Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door ned in MO »

Dat ze niet doet wat de meerderheid hier zou doen is niet de issue.
Als het verhaal echt was zou er anders gereageerd worden ( en zou ik ook niet zo reageren) en zaken beantwoord worden.
Als je wilt dat mensen (die je niet kent) je willen helpen moet je ook meer open boek zijn, vragen beantwoorden etc. Aan raadseltjes en onwaarheden heeft niemand wat.
Ik ben trouwens de enige niet hoor die het verhaal niet gelooft.Daar heb ik reeds een aantal PB's over gehad
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

LeenG schreef:Er zitten in het verhaal voor iedereen veel onduidelijkheden maar au fond ben jij de enige die twijfelt aan de waarheid van het verhaal, denk ik.
Correctie. De enige die het openlijk heeft uitgesproken.
Wat mij betreft blijft S@nnie ook gewoon terugkomen, maar er zijn meer mensen met twijfels. En ik denk dat we als gevraagd worden om mee te denken we ook wel wat kritiek mogen leveren, op bijvoorbeeld het verhaal of andere zaken. We zitten hier immers met mensen met meer kennis van zaken in de VS dan gemiddeld, en die zullen sommige zaken die verteld worden vreemd vinden overkomen.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ziva, dank je wel, als alles nu zo simpel was geweest had ik hier echt niet komen vragen hoor, was het mss allang opgelost geweest.

Ned in MO, als jij niet zo bezig zou zijn was er niks aan de hand geweest, waarom mensen zo afkraken?

LeenG, dank je dat je het voor me opneemt, het is gewoon een heel moeilijke situatie die mijn zusje al nauwelijks begrijpt dus laat staan wij als buitenstaanders he. Ja iedereen zegt wel was allang daar geweest maar ook wij hebben ons gezin die gewoon door moet draaien natuurlijk, mijn ouders zitten beide met hartproblemen, ikzelf durf niet te vliegen en ook al heeft me zusje me mss heel hard nodig ik durf gewoonweg niet daarbij komt ook dat ik de zorgen heb voor mijn 6 kids die kan ik niet achterlaten he. Mijn man is bezig zich vrij te maken maar als kleine zelfstandige kan je dit niet 123 doen en hier is haast geboden helaas.

Kastelke, zwakbegaaft is ze niet maar wel heel makkelijk beinvloed baar en laat zich alles doen omdat ze toch minder is dan een gewone persoon.

Hockey, ja begrijp het wel dat het nogal warrig is, maar wij weten gewoon niet wat er allemaal speeld helaas. Bv die man heeft altijd , zijn ouders trouwens ook, tegen mijn zusje en me ouders verteld dat mijn zusje haar papieren niet in orde kon brengen omdat de zijne niet in orde zijn, vaag verhaal dat zijn papieren verloren gingen iets wat ik nooit geloofde en ook altijd heb verteld zowel tegen me zusje als mijn ouders. In het begin geloofden mijn ouders die man en zijn fam maar nu ook al een hele tijd niet meer. Alle contact die we maken is heel moeilijk en we worden overal buiten gehouden, waarom weten we niet maar wss omdat er veel dingen niet kloppen

Ik weet dat die Family services nog steeds mijn zusje wilt hebben en ik zoek nu naar een goede advocaat die haar kan bijstaan die heeft ze nodig. Dus als iemand een tel nr enzo weet van een goede advocaat in fam en scheidings zaken en mss ook wat weet van het legaliseren enzo heel graag, dit is het enisgte wat ik me nu nog kan bedenken om voor haar te doen. Heb al heel veel gebeld van jullie tips maar stuit gewoon steeds weer op een nee:(
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Sorry, ik kraak niks af. Ik prik door dingen heen. Vind een aantal dingen heel vreemd en ben sceptisch aangelegd. Je doet het net weer. Je zegt A en doet B of helemaal niks :roll: Luisteren en antwoorden op vragen doe je ook al niet.

Er zijn volgens mij pasklare oplossingen voor dit geval als het waar mocht zijn.
oplossingen die al eerder zijn aangegeven. Die worden keer op keer genegeerd
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ga iemand anders vervelen!
Ik heb wel degelijk al heel veel instanties gebeld en gedaan, kan jij dat zien mss?
Komaan zeg
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

wat heb je gedaan dan?
Maak er eens een samenvatting van? en wat waren daar de resultaten van?
Ik kan niet ruiken wat jij doet
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Vind het niet nodig om jouw uitleg te geven... ik heb de tips hier opgevolgd, behalve het er naar toe gaan maar overal krijg ik te horen dat ze niks kunnen doen voor me
Wat kan ik er dan nog aan helpen zeg?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ned dat je twijfelt is prima, dat moet je zelf weten maar stop dan alsjeblieft met reageren hier. Je draagt nu niets bij, kost je alleen maar energie toch?

Ik vind juist dat Sannie heel open is geweest en zie geen enkele aanleiding om haar verhaal (let wel: Sannie's verhaal) niet te geloven. Dus doe Sannie en anderen die haar wel geloven een lol en post hier niet meer.

(ik lees je posts normaal gesproken erg graag hoor maar elke keer herhalen dat je iemand in twijfel trekt is vervelend)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Is het zo'n probleem dan om op te schrijven wat je gedaan hebt tot nu toe?
Misschien makkelijker voor jezelf en anderen.

Ik heb alles gelezen maar kan nergens hoogte van krijgen.

Wat ik mij zo kan herinneren?
Er is met je zus gesproken
er is met een "zuster" gesproken
Die heeft haar meegenomen maar na dreigingvan haar man(waarvan het paspoort niet duidelijk is) is ze weer teruggegaan.
In een dag was er een advocaat, een rechter etc over scheiden???????????????
Zuster wist ook van bedreiging en vervolgens trekt het bedrijf de handen van je zuster af en doet niks? Raar hoor want dat is bij de wet verboden
Verschillende van deze vragen heb ik in het verleden gesteld

Het enige antwoord dat ik krijg is dat ik vervelend ben en dat je het niet nodig vindt om mij uitleg te geven.
Eigenlijk geef je aan niemand uitleg voor zover ik weet.
Als er forumleden zijn die het allemaal helder uiteen kunnen leggen dan graag!

Ik zou je graag geloven maar tot nu toe wordt het alsmaar vreemder.
Kritiek is er om te weerleggen, niet om te ontkennen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Jongens, dit lijkt wel een kruisverhoor!! Mee eens dat kritiek er is om te weerleggen, maar dit is niet bepaald een discussietopic, het is een gevoelige situatie, een hulpvraag wat Sannie hier openlijk deelt en persoonlijk treft. Logisch dat ze het zich aantrekt als ze het gevoel heeft zich te moeten verdedigen. Beetje minder aanvallend mag m.i. wel ... en als je twijfelt aan de oprechtheid van het verhaal kun je het topic toch ook overslaan?
Sandy
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ik wil hetzelfde zeggen als Sandy: Als je je ergert aan topics, dan lees je ze toch gewoon niet? Niemand dwingt je om ze lezen... Van mij hoeft dit topic niet gesloten te worden en ik ben ook benieuwd hoe dit afloopt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik erger mij niet. Ik ben kritisch en iemand met lange Amerika ervaring die een beetje weet hoe het allemaal reilt en zeilt hier
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Heleen72 schreef:en ik ben ook benieuwd hoe dit afloopt.
Ik doe een voorspelling, en waarschijnlijk niet een die erg goed zal vallen bij sommigen.

Zolang de zus van S@nnie in de VS onder invloed van haar man is en haar familie hier in NL/BE is zal er over 10 jaar niets veranderd zijn, en is er geen afloop. Als S@nnie, dan wel haar ouders of haar man, daar in de VS zijn en zelf de situatie kunnen bekijken en invloed uit kunnen oefenen op de zus hebben ze een kans.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Dit weekend even andere dingen aan mijn hoofd, proberen de problemen opzij te zetten en voor mezelf wat gaan doen.
Heb morgen een kattenshow dus vandaag is het de poezen in bad doen en morgen genieten en aan leuke dingen denken.
Dit alles is toch veel om allemaal te verwerken.
Er zijn gisteren mails naar diverse instanties gestuurd door me vader en mss leveren die iets meer op dan we tot op heden voor elkaar kregen.
Hou jullie op de hoogte maar dit weekend ben ik er even niet :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Van het moderatorteam: Het is duidelijk dat niet iederéén het verhaal gelooft, mede doordat er soms geen directe antwoorden komen op gerichte vragen aan TS. Dat neemt niet weg dat het niet de bedoeling is daarom persoonlijk te worden en zich negatief uit te laten richting elkaar. Verzoeke om on topic te blijven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Al een tijdje niet in dit topic geweest en ik vind het een beetje een rare wending krijgen. S@nnie post mailtjes die ze heeft gekregen en die zouden dan dus ook ineens nep zijn en misschien wel zelf verzonnen? Zo komen ze op mij niet over. Mocht het wel allemaal nep en verzonnen zijn, dan is het toch een leuke casus om over na te denken? Als je het niet zo kan zien, dan sla je dit topic toch over?
Ik vind dit juist een geloofwaardig verhaal van iemand die totaal niet weet wat ze moet doen, flarden info krijgt her en der, en als je niks van de US weet en hoe dingen daar geregeld zijn dan is het naar mijn idee logisch dat je complete wartaal uitslaat waar mensen die wèl weten hoe het er in de US aan toe zou moeten gaan aan gaan twijfelen.
S@nnie, is er iemand in jullie omgeving die goed met je zus omging en die eventueel wel naar de US zou kunnen? Als ik in jouw situatie zou zitten en zelf niet zou durven vliegen en anderen ziek/oud zijn of geen tijd hebben, dan zou ik iemand sponsoren die mijn zus kent. Hem/Haar een ticket geven en wat zakgeld om in een aantal dagen daar wat dingen uit te zoeken en in gang te zetten.
Zoals al eerder gezegd; family court werkt op staatsnivo, immigration is iets van federaal nivo. Een familierechter doet geen uitspraken over uitzetting en controleert niet of je papieren legaal zijn. Om jurisdictie te krijgen moet je minimaal een half jaar in die staat en county hebben gewoond. Kom je in een rechtbank vanwege immmigration zaken, dan is er de regel dat je automatisch/gratis een advocaat krijgt als er sprake is van uitzetting. Je krijgt ook een tolk als men dat nodig acht. In een family rechtbank heb je volgens mij dat recht niet automatisch. Je zal er zelf voor moeten betalen. Als jouw zus getrouwd is komt die betaling uit de gezamenlijke inkomens.
Ik weet niet hoe de rechtbanken in Arizona geregeld zijn, maar meestal is er een behoorlijke wachttijd voor een ingediende zaak voorkomt. Daarnaast is het zo dat je eerst betekend moet worden met een rechtszaak. Er komt dan iemand aan je deur en overhandigt jou persoonlijk de papieren van de rechtszaak en zegt: "you have been served". Op die papieren staat een datum en er staat dat je een X aantal dagen hebt om een antwoord in te dienen bij de rechtbank. Hier in Texas is dat 20 dagen, geen idee of dat voor Arizona ook zo is. Binnen die tijd stuur je dus je eigen verhaal in of zoek je een eigen advocaat die verhaal voor jou doet. Daarna sturen de advocaten elkaar over en weer discovery. Hierin wordt gevraagd om bewijsmateriaal. Daar zijn speciale regels voor. In familierecht is het meestal zo dat de rechter eerst wil dat je een mediation traject gaat doen. De rechter kan een order geven dat je eerst verplicht naar mediation moet voor hij je in de rechtbank wil zien. Reden hiervoor is dat dan eerst in mediation alles opgelost kan worden en je er onderling uit kunt komen of, als dat niet lukt, er alleen nog bepaalde punten overblijven waar de rechter een oordeel over moet geven.
In het geval van je zus zal ze zelf een advocaat moeten nemen. Punt is namelijk dat ze doordat ze illegaal is, geen goede vertegenwoordiging krijgt in een familierechtbank. Een rechter kan daar namelijk uiteindelijk wel beslissen hoe de scheiding eruit gaat zien, wie de kinderen bij zich houdt en wanneer er omgang is, maar hij kan niet oordelen over het vraagstuk over het illegaal zijn. Dat zal dus als eerste moeten worden opgebracht door haar advocaat. Hij moet dit uit het familierecht halen met als reden dat er meer issues zijn die op federaal nivo spelen en die advocaat zal dus iemand moeten zijn die zowel familie als immigratierecht doet of van een kantoor moeten komen waarbinnen advocaten werken die van beiden op de hoogte zijn. OK, het moet niet, maar het is wel praktischer.

Jouw zus zou moeten duidelijk maken dat ze tegen haar wil wordt vastgehouden, dat haar geweigerd is om haar verblijf legaal te maken en dat ze geestelijk/lichamelijk mishandeld wordt. Vooral die mishandeling moet naar voren komen, want dat geeft haar de mogelijkheid om in elk geval nog kans te maken op een verblijfsvergunning. Of ze ooit naar Nederland terug kan komen met de kinderen zou pas een stap daarna zijn. Ze moet eerst weg bij die man. Als ze een goede advocaat heeft zal die er alles aan doen om te zorgen dat ze met de kinderen naar Nederland kan, maar ik denk persoonlijk dat dat heel moeilijk zal worden. Dat is dan ook een consequentie van haar gedrag. Zij is naar de US gegaan, heeft kinderen gekregen met een man die in de US woont (legaal of illegaal maakt daarbij niet uit) en heeft daarmee dus voor een deel haar lot bepaald.
Sommige vrouwen geven hun kinderen dan op en keren terug naar Nederland met een omgangsregeling. Anderen blijven noodgedwongen in de US, zodat ze de kinderen bij zich kunnen blijven houden en vinden hun weg daar wel weer. Je zus zal over deze dingen na moeten gaan denken.

Ook voor de kinderen is het niet goed trouwens als hun ouders illegaal zijn. Denk aan school/studie en de mogelijkheid om in de US te blijven wonen en de angst om uitgezet te worden die er altijd is. Er is geen duidelijkheid of de vader illegaal is, dus het is lastig om daar iets over te zeggen. Misschien heeft hij wel recht op een regeling die hem legaal verblijf kan opleveren, misschien ook niet. Er is zelfs een mogelijkheid, dat als ze allemaal illegaal zijn, ze allemaal uitgezet worden. Maar dit soort dingen weet je dus niet als je er geen info over hebt. Iemand moet dat uit gaan zoeken en dat kun je niet zelf vanuit Nederland, tenzij je genoeg kennis hebt om te weten waar je moet beginnen met je zoektocht.

Sterkte!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wel, als dit niet duidelijk is, en je hier niet mee aan de slag kan, dan weet ik het ook niet meer...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Heztur
Amerika-ontdekker

Bericht door Heztur »

Poeh hee, houstonwehaveaproblem :)
Wat een duidelijke uiteenzetting!! Ik hoop dat het Sanne helpt.

Groetjes
Hester
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Info op internet over wetgeving in Arizona en hoe de familierechtbanken werken:
http://azcourts.gov/Default.aspx?alias= ... /familylaw

Zoek een rechtbank in de county waar je zus woont:
http://azcourts.gov/AZCourts/AZCourtsLocator.aspx
Vandaar uit kun je verder zoeken en zelfs kijken of er een zaak is met de naam van je zus. Kijk bij civil of family courts voor familiezaken. Waarschijnlijk kun je als particulier niet zoveel vinden, maar je kunt het altijd proberen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Weet niet of het nog veel zin gaat hebben allemaal
Kreeg net bericht van me vader dat ze gisteren een brief kreeg dat de kids toegewezen zijn aan der vent...... de brief kwam van clerk of the superior court
Heb er even helemaal genoeg van, heb nu al weken knallende koppijn hiervan en dacht even dagje voor mezelf te hebben en bij te komen en dan ben je thuis van een toffe dag en dan dit weer..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer