jullie mening en sta natuurlijk open voor tips en kritiek!

We hebben er voor gekozen om een andere begin- en eindpunt te hebben ivm tijdsgebrek. En om die reden slaan we Bryce en Zion over, zo hebben we meer tijd voor de steden en andere NPs.

---------------------------------------------------------------------

dag 1
Vliegen Amsterdam-New York
Overnachting New York

dag 2 - 5
New York
Overnachting New York

dag 6
Vliegen New York-Phoenix (ochtendvlucht)
Rijden van Phoenix naar Senoda (122 miles)
Overnachting Senoda

dag 7
Rijden van Sedona naar Grand Canyon (108 miles)
Overnachting Grand Canyon (Kachina Lodge)

dag 8
Grand Canyon (zonsopgang, wandelen e.d.)
Overnachting Grand Canyon (Kachina Lodge)

dag 9
Rijden Grand Canyon naar Las Vegas (276 miles) via Route 66?
Overnachting Las Vegas

dag 10
Rijden Las Vegas naar Death Valley (171 miles)
Overnachting Stove Pipe Wells of verder rijden naar Bishop?

dag 11
Rijden Death Valley naar Yosemite NP via Tioga Pass? (214 miles)
Overnachting Yosemite NP

dag 12
Yosemite NP (wandelen ed)
Overnachting Yosemite NP

dag 13
Yosemite NP (wandelen ed)
Overnachting Yosemite NP

dag 14
Rijden van Yosemite NP naar San Francisco (165 miles)
Overnachting San Francisco

dag 15
San Francisco

dag 16
San Francisco

dag 17
Rijden van San Francisco naar ??? (via highway 1)
Overnachting ...???

dag 18
Rijden van ?? naar Oxnard (via highway 1)
Overnachting Oxnard

dag 19
LA of stranddag
Overnachting Oxnard

dag 20
LA of stranddag
Overnachting Oxnard

dag 21
LA of stranddag
Overnachting Oxnard

dag 22
Rijden van Oxnard naar Los Angeles Airport (65 miles)
Vliegen Los Angeles - Amsterdam

dag 23
Aankomst Amsterdam

De reden dat we maar 1 naar in Las Vegas blijven is omdat die stad ons niet echt aanspreekt maar we wel een keer de Strip willen zien! Tussen San Francisco en LA moeten we een tussenstop maken maar ik ben er nog niet uit waar.. hebben jullie tips? We willen graag LA bekijken vanuit een ander stadje aan het strand, dat is goedkoper en kunnen we ook een stranddag houden.

Alvast bedankt voor het bekijken van mijn reisschema!

Groetjes,

Apple
Afbeelding
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Reis Apple: Juni 2012 Phoenix - LA

Bericht door tcoppers »

Hallo Apple,

Is een mooie route die jullie hebben gepland. Weet je al wat overnachtingsplaatsen. Bv. in Yosemite,
San Francisco. Om een indruk te krijgen val Las Vegas is een volle dag wel voldoende meer heb ik
op mijn eerste trip in 2007 ook niet gedaan. Die ene dag ben ik ook nog naar Hooverdam gereden.
Tussen San Francisco en Oxnard zou je voor Monterey kunnen kiezen is wel een stuk duurder.
Ik heb in 2007 voor Ramada Inn gekozen in Marina, was toen net geopend en afstand tot Monterey is
maar 10 miles.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tusssen SF en LA is Cambria ongeveer halverwege. Of San Simeon of Morro Bay. Maar met de sights onderweg zal SF-Cambria al een hele rit zijn.
Oxnard is ongeschikt om dagelijkse bezoeken aan LA te brengen. Het betekent en 's morgens en laat in de middag in de file staan.Ik zou proberen in LA zelf te gaan logeren.
Als je in twee dagen van LV naar Yosemite wil rijden zou ik een overnachting in Lone Pine of Bishop aanbevelen. Of in DV overnachten en dan een extra stop voor je Tioga Pass gaat rijden bv in Lee Vining.
Yeehaw
Apple
Amerika-ontdekker

Bericht door Apple »

Bedankt voor jullie reacties!

@Yeehaw, hmm dat klinkt niet echt relax inderdaad. Misschien dan ergens halverwege 2 nachtjes voor de ontspanning en dan in LA 3 nachten. Nog even puzzelen met de reis van Las Vegas naar Yosemite. Het lijkt me namelijk wel erg bijzonder om te slapen in Death Valley.

@Thea, ik heb wel al gezocht maar eigenlijk nog niet een keuze gemaakt. Te veel keuzes overal :). Vooral Yosemite is lastig, in het park is schreeuwend duur maar wat is dan nog te reizen buiten het park..
Afbeelding
Apple
Amerika-ontdekker

Bericht door Apple »

Zo even weer een reactie plaatsten, door drukte op mijn werk is het plannen van onze trip wat naar achteren geschoven.
Gelukkig heb ik er nu weer wat meer tijd voor!

We hebben afgelopen weekend de tickets geboekt. Vast staat nu dus de aankomst datum (9 juni NY, 14 juni Phoenix) en vertrek (30 juni LA). Alleen waar begin ik nu? Moet ik eerst de hotels in de parken boeken? Wat zijn hiervoor normale prijzen? Of beter eerst de auto? Ik weet even niet meer wat handig is om te doen :)

Overigens zijn tips voor het schema natuurlijk nog steeds welkom.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die auto heeft geen haast. Ik zou zelf beginnen met Yosemite, zeker als je in het park wilt overnachten. Een tent of cabin bij Curry Village is de goedkoopste optie. Zie hiervoor www.yosemitepark.com . Bij de Grand Canyon kan het ook aardig snel volraken. Zie www.xanterra.com voor de mogelijkheden. Je noemt de Kachina Lodge, maar voor ongeveer 100 dollar per nacht heb je ook al iets in het park, aan de rim of op loopafstand.

Marianne
Apple
Amerika-ontdekker

Bericht door Apple »

@Marianne, Bedankt voor je reactie! De hotels in de parken zijn geboekt!
Afbeelding
Apple
Amerika-ontdekker

Bericht door Apple »

Wow, lange tijd niks meer gepost! Ik ben wel bezig geweest met onze reis, o.a. zijn de auto en een groot gedeelte van de hotels(/kamers) geboekt.

Onze route ziet er nu als volgt uit (kleine wijzigingen);

dag 1
Vliegen Amsterdam-New York
Overnachting New York

dag 2 - 5
New York
Overnachting via AirBnB

dag 6
Vliegen New York-Phoenix (ochtendvlucht)
Rijden van Phoenix naar Senoda (122 miles)
Overnachting Senoda motel

dag 7
Rijden van Sedona naar Grand Canyon (110 miles)
Overnachting Bright Angel Lodge

dag 8
Grand Canyon (zonsopgang, wandelen e.d.)
Overnachting Bright Angel Lodge

dag 9
Rijden Grand Canyon naar Las Vegas (294 miles) via Route 66
Overnachting Las Vegas

dag 10
Rijden Las Vegas naar Bishop of Lee Vining (290/345 miles) via Death Valley
Overnachting Bishop of Lee Vining

dag 11
Rijden Bishop of Lee Vining naar Yosemite NP (201/139 miles) via Bodie & Tioga Pass
Overnachting Curry Village

dag 12
Yosemite NP

dag 13
Yosemite NP

dag 14
Rijden van Yosemite NP naar San Francisco (219 miles)
Overnachting via AirBnB

dag 15
San Francisco
Overnachting via AirBnB

dag 16
San Francisco
Overnachting via AirBnB

dag 17
Rijden van San Francisco naar Monterey (115 miles) via highway 1
Overnachting Monterey

dag 18
Rijden van Monterey naar Cambria (102 miles) via highway 1
Overnachting El Colibri Hotel & Spa

dag 19
Rijden van Cambria naar LA (235 miles) via Santa Barbara en Malibu
Overnachting via AirBnB

dag 20
LA
Overnachting via AirBnB

dag 21
LA
Overnachting via AirBnB

dag 22
Rijden van LA naar Los Angeles Airport
Vliegen Los Angeles - Amsterdam

dag 23
Aankomst Amsterdam

Ik zit nog met een tweetal problemen. Nou ja problemen, ik kan er geen beslissing over nemen :)

Het gaat om dag 10, het lijkt me best een heftig dagje. Vroeg opstaan, lang rijden maar ik wil ook nog mooie shots kunnen maken in Death Valley. Of zou ik 1 dag minder doen in de Grand Canyon? Dan hebben we in plaats van 1.5 dag maar een half dagje. Dag 7 van Sedona naar Grand Canyon is namelijk maar een klein stukje dus zullen we uiterlijk daar om 1 uur zijn. Is dit genoeg om de Grand Canyon te zien? Het liefst zou ik ook daar willen wandelen.
Dit vind ik een lastige keuze, want ik ben bang dat we dan balen dat we maar zo kort hebben in de Grand Canyon of dat we spijt krijgen omdat we het eigenlijk wel hebben gezien na die ene dag....

Het tweede is of het stuk van Cambria naar LA (dag 19) niet te lang is om ook nog Santa Barbara, Malibu en de Baywatch stranden te zien.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je mooie foto's in Death Valley wilt maken moet je er eigenlijk overnachten, dan zijn de kleuren veel mooier, en door de schaduwen spreken de heuvels veel meer. Wat de Grand Canyon betreft zijn de meningen hier nogal verdeeld. Als je niet wilt wandelen is een halve dag voldoende, maar wil je wel wandelen dan zul je wat meer tijd nodig hebben. Het hangt er ook van af wat je wilt doen; langs de rim lopen, of een stuk naar beneden of allebei. Afgelopen september was ik er 2 nachten en eigenlijk hadden we toen te weinig tijd om alles te doen wat we gepland hadden. Misschien heb je iets aan mijn reisverlsag om een idee te krijgen.
Je zou de verdeling langs de kust wat anders kunnen doen door bijvoorbeeld van SF naar Big Sur of Cambria te rijden. Dan heb je meer tijd voor Santa Barbara en Malibu. Het stuk van Monterey naar Cambria is niet zo ver, maar het hangt er natuurlijk van af wat jullie die dag allemaal willen doen.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als je zo uitkijkt naar de Grand Canyon en wil wandelen zou ik het houden op twee nachten.
In 2008 waren wij er ook twee nachten en hebben wij niet alles kunnen doen wat wij wilden (ook een beetje slecht gepland van onze kant)
Ik zou graag nog eens terug naar de GC gaan om af te dalen in de canyon. Dat zal nog niet voor de volgende reis 2012 zijn (Noordwesten) maar het komt ooit terug op het programma.
Wat zijn je plannen in Sedona? Misschien kan je in één ruk naar de GC doorrijden?
Death Valley zou ik ook een overnachting aanraden. Ongelooflijk prachtige kleuren op het einde van de dag. Wij zijn er afgelopen juni voor een tweede keer geweest en ook dat zal niet de laatste keer zijn.

Op zich is het een mooie route maar je komt precies net één of twee daagjes te kort als ik je zo hoor. Keuzes maken dus :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nachtje minder Yosemite of is dat een oneerbaar voorstel ;) ?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Aiai Hans, hopelijk leest Marianne dit niet :wink:
Het is natuurlijk ook een optie om elders een dag te winnen. Als TO de dag ervoor in Lee Vining zou geraken kan er wel een dag Yosemite vanaf eventueel.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zeker een oneerbaar voorstel! Ik vond het nu juist zo geweldig in deze route dat er 2 dagen voor Yosemite uitgetrokken waren. Zeker in juni!
Kijk eens goed wat je bij de Grand Canyon wil doen. Het is handig om de Guide door te lezen, dan heb je een goed idee van wat er te doen is. Als je van Seonda komt heb je ook nog aardig wat tijd, en je hoeft ook niet heel vroeg te vertrekken als je naar Las Vegas rijdt.
Sedona overslaan zou misschien kunnen maar het wordt dan wel een lange dag met die vlucht erbij.

Marianne
Apple
Amerika-ontdekker

Bericht door Apple »

Bedankt voor alle reacties! Idd keuzes maken, beetje jammer maar het is niet anders ;)

Direct doorrijden naar GC willen we liever niet ivm vlucht en na een drukke week in New York is het wel lekker om een rustige start te hebben.

We willen eigenlijk geen dagen van Yosimite afsnoepen. Ik denk dat we in de Grand Canyon langs de rim willen lopen en ook een stukje naar beneden. Ons hotel natuurlijk vlak bij de Bright Angel Trail. Dus ik denk dat we dan de 1.5 of 2 mile hike gaan doen. Als we dan op tijd vanuit Sedona vertrekken hebben we daar denk ik wel genoeg tijd voor. Hopelijk gaan we ooit nog is naar Bryce / Zion en dan kunnen we GC nog een keer mee paken. Zonsondergang in Death Valley klinkt inderdaad erg bijzonder. Ik denk dan dat we toch maar 1 nacht in GC opofferen.

Tussen SF en LA willen we eigenlijk wel een half dagje of nog beter twee halve dagjes strand mee pakken.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer