Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

klein verslag trip naar Hawaii (eind juli/half augustus 2011

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
clo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

klein verslag trip naar Hawaii (eind juli/half augustus 2011

Bericht door clo »

Hier volgt een klein verslag van onze trip

26-28/7/2011 : Kauia

's Ochtends vertrokken uit SFO en via Honolulu met Hawaian Airlines gevlogen naar Lihue ( tip als je via medewerker van Hawaiian Airlines incheckt en vertelt dat je uit Europa komt aangevlogen moet je daar alvast geen 10$ bagageefee betalen).
Auto opgehaald en doorgereden naar B&B Dilly Dally House; heel warm onthaal; mooie kamer,prachtig zwembad en werkelijk alles wordt gratis voorzien, zonnecreme; snorkelmateriaal, surfboarden, barbecue tot gebruik van I-pad toe enz.. Héél lekker ontbijt, leuk contact met de andere gasten van de B&B en de eigenaar die veel tips even over stranden,to do's en restaurants tips. Jammer genoeg hadden we daar maar één volledige dag wat eigenlijk véél te kort was( geeft ons wel nog een reden om nog eens terug te keren :thumbup: )
Vermits er maar 20% van het eiland met de auto te bereiken valt hebben we op die éne dag toch nog veel kunnen zien. Op aanraden van de eigenaar zijn we eerst doorgereden naar de Waimea Canyon (prachtige canyons vooral speciaal door de combinatie van het groen en de rode rotsen) Jammer genoeg aan de laatste stop ( Kalalau Lookout) geen prachtig zicht op de Napali Coast door de opkomende wolken zoals we al gevreesd hadden. Maar desalniettemin zeker de moeite waard. Dan maar doorgereden naar die Napali coast om het met onze eigen ogen te zien, onderweg adembenemende vergezichten. Op het einde van de weg in Haena hebben we ene klein stukje van de 11 mijl lange trail gedaan om toch een kleine impressie te krijgen van de daadwerkelijke prachtige Napali Coast.
Men zegt dat de beste manier om Kauia te zien is met een helikoptervlucht dus wie weet zit dat er misschien voor de volgende keer in.

28/7-1/08/2011 : Maui

Deze maal vlogen we met Island Air : strengere controle van het gewicht van de koffers en 10$ per stuk ingecheckte bagage fee en ook de handbagage wordt deze keer gewogen. ( dus ons meegebrachte bagage weegschaaltje heeft goed zijn dienst bewezen)
Op dit eiland hadden we een condo gehuurd in Maalaea, centraal gelegen op het eiland, mooi ingericht appartement met volledige keuken, gemeenschappelijk zwembad en terras met prachtig zicht op de oceaan. Met onze gehuurde roe Jeep Wrangler hebben wij het eiland verkent. Zoals hier op het forum reeds vermeld de prachtige road to Hana die wij reden aan de hand van een CD met uitleg van een locale gids (die telkens de stops aangaf maar ook de geschiedenis en uitleg over de fauna en flora) maar het mooiste gedeelte vonden wij de dirt road tussen Kipahulu en Nuu : Prachtige ruwe kusten die dan overgaan in droge prairie met runderen en paarden. Echt de moeite waard en goed te doen zeker met een 4x4. Reken wel op een volledige dag.
Haleakala crater is ook één van de hoogtepunten; weliswaar hebben wij niet de zonsopgang meegemaakt maar hebben wel gewacht op een mooie héél zonnige dag zodat het zicht op de kraters open was zonder wolken en het was prachtig.
Lahaina is leuk, veel winkeltjes, restaurants en ambiance maar ook Paia is een bezoekje waard met een mooie Art Gallery.
Maar meer en meer komen we in de "Hang Loose" sfeer, de Hawian way of life, we genieten van de rust, de strandwandelingen, bezoeken kleine farmers market ...

1/080-7/08/2011 : Big Island

De vlucht van Kahului naar Kona met Pacific Wings is de meest spectaculaire; het begint al bij het inchecken dat gebeurt in de commuter terminal. Het inchecken, bagage afhandeling (geen bagagefee) zelfs het inladen van de bagage gebeurt door de piloot. Met zijn negenen in een Cessna , zicht op de piloot en de eilanden; echt een ervaring. Had ik het geweten dan zou ik wel meer interisland vluchten met Pacific Wings hebben gemaakt.
Op Big Island logeerden we in the Palm Bungalow, een klein guesthouse (studio met kleine kitchenette; bbq; grote lania rechtstreeks aan het zwembad dat we delen met de eigenaars maar dat we eigenlijk altijd voor onszelf hebben).
We maken de traditionele uitstapen naar Volcanoes N.P. (jammer genoeg is een groot deel van de weg afgesloten doordat de vorige dag een uitbarsting was geweest); Hilo; Sanddle Road met mooie zonsondergang op de Mauna Kea ....
Hoogtepunten : Ka Lea ( South Point) uiterst zuidelijk punt van USA; ook historisch punt waar de eerste Polynesiërs aan land kwamen; héél warm en uitzonderlijk droog prairie die dan eindigt op
kliffen en de uitgestrekte oceaan; heeft naar ons gevoel een héél aparte sfeer
Hawii en Kapa'au gezellige kunstenaarsdorpjes op weg naar Pololu Valley overlook
Waipi'o Valley Overlook
Hapuna Beaches State Park
Sea turtels aan Anaeho'omalu beach
Maar vooral weer genieten van de rust en de relaxte sfeer en dat ondervindt men zeker in de kleine restaurantjes ( bv Bamboo in Hawii en Jackie Reys in Kailua-Kona echte aanraders)

7/08 -9/08/2011 : O'ahu

Daar we daar opnieuw maar 2 dagen hadden hebben we ons enkel beperkt tot Honolulu, Pearl Harbor en Waikiki. Opnieuw reden te meer om terug te komen de rest van het eiland te ontdekken.
Waikiki is een groot beachparadijs met veel hotels en strandplezier. Wij logeerden dicht bij Ala Moana shopping center; enorm groot, open shopping paradijs waar we een 2-tal uurtjes vertoefden maar waar je wel een ganse dag kan in doorbrengen ( voor de liefheb(st)ers :wink: )
Pearl Harbor en downtown Honolulu bezochten we met een georganiseerde tour ( via groupon); Pearl Harbor was best indrukwekkend en in downtown Honolulu kregen we heel wat van de geschiedenis mee; zelfs father Damian ( of nu zelfs al sint Damiaan) zat in de gids zijn verhaal.

De 22 uren durende terugvlucht met tussenstops in La en Washington DC) viel al bij al goed mee; best wel veel kunnen slapen ondanks de inhaalbeweging qua tijd die we maakten.
Het was en onvergetelijke reis die zeker smaakt naar meer. Misschien iets voor over enkele jaren, nu hebben we nog 19 overige staten van Amerika op ons verlanglijstje staan en beginnen, ondanks we net een week terug zijn al uit te kijken naar onze volgende trip.
Ik probeer zeker dit Hawaii forum verder in het oog te houden , dus als er nog vragen zijn dan lees ik het wel
grtjs
Claudine
lars
Amerika-ontdekker

Re: klein verslag trip naar Hawaii (eind juli/half augustus

Bericht door lars »

Top!, leuk verslag. Wij gaan 1 september die kant op. Eerst een week Oahu en dan een week Maui. En een paar dagen Los Angeles erbij.
Terug vliegen we precies hetzelfde, eerst via LA en dan Washington. Dat wordt een hele lang zit vrees ik!.
:thumbup:
NeoMay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door NeoMay »

Leuk verslagje,mag ik vragen waar jullie de Wrangler jeep hadden gehuurd op Maui?

Wij gaan half november,eerst via Chicago naar Las Vegas waar we 4 nachten blijven en dan via San Fransisco naar Oahu en dan Maui waar we elk een week blijven en dan via San Fransisco en Washington terug naar Brussel en dan zijn we gelukkig thuis nog een paar dagen vrij (zie wel op tegen die terugreis..)
New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
clo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door clo »

De Jeep Wrangler hadden we via Connections geboekt. Blijkbaar boeken zij dat dan bij Sunny Cars voor Hawaii en de autoverhuurmaatschappij blijkt dan Alamo te zijn.
Op onze trip zijn wij gestart met 4 nachten SFO; de laatste dag had ik dan rechtstreeks via Sunny Cars website een auto gehuurd. Ging vlot zonder problemen; enigste nadeel is misschien dat je sowieso betaalt voor één tankbeurt. Dus de auto met een lege tank terugbrengen is de boodschap en vermits de benzineprijzen op de eilanden naar Amerikaanse normen aan de hoge kant zijn valt de prijs die je voor die tankbeurt betaald goed mee. Wat dan wel weer een voordeel is dat Sunny Cars zelf een bijkomende verzekering heeft die ook schade aan ramen,banden en onderkant wagen verzekeren en dit is inbegrepen in de huurprijs.( staat dus los van de verzekeringen die bij Alamo inbegrepen zijn)
Die Jeep was een hele leuke wagen om mee te rijden en vooral op Maui goed te gebruiken (o.a. weg na road to Hana ); ook plezant om bovenste gedeelte er af te halen.
Zoals ik al vermeldde in mijn verslag viel de terugreis héél goed mee( ook al zag ik er ook héél erg tegenop). Ik denk doordat je vertrekt met een avondvlucht je op de eerst vlucht sowieso wat slaapt en tegen dat de nachtvlucht naar Brussel eraan komt ben je weer toe aan wat slaap. (Zo ging het er alvast bij ons aan toe)
Maar dit is pas voor de terugkomst dus geniet alvast maar van jullie trip (ik zou zo al opnieuw willen vertrekken).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer