Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bus in yosemite of gewoon wandelen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stekun
Amerika-ontdekker

bus in yosemite of gewoon wandelen?

Bericht door stekun »

wij hebben 1 middag(helaas ook nog laborday, ma 5/9) in yosemite. we komen vanuit de zuidingang (verblijf in oakhurst). We willen dan yosemite village inrijden en dar parkeren. we willen graag mariposa grove zien en wellicht glacier point.
kunnen we dat het beste zelf rijdend doen, of toch een shuttlebus nemen. of kunnen we ook wandelen?
wat zouden jullie verder aanraden voor deze middag, is nl onze eerste keer daar.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: bus in yosemite of gewoon wandelen?

Bericht door RiverCola »

Ik zou je aanraden om de Mariposa Grove links te laten liggen (dit ligt niet ín de vallei maar juist dichter bij Oakhurst, na de ingang van het park ga je niet links- maar rechtsaf) en de vallei in te rijden. Zet je auto ergens neer en gebruik de shuttlebus naar de verschillende uitzichtpunten/trailheads. Loop bijvoorbeeld naar Mirror Lake, wandel langs een aantal van de watervallen en door de wijden, langs de rivier. Of maak de wandeling naar de Vernal Falls. Ik kan niet inschatten of je qua tijd nog naar Glacier Point kunt gaan, toen wij er waren was deze weg, vanwege sneeuw, nog gesloten.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

mijn mening is dat je mariposa grove en glacier point prima met de auto kan doen vanuit oakhurst, maar idd, labor day, ga heel vroeg op pad..... in de valley zal het wel een chaos zijn....
vanuit oakhurst naar mariposa grove is een half uurtje, van mariposa grove naar glacier point doe je wel een uur over denk ik.
stekun
Amerika-ontdekker

Bericht door stekun »

probleem is dat we vanuit Sf vertrekken rond 6.30 s 'ochtends. Ik denk dat we dan rond 11.00/12.00 in de middag bij oakhurst zijn. dan snel inchecken en op weg naar yosemite.
Ik wil dan proberen voor mariposa en glacier point te gaan. maar gezien drukte die men verwacht, kan ik dan beter met glacier point of met mariposa starten? Wellicht gaan de amerikanen eind van de middag weer richting huis.
Of kan ik gezien drukte misschien beter iets heel anders doen wat ook bijzonder is?
Puckiet
Amerika-ontdekker

Bericht door Puckiet »

Kun je Mariposagroove niet nog de volgende ochtend vroeg doen? Geeft iets meer rust op laborday. Verder zou ik die dag zoveel mogelijk met de shuttle doen, dus zo gauw je een plaats ziet, je auto parkeren.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

stekun schreef:probleem is dat we vanuit Sf vertrekken rond 6.30 s 'ochtends. Ik denk dat we dan rond 11.00/12.00 in de middag bij oakhurst zijn. dan snel inchecken en op weg naar yosemite.
Dan kom je dus op het drukste moment aan in het park. Zeker op zo'n dag als Labor Day zou ik juist heel vroeg in het park willen wezen. Bestaat er een mogelijkheid een dag eerder richting Yosemite NP af te reizen (al zullen hotelprijzen hoog zijn in Oakhurst/Mariposa).

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
stekun
Amerika-ontdekker

Bericht door stekun »

helaas moeten we de volgende dag alweer vroeg verder met onze reis.
dus jullie raden aan om naar yosemite village te rijden, zo snel mogelijk te parkeren en de shuttlebus te nemen.
Zijn die bussen gratis? en welke bus kunnen we het beste nemen om in ieder geval nog wel het mooiste mee te pakken van yosemite in de korte tijd die we hebben.

is het dan een idee om bijv aan het einde van de dag (als hopelijk veel mensen weer terug gaan) dan nog mariposa te doen?

Hoe laat wordt het donker daar?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Heel eerlijk, als je maar een middag voor Yosemite hebt en dat is dan ook nog eens op Labor Day dan zou ik het park helemaal overslaan.
Rond de middag aankomen en dan parkeren in de Valley kan je naar alle waarschijnlijkheid wel vergeten.
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Overslaan. Yosemite is geen Hoge Veluwe. Daarnaast is het enorm druk in de vallei. Parkeren is vrijwel onmogelijk na 11.00 in de ochtend op een drukke dag (Labor Day) Alles vol!Als je dan in de ochtend al een flink stuk hebt gereden, zou ik het je ten zeerste afraden.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ja ik sluit me aan bij Rob, te weinig tijd.........afgeraden.....
stekun
Amerika-ontdekker

Bericht door stekun »

ergste is dat het allemaal al geboekt is, dus we zitten eraan vast.
dan gaan we er toch maar heen op goed geluk.
en hopend dat we een parkeerplekje vinden
toch?
heb wel even het reisburo gemaild en situatie uitgelegd. vind het wel wat vreemd dat zij hier geen rekening mee hebben gehouden. zij hebben de reis zo voor osn uitgestippeld
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Daarom raden de meeste mensen op dit forum ook aan om zelf je reis te plannen en te boeken. Ten eerste is een middag in Yosemite sowieso veel te weinig om een beetje een goede indruk van het park te krijgen en ten tweede kun je zelf geboekte hotels zo goed als altijd kosteloos annuleren tot 24 of 48 uur voor aankomst.

Maar ik hoop dat je eruit komt met het reisbureau om deze nacht om te boeken!
stekun
Amerika-ontdekker

Bericht door stekun »

net eea nagekeken en we kunnen ook om 5.00 ochtends uit SF vertrekken dan zijn we rond 9.00 in oakhurst.en willen dan gelijk doorrijden naar yosemite. is dat wellicht nog wel te doen qua parkeren?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Waarom wil je eerst naar Oakhurst?, je kunt beter meteen naar Yosemite rijden en pas aan het eind van de dag naar Oakhurst gaan en inchecken, dat bespaart je weer een paar uur heen en weer rijden.
Om 9:00 uur inchecken zal waarschijnlijk toch niet lukken.
marloesss
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesss »

Als je om 5 uur wegrijdt uit SF, waarom dan niet de westingang nemen? Die is dichterbij de valley, betere parkeeropties. In the valley even stoppen na de tunnel, daarna de trail naar Bridalveil fall (15 minuten), dan kun je nog naar Yosemite falls (30 minuten). Als je vroeg bent/veel energie hebt is de Mist Trail heel mooi maar dat duurt wel even, die begint achterin de valley, prima bereikbaar met de gratis shuttlebus.

Glacierpoint kun je dan onderweg naar het Oakhurst evt. meepakken, zonsondergang? Je mist dan Mariposa, maar ja, keuzes, keuzes, keuzes. :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Harry schreef:Waarom wil je eerst naar Oakhurst?, je kunt beter meteen naar Yosemite rijden en pas aan het eind van de dag naar Oakhurst gaan en inchecken
Dat lijkt mij ook een beter plan. Als het motel/hotel toch al vastgelegd is hoef je helemaal niet al zo vroeg in te checken, dat kan net zo goed ná je bezoek aan Yosemite NP.

Het is zo'n 4 uur rijden vanaf San Francisco dus als jullie nou heel vroeg vertrekken kun je best op tijd in Yosemite NP zijn en dus de drukte voor zijn. Mijn ervaring is dat het na 09:30 uur gauw heel druk wordt in de parken.

Wat ook nog een optie is om toch de avond ervoor (eind van de middag) San Francisco al te verlaten en een motel op de weg naar Yosemite NP uit te zoeken. Dat zou je vanuit Nederland al kunnen regelen en vastleggen. Je laat dan wel een nacht San Francisco schieten en kost je een extra motelovernachting maar geeft misschien meer rust de andere dag.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Nog niet zo'n slecht idee van Coyote!

Ik zou Oakhurst echt overslaan, dat is zo de andere kant op. Wil je persé eerst naar Oakhurst zou ik me beperken tot Marisposa Grove. Verder kom je niet. Heb je al mazzel als je daar de auto nog kan parkeren.

Het rijden in het park neemt naar mijn mening veel tijd in beslag. Glacier Point is fantastisch, maar moet je echt vroeg die kant op gaan. Wij reden daar rond 11.00 uur weer weg en er stond een kilometers lange file om te mogen parkeren. Ik zal je zeggen..........als je daarin staat wordt je niet blij want je ziet de minuten (zo niet uren)voorbij tikken voordat je geparkeerd bent.

Reisbureaus zijn blijkbaar zelf niet in Yosemite geweest want ze adviseren de meest rare dingen. Dat hebben wij ook zelf mogen ondervinden hoor :wink:
stekun
Amerika-ontdekker

Bericht door stekun »

bedankt voor jullie tips!
we hebben inderdaad besloten om rechtstreeks vanuit sf naar yosemite village te rijden (verwachte aankomst rond 8.45/9.00). we willen aldaar parkeren
en de 4 mile trail doen. eerst met de speciale bus om 10.00 en terug wandelen.
Zit nu alleen te denken wat we hierna doen. We willen het liefst mariposa doen, omdat dat toch op de terugweg naar het hotel in oakhurst ligt. ik ben alleen bang dat als we rond 14.00 richting mariposa gaan dat we daar nergens kunnen parkeren en dan is het zonde.
wat zouden jullie doen? gok nemen of beter een andere trail in yosemite village erbij doen?
en welke is voor deze tijd van het jaar leuk om te doen? (niet te zwaar ?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zou daarna gewoon richting Mariposa Grove gaan. Er staat wel aangegeven of je er kunt parkeren of niet. Is er geen plek meer dan kan je parkeren bij Wawona en vanaf daar de shuttlebus nemen.

Je rijdt dan wel een stukje heen en weer voor piet snot maar dat is dan even niet anders.
Tijdens ons bezoek kon je ook parkeren bij de zuidingang en vanaf daar op de bus naar Mariposa Grove stappen. Eenmaal terug bij de auto rij je zo het park uit en ben je zo in Oakhurst.
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

stekun schreef:bedankt voor jullie tips!
we hebben inderdaad besloten om rechtstreeks vanuit sf naar yosemite village te rijden (verwachte aankomst rond 8.45/9.00). we willen aldaar parkeren
en de 4 mile trail doen. eerst met de speciale bus om 10.00 en terug wandelen.
Zit nu alleen te denken wat we hierna doen. We willen het liefst mariposa doen, omdat dat toch op de terugweg naar het hotel in oakhurst ligt. ik ben alleen bang dat als we rond 14.00 richting mariposa gaan dat we daar nergens kunnen parkeren en dan is het zonde.
wat zouden jullie doen? gok nemen of beter een andere trail in yosemite village erbij doen?
en welke is voor deze tijd van het jaar leuk om te doen? (niet te zwaar ?
Goede keuze om het zo te doen! Ik moet zeggen dat mijn persoonlijke mening is dat ik Glacier point veel mooier vond dat Mariposa Groove. Als ik de keuze had zou ik voor Glacier point gaan ipv Mariposa Groove. Maar goed, meningen verschillen ;-).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer