Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke studie om in amerika te wonen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Guitarted
Amerika-newbie

Welke studie om in amerika te wonen

Bericht door Guitarted »

Hallo,

Ik ben op dit moment zeventien en over een jaar moet ik beslissen welke opleiding ik moet volgen.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken welke opleiding mij iets leek, maar ik vind helemaal niks leuk en als ik een opleiding leuk vind lees ik van andere mensen die de opleiding hebben gedaan dat het gewoon a waste of time is.

Wat ik nou eigenlijk wil vragen is: Mijn droom is om in New york te werken en wonen. met welke beroep zou ik mijn droom kunnen waarmaken. Met welke beroep(en) kom je ver in Amerika [NY].

Want heb ook gelezen over een één of andere werkvergunning.. met welke opleiding/beroep zou een baas je die geven?

groetjessss :)
Hockey
Amerika-expert

Re: Welke studie om in amerika te wonen

Bericht door Hockey »

@Guuitarted, wees welkom.
Zou je je eerst even willen voorstellen, meestal wel netjes voor hen die emigratievragen hebben. Dat kan in dit topic:
http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=17

Als ik deze vragen zo lees kunnen we je niet helpen. Het is nu nog veel te algemeen en wat je wil is niet mogelijk. Er is niet een gouden weg naar de VS. Was die er wel dan zou een groot deel van het forum al in de VS wonen.
Wel hebben we een fors aantal emigraties topics, en daar een apart subforum voor. Begin daar eens met lezen:
http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=25

De beste optie voor jou is een studie in de VS doen en daarna een jaar in je vakgebied daar werken. Dit is het F1 visum:
http://en.wikipedia.org/wiki/F-1_visa

Om nog een volgende ballon door te prikken, met welk beroep kom je ver in de VS? Met elk beroep kan je ver komen, en met geen enkel beroep is er een garantie dat je ver komt. Dat hangt van teveel factoren af om zekerheden te geven.

Wat voor opleiding doe je nu, waar liggen je interesses, hoe ga je een studie in de VS betalen?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik sluit me bij Hockey aan. Daarnaast moet je iets extras hebben wil een bedrijf een visum voor je willen en kunnen aanvragen. En om iets extras te kunnen bieden moet het iets zijn wat je goed kan, en wat je ook leuk vind. Als je de benodigde opleiding saai vind dan zal er niet veel van terecht komen, of je moet echt heel erg gemotiveerd zijn. Eerst uitzoeken wat je leuk vind, en dan pas kijken hoe je daarbinnen je kansen kan vergroten om in de VS te komen. Bachelor - Master - PhD - Post Doc - Assistant Professor - Associate Professor - Full Professor is bijv. een pad met een relatief hoge kans om permanent in de VS te geraken, maar het aantal mensen wat dat kan en leuk vindt is erg beperkt.

Een studie in NL/BE aan een universiteit die een uitwisselingsprogramma met een Amerikaanse universiteit heeft is een goed begin.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welke opleiding volg je nu? En welke opleidingen heb je al eens de revue laten passeren als mogelijke toekomstige studie? En wat trekt je in die opleidingen aan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ter motivatie: De meeste inwoners van New York komen niet uit New York :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer