Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door Bennogr »

Ik kan begrijpen dat je zus verward is. En dat een gerechtshof niet praat over haar verblijfsvergunning (dat mag vaak niet, om illegale immigranten niet af te schrikken van klagen bij de rechtelijke en politie-instanties). Maar Hockey heeft gelijk: je zult nu moeten kiezen of delen. OF je geeft het op en laat je zuster in haar sop klaarstomen (om het maar eens bot te zeggen), OF je moet in actie komen.

Tijdens de rechtszaak heeft je zus contact gehad met rechters, advocaten, officieren van justitie, gevangenbewaarders, allemaal mensen die best bereid zijn te helpen (vooral de advocaat die ze ongetwijfeld toegewezen gekregen heeft of waar ze om kon vragen). Als ze daar niets heeft gezegd (of durven zeggen), dan is er weinig wat je kunt doen,

Als je werkelijk zo over haar inzit, dan zul je zelf in actie moeten komen. Je mag 90 dagen naar de VS zonder visum, voor "vakantie". Iemand van jouw familie moet die stap nemen en ter plekke aan de gang gaan.

Hier noemt men dat een "interventie", familie/vrienden die concluderen dat er iets goed mis is met een persoon en dan lang en diepgaand met haar praten. Alleen, in een afzonderlijke ruimte, zonder buitenstaanders (en vooral natuurlijk: zonder haar man).

Dit is iets dat wel vaker (te vaak) voorkomt hier in de VS en er is veel hulp te vinden. Maar iemand moet het initiatief nemen. Of je zus zelf (al heeft ze al laten zien dat ze dat niet kan), of de familie. En als niemand wat doet, zal er niets veranderen.

En ook: als zij Nederlandse is, maar haar paspoort is verlopen en ze is ook illegaal in de VS, dan kan zij wel de VS uitgegooid worden, en Nederland kan het haar moeilijk maken zodat ze niet zomaar Schiphol uit zal huppelen en mogelijk vastgehouden zal worden. Maar ze heeft uiteindelijk recht om in Nederland terug te komen. Er is zoiets als een regel dat als je statenloos zou worden en je bent ooit Nederlander geweest, dan kun je altijd op die nationaliteit terugvallen (heeft een diplomaat mij ooit verzekerd, ik zou even navragen bij buitenlandse zaken of dat nog steeds zo is.)

Waar zit je zus overigens? Geef dat, eventueel per PB, eens door, misschien dat forumleden in de VS daar in de buurt eventueel wat kunnen helpen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ik vind het hele verhaal wat fake achtig worden en geloof het allemaal niet meer zo.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Mijn zusje belde haar vent omdat de kids om hem vroegen, snap ook niet waarom ze dat deed, ze was eindelijk weg gekomen en dan gaat ze bellen voor de kids. Toen werd ze bedreigd haar kids kwijt te raken, die vrouw die haar hielp kon ze niet bereiken dus was voor haar het enigste wat ze kon doen terug gaan uit angst.
Ze ging dezelfde dag nog terug en wij werden gisteren pas op de hoogte gebracht ervan, toen was er al een rechtszaak geweest. Mijn vader gaat vanavond bellen en hoopt haar te mogen spreken want zelfs dat mag vaak al niet om te vragen waarvoor die rechtszaak was.
Ik ga geen geld erin steken als ze zelf twijfeld dan is het aan haarzelf dat ze die keuze maakte. Ik wil met alle liefde geld uitgeven om haar te helpen maar het heeft geen zin om dat te doen als ze zelf niet 100% erachter staat.
Om een familielid er even heen te sturen, mijn ouders hebben beide problemen met hun hart en kunnen niet zomaar de vlieger op, ikzelf stap nooit of te nimmer op de vlieger, en mijn man wil wel maar er moet ook gewerkt worden, wij zijn zelfstandig en hij kan niet zomaar al zijn werk laten vallen. Daarbij hebben wij 6 kids dus het moet ook wel geregeld kunnen worden.

Jullie moeten mij niet geloven das aan jullie, ikzelf weet wat waar is en wat niet.
Helaas is dit allemaal waar al zie het zelf liever heel anders.....

Bennogr ga je pb sturen
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

S@nnie schreef:Jullie moeten mij niet geloven das aan jullie,
S@annie, het is geen kwestie van het niet geloven. Dat is 1 forumlid geweest die de uitspraak deed.
Maar ik blijf erbij, net zoals Bennogr ook al zei, je moet nu kiezen. OF je doet iets OF je zus zoekt het zelf maar uit totdat ze wel wil. En iets doen betekent die kant op gaan.
S@nnie schreef: Mijn vader gaat vanavond bellen en hoopt haar te mogen spreken want zelfs dat mag vaak al niet om te vragen waarvoor die rechtszaak was.
Kan je je voorstellen dat als we dit lezen, dat je vader hoopt dat haar man toestemming geeft jouw vader zijn eigen dochter te mogen spreken, wij ons afvragen waarom jij er niet heen gaat?
S@nnie schreef:Ik ga geen geld erin steken als ze zelf twijfeld dan is het aan haarzelf dat ze die keuze maakte. Ik wil met alle liefde geld uitgeven om haar te helpen maar het heeft geen zin om dat te doen als ze zelf niet 100% erachter staat.
Ook hier. Ik heb je al eens gevraagd of je kan vertrouwen op jouw zus. Als jij van mening bent dat ze niet voldoende voor haarzelf kan opkomen en makkelijk beïnvloedbaar is dan lijkt de keuze mij simpel. Jij of iemand anders neemt het heft in handen. Maar als jullie van mening zijn dat jouw zus eerst volledig overtuigd moet raken van de noodzaak, en wel dit zelf kan beslissen, dan is jullie enige optie haar maar in haar sop te laten gaarkoken.
Nu echter, als ik het samenvat. En dit zal bot overkomen, doe je beiden. Feitelijk ben je niet overtuigd van haar eigen zelfstandigheid en volwassenheid, maar toch niet zodanig dat je op haar oordeel en beslissing vertrouwt. En ze moet daar weg, zoals je zelf aangeeft, maar dat kan ze niet en toch moet ze het maar zelf regelen.
Laatst gewijzigd door Hockey op 16 aug 2011, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ja ik weet het, maar ik ga enkel verder actie ondernemen als ze dat zelf wilt.
Ga geen geld uitgeven voor iets wat niet gewaardeerd word, of als het mislukt achteraf te horen krijg, ja ik wilde het niet jullie deden het zo....
Wilt ze geen hulp ook goed maar dan zal ze moeten leren van haar eigen fouten zoals mijn moeder al zegt en leggen we ons erbij neer en zien we wel wat er verder gebeurd
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat dat laatste een wijs besluit is. Als ze niet mentaal gehandicapt is, dan kan je er verder weinig aan doen. Ook al zie je het zelf liever anders gaan. Het is een volwassen vrouw, ze had hulp gekregen, en rent zo weer terug. Dat is dan haar keuze. Ze deed blijkbaar meer moeite om met haar man in contact te komen dan met jullie...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

We zullen wel zien als mijn vader haar kan spreken he wat ze dan zegt.
Ze denkt nog steeds dat die vent van haar houd, maar ze was weg en op zijn fb profiel was ie meteen "gescheiden" dan lijkt het mij toch geen houden van....
Ik wil niet op mijn geweten hebben dat mocht alles mislukken en zij hier terug komt zonder haar kids dat IK de schuld ga krijgen.
Ze is beinvloedbaar maar mijn moeder vind dat ze zelf maar moet leren van haar fouten en dat is heel hard maar ze heeft wss wel gelijk....
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Het lijkt me ontzettend moeilijk om dit bij 1 van je kinderen of familieleden te moeten aanzien.
Iets in me zegt dat er meer moet spelen en respecteer je besluit om het niet over op het forum te schrijven, maar is er hier sprake van verslaving (geweest)? Alcohol, medicijnen of drugs?
Waardoor je zus misschien niet voor toerekenings vatbaar is en gevolgen van haar daden niet overziet? Haar man kan haar daardoor ernstig beinvloeden ook door te zeggen dat ze daardoor haar kinderen kwijt zou raken misschien. Weet het niet, maar dat idee krijg ik er een beetje bij.
Nogmaals het gaat ons niets aan natturlijk, maar begrijp zoals je het ons verteld weinig van je zus haar beweegredenen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het is een beetje een tweestrijd waar je in zit, lijkt me... Aan de ene kant vind je dat je zus niet voor zichzelf kan beslissen, dat zie je aan de manier waarop ze zich laat behandelen, met als conclusie dat jíj in zou moeten grijpen. Aan de andere kant lijkt ze niet honderd procent overtuigd van het feit dat ze weg moet bij die vent, waardoor ingrijpen geen zin heeft, of omdat ze terug zal gaan (nu reeds gebeurd) of omdat ze inderdaad naderhand iemand ergens de schuld van zou kunnen geven.

Moeilijk hoor. Geef nog even niet op. Wacht het telefoontje af, kijk eens of je kunt bellen met de zuster en neem op een gegeven moment een besluit; wel of niet ingrijpen.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Nee mijn zusje is niet aan de drank of drugs, maar het is gewoon iets van zolang en is moeilijk om even neer te pennen
Ben al niet echt een goede schrijfster, dit is al wel opgevallen, dus heb ik geprobeerd met stukjes te zetten hoe en wat

Idd het is moeilijk iets te doen, mijn man zegt heel duidelijk je doet niks zonder toestemming wil er achteraf en geen gezeik mee hebben en begrijp da wel van he, maar liefste van alles zorgde ik ervoor dat zij en de kids in veiligheid kwamen, wij weten niet of ze mishandeld word maar wel geestelijke mishandeling wat er daar gebeurd en dat is mss wel even erg...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou gelukkig is dat niet aan de orde. Het zal voor ons buitenstaanders altijd moeilijk zijn om sommige dingen te begrijpen of te adviseren. Dat zou het in Nederland al zijn, dus laat staan met de afstand nu er nog bij.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik geloof het hele verhaal wel maar lees erin dat je zus behoorlijk naief is, zeer afhankelijk en erg besluiteloos. Dat zijn helaas dingen waar jij als zus of familie of buitenstaander weinig aan kunt veranderen.

En je hebt gelijk, het is niet verstandig voor jullie om stappen te ondernemen als je zus er niet achter staat. Het moet haar beslissing zijn zodat je niet later verwijten krijgt.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik bespreek dit verhaal net met mijn lief (hij is een Amerikaanse politieagent) en hij zegt "waarom geef je de man in kwestie niet aan ICE, Immigration en Customs Enforcement" Dan zou het kunnen dat jullie beiden gedeporteerd worden maar ik denk dat je zus dan wel in Europa een goede kans maakt om de kinderen te mogen behouden.
Haar man kwam toch ook uit Europa?

Je zou het even moeten nagaan waar haar man vandaan komt maar in dat geval kan 1 telefoontje al voldoende zijn. Want het kan niet zo zijn dat jouw zus gedeporteerd wordt en hij niet terwijl ze beiden illegaal zijn lijkt me.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je zus wil dan misschien niet geholpen worden, maar ik hoor niets over de kinderen. Moeten die dan niet worden geholpen?
Ik kan me niet voorstellen dat die in een prettige situatie zitten. Als de moeder geestelijk mishandeld en geïntimideerd wordt, krijgen de kinderen daar natuurlijk ook wat van mee.
En wie zegt dat de vader de kinderen wel goed behandeld? Ik las dat de kinderen niet naar buiten mogen, dat noem ik ook een vorm van mishandeling. Hoe oud zijn die kinderen? Gaan ze al naar school?

Als jullie dan de moeder niet willen of kunnen helpen, kunnen jullie de kinderen dan niet helpen?

Marjon
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maar wat wil je doen om de kinderen te helpen? Child Protective Services bellen? Maar wat dan? Die komen, nemen de kinderen misschien mee om ze uit de "ongezonde/onveilige" situatie te halen, waarmee de problemen mogelijk alleen maar ingewikkelder worden... Het kán misschien ook positief uitpakken, omdat dan de hele situatie bekend zal worden, maar het risico bestaat ook dat het alleen maar moeilijker wordt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En wie is in hemelsnaam die "zuster"? Want als de kinderen mishandeld worden en er is al iemand extern die dat gezin opvolgt, dan nemen ze de kinderen toch weg? Dus die zuster zal het dan toch wel allemaal nog ok genoeg vinden. Zij weet dat de moeder zwak is, dus dat je daar niet veel hulp van moet verwachten. In principe zou zo iemand dan toch kunnen ingrijpen? Tenzij die zuster er is om de moeder een beetje te begeleiden omdat het de moeder is die een probleem heeft, en haar man en zijn ouders enkel maar proberen om de moeder te beschermen (tegen zichzelf)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Die zuster komt er omdat beide kindjes prematuur geboren werden en blijkbaar is extra zorg dan nodig?
Zover wij weten worden de kinderen niet mishandeld, zijn grootouders en ook vader wel gek op ze maar ze doen niks voor ze, alles komt op mijn zusje neer, terwijl haar vent niet werkt zeker al 2,5 jaar niet meer dus hij kan best wat doen met of voor de kids ipv aan de pc te zitten.

Haar man en zijn ouders zijn van oorsprong Duisters, hij kwam als baby in usa en ze zeggen dat zijn papieren verloren zijn gegaan waardoor mijn zusje zich niet kon laten inschrijven, hoe het precies zit weten wij dus ook niet
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

S@nnie, ik begrijp dat je niets wil doen waardoor je zus later jouw de schuld geeft. Maar zelfs als je volledige toestemming van haar zou hebben, dan nog kan je later de schuld krijgen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daarom plaats ik er ook allemaal vraagtekens bij.
Als ik een zus had en haar dit zou overkomen dan zat ik reeds in het vliegtuig, kost wat kost.
Het komt allemaal nogal warrig en vaag over. Misschien heb ik ongelijk maar ik kan er geen touw aan vastknopen, noch kan ik de hele situatie begrijpen.
De USA is geen apenland. Er zijn allerlei instanties hier waar je desnoods anoniem kan vragen wat je moet doen.
Ik hoop dat er nog divorced op zijn facebook staat. ALs het allemaal waar zou zijn kon dat wel eens een belangrijk onderdeeltje zijn.

Echter zoals gezegd moet het nog maar zien.
We hebben hier wel meer warrige verhalen van grote duimzuigers gezien.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@ned in MO, ik snap je punt wel. De VS is inderdaad geen bananenrepubliek of een islamitisch land waar de vrouw geen rechten heeft. En ik zou als dit mijn zus zou overkomen ook direct op het vliegtuig stappen.
Mijn eerste reactie, en nu nog, is om die kant op te gaan, en daar een advocaat te zoeken. En van daaruit het te regelen. En elke dag mijn zus te bezoeken. Te eisen dat ik haar te zien kreeg. Desnoods met de advocaat erbij als ik naar mijn zus zou gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer