Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lax-lax: Reisschema september 03.09.2011-23.09.2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lax-lax
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis lax-lax: Reisschema september 03.09.2011-23.09.2011

Bericht door lax-lax »

Hallo iedereen,

In september is het eindelijk zover en vertrek ik samen met mijn vriendin op rondreis in de westkust van Amerika. Mede met de hulp van dit forum heb ik onderstaand schema samengevat. Het schema is niet helemaal definitief en kan nog worden gewijzigd. De verschillende overnachtingen liggen wel reeds vast. De kenners worden uitgenodigd om het schema van de nodige kritieken/aanvullingen/opmerkingen te voorzien. Indien bepaalde dagprogramma's veel te druk zijn had ik dat graag vernomen. Evenals bepaalde bezienswaardigheden die weinig om het lijf hebben en beter kunnen worden geruild voor iets anders. Alvast dank bij voorbaat. Het schema is in grote lijnen het volgende:

Dag 1: landing in LA dd. 03.09.2011 omstreeks 19u
- afhalen huurwagen
- overnachting in de buurt van de luchthaven

Dag 2: 04.09.2011
- rit van LA --> palm Springs, 193 KM
- bezoek aan Indian Canyons/Aqua Caliente Indian Reservation (hier ben ik niet helemaal zeker van, wel de moeite?)
- bezoek aan Palm Springs Aerial Tramway in namiddag
- 's avonds bezoek aan Palm Canyon Drive

Dag 3: 05.09.2011
- rit van Palm Springs --> Fountain Hills (Scottsdale), 475 km
- kort bezoek aan Joshua Tree National Park (voorkeur) OF bezoek aan Scottsdale

Dag 4: 06.09.2011
- rit van Fountain Hills (Scottsdale) --> Flagstaff, 384 km
- de Apache Trail via de oostzijde van de stad Phoenix
- bezoek aan Watson Lake Park - (Granite Dells) OF aan Little Painted Desert County Park

Dag 5: 07.09.2011
- rit van Flagstaff --> Page, 230 km
- bezoek aan de Grand Canyon
- als de tijd het toelaat een bezoek aan Balanced Rock en Coal Canyon (extra 98 km)

Dag 6: 08.09.2011
- rit van Page --> Hanksville, 437 km
- kort bezoek aan Horseshoe Bend Overlook en aan Water Holes Slot Canyon
- doortocht via Monument Valley (desgevallend de Valley Drive)

Dag 7+8: 09.09.2011 + 10.09.2011
- rit van Hanksville --> Hurricane (2 overnachtingen), 441 km
- doortoch via de scenic route door Capitol Reef National Park en via de Scenic route 12 naar Bryce Canyon National Park
- bezoek aan Bryce Amphitheater
- overnachting

- de volgende dag bezoek aan Zion NP

Dag 9+10: 11.09.2011 + 12.09.2011
- rit van Hurricane --> Las Vegas (2 overnachtingen), 259 km
- doortocht via Valley of fire state park met korte stoppauzes aan de bezienswaardigheden
- bezoek aan LV (enkel strip) en geniet van het hotel (Trump)

Dag 11: 13.09.2011
- rit van Las Vegas --> Ridgecrest, 540 km
- bezoek aan: Dante's View, Zabriskie Point, Devils Golf Course en Badwater

Dag 12: 14.09.2011
- rit van Ridgecrest --> Oakhurst, 415 km
- namiddag: bezoek aan Mariposa Grove in Yosemite NP

Dag 13: 15.09.2011
- rit van Oakhurst --> San Francisco, 587 km
- voormiddag bezoek aan Glacier Point
- Tioga Pass
- kort bezoek aan Mono Lake

Dag 14+15: 16.09.2011 + 17.09.2011
- bezoek aan Bezoek S.S. Jeremiah O'Brien in de voormiddag
- fietstocht over de Golden Gate Bridge
- ovrnachting

- voormiddag: bezoek aan Union Square, China Town en via de Cable Car naar Fishermans’s warf
- om 18.00u bezoek aan Alcatraz

Dag 16: 18.09.2011
- rit van San Francisco --> Los Angeles, 719 KM
- vanuit SF de snelste route naar Monterey om de zeeolifanten te bezoeken
- vervolgens over de kust weg 'Highway 1' naar LA

Dag 17+18+19+20+21: 19.09.2011 + 20.09.2011 + 21.09.2011 + 22.09.2011 + 23.09.2011
- bezoek aan Hollywood, Mulholland drive, Walk of fame, Beverly Hills, ...
- overnachting

- bezoek aan Venice Beach + Santa Monica
- overnachting

- bezoek aan Laguna Beach
- overnachting

- bezoek aan Universal studio's
- overnachting

- terugvlucht om 08.00u, :-(
Heztur
Amerika-ontdekker

Re: Reis lax-lax: Reisschema september 03.09.2011-23.09.2011

Bericht door Heztur »

Ziet er interessant uit! Ik zal naar je zwaaien als je door Ridgecrest komt .. daar woon ik nl. ;)
Heel veel plezier!! Wordt vast een geweldige reis!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een groot rondje in weinig tijd. Het valt me op dat je relatief weinig tijd uttrekt voor de parken en dat je ze vooral op doorreis doet. Jammer dat je parken als de GC, Monument valley en bryce op deze manier op het midden op de dag ziet. Hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker is, en dat het jammer is van de mooie routes om die in het donker te rijden.
Ik begrijp niet zo goed waarom je via Ridgevrest naar Oakhurst rijdt in plaats van de Tioga Road te nemen. Zoals je het nu gepland hebt zie je ok niets van Yosemite, en had je beter naar Sequoia NP kunnen gaan voor de sequoia's, in plaats van naar de Mariposa grove. Als het even kan zou ik Ridgecrest (sorry Dutchess) vervangen door Lee Vining of Mammoth Lakes. Op die manier kom je ook langs Mono Lake, en hoef je niet vanuit Oakhurst daar naar toe te rijden. Heb je dit stuk al eens op de kaart bekeken? Als je gaat voor de route onderlangs zou ik Mono Lake (en de tioga Pass) laten vallen.

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De eerste drie dagen van je vakantie vallen in het Labor Day weekend. Dan kan het druk zijn, en ook in de hotels. Hou hier rekening mee.
lax-lax
Amerika-ontdekker

Bericht door lax-lax »

Martin & Marianne schreef:Een groot rondje in weinig tijd. Het valt me op dat je relatief weinig tijd uttrekt voor de parken en dat je ze vooral op doorreis doet. Jammer dat je parken als de GC, Monument valley en bryce op deze manier op het midden op de dag ziet. Hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker is, en dat het jammer is van de mooie routes om die in het donker te rijden.
Ik begrijp niet zo goed waarom je via Ridgevrest naar Oakhurst rijdt in plaats van de Tioga Road te nemen. Zoals je het nu gepland hebt zie je ok niets van Yosemite, en had je beter naar Sequoia NP kunnen gaan voor de sequoia's, in plaats van naar de Mariposa grove. Als het even kan zou ik Ridgecrest (sorry Dutchess) vervangen door Lee Vining of Mammoth Lakes. Op die manier kom je ook langs Mono Lake, en hoef je niet vanuit Oakhurst daar naar toe te rijden. Heb je dit stuk al eens op de kaart bekeken? Als je gaat voor de route onderlangs zou ik Mono Lake (en de tioga Pass) laten vallen.

Marianne
Bedankt voor de opmerkingen. Voor de GV heb ik normaal gezien voldoende tijd. Ik vertrek vrij vroeg vanuit Flagstaff. Ik had niet de bedoeling om Monument Valley uitgebreid te bezoeken. Enkel het landschap opnemen omdat dit mi op zich enorm monumentaal is. Voor Bryce heb ik idd te weinig tijd. Dat is een pijnpunt. Ik heb er voor gekozen om Yosemite beperkt te bezoeken omdat ik van collega's heb vernomen dat dit park het meest aanleunt bij de natuur uit West-Europa en minder verrassend overkomt dan de typische elementen van de regio rond de GC. Ik had ook vernomen dat sequoia NP niet zo veel voorstelde, vandaar dat ik het heb overgeslagen en vervangen door de Grove. Ik bekijk het vanavond of ridgecrest desgevallend vevangen kan worden.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Van SF in een keer naar LA wordt ook een heeele lange rit. Wij hebben dit in twee dagen gedaan en dat waren voor ons gevoel al erg lange dagen in de auto (2x ruim 4 uur).
lax-lax
Amerika-ontdekker

Bericht door lax-lax »

Martin & Marianne schreef: Als het even kan zou ik Ridgecrest (sorry Dutchess) vervangen door Lee Vining of Mammoth Lakes. Op die manier kom je ook langs Mono Lake, en hoef je niet vanuit Oakhurst daar naar toe te rijden. Heb je dit stuk al eens op de kaart bekeken? Als je gaat voor de route onderlangs zou ik Mono Lake (en de tioga Pass) laten vallen.

Marianne
De afstand van LV-Lee Vining bedraagt volgens google maps 379 miles. Dit is langer dan de afstand LV-Ridgecrest. Op het eerste zicht heb ik dan een beetje meer tijd voor Yosemite maar mis ik wel Mariposa Grove.
lax-lax
Amerika-ontdekker

Bericht door lax-lax »

TheDutchess schreef:Ziet er interessant uit! Ik zal naar je zwaaien als je door Ridgecrest komt .. daar woon ik nl. ;)
Heel veel plezier!! Wordt vast een geweldige reis!!
Tips voor 's avonds lekker te eten? Ik verblijf in de buurt van de Wallmart.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

lax-lax schreef:De afstand van LV-Lee Vining bedraagt volgens google maps 379 miles. Dit is langer dan de afstand LV-Ridgecrest. Op het eerste zicht heb ik dan een beetje meer tijd voor Yosemite maar mis ik wel Mariposa Grove.
Ik rekende vanuit Death Valley, als je van Las Vegas komt zou je in Lone Pine of bishop kunnen stoppen. Het gaat niet om de afstand op dat stuk maar om het geheel. De route is mooier en je vermijdt het heen en weer rijden naar Mono Lake.
Waarom zou je de Mariposa Grove missen als je die route neemt? Je krijgt dit:
Dag 12: 14.09.2011
- rit van Bishop --> Oakhurst,
- kort bezoek aan Mono Lake
- Tioga Pass
- namiddag: bezoek aan yosemite valley en Mariposa Grove in Yosemite NP

Dag 13: 15.09.2011
- rit van Oakhurst --> San Francisco, 587 km
- voormiddag bezoek aan Mariposa Grove
- eventueel nog naar Glacier Pointe en via de 140 naar SF.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer