Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aardbevingen: Colorado en Virginia

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
guinevere
Amerika-expert

Re: Aardbevingen: Colorado en Virginia

Bericht door guinevere »

Ook hier in Maryland kon je het flink voelen.

Het is de eerste keer dat ik aardbeving mee heb gemaakt en ik vond het echt een rare gewaarwording. Ik was op stal mijn paard aan het borstelen toen ineens alles begon te schudden. :shock: Het rammelde flink en mijn eerste gedachte was "oh god, er is een paard keihard tegen de stalwand gevallen", gevolgd door "zijn ze nou allemaal op hol geslagen aan de andere kant", "hier klopt iets niet" en toen ineens was het over. Alle paarden waren flink geschrokken en liepen met grote ogen rondjes door hun stal. Toen dacht ik al gelijk dat het een aardbeving geweest was, maar dat gebeurt hier eigenlijk nooit dus ik wist echt niet wat ik er nou van moest denken. Gelukkig kwamen er snel andere mensen kijken of alle paarden OK waren en die zeiden dat het dus wel een aardbeving was. Nou ja, nu weet ik dat weer voor volgende keer haha.
Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wij hebben 6 paarden ..en we hadden ze in de pasture ..ze merkten er niets van.
Gast

Bericht door Gast »

Hier begon onze hond ineens te blaffen. Daarna hoorde ik het huis kraken. Niks gevoeld verder. Zag pas later dat het om een aardbeving ging.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben twee honden. 1 sliep gewoon verder en de andere kwam naar boven gerend naar waar ik was. Zo verschillend....
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

De paarden in de les en op het land waren hier ook niet onder indruk. Dus ik denk dat de paarden die op stal stonden meer schrokken van het rammelen dan van de schokken zelf. Gelukkig stonden ze niet lang daarna alweer lekker op hun hooi te knabbelen.
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, dat was me de ervaring wel! Ik was op weg naar Richmond om Kai terug naar VCU te verhuizen en we besloten in Ashland (ongeveer 55 km van het epicentrum verwijderd) bij een Subway te stoppen voor een late lunch. Ik was net aan het afrekenen en Kai op weg naar het toilet, toen het opeens hard begon te rommelen en alles enorm begon te schudden. Heel eng! Eerst wisten we niet, wat het was en toen riep iemand "Earthquake! Outside!" en iedereen in het restaurant rende naar buiten. Het was echt even flinke paniek en ik stond naderhand wel te trillen. Het was erg eng en achteraf hadden we niet naar buiten moeten rennen, maar onder de tafel moeten schuilen. We hebben hier thuis ook wat schade en heel wat op te ruimen. Hier wat foto's, die Rick maakte.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Hier in Centraal Colorado niets gevoeld maar het was dan ook bijna middernacht maandagavond en ik lag al lekker te slapen in mijn bedje.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Mijn vrouw belde me op en vroeg of ik de aardbeving had gevoeld en ik dacht dat het een grapje was want ik zat in de auto en heb niets vernomen!
Mijn vrouw vertelde dat haar hele kantoor heen een weer werd geschud :o .
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ben net thuis en hoor nu pas het verhaal van mijn man, hij wilde me niet bangmaken dus had bewust niet gemaild, behalve dan dat hij ongedeerd was. Hij was met een vriend in het air and space museum bij dulles airport. Ze stonden gezellig bij de space shuttle te kijken. En opeens bewoog alles, de muren van de enorme hangaar op en neer, de grote deuren alle kanten op en zelfs de space shuttle ging op en neer! Zij snel het midden van het gebouw, de trappen bewogen ook allemaal en toen snel naar buiten. Hij was zich echt dood geschrokken! Ik ben blij dat ik veilig in mijn keldertje zat...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik kan het me helemaal voorstellen, Sanne. Het was doodeng om mee te maken. Het is niet voor niets zo'n groot nieuwsitem. Zo'n zware beving heeft hier in Virginia in 118 jaar niet plaatsgevonden. Toch grappig inderdaad, wij hebben de meeste "schade" op onze bovenste verdieping en nauwelijks iets in de basement.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Hier hoorde ik ook dat in 1 van de gebouwen de mensen op de begane grond er nauwelijks last van hadden gehad, maar dat het op de derde verdieping veel erger was en dat de mensen daar in paniek snel naar buiten waren gegaan. Terwijl ze op de begane grond rustig aan het doorwerken waren.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Dat hadden wij dus ook, in de kelder "voelden" we wel de aardbeving, maar een collega in het gebouw ernaast op de 3e verdieping was zich echt dood geschrokken! En mijn baas zat op de fiets en had niets gemerkt tot er overal opeens mensen naar buiten kwamen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Kai en ik waren wel op de begane grond en schrokken ons wild, maar wij waren ook dicht bij het epicentrum. Raar, hoe het leven kan lopen toch.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oh Petra, ik ben echt even geschrokken van je foto's! Ik had nog van niemand gehoord dat ze schade hadden en nu zie ik dit. Wat vervelend voor jullie!

Ik hoorde trouwens dat het Washington Monument (tijdelijk??) gesloten is omdat er scheuren ontdekt zijn. :?
Afbeelding
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Volgens de website van de National Mall is het Washington Monument bij een eerste inspectie 'structurally sound' gebleken, maar ze willen uitgebreidere inspecties doen en daarom zal hij inderdaad tot nader order gesloten blijven.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ze hebben scheuren in de stenen aan de top gevonden, dus het blijft voorlopig gesloten tot ze die kunnen maken.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Toch vreemd... wij stonden in het informatiecentrum bij Great Falls en het leek wel of er een vrachttrein kwam binnenrijden (qua geluid en schudden) wij direct naar buiten en de jongens roepen die eronder bij de toiletten zaten te wachten. Ze waren stomverbaasd dat we ze daar weghaalden en konden bijna niet geloven dat er een aardbeving had plaatsgevonden. Niets gehoord, niets gevoeld......
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Ik woon in Great Falls en ik heb deze aardbeving dus wel bewust meegemaakt. Ik zat onder onze gazebo toen alles begon te schudden. Mijn stoel trilde, de gazebo begon te kraken. Het water van het zwembad was ook duidelijk 'in beweging'. Ik ben via de trap naar ons andere terras gelopen. De trap trilde nog steeds. Toen ik weer binnen stond was het over. Ik ben me rot geschrokken! Zoiets verwacht je hier niet!
Als expats woonachtig in Amerika

http://ourlifeoverseas.blogspot.com/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat bizar Petra als ik jouw foto's bekijk. Ergens misschien gelukkig dat je op dat moment niet thuis was maar in de supermarkt. Jullie huis is wellicht ook niet speciaal op aardbevingen gebouwd (zoals in Californië bijv.) omdat het daar in Virginia normaal gesproken niet voorkomt?

Kan me voorstellen dat het een angstige ervaring is, maar gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen. Sterkte met alles en het opruimen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, gebouwen hier zijn niet op aardbevingen bestemd, dat zie je wel aan het Washington Monument en de National Cathedral, maar ook heel veel woonhuizen hebben structurele schade. Ik hoop, dat ons huis het er goed heeft afgebracht, want de overburen hebben wel schade in hun slaapkamer aan het plafond. Wij hebben gelukkig nog niets kunnen ontdekken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer