Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.
Re: Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.
We hebben mail terug van die zuster:
Dear Mr. & Mrs. .........................
I am H..................... ......................’s supervisor. H........ has been providing services through the Healthy Families program to your daughter, M............. ............ and the children.
Healthy Families is an in home visitation program that supports families with child development information as well as providing community resources that may benefit families and individuals. We are in no way a legal entity for families or their relatives.
At this time, we are no longer providing in home services to M............... and her family so we do not have any contact with her.
I am going to provide you with some resources that may be helpful for you to access information relevant to your needs. Many of these resources are located throughout the state of Arizona so let me advise you that Phoenix is located in Maricopa County. The resources are attached. If you cannot open them, let me know and I will re-send.
Also if any one – regardless of where they live in the world – feels that there is a need for police intervention for any situation relevant to a person living in Phoenix there is a phone number to call (602) 262-6151. If anyone feels others may be in an unsafe situation or a person wishes to report a crime then this would be the number to call. It is called the non emergency number and among other things, police can do an “in person” welfare check on individuals. The person calling would just explain their concern and why they would like the police involved.
Below I have provided you with the local contact information for the Netherlands’ Consulate.
Dear Mr. & Mrs. .........................
I am H..................... ......................’s supervisor. H........ has been providing services through the Healthy Families program to your daughter, M............. ............ and the children.
Healthy Families is an in home visitation program that supports families with child development information as well as providing community resources that may benefit families and individuals. We are in no way a legal entity for families or their relatives.
At this time, we are no longer providing in home services to M............... and her family so we do not have any contact with her.
I am going to provide you with some resources that may be helpful for you to access information relevant to your needs. Many of these resources are located throughout the state of Arizona so let me advise you that Phoenix is located in Maricopa County. The resources are attached. If you cannot open them, let me know and I will re-send.
Also if any one – regardless of where they live in the world – feels that there is a need for police intervention for any situation relevant to a person living in Phoenix there is a phone number to call (602) 262-6151. If anyone feels others may be in an unsafe situation or a person wishes to report a crime then this would be the number to call. It is called the non emergency number and among other things, police can do an “in person” welfare check on individuals. The person calling would just explain their concern and why they would like the police involved.
Below I have provided you with the local contact information for the Netherlands’ Consulate.
Lijkt me handig om dat nummer te bellen wat die zuster in de mail heeft gezet en de politie er op af te sturen!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dit is een mail van de supervisor van die zuster en de organisatie gaat blijkbaar niet meer langs bij hen thuis.
Sanne, als jouw Engels niet zo goed is zou ik via een tolk naar dat telefoonnummer bellen en de situatie zo goed mogelijk uitleggen. Zij kunnen je vast verder helpen en concreet advies geven over je zus haar rechten en de mogelijkheden.
Bel in ieder geval en zorg dat je een tolk bij de hand hebt om verdere verwarring te vermijden!
Sanne, als jouw Engels niet zo goed is zou ik via een tolk naar dat telefoonnummer bellen en de situatie zo goed mogelijk uitleggen. Zij kunnen je vast verder helpen en concreet advies geven over je zus haar rechten en de mogelijkheden.
Bel in ieder geval en zorg dat je een tolk bij de hand hebt om verdere verwarring te vermijden!
S@nnie, ik denk dat jij voor jezelf een vraag moet gaan beantwoorden. Kan jij je zus nog helpen vanuit hier? Kan je erop vertrouwen dat al die instanties die je nu gaat bellen het voor jou kunnen regelen?
En indien ja, wat kunnen ze voor je zus bereiken? Al die instanties kunnen haar daar wellicht wegkrijgen, zodat ze niet meer daar woont, maar wat dan? Waar gaat ze van leven? Waar gaat ze wonen? Want weg bij haar man betekent nog niet toestemming om in Nederland te mogen wonen met de kinderen.
En indien ja, wat kunnen ze voor je zus bereiken? Al die instanties kunnen haar daar wellicht wegkrijgen, zodat ze niet meer daar woont, maar wat dan? Waar gaat ze van leven? Waar gaat ze wonen? Want weg bij haar man betekent nog niet toestemming om in Nederland te mogen wonen met de kinderen.
Laatst gewijzigd door Hockey op 19 aug 2011, 05:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het hele verhaal doorgelezen en het rammelt aan alle kanten namelijk.Ned in MO, je mag denken wat je wilt hoor, lees dan het hele verhaal eens door want we kunnen niet zomaar van alles erop af sturen omdat ze niet legaal is daar een ip check mogen ze van mij doen heb niks te verbergen, woon zelf in belgie maar afkomstig van nederland heb enkel mijn echte naam niet gebruikt omdat ik voorzichtig wil zijn zoals logisch is
Ik woon hier al 15 jaar en heb een vrouw in health care. Ik weet wat de plichten zijn van de instanties waar de "zuster " voor werkt.
Als het allemaal echt is zou de zuster nu dus zwaar aangeklaagd moeten worden voor neglect.
Daarom dus. Plus het negeren van vele goede adviezen die hier zijn gegeven, plus etc
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
@S@nnie: vraag eens aan die supervisor of zij, op basis van de bezoeken die zij daar gebracht hebben, vinden dat de moeder en/of de kinderen gevaar lopen en dat de politie gebeld moet worden.
Antwoord is dus neen, want anders hadden zij dat zelf moeten melden.
Antwoord is dus neen, want anders hadden zij dat zelf moeten melden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Dat ligt er maar net aan Elke. Als blijkt dat die vrouw buiten haar boekje is gegaan met de dingen die gezien of gedaan heeft, zullen ze zich er nu alleen van terug trekken. Er is altijd een groot verantwoordelijkheids probleem en kans op aanklagen.
Die vraag zul je zeker niet op papier van hen beantwoord krijgen denk ik. Misschien telefonisch, maar alleen van die vrouw zelf denk ik. En gezien het feit dat haar baas nu terug schrijft en niet zijzelf, doet me denken dat er iets niet helemaal goed is gelopen anders zouden ze zich nu niet zo van deze zaak distantieren.
Die vraag zul je zeker niet op papier van hen beantwoord krijgen denk ik. Misschien telefonisch, maar alleen van die vrouw zelf denk ik. En gezien het feit dat haar baas nu terug schrijft en niet zijzelf, doet me denken dat er iets niet helemaal goed is gelopen anders zouden ze zich nu niet zo van deze zaak distantieren.
Als ik het zo lees is het geen officiële instantie en heeft deze organisatie dus geen afdwingbare bezoekrechten. En blijkbaar hebben ze ook onvoldoende strafbare feiten geconstateerd om juridische stappen te nemen.
Mocht ik daarin gelijk hebben dan zijn we weer terug bij het probleem dat je vanaf hier niets kan bereiken en dus die kant op moet gaan om aldaar te proberen iets te bereiken. Nu de politie bellen die vervolgens ook geen reden tot actie ondernemen ziet betekent dat de volgende keer er minder hard gelopen wordt.
Mocht ik daarin gelijk hebben dan zijn we weer terug bij het probleem dat je vanaf hier niets kan bereiken en dus die kant op moet gaan om aldaar te proberen iets te bereiken. Nu de politie bellen die vervolgens ook geen reden tot actie ondernemen ziet betekent dat de volgende keer er minder hard gelopen wordt.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als ze bij de advocaat geweest zijn voor een echtscheiding, dan is dat dan al een bewijs dat ze echt getrouwd zijn.
Zou jij als illegaal zomaar naar de rechtbank gaan stappen? Want S@nnie denkt dat die man illegaal in de US zit, maar dat denk ik helemaal niet. Ik denk dat hij zo legaal is als maar zijn kan. Amerikanen moeten helemaal geen identiteitskaart hebben of een paspoort. Dat moeten ze enkel maar hebben als ze naar het buitenland willen reizen. Dus het feit dat je dat niet hebt, zegt niets over je status.
Zou jij als illegaal zomaar naar de rechtbank gaan stappen? Want S@nnie denkt dat die man illegaal in de US zit, maar dat denk ik helemaal niet. Ik denk dat hij zo legaal is als maar zijn kan. Amerikanen moeten helemaal geen identiteitskaart hebben of een paspoort. Dat moeten ze enkel maar hebben als ze naar het buitenland willen reizen. Dus het feit dat je dat niet hebt, zegt niets over je status.
Elke
Ik zelfs mijn vraagtekens of ze bij een echte advocaat geweest zijn. Die zal slechts 1 partij vertegenwoordigen. En dan zal ook die advocaat die haar man vertegenwoordigt moeten constateren dat de zus van S@nnie te weinig van de materie begrijpt en zelf juridische vertegenwoordiging behoeft, en de zaak ook niet mogen behandelen. Dan zal hij eerst verlangen dat de zus van S@nnie ook een advocaat krijgt en dat ook aan de familie mededelen.
Wellicht dat ze bij een mediator zijn geweest, die zonder advocaten kijkt wat er te bereiken valt. Maar zelfs daar kan je niet binnen 1 dag terecht.
Wellicht dat ze bij een mediator zijn geweest, die zonder advocaten kijkt wat er te bereiken valt. Maar zelfs daar kan je niet binnen 1 dag terecht.
Volgens mij kan dat best met een advocaat. Mijn ouders hadden ook dezelfde advocaat omdat het in eerste instantie een scheiding in goed overleg was, dus de advocaat was alleen nodig om het convenant op te stellen. Pas toen er ruzie kwam heeft mn moeder zelf een genomen.Hockey schreef:Ik zelfs mijn vraagtekens of ze bij een echte advocaat geweest zijn. Die zal slechts 1 partij vertegenwoordigen. En dan zal ook die advocaat die haar man vertegenwoordigt moeten constateren dat de zus van S@nnie te weinig van de materie begrijpt en zelf juridische vertegenwoordiging behoeft, en de zaak ook niet mogen behandelen. Dan zal hij eerst verlangen dat de zus van S@nnie ook een advocaat krijgt en dat ook aan de familie mededelen.
Maar voor de rest klinkt het allemaal wel een beetje vreemd het hele verhaal. Als je je toch zo'n zorgen maakt dat gooi je toch alle jaen en maarren in de wind en ga je erheen. Desnoods neem je iemand mee die zich goed kan redden in het Engels en iets meer inzicht heeft in het hoe en wat. Dat aanklooien met mailtjes en verhalen die van alle kanten compleet anders klinken wordt je ook niet wijzer van. En je moet wel van hele goede huize komen om via een internationaal telefoontje de politie erheen te krijgen als volgens lokale instanties er niet zo een twee wat mis is.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Verstaat de zus voldoende Engels om te kunnen begrijpen waar ze geweest is? Maar ik heb al eens gevraagd -denk ik- of je zus over beperkte verstandelijke vermogens beschikt?
Elke
Was dat in Nederland of in de VS?Voynich schreef:Volgens mij kan dat best met een advocaat. Mijn ouders hadden ook dezelfde advocaat omdat het in eerste instantie een scheiding in goed overleg was, dus de advocaat was alleen nodig om het convenant op te stellen. Pas toen er ruzie kwam heeft mn moeder zelf een genomen.
In het geval van de zus van S@nnie, die wist niet eens dat er een scheiding was aangevraagd. Dat zou een advocaat moeten merken en dan direct constateren dat het geen scheiding in goed overleg is. En die zou ook vraagtekens moeten stellen bij het niveau van Engels van de zus.
Dat is een gedachte die door velen hier gedeeld wordt.Voynich schreef:Maar voor de rest klinkt het allemaal wel een beetje vreemd het hele verhaal. Als je je toch zo'n zorgen maakt dat gooi je toch alle jaen en maarren in de wind en ga je erheen.
Wil iedereen bedanken voor alle tips die ik kreeg
Verder ga ik me niet meer laten horen hier want er zijn er veel die me niet geloven, hoop dat dit nog wel blijft staan zodat ik kan terug kijken voor de tips
Verder ga ik me niet meer laten horen hier want er zijn er veel die me niet geloven, hoop dat dit nog wel blijft staan zodat ik kan terug kijken voor de tips
S@nnie... trek het je alsjeblieft niet aan. De meesten geloven je volgens mij echt wel maar zetten, net als jij, hun vraagtekens bij dingen. En dat wordt niet altijd even genuanceerd gebracht helaas. Maar dat heeft niks met jou als zus te maken! Iedereen wil je helpen.
Ik zou het zelf erg jammer vinden om niet te horen hoe het gaat of afloopt. En ik denk velen met mij. Maar het is jouw beslissing, ik snap wel wat je zegt. Alleen jammer dat die paar het dan verpesten.
Heel veel succes in ieder geval. Ik hoop echt dat er een oplossing komt voor jullie allemaal en vooral voor de kinderen!
Ik zou het zelf erg jammer vinden om niet te horen hoe het gaat of afloopt. En ik denk velen met mij. Maar het is jouw beslissing, ik snap wel wat je zegt. Alleen jammer dat die paar het dan verpesten.
Heel veel succes in ieder geval. Ik hoop echt dat er een oplossing komt voor jullie allemaal en vooral voor de kinderen!
Was in NL maar ik weet niet of je een scheiding misschien ook zo in Amerika zou kunnen regelen als je de impressie geeft dat alles in goed overleg gaat en er alleen maar papierwerk te regelen is. Maar nu ik er zo over nadenk, als die zus misschien heel erg meegeefelijk is in dit geval, omdat ze misschien niet goed snapt wat er gebeurt, of in de hoop dat alles weer goed komt als ze braaf ja knikt, zou het dan niet kunnen dat er inderdaad maar een advocaat bij is? Als ze niet duidelijk aan kan geven of probeert te geven dat ze verward is over het hele gebeuren dan kan het voor de advocaat misschien moeilijk te constateren zijn in hoeverre alles haar duidelijk is. Nouja, vreemd allemaal hoor.Hockey schreef:Was dat in Nederland of in de VS?Voynich schreef:Volgens mij kan dat best met een advocaat. Mijn ouders hadden ook dezelfde advocaat omdat het in eerste instantie een scheiding in goed overleg was, dus de advocaat was alleen nodig om het convenant op te stellen. Pas toen er ruzie kwam heeft mn moeder zelf een genomen.
In het geval van de zus van S@nnie, die wist niet eens dat er een scheiding was aangevraagd. Dat zou een advocaat moeten merken en dan direct constateren dat het geen scheiding in goed overleg is. En die zou ook vraagtekens moeten stellen bij het niveau van Engels van de zus.
.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Net als in Nederland moet je wel erg harde bewijzen hebben om bijv. kinderen bij gezinnen weg te halen. Zo is er hier in NC een zaak geweest die veel media aandacht heeft gekregen. De vader in een gezin deed zijn kind als het vervelend was vast binden aan een boom. Het gezin was bekend bij social services en leefde op de armoede grens.Hockey schreef:Als ik het zo lees is het geen officiële instantie en heeft deze organisatie dus geen afdwingbare bezoekrechten. En blijkbaar hebben ze ook onvoldoende strafbare feiten geconstateerd om juridische stappen te nemen.
Hij deed dit ook in de zomer en het jongetje is als gevolg van de warmte overleden. En werd na twee nachten vast gebonden te hebben gezeten dood aan de boom gevonden. Toen pas werden de twee andere kinderen bij het gezin weg gehaald. En kreeg social services kreeg de wind van voren want dit hadden ze moeten zien aan komen. Feit is dat deze systemen gewoon over belast zijn en ze gewoon niet alles kunnen zien en helpen. En ze zich in veel gevallen beroepen op regels en wetten en restricties van deze.
Wat ik probeer te zeggen is dat instanties als deze zijn beperkingen hebben en je niet kan verwachten dat zij hetzelfde kunnen doen als dat jijzelf daar ter plekke bent.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ the mods.S@nnie schreef:Wil iedereen bedanken voor alle tips die ik kreeg
Ze laat nu niet meer van zich horen zegt ze. Heet dat stank voor dank of wordt het hele geval nu een beetje te doorzichtig? Dan kan deze onzin dus ook wel gesloten worden?
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Er zitten in het verhaal voor iedereen veel onduidelijkheden maar au fond ben jij de enige die twijfelt aan de waarheid van het verhaal, denk ik.ned in MO schreef:@ the mods.
Ze laat nu niet meer van zich horen zegt ze. Heet dat stank voor dank of wordt het hele geval nu een beetje te doorzichtig? Dan kan deze onzin dus ook wel gesloten worden?
Ik vind het jammer dat Sannie daardoor afgeschrikt is. Persoonlijk vind ik dan ook dat het topic opent blijft zodat Sannie nog terug kan komen om advies te vragen of al was het maar om haar hart te luchten.
Ik kan mij goed inbeelden hoe moeilijk het is om een volledig beeld te krijgen van een situatie aan het ander eind van de wereld als je enkel info krijgt van iemand die zwakbegaafd is zoals het zusje van Sannie. Bovendien is Sannie totaal niet vertrouwd met d egang van zaken in Arizona dus kan ze de info van haar zus ook moeilijk plaatsen of kaderen.
Ja, ik had ook al lang op het vliegtuig naar ginder gezeten maar omdat Sannie niet doet wat de meerderheid hier zou doen, betekent niet dat haar verhaal niet klopt.
Zelfs al zou blijken dat dit verhaal verzonnen is (wat ik dus niet denk), loop ik liever het risico om advies te geven in een 'nep-verhaal' dan géén advies geven aan iemand die het hard kan gebruiken.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dat zo? Want ik denk niet dat ik dat ergens gelezen heb. Al heb ik me dat zelf ook wel afgevraagd. Maar als dat zo is, dan sta je als familielid toch sito presto ginder met een verklaring dat zijn zwakbegaafd is en dan vraag je aan de rechtbank toch dat jij ondertussen als haar voogd of zo op mag treden?LeenG schreef: van iemand die zwakbegaafd is zoals het zusje van Sannie.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 5309 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilala13
-