Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
sms van BE naar USA en andersom
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
sms van BE naar USA en andersom
Hey,
Ik heb een vriendin in de staat NY wonen die ik graag wil smssen.
Ik heb haar nummer en zij de mijne maar we krijgen de sms niet naar elkaar verzonden.
Vrij lastig.
Het zal te maken hebben met de regio en landcodes mja..
Iemand die me kan helpen?
Haar nummer (lichtjes gewijzigd ivm privacy):
1-518-265-0XXX (area: Saratoga Springs, NY)
mijn nummer (lichtjes gewijzigd ivm privacy)
0494/811xxx
Alvast dank!
Ik heb een vriendin in de staat NY wonen die ik graag wil smssen.
Ik heb haar nummer en zij de mijne maar we krijgen de sms niet naar elkaar verzonden.
Vrij lastig.
Het zal te maken hebben met de regio en landcodes mja..
Iemand die me kan helpen?
Haar nummer (lichtjes gewijzigd ivm privacy):
1-518-265-0XXX (area: Saratoga Springs, NY)
mijn nummer (lichtjes gewijzigd ivm privacy)
0494/811xxx
Alvast dank!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Re: sms van BE naar USA en andersom
Heb je al ++ voor haar nummer gezet als je smst?
- Lezolas
- Amerikafan
ga ik nu eens doen!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
Sorry, ++ moet natuurlijk + zijn. Dus 1 plusje.
- Lezolas
- Amerikafan
mislukt 

anders '00' voor het Amerikaanse nummer.
Als dat niet lukt, achterhaal wat haar provider is en bel de jouwe. Sommige providers hebben nou eenmaal geen overeenkomsten met elkaar en dan kunnen SMSjes simpelweg niet verzonden/ontvangen worden.
Als dat niet lukt, achterhaal wat haar provider is en bel de jouwe. Sommige providers hebben nou eenmaal geen overeenkomsten met elkaar en dan kunnen SMSjes simpelweg niet verzonden/ontvangen worden.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Heeft jouw vriendin wel een sms plan in haar abonnement zitten? En ook de mogelijkheid tot buitenlands bellen en sms-en?
- Lezolas
- Amerikafan
Dat ga ik eens proberen te achterhalen! Beide bedankt. Ik reageer hier van zodra ik iets meer weet!
Dank je!
Dank je!
Ik kan met mijn USA tmobile prepaid niet smsen naar NL, geen foutmelding ofzo, de sms komt gewoon niet aan. Andersom kan ik wel smsjes uit NL ontvangen.
Met T-mobile NL kon ik ook niet SMS'en naar Nextel, Sprint en Verizon. Wereldwijd is het een pokke provider 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ja, ben blij als ik weer een andere kan kiezen volgende week...
-
- Amerika-expert
ik ben 'international messaging' nodig met mijn AT&T rekening om buiten USA te kunnen sms-en.
welke provider heeft je vriendin?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Met mijn Amerikaanse T-Mobile geen probleem om sms te sturen naar Belgie of te ontvangen in de VS
Sommige providers hebben helaas geen "roaming" overeenkomt. Daarom kan het zo zijn dat een SMS van een Nederlandse of Belgische provider niet aankomt omdat ze geen afspraken hebben met een Amerikaanse provider.
Heel irritant maar ik heb het zelf ook megemaakt met (ik dacht Vodafone of KPN, weet niet meer welke van de 2) en Verizon. Dat ging bij mij gewoon niet terwijl beide kanten gewoon internationaal konden SMSen. Uiteindelijk heb ik de Nederlandse provider gebeld en gevraagd wat het probleem was. Toen kreeg ik dat te horen, balen dus.
Er zijn wel diensten op internet die, je al dan niet tegen betaling, kunt gebruiken om toch te kunnen smssen maar ja, je moet altijd vanaf een PC smssen dan.
Beste tip die ik je kan geven is (als je budget het toelaat) koop een smartphone waar je gebruik kunt maken van alternatieven zoals Whatsap, Pingchat, MSN, Skype. Dat kan een oplossing zijn om toch te SMSen en de kosten laag te houden. Maar ja, wel een investering
Heel irritant maar ik heb het zelf ook megemaakt met (ik dacht Vodafone of KPN, weet niet meer welke van de 2) en Verizon. Dat ging bij mij gewoon niet terwijl beide kanten gewoon internationaal konden SMSen. Uiteindelijk heb ik de Nederlandse provider gebeld en gevraagd wat het probleem was. Toen kreeg ik dat te horen, balen dus.
Er zijn wel diensten op internet die, je al dan niet tegen betaling, kunt gebruiken om toch te kunnen smssen maar ja, je moet altijd vanaf een PC smssen dan.
Beste tip die ik je kan geven is (als je budget het toelaat) koop een smartphone waar je gebruik kunt maken van alternatieven zoals Whatsap, Pingchat, MSN, Skype. Dat kan een oplossing zijn om toch te SMSen en de kosten laag te houden. Maar ja, wel een investering

Inderdaad, een smartphone is ideaal. Ik betaal maandelijks 5 euro om onbeperkt naar de US te bellen via Skype... 

I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Of via de mail een sms sturen. Voor AT&T bijvoorbeeld mailen naar nummer@txt.att.net komt dan aan als smsje.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Lezolas
- Amerikafan
Hmm hoe vreemd. Ze kan wel smsjes sturen en ontvangen van vrienden uit Denemarken (we kennen elkaar van in Australië).
Enkel naar mij lukt het niet. Nouja, ik heb Mobile Vikings, dus ik heb maandelijks 2gb gratis internet (wat nooit op geraakt bij me).
Dus via m'n Galaxy II gebruik ik dan wel enkele apps of via de e-mail..
Maar in't buitenland is dat ntrlk weer wat duurder.. nouja.
Ik hou jullie op de hoogte
Bedankt voor alle informatie en tips!
Enkel naar mij lukt het niet. Nouja, ik heb Mobile Vikings, dus ik heb maandelijks 2gb gratis internet (wat nooit op geraakt bij me).
Dus via m'n Galaxy II gebruik ik dan wel enkele apps of via de e-mail..
Maar in't buitenland is dat ntrlk weer wat duurder.. nouja.
Ik hou jullie op de hoogte

Bedankt voor alle informatie en tips!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4721 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger