Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GPS meenemen of niet ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Radiowood
Amerika-ontdekker

Re: GPS meenemen of niet ?

Bericht door Radiowood »

Zoals gezegd, het is makkelijk om een navigatiesysteem te hebben voor de steden. Het is toch wel erg makkelijk als een apparaat je kan vertellen of een hotel aan de linker of rechterkant van de weg is; hoe ver nummer 7500 nog is (hoewel dat in de VS ook nog wel makkelijk is), etc. Aan de andere kant, 's ochtends even met Google Maps de routes uitzoeken en routes verslepen zodat je niet alleen over de interstate hoeft te rijden, de nummers van de wegen onthouden, etc, heeft ook z'n charme, en een combinatie van beide vind ik dan ook ideaal. In veel navigatiesystemen zal dit laatste ook gewoon kunnen, dus dan heb je het helemaal mooi voor elkaar.

Ik verwacht overigens dat navigatiesystemen, zoals Tomtom's geen lang leven meer beschoren zal zijn. Ik heb voor 15 euro een geweldige navigatie app voor m'n telefoon met Amerikaanse kaarten (CoPilot) en ik weet dat dezelfde Copilot voor de Iphone zelfs maar $5 kost. Dus als een van jullie een smartphone heeft...Succes!
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Wij nemen onze Tomtom 950 altijd mee, handig apparaat en je kunt de route ook geheel zelf instellen als je bepaalde wegen wilt volgen.

Je kunt ook zo'n Tomtom 950 op marktplaats kopen en na de reis weer verkopen, kost het je vaak niks! Het laatste doe ik altijd met een camera-body, ik vind het te duur om er eentje bij te kopen, maar voor de reis koop ik altijd een tweede body via Marktplaats en verkoop hem weer na de vakantie...

Groetjes,
Steve
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt voor al de reacties hier! We hebben besloten toch een gps mee te nemen. Niet omdat we zot van gps'n zijn , maar het kan inderdaad altijd wel eens handig zijn, al is het maar voor het uur van aankomst.

Een andere doorslaggevende factor was dat we via via eentje met de kaart van amerika kunnen vast krijgen , dus hoeven we er zelf ook geen kosten in te steken!
Als ik de gps heb , zal ik waarsch nog wel eens hulp nodig hebben ivm het installeren van routes enzo :lol:
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Evelien. schreef:Als ik de gps heb , zal ik waarsch nog wel eens hulp nodig hebben ivm het installeren van routes enzo :lol:
Daarvoor zijn we hier. :wink:

Zie ook dit topic voor een handig hulpprogramma voor de TomTom waarmee je routes kunt maken. Zelf gebruik ik het al een aantal jaren voor mijn routes in Amerika.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

he bedankt!
Volgende week heb ik hem normaal.
Zit nu nog in 2de zit. Dus vanaf volgende woensdag heb ik anderhalve week om nog zo veel te doen ! :D Valies pakken, gps, roadbook, nog wat spullen kopen, vakantiewerk, vriende bezoekn ,.... Ik zal me zeker niet vervelen! :D
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer