Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Helicoptervlucht Grand Canyon
-
- Amerika-ontdekker
Helicoptervlucht Grand Canyon
Hallo allemaal,
Binnenkort gaan we een reis maken naar Amerika. We willen graag een bezoek brengen aan de Grand Canyon en daarbij een helicoptervlucht maken.
Zoals we gevonden hebben biedt Pappilon en grandcanyontours mogelijkheden aan om een vlucht te boeken. Zijn er nog meer aanbieders van dergelijke vluchten?
Daarnaast vragen we ons af wat er gebeurd als het weer slecht is terwijl we een vlucht geboekt hebben? Krijg je dan andere mogelijkheden aangeboden die je moet accepteren of is het mogelijk om je geld terug te krijgen? Het is natuurlijk behoorlijk zonde wanneer we een vlucht geboekt hebben terwijl deze niet door kan gaan. We zitten maar één dag in de Grand Canyon, in augustus. We hebben dan ook niet veel mogelijkheden om hierin flexibel te zijn. We maken een rondreis waardoor we ook weer door moeten. Wat is jullie mening over het ter plaatse een vlucht boeken? Voor diegene die een helicoptervlucht hebben geboekt: hoe hebben jullie dit gedaan en vanaf welke locatie zijn jullie vertrokken? Heb namelijk begrepen dat er ook diverse opstappunten zijn binnen de Grand Canyon. We zitten in hotel Maswik lodge south.
Hopelijk kan iemand ons vooruit helpen.
Binnenkort gaan we een reis maken naar Amerika. We willen graag een bezoek brengen aan de Grand Canyon en daarbij een helicoptervlucht maken.
Zoals we gevonden hebben biedt Pappilon en grandcanyontours mogelijkheden aan om een vlucht te boeken. Zijn er nog meer aanbieders van dergelijke vluchten?
Daarnaast vragen we ons af wat er gebeurd als het weer slecht is terwijl we een vlucht geboekt hebben? Krijg je dan andere mogelijkheden aangeboden die je moet accepteren of is het mogelijk om je geld terug te krijgen? Het is natuurlijk behoorlijk zonde wanneer we een vlucht geboekt hebben terwijl deze niet door kan gaan. We zitten maar één dag in de Grand Canyon, in augustus. We hebben dan ook niet veel mogelijkheden om hierin flexibel te zijn. We maken een rondreis waardoor we ook weer door moeten. Wat is jullie mening over het ter plaatse een vlucht boeken? Voor diegene die een helicoptervlucht hebben geboekt: hoe hebben jullie dit gedaan en vanaf welke locatie zijn jullie vertrokken? Heb namelijk begrepen dat er ook diverse opstappunten zijn binnen de Grand Canyon. We zitten in hotel Maswik lodge south.
Hopelijk kan iemand ons vooruit helpen.
Re: Helicoptervlucht Grand Canyon
Hoi, ben ook al een tijdje aan het nadenken over een vlucht over de GC. Wij zitten daar één dag in juli, hotel aan de South Rim. Persoonlijk vinden wij de helivluchten nogal prijzig .. Dus overwegen we een airplane-vlucht, stuk beter van prijs (nog steeds 250 euro voor ons drietjes), maar je kan de Canyon enkel maar vatten vanuit de lucht zegt men dus vliegen moet je zéker gedaan hebben ... Dus ik denk dat het een vliegtuigje zal worden voor ons, hebben grote raampjes voor een beter zicht, en de vlucht duurt ook langer (40-50 min) tov slechts een half uurtje bij de heli's. Gisteren ook nog de raad gekregen om niet vooraf te reserveren. Gewoon naar vliegveldje rijden, daar heb je de keuze tussen verschillende maatschappijen, dus hoef je niet persé bij de duurste en de bekendste (en de langste wachtrijen) te gaan, naar 't schijnt ... Ook de coupons in de hotels in de gaten houden ! vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
hallo,
ofwel vertrek je vanaf las vegas (ver vliegen en meestal niet naar het national park zelf) ofwel vanaf de luchthavan van tusayan, dat is een dorpje vlakbij de grand canyon village (waar de maswik lodge is).
er zijn idd verschillende aanbieders, zowel van vliegtuigvlucthen als voor de helicopter.
Wij deden vorig jaar de imperial air tour van papillon. die duurde best wel lang (je vloog helemaal naar de north rim). Erg de moeite! Wij reserveerden lang vooraf. Het was vrij slecht weer (regenachtig) maar de vlucht ging gelukkig wel door.Als het slecht weer is krijg je vast je geld terug, niet? Dit kan je als je wil reserveren toch makkelijk even navragen bij de aanbieder lijkt mij.
Een helicoptervlucht is op zich al een belevenis, en bij papillon voelde het erg veilig en professioneel aan. (in new york bvb vond ik helicoptervlucht heel wat griezeliger).
ofwel vertrek je vanaf las vegas (ver vliegen en meestal niet naar het national park zelf) ofwel vanaf de luchthavan van tusayan, dat is een dorpje vlakbij de grand canyon village (waar de maswik lodge is).
er zijn idd verschillende aanbieders, zowel van vliegtuigvlucthen als voor de helicopter.
Wij deden vorig jaar de imperial air tour van papillon. die duurde best wel lang (je vloog helemaal naar de north rim). Erg de moeite! Wij reserveerden lang vooraf. Het was vrij slecht weer (regenachtig) maar de vlucht ging gelukkig wel door.Als het slecht weer is krijg je vast je geld terug, niet? Dit kan je als je wil reserveren toch makkelijk even navragen bij de aanbieder lijkt mij.
Een helicoptervlucht is op zich al een belevenis, en bij papillon voelde het erg veilig en professioneel aan. (in new york bvb vond ik helicoptervlucht heel wat griezeliger).
aanvullend op boven, wij hebben destijds de avond ervoor gereserveerd per telefoon op de campground waar we zaten. Je wordt op gewicht ingedeeld, de lichtste mag voorin en de rest moet in balans verdeeld worden. Kon goed fotograferen/video-en. Want die helicopter gaat niet zo snel als een vliegtuig. Het was een van onze enerverendste ervaringen tot nu toe.
-
- Amerika-ontdekker
vnvmouse: ik heb gehoord dat een helicoptervlucht dichter bij de grand canyon komt en er minder hoog overheen vliegt dan een vliegtuig. Kan natuurlijk ook weer een voordeel zijn, maar dat is persoonlijk. Je zou het eventueel mee kunnen nemen in je overweging.
Ben er inmiddels nog niet uit wat het beste is om te doen mbt de helicoptervlucht, heb internet afgezocht en FAQ van Pappalion maar er staat nauwelijks iets over vermeld. Neem aan dat de kans dan ook klein is dat het niet doorgaat, anders had ik wel wat meer klachten kunnen vinden op internet (verwacht ik). Maar vind het nog steeds wel spannend om te boeken, voelt zo op 'de bonnefooi' omdat ik geen duidelijkheid hierover kan krijgen.
Mocht nog iemand informatie hierover hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Ben er inmiddels nog niet uit wat het beste is om te doen mbt de helicoptervlucht, heb internet afgezocht en FAQ van Pappalion maar er staat nauwelijks iets over vermeld. Neem aan dat de kans dan ook klein is dat het niet doorgaat, anders had ik wel wat meer klachten kunnen vinden op internet (verwacht ik). Maar vind het nog steeds wel spannend om te boeken, voelt zo op 'de bonnefooi' omdat ik geen duidelijkheid hierover kan krijgen.
Mocht nog iemand informatie hierover hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.
- Bushmaster
- Amerika-expert
de "Grand Celebration Tour" (Heli) van Papillon, land zelfs in de Grand Canyon.
Krijg je een picknick naast de colorado river.
http://www.papillon.com/popris/show_pac ... lang=en-US
Wel zaak om goed naar de prijzen te kijken, de basis-prijs zoals vermeld op de site betaald "niemand".
Wel zaak om goed naar de prijzen te kijken, de basis-prijs zoals vermeld op de site betaald "niemand".
Er zijn zie ik nu heel wat tours bij gekomen. Destijds kon je alleen vanuit Las Vegas naar de bodem. Nu kun je zelfs een safari doen in het centrale gedeelte.
Kijk goed voor welke plek je boekt. Het westelijke stuk is echt anders dan het centrale gedeelte. En zelfs de vluchten daar zijn meer westelijk georienteerd, houdt daar rekening mee in je verwachtingen. Desondanks vonden wij het nog steeds een onvergetelijke ervaring terwijl we inmidsels dacht ik wel alle uitzichtspunten zowel noord als zuid bezocht hebben. Alleen de meest westelijke niet. Een wandeling naar beneden zal weer een andere ervaring geven.
Onze heli draaide destijds een rondje boven een plek en hing even stil ergens anders. Zie ik een vliegtuigje niet doen, maar misschien vergis ik me.
Kijk goed voor welke plek je boekt. Het westelijke stuk is echt anders dan het centrale gedeelte. En zelfs de vluchten daar zijn meer westelijk georienteerd, houdt daar rekening mee in je verwachtingen. Desondanks vonden wij het nog steeds een onvergetelijke ervaring terwijl we inmidsels dacht ik wel alle uitzichtspunten zowel noord als zuid bezocht hebben. Alleen de meest westelijke niet. Een wandeling naar beneden zal weer een andere ervaring geven.
Onze heli draaide destijds een rondje boven een plek en hing even stil ergens anders. Zie ik een vliegtuigje niet doen, maar misschien vergis ik me.
Bushmaster, je zegt dat "niemand" de basisprijs betaalt. Wat bedoel je daarmee? Hoger of juist lager ? en waarom?
De "Grand Celebration Tour" (Heli) van Papillon, land zelfs in de Grand Canyon.
- Bushmaster
- Amerika-expert
via allelei coupons (o.a. bij kraampje bij de Fashion Show Mall LV) worden best wel stevige kortingen gegeven op de prijs die op de website staat.
Bel je vervolgens met Papillion, en je refereerd aan de kortingscoupon, dan wordt er gevraagd welke prijs er op de coupon staat,
wat dan weer een gevoel geeft dat er nogal wat soorten coupons/kortingen in omloop zijn bij Papilion.
Bij ons was uiteindelijke korting $60,00 PP op de geadverteerde prijs(Grand Celebration Tour).
http://www.smartervegas.com/tours/helic ... upons.aspx

Bel je vervolgens met Papillion, en je refereerd aan de kortingscoupon, dan wordt er gevraagd welke prijs er op de coupon staat,
wat dan weer een gevoel geeft dat er nogal wat soorten coupons/kortingen in omloop zijn bij Papilion.
Bij ons was uiteindelijke korting $60,00 PP op de geadverteerde prijs(Grand Celebration Tour).
http://www.smartervegas.com/tours/helic ... upons.aspx

He bedankt. Nog meer sites waar je van die coupons kan halen?
nog 2 vragen:
1) Wat is de beste tijd om te vliegen? Sochtends of juist eind van de middag?
2) En is vooraf boeken handig (ik ben rond half augustus bij de GC)? Wat als er bijvoorbeeld onweer is?
nog 2 vragen:
1) Wat is de beste tijd om te vliegen? Sochtends of juist eind van de middag?
2) En is vooraf boeken handig (ik ben rond half augustus bij de GC)? Wat als er bijvoorbeeld onweer is?
ik heb de vlucht bij papillon geboekt via www.smartervergas.com dit is een website die je allerlei kortingen geeft, op de helikoptervlucht die ik wilde boeken scheelde dat $ 100,-- per persoon. De aanvangstijd bepaald tevens de prijs en uurtje eerder of later scheelt dan weer 10 of 20 dollar pp. Als je boekt kun je zelf annuleren kosteloos tot 24 uur tevoren, als zij annuleren bv vanwege het weer ( daarom willen ze ook gegevens als hotel waar je verblijft hebben) kost het niets, als je niet in de gelegenheid bent om een andere datum te prikken krijg je je geld terug.
Er wordt aangeraden in de ochtend te vliegen ivm turbulentie, blijkbaar is dat in de namiddag erger
Let op, als je een tijd kiest in het schema dan is dat NIET de pick up tijd bij je hotel, dat is de tijd dat je VLIEGT de werkelijke tijd dat je opgehaald wordt ligt dus 1 tot 1,5 uur eerder. ( wij hadden in eerste instantie 8.00 ingevuld en toen bleek dat we om 6.30 uur opgehaald zouden worden hebben we toch een andere tijd gekozen...
)
Er wordt aangeraden in de ochtend te vliegen ivm turbulentie, blijkbaar is dat in de namiddag erger
Let op, als je een tijd kiest in het schema dan is dat NIET de pick up tijd bij je hotel, dat is de tijd dat je VLIEGT de werkelijke tijd dat je opgehaald wordt ligt dus 1 tot 1,5 uur eerder. ( wij hadden in eerste instantie 8.00 ingevuld en toen bleek dat we om 6.30 uur opgehaald zouden worden hebben we toch een andere tijd gekozen...

Weet iemand het verschil tussen Imperial Tour van Papillion en de Grand Kingdom? Ik zie alleen een andere helicopter. De eco-star? Is dat trouwens de moeite, een upgrade naar Eco-star?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er zijn twee maatschappijen (wat ik heb gezien) In Grand Canyon zelf. Zij vliegen allebei met 2 soorten helis de gewone en eco. Eco-star hebben panorama ramen en maken minder herrie.. dat is alsnog een hele bak herrie als je je koptelefoonafzet. Daarnaast maken ze langere en kortere vluchten; de lange zijn 45-50 min en korte 25-30 min. Met deze wetenschap moet je al een eind komen, want het staat wel op de site maar is wat onoverzichtelijk. De helis in Grand Canyon NP mogen niet landen beneden. Wij vlogen de lange vlucht met Eco Star en dan kom je aan de North Rim. Overigens waren de prijzen vorig jaar van beide maatschappijen (Maverick en Papillon) zo goed als gelijk.
Wat betreft de tijd van de dag om te vliegen. In de zomer kan het slim zijn om 's morgens te gaan of vroeg in de middag. Je kunt zelf het weerbericht ook in de gaten houden. Later in de middag wil het wel eens gaan onweren (dan vliegen ze niet). En in de middag is meer turbulentie vanwege hitte beneden in de Canyon. Onze pilote vertelde dat ze soms niet rustig op een bepaalde plek kan komen vanwege de luchtverplaatsingen. Of dat het wat hobbeliger is.... Je kun zelfs een front seat vastleggen. Wij legden 1 front seat vast en kregen de andere vanwege de gewichtsverdeling. Maar dat was mazzel.
Wat betreft de tijd van de dag om te vliegen. In de zomer kan het slim zijn om 's morgens te gaan of vroeg in de middag. Je kunt zelf het weerbericht ook in de gaten houden. Later in de middag wil het wel eens gaan onweren (dan vliegen ze niet). En in de middag is meer turbulentie vanwege hitte beneden in de Canyon. Onze pilote vertelde dat ze soms niet rustig op een bepaalde plek kan komen vanwege de luchtverplaatsingen. Of dat het wat hobbeliger is.... Je kun zelfs een front seat vastleggen. Wij legden 1 front seat vast en kregen de andere vanwege de gewichtsverdeling. Maar dat was mazzel.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
grand celebrationtour van papillon, wij zaten met totaal 7 mensen in de helicopter en de piloot.
met een busje opgehaald bij het hotel en na 10 minuten over gestapt in een touringcar, ongeveer 35 minuten rijden vanaf The Strip. na aankomst een kleine video instructie waarna je een sticker krijgt. De piloot komt je zelf ophalen in de hal.
Na ongeveer 45 minuten vliegen landden we in de grand canyon, hier stonden picknicktafels en iedereen kreeg een klein rieten picknickkoffertje met een broodje gezond ham/kaas, een zakje chips, een chocolate chip cookie daarna wordt de champagne ontkurkt en krijg je een plastic champagne coupe met champagne. je blijft hier ongeveer 30 minuten. De piloot heeft uitgebreid foto's gemaakt van ons allemaal oa bij de helikopter. Onderweg vertelde hij van alles over de omgeving waar we vlogen ( je moet het treffen natuurlijk met de piloot) terug ook weer een ander uitzicht, na aankomst ga je met bussen weer terug naar je hotel.
Een aanrader om te doen!! Alles prima geregeld en werkelijk fantastisch om mee te maken.
met een busje opgehaald bij het hotel en na 10 minuten over gestapt in een touringcar, ongeveer 35 minuten rijden vanaf The Strip. na aankomst een kleine video instructie waarna je een sticker krijgt. De piloot komt je zelf ophalen in de hal.
Na ongeveer 45 minuten vliegen landden we in de grand canyon, hier stonden picknicktafels en iedereen kreeg een klein rieten picknickkoffertje met een broodje gezond ham/kaas, een zakje chips, een chocolate chip cookie daarna wordt de champagne ontkurkt en krijg je een plastic champagne coupe met champagne. je blijft hier ongeveer 30 minuten. De piloot heeft uitgebreid foto's gemaakt van ons allemaal oa bij de helikopter. Onderweg vertelde hij van alles over de omgeving waar we vlogen ( je moet het treffen natuurlijk met de piloot) terug ook weer een ander uitzicht, na aankomst ga je met bussen weer terug naar je hotel.
Een aanrader om te doen!! Alles prima geregeld en werkelijk fantastisch om mee te maken.
Wij willen volgende week ook gaan, maar wat bedoel je met bovenstaande, en wat is dan 'beter' ?thuul schreef:Kijk goed voor welke plek je boekt. Het westelijke stuk is echt anders dan het centrale gedeelte. En zelfs de vluchten daar zijn meer westelijk georienteerd, houdt daar rekening mee in je verwachtingen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij waren half juli in de Grand Canyon. Hebben lang getwijfeld of we de helicoptervlucht zouden doen. Hadden niet vooraf geboekt omdat we nog twijfelden dus dacht dat het sowieso niet meer mogelijk was. Maar er bleek nog genoeg plek te zijn.... alleen was het 40 dollar pp duurder dan via internet vooraf boeken!!! Was wel via hotel dus misschien als je rechtstreeks bij papillon boekt het meevalt. Maar de prijs in combinatie met het weerbericht maakten dat we besloten niet te gaan, ook al scheen de zon op dat moment. Vind het wel heel jammer maar was een goede beslissing. We liepen op de Rim en het begon te hozen en te onweren (kwam heel snel opzetten )!!! We zagen een helicopter vliegen en vlak erbij een bliksemschicht. We moesten van de Rim af (shuttlebussen haalden mensen op en zetten niemand meer af) omdat het te gevaarlijk werd (je kan nergens schuilen).
Maar nu hebben we een goede reden om terug te gaan
. Want dan ga ik zeker de helikopervlucht doen (mits het weer het toestaat;0).
Bedankt voor de tips mbt de korting alvast
!
Maar nu hebben we een goede reden om terug te gaan

Bedankt voor de tips mbt de korting alvast

Groet, Martine
Ik heb net 2 tickets besteld bij Papillon helicopter tours voor een vlucht over de grand canyon. Bij voorwaarden staat dat ik 24 uur van tevoren de tickets moet herbevestigen. Moet ik dan 24 uur van tevoren naar hun bellen o.i.d.?
Wij hebben ook net 2 ticketjes besteld, en heb dit ook gelezen. Kan er iemand zeggen of we echt nog eens moeten bevestigen?netsiej schreef:Ik heb net 2 tickets besteld bij Papillon helicopter tours voor een vlucht over de grand canyon. Bij voorwaarden staat dat ik 24 uur van tevoren de tickets moet herbevestigen. Moet ik dan 24 uur van tevoren naar hun bellen o.i.d.?
Bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
Hoi! Wij hebben afgelopen juli ook een helicoptervlucht gemaakt bij Papillon en het was echt zooooo geweldig!!! Het is echt genieten. We hebben inderdaad 24 uur van te voren nog een keer gebeld, dit doen ze ivm weersomstandigheden en ook omdat het heel druk is en ze zeker willen weten dat je komt.
Heel veel plezier!
Heel veel plezier!
Is het echt nodig om te boeken voor een helicopter vlucht of kan je ook op de dag zelf wel terecht ?
Wij zijn 26-09 bij de south rim, maar we weten nog niet hoe laat we daar aankomen.
Wij zijn 26-09 bij de south rim, maar we weten nog niet hoe laat we daar aankomen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht