Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
We gaan weer terug naar Nederland :(
Re: We gaan weer terug naar Nederland :(
Nou vandaag mijn afscheidslunch gehad met collega's. Niet mijn laatste dag, maar de baas is wel volgende week!
Dit weekend nog lekker genieten van het mooie weer en zondag laatste dagje naar DC...
Ons huis is bijna leeg, vanavond wordt de bank opgehaald, alleen het bed is niet erg in trek. We proberen nu alle overgebleven spullen aan charity te schenken, maar dat blijkt nog best lastig...
En dan vliegen we volgende week donderdag terug!
Dit weekend nog lekker genieten van het mooie weer en zondag laatste dagje naar DC...
Ons huis is bijna leeg, vanavond wordt de bank opgehaald, alleen het bed is niet erg in trek. We proberen nu alle overgebleven spullen aan charity te schenken, maar dat blijkt nog best lastig...
En dan vliegen we volgende week donderdag terug!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb hier nog niet gereageerd, maar ik wens jullie een heel fijne thuiskomst! En nog gefeliciteerd met je zwangerschap, trouwens! Het is een moedig besluit om terug te keren, je hebt het in elk geval geprobeerd, toch?! Je kunt sowieso beter spijt hebben van iets dat je wel gedaan hebt, dan van iets dat je niet gedaan hebt. Veel succes!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Proficiat met de zwangerschap!
Jullie weten dat je het geprobeerd hebt en dus ...
Veel succes!!
Jullie weten dat je het geprobeerd hebt en dus ...
Veel succes!!
Veel succes met alles en plezier in Nederland. Er niet aan gedacht de spullen mee te nemen?
We hadden alleen tweedehands en Ikea, dus bij elkaar misschien 1200 dollar waard... Dus verschepen was niet echt een optie!
Vandaag laatste dagje DC gedaan, nog even lekker toerist gespeeld!
Vandaag laatste dagje DC gedaan, nog even lekker toerist gespeeld!

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien wil je hier zo nu en dan je ervaringen over je terugkeer plaatsen? Hoe is het om weer in NL/BE te zijn, waar loop je als remigrant tegenaan, hoe gaat het met de reintegratie enz. Niet dat ik op dit moment plannen heb om terug te gaan, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe moeilijk of makkelijk die overgang weer is.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
SanneN heeft minder dan een jaar in Amerika gewoond. Dat betekent naar mijn bescheiden mening dat haar ervaringen bij terugkeer niet goed vergelijkbaar zijn met die van Nederamerikanen die terugkeren na veel langer in Amerika gewoond te hebben.
Dat neemt niet weg dat het best interessant zou zijn om over haar ervaringen te lezen.
Dat neemt niet weg dat het best interessant zou zijn om over haar ervaringen te lezen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Nee, dat denk ik ook... Het zal een weekje wennen zijn, maar gok dat we daarna snel ons leven weer oppakken. En verhuizen hebben we ondertussen ook zo vaak gedaan dat dat ook geen shock meer zal zijn! Maar ik zal volgende week zeker laten weten hoe koud het in Nederland is
Het bed is ondertussen vekocht, morgenavond wordt het opgehaald! Dat was het laatste...

Het bed is ondertussen vekocht, morgenavond wordt het opgehaald! Dat was het laatste...
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar wens jullie een goede terugreis, een goed 'thuiskomen' en uiteraard een mooie tijd, zwangerschap en straks als de baby er is!!!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor sommige zaken hebben toch alle terugkeerders mee te maken? Hoe zit het bij terugkeer bijvoorbeeld met de praktische zaken als het verkrijgen van een (huur)huis? In mijn tijd werden woningen toegewezen op basis van "economische gebondenheid", als je net terugkomt en nog geen baan hebt waar woon je dan? Hoe zoek je werk; in de US pak je gewoon alles aan wat er beschikbaar is, maar is dat in NL net zo makkelijk? Hoeveel steun heb je aan familie? Zie je ze nog als het "nieuwe" eraf is?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ha, wij zijn zeker niet van plan om terug te gaan, maar veel mensen gaan hier vandaan gedwongen terug. Geen baan, geen inkomen, huis moeilijk te verkopen ....Misschien wil je hier zo nu en dan je ervaringen over je terugkeer plaatsen? Hoe is het om weer in NL/BE te zijn, waar loop je als remigrant tegenaan, hoe gaat het met de reintegratie enz. Niet dat ik op dit moment plannen heb om terug te gaan, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe moeilijk of makkelijk die overgang weer is.
Ik ken een site van iemand die mensen begeleidt bij hun terugkeer naar Nederland: www.ikkeerterug.nl
@SanneN: allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Verder wens ik jullie heel veel sterkte met de terugkeer naar NL en voor morgen een hele goede reis!
We zijn er weer! Na een vermoeiende reis en een vermiste koffer nu eindelijk thuis!
Vrijdagochtend kwamen we aan op schiphol en die dag niet veel meer gedaan, behalve meteen naar het gemeentehuis om ons in te schrijven.
Eerste bevindingen na 7 maanden VS:
- de wegen zijn klein
- alles ruikt lekkerder (verschil suburd DC met friese platteland!)
- veel water
Wel al gelachen met boodschappen doen, mijn man ging een karretje halen, komt ie terug zonder, dus ik: wat is er? hij: er moet een muntje in
Dat je dat kan vergeten
Nu op huizenjacht, we wonen nu in bij mijn schoonouders, heel lief, maar ik wil wel mijn eigen plekje!
Vrijdagochtend kwamen we aan op schiphol en die dag niet veel meer gedaan, behalve meteen naar het gemeentehuis om ons in te schrijven.
Eerste bevindingen na 7 maanden VS:
- de wegen zijn klein
- alles ruikt lekkerder (verschil suburd DC met friese platteland!)
- veel water
Wel al gelachen met boodschappen doen, mijn man ging een karretje halen, komt ie terug zonder, dus ik: wat is er? hij: er moet een muntje in

Dat je dat kan vergeten

Nu op huizenjacht, we wonen nu in bij mijn schoonouders, heel lief, maar ik wil wel mijn eigen plekje!
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Welkom thuis Sanne,
Ik hoop dat jullie gauw een leuke woning kunnen vinden zodat je verder kan voorbereiden op de komst van de kleine.
Groetjes,
Susie One
Ik hoop dat jullie gauw een leuke woning kunnen vinden zodat je verder kan voorbereiden op de komst van de kleine.
Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes met de huizen/banen-jacht! Hopelijk vinden jullie snel weer je draai in NL
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Welkom terug in Nederland.
Ik hoop dat jullie snel een eigen plekje kunnen vinden.
Marjon
Ik hoop dat jullie snel een eigen plekje kunnen vinden.
Marjon
Haha, leuk is dat! Zou echt iets voor mij zijnSanneN schreef:Wel al gelachen met boodschappen doen, mijn man ging een karretje halen, komt ie terug zonder, dus ik: wat is er? hij: er moet een muntje in

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk dat je ons hier even op de hoogte houdt. Ik hoop dat je regelmatig iets schrijft; misschien is een blog iets voor je?
Fryslân Boppe!
Fryslân Boppe!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Welkom terug in Nederland/Friesland!
Hopelijk vinden jullie spoedig een huis en voel je je hier echt thuis!
Moest wel erg lachen om dat muntje in een karretje. Is dat nou typisch Nederlands vraag ik me af?
Veel geluk met alles.
Marjan
Hopelijk vinden jullie spoedig een huis en voel je je hier echt thuis!
Moest wel erg lachen om dat muntje in een karretje. Is dat nou typisch Nederlands vraag ik me af?
Veel geluk met alles.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Belgie heb je bij de meeste supermarkten ook een muntje nodig.
Hier in de streek rond Toronto zijn er maar 2 ketens waarbij ik het muntje nodig heb, en toevallig zijn dat de Aldi achtige winkels (No Frills en Fresh Co).
Hier in de streek rond Toronto zijn er maar 2 ketens waarbij ik het muntje nodig heb, en toevallig zijn dat de Aldi achtige winkels (No Frills en Fresh Co).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht