Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K-1 procedure gestart

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ceristimo
Amerikafan

K-1 procedure gestart

Bericht door Ceristimo »

Nou, ik was helaas niet één van de gelukkigen bij de DV-loterij (ook de tweede keer niet :P). En daarom hebben mijn vriendin (Candice) en ik besloten om via de K-1 procedure ervoor te zorgen dat we bij elkaar kunnen zijn. Dat is uiteraard niet over één nacht ijs gegaan. Ik ben sinds 30 juni in Alaska (waar zij nu tijdelijk woont) en we hebben er toch enkele dagen/nachten over doorgepraat. We zijn er beide volledig van overtuigd dat we voor elkaar gemaakt zijn. En nu dus, één jaar en 8 maanden nadat we elkaar voor het eerst hebben 'ontmoet' op een anonieme chatwebsite (Omegle.com) en na veel over-en-weer gevlieg (ik naar haar, zij naar mij) gaan we er voor: De formulieren zijn ingevuld en klaar, foto's, kopietjes van boardingpasses en dergelijke uitgezocht, alles in een mooi mapje gestoken, en de envelop ligt klaar om morgen (maandag) op de bus te gaan. En dat is dan de eerste stap in een lang proces...

Candice is net afgestudeerd voor haar master en heeft momenteel nog geen baan gevonden, en ik rond volgende maand mijn bachelor af (fingers crossed...). Qua inkomen kan het dus wel problematisch worden voor de K-1 procedure, maar haar vader en opa hebben beide al toegezegd maar al te graag als co-sponsor op te willen treden. Wat dat betreft moet het met het financiële plaatje in elk geval helemaal goed komen. Spannend dit, hoor! Dat er zoveel moois kan komen uit een vaag chatgesprek, dat begon met:

Ik: "I'm a failed experiment. A parot and a monkey all rolled into one. You can call me parotmonkey."
Zei: "Well hello, parotmonkey. I'm a unicorn".

Soms is 't leven heel erg mooi. :wink:
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: K-1 procedure gestart

Bericht door BibiS »

Klinkt goed! Liefde overwint alles... ;)
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb mijn vrouw gewoon in de kroeg ontmoet. :mrgreen: Maar ja, internet bestond toen nog lang niet.

Succes met het vervolg van de procedure en veel geluk in de toekomst.
Groet,

Old Faithful
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Het internet is de nieuwe kroeg, nietwaar? :thumbup:

Zo, vanochtend pakketje op de bus gedaan, nadat we het zes keer gecontroleerd hadden. En nu maar afwachten op de eerste reactie...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ceristimo schreef:Het internet is de nieuwe kroeg, nietwaar? :thumbup:
Yep, en bij ons is het destijds zelfs ook nog eens met bier begonnen: bij een krat Brand bier kreeg je destijds in 1998 een tijdlang een gratis CD-ROM van Planet Internet om 2 maanden gratis internet te proberen - en tijdens die 2 maanden ben ik mijn vrouw tegenkomen online :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Hier ook een internet koppel :). Hij is Nederland en ik ben Belgische en hij is 10 jaar geleden naar België 'geëmigreerd'. We hebben de DV-2012 gewonnen en gaan nu misschien in de US wonen
Heztur
Amerika-ontdekker

Bericht door Heztur »

Gefeliciteerd, Ceristimo :)
Ik ben ook online m'n huidige man tegen het lijf gelopen. Niet via een chat, maar My Space (of all places!!)
Zo zie je maar, het leven kan je nog aangenaam verrassen!!

Heel veel succes met de af te leggen reis (op alle fronten) en alle geluk toegewenst!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Succes! Het is een lange procedure, maar het is het zeker waard :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Succes ermee! Heb mn vriend ook online ontmoet en we gaan zelf hoogstwaarschijnlijk eind volgend jaar het K1 process starten. Dus ik ga dit topic zeker volgen :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gefeliciteerd, Ceristimo! Ik heb mijn man nog ouderwets via een video dating bedrijf ontmoet :mrgreen:, zaterdag zijn we 23 jaar getrouwd. Ik wens jullie een heel fijne toekomst toe!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Blijf erbij dat een taxi nemen in Washington DC de beste manier is om elkaar te ontmoeten, zeker als je allebei naar het vliegveld moet en terug naar New York. 30 jaar geleden!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Ach, aan het einde van de rit gaat het er niet meer om hoe je elkaar ontmoet hebt, maar dat je elkaar ontmoet hebt. Of dat nou in de kroeg, op het werk, in het fietsenhok, de taxi, of online was. :wink:

Ons pakketje is volgens de postdienst in elk geval in Texas aangekomen. Het is nu weekend, dus het zal waarschijnlijk pas maandag opgehaald worden. En dan wordt het als het goed is doorgestuurd naar californie, want voor zover ik weet word onze aanvraag daar geregeld.
Normaal wordt alles dat vanuit Alaska aankomt naar het kantoor in Nebraska gestuurd, maar die doen sinds een poosje geen K-1 aanvragen meer, en Californie heeft dit overgenomen.

Nu maar hopen dat ze daar geen dikke achterstand hebben...
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Spannend Ceristimo!

Hoop dat alles een beetje voorspoedig gaat voor jullie. Ik weet ook hoe moeilijk het is om niet dagelijks fysiek bij elkaar te kunnen zijn en ben elke dag dankbaar dat ik dat nu wel kan zijn. Dat heeft ook wel wat hoor, je beseft daardoor wel steeds hoe bijzonder het is dat je elkaar ontmoet hebt via het internet en als je dan eenmaal bij elkaar kunt zijn is dat nog specialer :)
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Het is inderdaad erg spannend. Sinds dat ik Candice heb ontmoet heb ik wel zitten fantaseren over hoe dat is om in Amerika te wonen. Ik voel me hier wel thuis. Maar bij ieder bezoek, ongeacht hoe lang, weet je zeker dat je weer een keer terug gaat naar Nederland, naar je eigen familie, vrienden, (studenten)apartementje en spullen.

En nu weet ik dat ik over enkele maanden waarschijnlijk definitief naar Amerika ga. En dat geeft me toch wel kriebels, hoor! Lijkt me heel raar om alles definitief achter te laten.

En dan heb ik het niet over alle materialistische spullen, want behalve mijn audioversterker en speakers van een goed merk heb ik niets van waarde. Maar toch, die 6 jaar oude computer, die ouwe CRT-televisie, versleten rode bank en die roestige 20-jarige auto zijn wel van mij. En dat kan ik allemaal niet meenemen. Sta ik straks mooi met lege handen in de good ol' US of A.
Maar lang zal ik daarvan niet wakker liggen. Spullen kan je kopen. Erger vind ik dat ik niet meer even snel bij vrienden op de koffie kan, of even ieder weekend naar mijn ouders toe kan rijden.

En natuurlijk, Nederland is 'slechts' acht uur vliegen verderop, maar toch...Ik vrees dat contacten toch wel enigzins gaan verwateren. Last van heimwee heb ik nog nooit gehad, maarja: Ik ben nog nooit in een situatie geweest dat je zeker weet dat je Nederland gaat verlaten. Tot nu toe heb ik altijd geweten dat ik weer terugkwam.

Niet dat ik me daar nu heel veel zorgen om maak, maar het is wel iets dat me (nu al) een beetje bezig houdt.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik denk dat dat wel een heel realistisch uitgangspunt is hoor, en het juist goed is om je daar nu al bewust van te zijn. Het is beter dan dat je nu op een soort roze wolk leeft, en dan straks in Amerika een optater krijgt omdat je je dan pas bedenkt, he, ik kan niet even meer met mijn oude roestbak van een auto naar mijn vrienden toe om een drankje te doen.

Je zult hier in alle opzichten opnieuw moeten beginnen, en dat zal niet altijd even makkelijk zijn, maar daarom natuurlijk niet minder geweldig :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Nog steeds geen NOA1. *zucht*. Het is vervelend dat de eerste reactie voor sommige mensen vijf dagen duurt, en voor andere mensen anderhalve maand. Ik hoop van harte dat het bij ons geen maand duren gaat.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Sinds de boel naar die lockbox moet, heb ik het idee dat het wat langzamer gaat. Maar als ik het goed lees is het twee dagen geleden bij de lockbox opgehaald. Dan komt het op een grote stapel terecht en moet het gesorteerd worden, de check eruit gehaald en dan naar California waar je weer eerst op een stapel terecht komt. Ik zou rekenen op minstens een week vanaf de aankomst bij de Texas Lockbox. Ik weet maar al te goed hoe verschrikkelijk het wachten is, maar dit is nog niks. Wacht maar op de periode tussen NOA1 en NOA2. Om gek van te worden ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Toen jij je K-1 procedure startte (wanner was dat? Ongeveer een jaar geleden, toch?) hoefde het nog niet naar de lockbox? Tja, we weten in elk geval al wel zeker dat het bij de Texas Lockbox is bezorgd. Er is op de 21e voor getekend.

We hebben ook zo'n formulier ingevuld om via SMS en e-mail te horen te krijgen dat ze het ontvangen hebben, maar dat bericht hebben we nog niet gehad.
Tja, afwachten dus maar. Ik word er nu al gek van. De tijd tussen NOA1 en NOA2 zal ik m'n verstand wel helemaal verliezen. :lol:

We zitten ook op de website 'Visajourney' en als je daar de tijdlijnen van andere leden bekijkt is er ook een stel dat hun I-129F later dan ons heeft ingestuurd, maar de NOA1 al heeft gekregen.

'tIspotverdikkiegewoonnieteerlijkvandiestommeamerikanen *grom*...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik was één van de laatste die nog direct naar CA mocht :) Ik heb ook met mijn AOS meegemaakt dat de procestijden flink kunnen verschillen. Er staat max. 30 dagen voor, dus helaas is het wachten tot die tijd voorbij is :)
Clint's Thoughts
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

In elk geval ben je alvast in de US wanneer je zit te wachten op je AOS...Dan wil ik er best 30 dagen op wachten, hoor :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer