Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Microsoft Museum

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Microsoft Museum

Bericht door hekkie »

Hoi Petra,

Ik wou je nog even bedanken voor de tip over het Microsoft Museum in Seattle (Redmond). We zijn daar met z'n drieen, Roland, Jan (mijn man) en ik heen geweest. Eerst was het moeilijk om het juiste gebouw te vinden (drie keer een blok rondgereden), maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Het was niet groot, maar wel heel leuk. We hadden alleen pech, want de electriciteit was uitgevallen en we konden met de aanwezige computers dus niets doen. Maar wel interessant om die doorgemaakte ontwikkeling te zien en Bil Gates met z'n jonge koppie.
We zijn daar in de winkel geweest en wat voor ons heel frustrerend was: we mochten niets kopen. Was alleen voor employe's. En m.n. de software was daar heeel goedkoop. $ 15 bijv. voor het XP-pakket bijv.

Nog een andere vraag: ik wilde reageren op jouw verslag van San Fransisco, maar klopt het dat ik daarvoor eerst een ID aan moet maken? Ik heb er niet zoveel verstand van en durfde niet.
Vorig weekend 3 t/m 5 juli zaten wij nl. ook in San Fransisco en dat spreekt dan erg aan natuurlijk. Yosemite is ook geweldig he?

Groetjes van Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Marjan,

Blij te lezen, dat het Microsoft Museum zo'n succes was! Inderdaad krijgen "wij" als medewerkers een flinke korting op de produkten, we hebben ook nooit gebrek aan kerstcadeautjes ;).

Als je wilt reageren op mijn verslag in de "comments" wil het gewoon een naam hebben, je kunt gewoon Hekkie gebruiken en dan weet ik wie je bent. Verder is er geen informatie nodig :).

Ik zie dus net, dat jullie op dezelfde dagen als wij daar waren! Jammer, dat ik dat niet wist! Zijn jullie nog naar Alcatraz geweest en zo ja, wanneer? En waar hebben jullie het vuurwerk van 4 juli bekeken? Misschien hebben we jullie wel gehoord, we hoorden zoveel Nederlands!

Ja, Yosemite was fantastisch! Echt, ik zou er een fantasie film met feetjes en eenhoorns in opgenomen kunnen zien.

Grappig was, dat 8 jarige Saskia steen en been klaagde tijdens de wandelingen (ik moest haar zelfs op de terugweg van Tuolumne Grove op mijn rug dragen), maar toen een vriendinnetje hier vroeg wat ze het leukst had gevonden antwoordde ze "Yosemite" :shock:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Als je wilt reageren op mijn verslag in de "comments" wil het gewoon een naam hebben, je kunt gewoon Hekkie gebruiken en dan weet ik wie je bent. Verder is er geen informatie nodig :).
Dank je wel voor de uitleg. Zal het een keer proberen.
Ik zie dus net, dat jullie op dezelfde dagen als wij daar waren! Jammer, dat ik dat niet wist! Zijn jullie nog naar Alcatraz geweest en zo ja, wanneer

Ik durf het haast niet te vertellen: div. keren in SF (vinden we een geweldige stad) geweest, maar nog nooit naar Alcatraz. Deze reis moest het dan gebeuren. Tickets besteld (voor ergens in onze 4e week) via internet, dus wat kan er dan nog mis gaan, zou je denken? Nou halverwege onze route zijn we van onze planning afgeweken en toen niet naar SF gegaan. Geld krijg je ook niet terug, maar dat wisten we. Vorig weekend zouden we toch ook in SF zijn (we zijn hier vandaan teruggevlogen) en het dan proberen. Maandagmorgen 5 juli (prachtig weer) reden we dus via de Golden Gate (lag natuurlijk weer in de mist) naar Fishermans Warf en het was daar zo koud en winderig en mistig, dat we weer in de auto zijn gestapt en naar Chinatown zijn gereden. Daar scheen de zon tenminste. Wat rondgelopen daar en geluncht.
Dus ons Alcatraz verhaal is weer mislukt! We waren ook een beetje attractiemoe, denk ik, na 6 weken en de volgende dag moesten we naar huis.
En waar hebben jullie het vuurwerk van 4 juli bekeken?

Wij zaten 4 juli 's avonds op een camping in Petaluma (30 mijl ten noorden van SF). Er werd ons afgeraden naar dat vuurwerk te gaan i.v.m. smog. "Je ziet er niet veel van", zeiden ze tegen ons. Mensen die naast ons stonden zijn wel gegaan en hadden er spijt van. Heel erg druk, uren in de file (ze waren pas om middernacht weer terug) en weinig gezien, vertelden die lui. Ik weet dus eigenlijk niet zo goed of ik nu wat gemist heb of niet.
Ja, Yosemite was fantastisch! Echt, ik zou er een fantasie film met feetjes en eenhoorns in opgenomen kunnen zien.
Geweldig wat jullie daar hebben gedaan. Wij hebben deze keer Glacierpoint bezocht, wat een gigantisch mooi uitzichtpunt is. Verder daar boven een trail gelopen naar Taftpoint. Je kijkt dan over de rand van die enorme rotswanden naar beneden naar Yosemite Valley en Village. Sommige mensen lagen op de buik over de rand te kijken. Als je dan weer beneden bent en kijkt omhoog naar die steile wanden, heb je echt zoiets van: "ben ik daarboven op geweest?" Verder ook een hele poos op een rustig plekje aan de rivier gezeten op een paar grote rotsblokken in het water. Prachtig vinden we dat en zeer rustgevend met dat lawaai van het water.
Grappig was, dat 8 jarige Saskia steen en been klaagde tijdens de wandelingen (ik moest haar zelfs op de terugweg van Tuolumne Grove op mijn rug dragen), maar toen een vriendinnetje hier vroeg wat ze het leukst had gevonden antwoordde ze "Yosemite" :shock:
[/quote]

Mooi vind ik dat. Kinderen stellen je altijd weer voor verrasssingen!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dus ons Alcatraz verhaal is weer mislukt! We waren ook een beetje attractiemoe, denk ik, na 6 weken en de volgende dag moesten we naar huis.
Toch jammer, het is zeer de moeite waard, ik blijf het een indrukwekkende ervaring vinden (dit was de tweede keer dat ik er was). Maar dat je attractiemoe bent na zo veel indrukken, daar kan ik helemaal inkomen, wij hadden dat na 8 dagen al een beetje.
Ik weet dus eigenlijk niet zo goed of ik nu wat gemist heb of niet.
Volgens mij heb je van het vuurwerk inderdaad niets gemist. Ons hotel was dus aan Fisherman's Wharf en we zaten bij een restaurant vlakbij, maar inderdaad ging er heel veel in de mist (geen smog overigens, gewone fog ;)) verloren, die was net een paar uur ervoor binnengerold, want voor zonsondergang was het nog prachtig zonnig. Ik miste eigenlijk wel het fantastische vuurwerk in Washington DC een beetje, maar in SF zijn had zijn eigen charme.
Geweldig wat jullie daar hebben gedaan. Wij hebben deze keer Glacierpoint bezocht, wat een gigantisch mooi uitzichtpunt is.
Wij wilden daar ook heen, maar toen zei Kai, dat we nooit ergens rustig konden genieten en daar zat ook veel in, dus hebben ipv daarvan bij de rivier gezeten.

Grappig zo die verschillende ervaringen te lezen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
K@t
Amerika-ontdekker

Bericht door K@t »

Hallo Hekkie!

Weer terug van je campingtrip? Dat moet geweldig geweest zijn, 6 weken Amerika. Hebben jullie het goed gehad? En nu zit het er al weer op! :(

Voor ons moet het nog beginnen, dus profiteer ik van de gelegenheid om je nog een kampeervraagje te stellen. Waar hebben jullie gekampeerd in Yosemite? We hebben ons een "Foghorn Outdoors California Camping" aangeschaft met een hoop campings erin, waaronder enkele in Yosemite waar je niet voor moet reserveren, maar ervaringen van Amerika-reizigers zijn natuurlijk geweldig.

Hebben jullie trouwens ook al eens in Death Valley gekampeerd? Wij zouden vanuit Las vegas naar Kings Canyon willen rijden en liefst nog een stukje Death Valley willen meepikken, maar we weten niet goed waar we dan onze nacht-stop moeten inlassen. In Death Valley kamperen of hotel? Of voorbij Death Valley kamperen of hotel?

Alvast bedankt voor je antwoorden.

K@t
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Weer terug van je campingtrip? Dat moet geweldig geweest zijn, 6 weken Amerika. Hebben jullie het goed gehad? En nu zit het er al weer op! :(
Hoi,

Ik heb maar weer een nieuw onderwerp "kamperen" geopend, dus moet je daar even kijken voor de antwoorden.
Dit heeft ook niets meer met Microsoft Museum te maken, dacht ik.

hekkie
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer