Verschikkelijk om te lezen (dit hele verhaal, niet je reactie uiteraard), en het onderschatten van de natuur is heel makkelijk. Uiteraard heb ik het nodige commentaar gekregen op onze trip door death valley ( viewtopic.php?f=10&t=23616&start=60 ) maar uiteindelijk verwacht je simpelweg niet dat er zulke dingen kunnen gebeuren.thuul schreef:
Die man was niet bepaald dom gezien zijn staat van dienst lijkt me, bovendien ook nog popkenner en dan dit.......
Als je (zoals wij toen) geen ervaring hebt met de hitte, uitgestrektheid etc. ga je ervan uit dat het allemaal wel mee zou vallen. Dat klinkt misschien naief, maar het verschil met Nederland / Europa is gewoonweg bizar. Uitdrogen in een woestijn denk je bijvoorbeeld aan de Sahara (hoewel daar de meeste mensen verdrinken), maar niet in Amerika..
(weet zeker dat ik hier een hoop commentaar op krijg, maar blijkbaar denken meer nieuwelingen er zo over)
Off topic: tijdens onze Death Valley trip (en ook alle andere) hadden wij 6 liter water bij ons en een telefoon die het overal doet, al is het alleen 911. Verder altijd een soort overlevingspakketje bij de hand, zoals nootjes, energierepen etc. En nooit lopen, maar daar is iedereen het hier al aardig over eens.