Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door Susie one »

Ik kan me voorstellen dat dit bericht een domper voor jou is.
Ik hoop dat je ondanks alles positief en sterk voor je zus bent en blijft.
Vroeg of laat kan ze je nodig hebben.

Heel veel sterkte.
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Is er dan al een scheiding uitgesproken? Of is dit omdat ze weg was gelopen met de kinderen en hij een protective order heeft gevraagd (soort van beschermende maatregel)? Als haar man bijvoorbeeld aannemelijk heeft weten te maken dat jouw zus van plan was om met de kinderen naar Nederland te gaan, dan kan hij in een protective order laten vastleggen dat de kinderen bij hem moeten blijven tot de scheiding definitief is en men weet bij wie de kinderen moeten blijven.
Ik heb het idee dat je zus niet duidelijk heeft wat er aan de hand is en dus ook maar weer flarden doorgeeft aan jullie. Ik blijf in elk geval informatie missen om zelfs maar aan te nemen dat het te laat zou zijn nu.
Tegelijkertijd is dit dan misschien wel iets waardoor ze zich los moet maken van haar man. Zeker àls dit de definitieve uitspraak van de scheiding was. Ze zal dan toch niet meer bij haar ex man kunnen wonen en zal hulp moeten krijgen om te kijken wat ze nu moet gaan doen. Stuur haar naar die zuster of naar die organisatie en kijk of die haar verder kunnen helpen. Wie weet kan ze nog aangifte doen van mishandeling, etc. Laat haar de brieven die ze heeft gekregen meenemen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
S@nnie
Amerika-ontdekker

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door S@nnie »

** Na advies is beslist om grote delen van de brief die hier geplaatst werd te vervangen door xyz, omdat het mogelijk was om de identiteit van S@nnie haar zus hiermee te achterhalen. **

Heb die brief opgevraagd en dit staat erin:
Weet niet hoe het precies in elkaar zit

Courtroom xyz - Central Court Building

xyz . This is the time set for a return hearing on Petitioner's motion for Pre-Decree Temporary Orders without Notice for Child Custody filed xyz.

Petitioner is present on his behalf. Respondent is present on her own behalf.
xyz
IT IS ORDERED referring this matter to the Family Court Attorney Case Manager to be scheduled for an Early Resolution Conference. The parties will receive a separate notice as to the date, time and location of the conference.
xyz
IT IS ORDERED that Father shall have sole custody of the minor childrenxyz.

All parties representing themselves must keep the Court updated with address changes.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Wat ik dus al vermoedde; temporary orders.
De man van jouw zus heeft de kinderen tijdelijk onder zijn hoede gekregen, omdat je zus heeft aangegeven dat ze zelfmoord wilde plegen. Er is een note (briefje) van waar dat op staat, dus dat zal als bewijs hebben gediend dat je zus op dit moment labiel is, niet voor zichzelf in kan staan en dus ook niet voor de kinderen moet zorgen.

Verder staat er dat de zaak aan IV-D wordt doorgestuurd, dit is de attorney general, die gaat bepalen wie en hoeveel child support er betaald moet gaan worden. Nu de kinderen tijdelijk bij de man wonen, zal je zus child support/kinderalimentatie moeten betalen. Als zij geen inkomen heeft, zal ze toch kinderalimentatie moeten betalen. De US is namelijk niet zo coulant als Nederland met dit soort dingen.

De moeder wordt geadviseerd om counseling te zoeken indien ze nog alleenhoofdig of gezamenlijk gezag zou willen hebben over de kinderen. Dit is dus geen vraag maar een must voor jouw zus! Ze moet naar counseling als ze dat gezag wil over de kinderen.

Als je zus van adres verandert, moet ze dit doorgeven aan de rechtbank.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dit kan een tijdelijke order zijn!

Hoeft niet permanent te zijn en dat verklaart ook waarom e.e.a. zo snel is gegaan. Ik vermoed dat haar man aannemelijk heeft weten te maken dat zij met de kinderen wilde vluchten. Dan kan hij heel snel een order krijgen van de court dat hij de "tijdelijke" voogdij krijgt toegwezen. Jouw zusje zou aannemelijk moeten maken dat ze met een goede reden is gevlucht om deze order weer te verwerpen.

Balen zeg, ik hoop zo dat jullie dit kunnen oplossen. Ik adviseer je wel om je zus te zeggen dat ze echt wel wat moet gaan doen nu want als ze afwacht en niets doet laat ze een passieve houding zien en die kan erg in haar nadeel werken als ze de voogdij wil krijgen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het lijkt mij dat de enige manier om dit op te lossen zelf naar de VS te gaan is, daar het hele verhaal uit de zus weten te krijgen en dan goede juridische hulp zoeken. Maar vanuit Nederland/België gaat je dit niet lukken.

S@nnie, als de kinderen aan de man zijn toegewezen, woont jouw zus dan nog wel bij haar man in?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jeetje, wat moeilijk om dit allemaal van zo ver af te moeten volgen. Het klinkt helemaal niet positief voor jouw zus, helaas. De rechter vreest duidelijk voor haar mentale staat en wat voor invloed die op de kinderen zou hebben. Ik heb een aantal scheidingen, waar kinderen bij betrokken waren, meegemaakt hier en een paar keer zijn de kinderen aan de vader toegewezen, terwijl die de moeder echt slecht behandelde. Verder zal een rechter ook de kinderen aan de vader toewijzen, als er ook maar enige indicatie is, dat de moeder ze mee naar haar thuisland zou kunnen nemen. Ook dat heb ik in mijn directe omgeving al een paar keer meegemaakt. Zoals Houston schrijft zal je zus, als ze zelfs gedeeltelijk voogdij wil over haar kinderen, naar counseling moeten. Sterkte, hoor, het moet heel moeilijk zijn om een geliefd familielid zo in de penarie te weten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Mijn zusje woont nog steeds daar
Wat is counseling?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Counseling is psychotherapie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Counseling
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Bedankt
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Je zus zou naar een organisatie moeten gaan die kennis hebben van immigration law. Daar zal ze haar verhaal moeten doen. Zo'n organisatie heeft ook vaak advocaten die pro bono werken (gratis). Soms zijn het zelfs net afgestudeerde advocaten die op deze manier ervaring op willen doen, ondersteund door een advocaat die wel al meer ervaring heeft. Aangezien ze weinig tot misschien wel geen geld heeft op dit moment is dit haar enige kans.
Er zal een advocaat moeten zijn die uitlegt dat hier buiten familie issues òòk immigration issues spelen. Hoe het spel daarin gespeeld moet worden weet ik niet. Ik ben geen advocaat. Maar dat het belangrijk is om bij zo'n organisatie hulp te gaan zoeken is iets wat ik zeker weet. Ook als je zus naar therapie gaat zal ze daar haar verhaal moeten doen en duidelijk moeten aangeven dat ze mishandeld werd en vastgehouden werd in de US tegen haar zin.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Me man heeft net gebeld met iemand van het consulaat en die gaat mijn zusje helpen, mits zijzelf vragende partij is
Hebben haar gezegt die man te bellen en vragen voor te helpen
Die man zorgt ervoor dat deze zitting teniet word gedaan omdat ze geen advocaat en tolk kreeg en alles opnieuw laten doen
Ook regeld hij een advocaat die wij zullen betalen
Dus mss toch nog een tipje licht heel in de verte????
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop dat je zus inziet dat, als ze zo verder gaat, het land uitgezet kan worden en haar kinderen niet meer gaat zien. Dus dat ze misschien toch maar eens beter naar de mensen rondom haar luistert die het goed met haar voor hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jeetje wat een toestand.....
Weet je zus zelf iets van die zelfmoord brief af? De vraag is in hoeverre dit op waarheid berust of nu zo wordt gebruikt in de rechtzaak. Het in ieder geval heel verontrustend en hoop echt voor jullie dat het consulaat haar kan gaan helpen. Heel veel sterkte voor jou en je familie Sannie.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jeetje S@nnie, wat erg allemaal. Ik vond je verhaal in het begin een beetje verwarrend, maar nu je die brieven hebt laten lezen tekent zich wel een wat duidelijker verhaal af.
Ik kan je geen advies geven maar wens je erg veel sterkte toe. Het moet erg moeilijk zijn om zo ver weg te zitten als je zus het zo moeilijk heeft.
Ik hoop dat ze goede hulp krijgt (en die hulp ook aan wil nemen)

Marjon
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ik heb geen concreten tips meer maar wil jou en je familie toch veel sterkte wensen. Het is inderdaad een kluwen en ik kan mij inbeelden dat het een serieuse belasting is op jou en je gezinsleven.
Veel sterke, hou moed!
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Dank jullie wel voor de steun.
Hopelijk heeft me zusje straks die consul en die advocaat gebeld en haar toestemming gegeven voor hulp te aanvaarden doet ze dit niet houd het op voor ons.
Mijn man beld vanavond terug met die consul in de hoop dat mijn zusje belde en dat we de stappen kunnen verder zetten met behulp van deze man...

Ps ik weet eigenlijk niet of mijn zusje op de hoogte is van die brief, maar weet wel dat ze tot wanhoop werd gedreven door alles van haar af te nemen, daarvoor is de verklaring van die zuster hard nodig die weet hoe en wat
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

S@nnie schreef:Hopelijk heeft me zusje straks die consul en die advocaat gebeld en haar toestemming gegeven voor hulp te aanvaarden doet ze dit niet houd het op voor ons.
Mag je zus dan bellen van haar man?
Afgezien daarvan, ik begrijp je gedachte heel goed dat je je handen er van aftrekt als je zus niks gedaan heeft. Als zij zelf niet wil kan jij weinig doen. Maar als je zus zo beïnvloedbaar is en bij haar man is, zal ze het dan ooit wel willen?
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Ik heb deze topic een tijdje gevolgd en het voor mij klip en klaar dat die 'man' van je zus geen lieverdje is Sannie. Hij weet precies hoe alles in de US werkt en gebruikt die knowledge om je zus in zijn macht te houden.
Bewijzen zat, hij bepaald wanneer je zus via de pc contact met jullie zoekt en hoe vaak (weinig). Hij laat jullie familie niets weten over zijn exacte status.
Dit laatse gebeuren in court is gewoon om zeggenschap over de kids te krijgen en jouw zus te intimideren, opdat ze maar beter bij hem blijft. Uitkijken met die vent en veel suc6 met deze waardeloze situatie.
Het beste zou inderdaad zijn als je zelf polshoogte kon nemen met een tolk en een US attorney...
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Het heeft hele tijd geduurd voor dat we gisteren iets wisten.
Mijn vader had al gebeld en toen had ze laten weten de consul nog niet gebeld te hebben, het ging weer wat beter zei ze.
Me vader heeft dan op haar ingepraat dat ze dat enkel doen uit schijn zodat ze niks zou regelen.
Was dan afgesproken terug te bellen van zodra ze de consul gesproken had, en dat duurde enorm lang
Dan heb ik na 2 uur maar eens gebeld, kreeg ik wss der schoonpa aan de foon, hele norse stugge vent.
Vroeg om haar en veel geroep daar want ze zat in de badkamer, en hoorde een vrouw nogal met boze stem roepen, M...... HURRY UP
Kreeg haar aan de foon en gevraagd of ze al gebeld had, ja maar die man zat in een restaurant dus kon niet spreken ze moest terug bellen.
Dus ze zou direct terug bellen, en gelukkig heeft ze dit gedaan.
Ze belde na het gesprek terug en de kansen lagen zo slecht nog niet voor haar.
Ze was al eens bij deze consul geweest ivm haar visum enzo maar die man had het toen weer tegen gehouden.
Mijn man belde dan terug naar die consul
Er zijn dus idd problemen met de papieren van haar man, hij is duitser en geen amerikaans staatsburger en wss zijn de kinderen NL omdat ze een NL moeder hebben zonder papieren.
Mss weet iemand hier of dit kan, dit zei de consul tegen me man, als dit zo zou zijn maakt ze meteen meer kans op haar kinderen.
Die consul regeld nu alles verder, advocaat en dat wij instaan voor de betaling hiervan, dat deze zitting die geweest is word geannuleerd enz
Alles is in gang gezet en hij doet zijn uiterste best voor mijn zusje en haar kinderen.
Zodra ik meer weet laat ik het horen maar kan best zijn dat het even duurt nu
Zou nu enkel graag willen weten of het klopt van de nationaliteit van de kinderen. Ik weet van onszelf dat onze 2 jongste werden geboren in BE en omdat wij NL zijn waren de kids ook NL zijn.
Dus als die consul gelijk heeft kwa status van de kids zal het wss minder moeilijk worden....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer