Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Accommodatie gezocht Grand Canyon south rim
Accommodatie gezocht Grand Canyon south rim
Tusuyan is een plaatsje net buiten de GC waar je kan overnachten voor een bezoek aan de GC.
Zijn er nog meer plaatsjes daar in de buurt waar je kan overnachten.
Wij kunnen niet echt een motel/ lodge of hotel vinden wat betaalbaar is maar redelijk dichtbij de GC ligt.
Alles zit al vol. Ik heb gehoord van de 7 miles lodge, maar daar kan je niet reserveren. Ik zou het toch prettig vinden om van te voren daar een slaapplek te hebben.
Wie weet nog iets of heeft tips?
* Note mod (Marco):
Bericht afgesplitst en eigen topic gegeven voor de duidelijkheid.
Zijn er nog meer plaatsjes daar in de buurt waar je kan overnachten.
Wij kunnen niet echt een motel/ lodge of hotel vinden wat betaalbaar is maar redelijk dichtbij de GC ligt.
Alles zit al vol. Ik heb gehoord van de 7 miles lodge, maar daar kan je niet reserveren. Ik zou het toch prettig vinden om van te voren daar een slaapplek te hebben.
Wie weet nog iets of heeft tips?
* Note mod (Marco):
Bericht afgesplitst en eigen topic gegeven voor de duidelijkheid.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Accommodatie gezocht Grand Canyon south rim
Je zou het in Valle kunnen proberen dat ligt een kleine 20 mijl onder Tusayan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En anders Williams of Flagstaff. Ik zou wel Xanterra in de gaten houden, wellicht komt er nog iets vrij. Wanneer zijn jullie er?
Marianne
Marianne
mmm.... ik begreep dat dit nog best een eind rijden is?Martin & Marianne schreef:En anders Williams of Flagstaff. Ik zou wel Xanterra in de gaten houden, wellicht komt er nog iets vrij. Wanneer zijn jullie er?
Marianne
Ik had gehoopt dat er in de buurt van Tusuyan nog kleine plaatsjes met overnachtingmogelijkheden zijn.
Bedankt voor de tip van Xanterra, begrijp dat daar soms ineens acc. wel weer boekbaar zijn?
Ook ga ik eens kijken in Valle. Dank je.
Mochten er nog meer opties zijn, graag.
Wij zijn er van 22 t/m 24 september...
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je van het oosten komt (Page, Monument Valley) kun je in de Cameron Trading Post slapen vooraleer je de zuidrim vanaf de oostzijde bezoekt.
De volgende avond voorzie je dan een nacht in de Village zelf of in Tusuyan.
De volgende avond voorzie je dan een nacht in de Village zelf of in Tusuyan.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Wij wouden van accommodatie veranderen in de GC (mid-July: topdrukte, wouden graag van Yavapai -> Bright Angel) en zagen online dat alles volgeboekt was. Een tip hier was om met hen te bellen. En gedaan: er bleken nog minimaal 10-15 kamers vrij te zijn variërend van El Tovar, Kachina tot Yavapai. En online was alles weg.. Vraag ook om doorverbonden te worden naar de individuele hotels, zo begreep ik van Yavapai receptie dat er bijna altijd wel kamers vrij zijn door annuleringen, maar de processing time van annulering -> weergave op site = 24+ uur.
Bellen dus!
Bellen dus!
-
trekkingfan
- Amerikafan
Bellen is een goede tip (had ik zelf nooit aan gedacht en heb het dus ook niet gedaan).
Zelf heb ik de tip van Marianne gevolgd. Ik ben ook heel laat beginnen boeken en alle parken zaten overal vol. Maar Marianne heeft mij aangezet te blijven proberen en zo heb ik 2 nachten in het weekend in Curry Village bekomen (zaterdag is Mariposa gebleven, kwam niks vrij), weliswaar 2 keer in een andere tent en ook 2 nachten in Yavapai Lodge. Voor Yosemite heb ik dagen en dagen de beschikbaarheid in het oog gehouden, voor GC heb ik minder moeite moeten doen : dus volhouden maar en op een dag komt er iets vrij ! Ik heb trouwens achteraf zelf 1 nacht in de GC geannuleerd om langer op Route 66 te blijven.
Dus volgen die goede tips hier !
Zelf heb ik de tip van Marianne gevolgd. Ik ben ook heel laat beginnen boeken en alle parken zaten overal vol. Maar Marianne heeft mij aangezet te blijven proberen en zo heb ik 2 nachten in het weekend in Curry Village bekomen (zaterdag is Mariposa gebleven, kwam niks vrij), weliswaar 2 keer in een andere tent en ook 2 nachten in Yavapai Lodge. Voor Yosemite heb ik dagen en dagen de beschikbaarheid in het oog gehouden, voor GC heb ik minder moeite moeten doen : dus volhouden maar en op een dag komt er iets vrij ! Ik heb trouwens achteraf zelf 1 nacht in de GC geannuleerd om langer op Route 66 te blijven.
Dus volgen die goede tips hier !
Bedankt voor de tips
Dat wordt bellen 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 7283 Weergaves