Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is dit raar? (om vroeg te boeken voor 2012)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Is dit raar? (om vroeg te boeken voor 2012)
Ik heb mijn route voor 2013 ook al klaar liggen (al hoop ik nog steeds dat we volgend jaar al kunnen)
Maar ook heb ik al plannen voor een Italië vakantie volgend jaar. Geen vlucht hoor, ik heb een leuk leventje hier. Maar wij houden gewoon van reizen.
Marjon
Maar ook heb ik al plannen voor een Italië vakantie volgend jaar. Geen vlucht hoor, ik heb een leuk leventje hier. Maar wij houden gewoon van reizen.
Marjon
-
- Amerikafan
Vroeg boeken kan echt de moeite waard zijn. Wij hebben via het reisbureau afgelopen vrijdag onze vlucht voor 2012 geboekt. Heen op 10 juli naar Washington en terug op 31 juli vanaf New York met Icelandair voor 610,= p/p Dit leek ons voor het hoogseizoen geen slechte prijs. Nu zijn we aan het kijken voor een camper, want die willen we voor eind oktober boeken vanwege de vroegboekkorting. Hotels doen we later wel. Ook wij hebben nu een jaar voorpret. De globale route is er al wel, de rest vullen we op ons gemak in.
Anne-Marie
Anne-Marie
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Haha niet raar hoor wij kwamen terug uit het Westen in sept en in nov (2010) had ik de planning voor 2012 of '13 al klaar. Nu zijn we ana het kijken of het gaat lukken... anders 2013. en dan beok ik ook gewoon voor eind okt (vroegboekkorting).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij ons (mij) liggen er meestal 2 á 3 route's klaar en de laatste jaren lagen de tickets voor een reis al in de kast terwijl we nog onderweg waren (ja wij gaan vanaf 2008 twee keer per jaar
)
Route 2012 najaar noordoosten is zo goed als af maar daarnaast liggen er een rondje Alaska, een rondje grote meren, Route 66 en een rondje zuidoosten te wachten en daar zal waarschijnlijk nog wel 1 of 2 keer een rondje zuid/noordwesten tussen doorkomen
dus zo vreemd is het niet hoor 

Route 2012 najaar noordoosten is zo goed als af maar daarnaast liggen er een rondje Alaska, een rondje grote meren, Route 66 en een rondje zuidoosten te wachten en daar zal waarschijnlijk nog wel 1 of 2 keer een rondje zuid/noordwesten tussen doorkomen

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Dat is wel een superprijs vind ik. Waar heb je die gevonden? Bij welk reisbureau?Anne-Marie schreef:Vroeg boeken kan echt de moeite waard zijn. Wij hebben via het reisbureau afgelopen vrijdag onze vlucht voor 2012 geboekt. Heen op 10 juli naar Washington en terug op 31 juli vanaf New York met Icelandair voor 610,= p/p Dit leek ons voor het hoogseizoen geen slechte prijs. Nu zijn we aan het kijken voor een camper, want die willen we voor eind oktober boeken vanwege de vroegboekkorting. Hotels doen we later wel. Ook wij hebben nu een jaar voorpret. De globale route is er al wel, de rest vullen we op ons gemak in.
Anne-Marie
Trouwens, dan zijn wij al sinds 2007 op de vlucht want wij boeken ook altijd zo snel mogelijk

Groetjes,
Carine
Carine
- etienne&sarah
- Amerika-ontdekker
Vroeg boeken kan inderdaad ook voordelig uitpakken. Wij hebben in januari geboekt voor volgende week. Toen we eind juni de laatste betaling bij het reisbureau gingen doen..bleek dat de vliegtickets €150,- per persoon duurder waren geworden!!!!! maar kan natuurlijk ook altijd andersom...is altijd een gok.
Reizen:
juni 2009: New York
augustus 2011: Las Vegas
juni 2009: New York
augustus 2011: Las Vegas
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij plannen onze volgende vakantie eigenlijk altijd op het moment dat we nog met vakantie zijn 

Ook hier al verregaande plannen voor onze vakantie naar Amerika in 2012. Het is alleen nog wachten op de beschikbaarheid van de vluchten.
Vluchten in het hoogseizoen zijn al niet goedkoop, dus wil ik er zo vroeg mogelijk bij zijn. Zowel voor de beschikbaarheid als de prijs.
Vluchten in het hoogseizoen zijn al niet goedkoop, dus wil ik er zo vroeg mogelijk bij zijn. Zowel voor de beschikbaarheid als de prijs.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
Bij ons is het net zo!Petr@B schreef:Ook hier al verregaande plannen voor onze vakantie naar Amerika in 2012. Het is alleen nog wachten op de beschikbaarheid van de vluchten.
Vorig jaar waren we op 26 juli terug thuis, hebben we in augustus een route uitgestippeld (we wisten ongeveer wel al wat we wilden zien), en 30 augustus konden we onze heen -en terugvlucht boeken bij BA en dat hebben we dan ook gedaan! Dan heb je echt de allergoedkoopste prijzen.
Wij reizen ook met 5, dus anders is het bijna niet haalbaar.
Ook dit jaar zijn we 23 juli terug gekomen en willen volgend jaar terug gaan. We hadden nu echter geen route voor ogen, dus heb ik een topic gepost :
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=36328.
Wij kregen al massa's ideeën en hebben na een dikke week nu eigenlijk al een route.Je moet deze route eigenlijk hebben vooraleer je vluchten boekt vind ik, zodat je weet waar je op moet vliegen.
Wij hebben bv gekeken naar Denver/Phoenix/Salt laka City. Het blijkt dat vluchten Denver-Denver (ik geef dan een datum in juni 2012 in) goedkoopst zijn, en je hebt geen dropoffkosten omdat je de wagen in een andere staat terug brengt. Dus hebben we onze route aangepast zodat het een rondje Denver wordt.
De prijs van de vlucht is voor 5 personen een grote hap uit het budget, dus is het toch belangrijk dat je die goed uitkiest.
Nu kijk ik elke dag op de site van de luchtvaartmaatschappijen om te zien wanneer we kunnen boeken. De eerste dag dat dat kan, zullen we dat dan ook doen!
Veel plezier met plannen!
katrien
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi prijsje hoor ...maaarrruuAnne-Marie schreef:Vroeg boeken kan echt de moeite waard zijn. Wij hebben via het reisbureau afgelopen vrijdag onze vlucht voor 2012 geboekt. Heen op 10 juli naar Washington en terug op 31 juli vanaf New York met Icelandair voor 610,= p/p Dit leek ons voor het hoogseizoen geen slechte prijs. Nu zijn we aan het kijken voor een camper, want die willen we voor eind oktober boeken vanwege de vroegboekkorting. Hotels doen we later wel. Ook wij hebben nu een jaar voorpret. De globale route is er al wel, de rest vullen we op ons gemak in.
Anne-Marie
Hoe kunnen ze daar al prijzen voor hebben als het pas 11 maanden tevoren mogelijk is om te boeken. Ik kan nog geen definitieve prijzen zien... voor 23 juli.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
op Icelandatir prijzen te zien tot 11 augustus blijkbaar.
MAAR: ontzettend duur (530€ enkel).
Andere maatschappijen zijn volgens mij nog niet te boeken.
Wij zitten ook te wachten...
MAAR: ontzettend duur (530€ enkel).
Andere maatschappijen zijn volgens mij nog niet te boeken.
Wij zitten ook te wachten...
Groeten, Katrien
-
- Amerikafan
Het reisbureau kon dit al wel (van Gerwen reizen in Eindhoven) rechtstreeks bij Iceland Air. Hoe dit kan weet ik ook niet. Wij gaan met zijn vieren en hadden geluk dat er nog drie voordeelplaatsen beschikbaar waren. Eén plaats was iets duurder, maar gemiddeld kwamen we op 610,= uit. We moesten de tickets wel direct betalen en dat een week na onze vakantie, maar nu komen er ook geen kosten meer bij. Vandaag hebben we er nog een binnenlandse vlucht Washington-Chicago bijgeboekt, rechtstreeks bij United met onze gespaarde miles. We moeten daar alleen nog tax over betalen $2,50
Anne-Marie
Anne-Marie
Onze vakanties voor 2012 zijn al geboekt, vandaag tickets voor Vegas in mei geboekt en voor september in Yellowstone alles al vastgelegd (was bang dat er in de lodges anders geen plaats meer was). Vliegtickets voor sept. zijn er nog niet, je kan 330 dagen van tevoren boeken.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Helemaal niet gek hoor
wij hebben ook ettelijke maanden op voorhand onze reis "bedacht". En er is in die periode zodanig veel veranderd o.a. door handige tips hier op dit forum. Ik ben nu al een jaartje bezig met plannen en nog niet klaar
.
Heel veel succes met het plannen!

Heel veel succes met het plannen!

- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Helemaal niet raar hoor. Wij (lees ik) zijn ook al offertes aan het opvragen voor volgend jaar
september. Tioga en Werelcontact kunnen nu al vliegtarieven geven en natuurlijk ook camperhuur.
Wat mij betreft boeken we volgende week maar we moeten nog overleggen.
september. Tioga en Werelcontact kunnen nu al vliegtarieven geven en natuurlijk ook camperhuur.
Wat mij betreft boeken we volgende week maar we moeten nog overleggen.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Voor voorjaar 2008 boekten we drie maanden van te voren, voor zomer 2010 11 maanden van te voren, voor herfstvakantie 2011 10 maanden van te voren. Ver van te voren boeken heeft gewoon te maken met de prijzen van vliegtickets. Veel directe collega's bespreken hun zomervakantie pas een paar weken van te voren, maar die vliegen dan ook niet, of zijn alleenstaand. En vier keer EUR 200 goedkoper is toch serieus geld. De vliegtickets voor juli dit jaar naar Italie hebben we ook al in december geboekt.
Wat we volgend jaar doen weet ik nog niet, mogelijk weer Italie. In 2013 hebben de kinderen (dan 4 en 9 jaar) waarschijnlijk twee weken meivakantie omdat Hemelvaart in de week na koninginnedag valt. Dus dat zou een mooie mogelijkheid zijn om de oversteek nog een keer te wagen. En even afwachten hoe het gaat in oktober naar Florida.
Wat we volgend jaar doen weet ik nog niet, mogelijk weer Italie. In 2013 hebben de kinderen (dan 4 en 9 jaar) waarschijnlijk twee weken meivakantie omdat Hemelvaart in de week na koninginnedag valt. Dus dat zou een mooie mogelijkheid zijn om de oversteek nog een keer te wagen. En even afwachten hoe het gaat in oktober naar Florida.
Ook wij zijn al bezig met onze zomervakantie voor 2012!
Door dit topic meteen even bij Icelandair gekeken en vandaag onze tickets geboekt.
Retour AMS - JFK voor 537 euro pp. Vertek 4 juli - terug 28 juli. Nu nog kijken voor de binnenlandse vluchten. Ik vind het wel heel tof dat we nu nog bewuster kunnen gaan plannen
Door dit topic meteen even bij Icelandair gekeken en vandaag onze tickets geboekt.
Retour AMS - JFK voor 537 euro pp. Vertek 4 juli - terug 28 juli. Nu nog kijken voor de binnenlandse vluchten. Ik vind het wel heel tof dat we nu nog bewuster kunnen gaan plannen

"Elk voordeel heb z'n nadeel,
"....mijn ervaring van dit jaar is dat de beschikbaarheid van een RV , een kleine dan wel te verstaan, erg lastig is is op korte termijn. Een huurauto zal wel makkelijker zijn.

Zeker niet raar. Ik ben ook al "bezig" voor volgend jaar september terwijl ik volgende maand nog wegga (maar dan niet USA). Het is juist leuk om ter voorbereiding fora, reisverhalen, en andere tips te lezen. Ook als je perse (zoals wij) in een NP wilt overnachten dan moet je die soms al een jaar van te voren vastleggen, tenminste als je eerste keus wilt hebben.
Ik wacht alleen wel met de vliegtickets vastleggen tot dat de aanbiedingen/acties weer beginnen, maar tot die tijd hou ik het ook in de gaten. Voor die tickets sluit ik altijd een annuleringsverzekering af en bij het vastleggen van hotels/motels/cabins kijk ik of het wel kosteloos kan worden geannuleerd (mij is bijvoorbeeld vorig jaar overkomen dat ik moest annuleren).
Geniet van de voorpret
Ik wacht alleen wel met de vliegtickets vastleggen tot dat de aanbiedingen/acties weer beginnen, maar tot die tijd hou ik het ook in de gaten. Voor die tickets sluit ik altijd een annuleringsverzekering af en bij het vastleggen van hotels/motels/cabins kijk ik of het wel kosteloos kan worden geannuleerd (mij is bijvoorbeeld vorig jaar overkomen dat ik moest annuleren).
Geniet van de voorpret

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Haha, zeker met dit weer!
Ik ben ook al bezig met een evt. reis volgend jaar, ook al met een nieuw blog, maar vind het vooral leuk om weer wat nieuwe dingen uit te zoeken op blogspot als digibeet zijnde. Ook evt. route al op het forum gezet, voor tips, op-en aanmerkingen. Dit jaar heb ik de vlucht/vakantie 5 dagen voor vertrek geboekt voor een mooie prijs, 650 euro, naar Las Vegas vanaf A'dam. De autohuur 4 dagen van tevoren, ook voor een gunstige prijs. Meestal heb ik een bedrag in mijn hoofd en kijk door het jaar heen naar de ticketsites zoals Expedia, Cheaptickets etc. Als ik een goede prijs zie dan boek ik. Hotels boek ik meestal ter plaatse via internet, alleen de eerste nachten boek ik thuis. Nadeel van op het laatste moment zoals afgelopen jaar is wel, als iets niet door kan gaan, door weersomstandigheden etc. je/wij geen ander plan hadden, als je meer voorbereiding hebt heb je vaak nog alternatieven. Dit jaar ga ik dus weer vroeg op zoek naar tickets maar misschien boek ik pas op het laatste moment, ik heb dan in ieder geval wel een planning klaar.
Ik ben ook al bezig met een evt. reis volgend jaar, ook al met een nieuw blog, maar vind het vooral leuk om weer wat nieuwe dingen uit te zoeken op blogspot als digibeet zijnde. Ook evt. route al op het forum gezet, voor tips, op-en aanmerkingen. Dit jaar heb ik de vlucht/vakantie 5 dagen voor vertrek geboekt voor een mooie prijs, 650 euro, naar Las Vegas vanaf A'dam. De autohuur 4 dagen van tevoren, ook voor een gunstige prijs. Meestal heb ik een bedrag in mijn hoofd en kijk door het jaar heen naar de ticketsites zoals Expedia, Cheaptickets etc. Als ik een goede prijs zie dan boek ik. Hotels boek ik meestal ter plaatse via internet, alleen de eerste nachten boek ik thuis. Nadeel van op het laatste moment zoals afgelopen jaar is wel, als iets niet door kan gaan, door weersomstandigheden etc. je/wij geen ander plan hadden, als je meer voorbereiding hebt heb je vaak nog alternatieven. Dit jaar ga ik dus weer vroeg op zoek naar tickets maar misschien boek ik pas op het laatste moment, ik heb dan in ieder geval wel een planning klaar.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht