Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is dit raar? (om vroeg te boeken voor 2012)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bianca1976
Amerika-ontdekker

Is dit raar? (om vroeg te boeken voor 2012)

Bericht door Bianca1976 »

Hoi! Afgelopen juli hebben wij voor het eerst een rondreis gemaakt San Francisco, Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon, San Diego en Santa Monica. Het was helemaal geweldig!! En omdat we onze camper, die we thuis hebben, gelukkig hebben verkocht vorige week (!!!!), staat het voor ons vast dat we volgend jaar weer gaan, en dan hopelijk vier weken i.p.v. drie. We hebben ongeveer wel een route in ons hoofd, maar vorige keer zijn we ontzettend goed geholpen bij ons reisbureau, en daar willen we nu ook weer terug, zeker omdat we met twee kleine kinderen reizen vind ik het fijn wanneer de hotels van te voren geboekt zijn. Mijn gevoel zegt dat ik vanochtend alweer naar het reisbureau wil gaan, maar het is pas voor volgend jaar juli (vanaf 6 juli). Is het niet nog veel te vroeg om te boeken??? Wanneer zou een goed tijdstip zijn denken jullie?

Bedankt voor de tips!
Laatst gewijzigd door markro op 16 aug 2011, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Is dit raar?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is misschien wel wat vroeg om te boeken, vluchten kun je pas 9 maanden van te voren boeken, maar je kunt natuurlijk al wel gaan plannen. Maar waarom via een reisbureau de hotels vastleggen? Ik begrijp wel dat het prettig is om het van te voren vast te leggen, maar dat betekent toch niet dat je daarvoor vast zit aan een reisbureau? Ik zou zelf de route vaststellen en dan bekijken (met behulp van het forum, of reisverslagen) waar je wilt overnachten. Als je zelf boekt heb je meer mogelijkheden dan wanneer je dat via een reisbrueau doet, en je kunt meestal tot 24 uur van te voren gratis annuleren.

Marianne
yarrah
Amerika-expert

Re: Is dit raar? (om vroeg te boeken voor 2012)

Bericht door yarrah »

Raar??? echt niet, ook ik ben al druk bezig voor onze reis volgend jaar. Ik maak geen gebruik van reisburo's o.i.d. voor informatie.
Wel zoek ik op internet behoorlijk uit waar ik het goedkoopst een camper kan huren. Nu lijkt dat in duitsland de meest voordelige prijs heeft voor het huren van een camper b.v. http://www.dertour.de die is in mijn geval de meest gunstige. Op de KLM moet ik nog even wachten, maar over 2 weken kan dat ook vastgelegd worden. Als dat is vastgelegd doen we de camper.
Hotels e.d. doe ik pas 2 maanden van te voren vaak via http://www.tripadvisor.com.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ik weet niet hoe dat met de gidsen voor Amerika gaat bij het reisbureau, maar de meeste zomergidsen komen ergens in december uit
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
moonlight91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door moonlight91 »

nee hoor ...helemaal niet raar, wij boeken 330 dagen van te voren ...op klm.nl of klm.be
op 6 mei zijn we thuis gekomen en op 19 juni waren de tickets voor mei 2012 weeral geboekt
vorig jaar ook zo gedaan.. alleen hotels en de auto die boek ik pas veel later
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Bianca1976 schreef:Hoi! Afgelopen juli hebben wij voor het eerst een rondreis gemaakt San Francisco, Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon, San Diego en Santa Monica. Het was helemaal geweldig!! En omdat we onze camper, die we thuis hebben, gelukkig hebben verkocht vorige week (!!!!), staat het voor ons vast dat we volgend jaar weer gaan, en dan hopelijk vier weken i.p.v. drie. We hebben ongeveer wel een route in ons hoofd, maar vorige keer zijn we ontzettend goed geholpen bij ons reisbureau, en daar willen we nu ook weer terug, zeker omdat we met twee kleine kinderen reizen vind ik het fijn wanneer de hotels van te voren geboekt zijn. Mijn gevoel zegt dat ik vanochtend alweer naar het reisbureau wil gaan, maar het is pas voor volgend jaar juli (vanaf 6 juli). Is het niet nog veel te vroeg om te boeken??? Wanneer zou een goed tijdstip zijn denken jullie?

Bedankt voor de tips!
Bianca,

Het is zeker niet raar om alvast eens te gaan oriënteren en te kijken wat jouw wensen zijn. Indien je nog niet zo bekend bent met het gebied waar je naartoe wilt gaan, dan kan het zeker niet verkeerd zijn om eens bij het reisbureau een gids van Kuoni o.i.d. te halen (of te kijken op de website van Kuoni). Je zult dan een gids mee krijgen nog van dit jaar, maar de gids zal echter alleen dienen om te helpen met het uitzetten van de grote lijnen. Hierna kun je namelijk geheel zelf je reis gaan indelen en op die manier zelf de nadruk leggen op datgene wat jij het leukste denkt te vinden door daar meer dagen aan te besteden. Reisbureaus kunnen wel degelijk een goede helpende hand bieden bij jouw trip, maar dan moet je het treffen met de medewerkers (kennen zij het gebied?), in dat geval heb je nog gespecialeerde bureaus zoals Tioga Tours waar je gegarandeerd bent van enige kennis.

Wat echter misschien nog veel interessanter is, is het advies volgen van de bovenstaande posts van de mede forumleden. Ga bijvoorbeeld eens jouw hoofdlijnen uitstippelen en post jouw gedachten op het forum, er zijn altijd mede forumleden die jouw zo goed mogelijk advies willen en kunnen geven. De vlucht, auto/camperhuur, hotels etc. kan je dan helemaal zelf gaan invullen. Vluchten kan je vinden via de verschillende websites als vliegwinkel.nl, vliegtickets.nl, worldticketcenter.nl, connections.be, etc. Auto en Camperhuur kan je goed regelen via onze oosterburen, zoals http://www.usa-reisen.de, en hotels kan je vinden via priceline.com, hotwire.com, tripadvisor.com, etc. Verder kan je op tripadvisor.com weer leuke dingen vinden om ergens te doen en kan je van andere mensen hun ervaringen lezen.

Je kunt op die manier, als je dat leuk vindt (wij wel in ieder geval!), je vakantie al in je hoofd laten beginnen voordat je erheen gaat (voorpret).

Succes in ieder geval met het vinden van een leuke reis!

Groetjes,
Steve & Patty
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Bianca1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca1976 »

Onwijs bedankt voor de reacties, jullie hebben helemaal gelijk! We hebben onze reis dit jaar via een reisbureau geboekt omdat we dachter dat dit veiliger zou zijn wanneer er iets aan de hand zou zijn. Maar eigenlijk hebben we wel ontdekt dat we het inderdaad zelf hadden kunnen, vraag me trouwens wel af of we echt veel duurder uit zullen zijn wanneer we het allemaal zelf boeken. We weten ongeveer wel welke route we willen gaan rijden maar ik zal zeker eens even goed dit forum in duiken en zeker jullie hulp vragen. Ik ga vanavond meteen samen met mijn man maar eens de landkaart van Amerika op tafel gooien, jullie horen nog van mij!
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Bianca1976 schreef:vraag me trouwens wel af of we echt veel duurder uit zullen zijn wanneer we het allemaal zelf boeken.
Meestal ben je goedkoper uit als je zelf boekt. Ten eerste heb je vaak niet te maken met boekingskosten en ten tweede kun je vaak zelf beter de aanbiedingen/koopjes op speuren. Via een reisbureau zit je vaak vast aan hun aanbod, terwijl je via het internet een veel groter aanbod hebt (en dus vaak de aanbiedingen mee kunt pikken).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Sten

Bericht door Sten »

Ik zou zelf niet zo vroeg boeken of alleen als het volledig flexibel kan en alles kosteloos of bijna kosteloos geannuleerd kan worden. Dit lijkt mij erop te wijzen dat je erg graag voor meer dan een vakantie naar Amerika zou willen ... Misschien een escape from reality in Nederland? Het duurt namelijk nog even voordat het juli volgend jaar is.
Waarom doet onze mening er toe? Ook al boek je een reis naar de maan puur en alleen om daar op je hoofd te gaan staan, en betaal je daar tien miljoen voor, dan is dat toch jouw keuze?
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ik snap je punt over dat alleen iemand zijn eigen mening ertoe doet, maar verder vind ik persoonlijk je antwoord een beetje vreemd. Hoezo zou 9 maanden van tevoren je vlucht boeken (tegen meestal het goedkoopste tarief) een escape from reality zijn? Het lijkt bijna of je iemand een complex aan probeert te praten...

Wij boeken ook altijd ruim van tevoren.....dan heb je meer voorpret namelijk. En rust dat je niet steeds weer de vliegtarieven in de gaten hoeft te houden ;-) En zelf regelen is NOG leuker dan een reisbureau inschakelen.
Laatst gewijzigd door Rob op 16 aug 2011, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Sten

Bericht door Sten »

@ M & M

Nou ja, daar heb je misschien een beetje gelijk in. Ik gaf dan ook alleen mijn mening: een jaar van te voren boeken, (TS is immers pas vorige maand geweest, dat lees ik toch goed?) vind ik zelf erg ver vooruit. Er kan immers nog veel gebeuren. En misschien moet ik er nog even aan wennen dat ik hier niet op "Emigratie naar Amerika" zit. :lol:
Wel blijf ik erbij dat TS onze mening of goedkeuring toch niet nodig heeft, al boekt zij tien jaar van te voren.

Overigens baseerde ik mijn voorzichtige 'analyse' op o.a. deze zin:
Mijn gevoel zegt dat ik vanochtend alweer naar het reisbureau wil gaan, maar het is pas voor volgend jaar juli (vanaf 6 juli). Is het niet nog veel te vroeg om te boeken???
Toen dacht ik: er zit een stevig verlangen naar iets mooiers dan Nederland. Maar nogmaals: mijn eerste indruk.
Laatst gewijzigd door Sten op 16 aug 2011, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Sten schreef:Ik zou zelf niet zo vroeg boeken of alleen als het volledig flexibel kan en alles kosteloos of bijna kosteloos geannuleerd kan worden. Dit lijkt mij erop te wijzen dat je erg graag voor meer dan een vakantie naar Amerika zou willen ... Misschien een escape from reality in Nederland? Het duurt namelijk nog even voordat het juli volgend jaar is.
Waarom doet onze mening er toe? Ook al boek je een reis naar de maan puur en alleen om daar op je hoofd te gaan staan, en betaal je daar tien miljoen voor, dan is dat toch jouw keuze?
Met de eerste zin kan je best wel wat mee en is iets waar je goed over na moet denken, want als je vliegticket is geboekt zit je daar wel aan vast! Echter wat je daarna verteld slaat echt de plank mis sorry..., ze vraagt zelf om advies, dus blijkbaar wil ze mensen met ervaring daarin om hun mening vragen! En uit financieel oogpunt kan het handig zijn (hoeft niet, kan) om nu al de vliegtickets te boeken en zoals bij mijn vriendin heeft ze bij het vroeg boeken ook nooit problemen met aanvraag voor haar vakantie op haar werk, gaat ze in februari pas aankloppen dan zou het een stuk lastiger zijn! Er zijn dus meerdere redenen behalve 'een escape from reality', serieus?...
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
Sten

Bericht door Sten »

@ S & P

Klopt, ik interpreteerde de vraag dan ook heel anders namelijk zo: vinden jullie het gek als ik nu al weer boek? Niet in de zin van de praktische voor- of nadelen, maar meer in de zin van "Ben ik gek als...?" :)
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Ik denk dat wel allemaal wel Amerika gek zijn :wink: ! Maar ja er zitten dus ook wel weer nadelen aan bij vroeg boeken, zoals het 'vastzitten aan' bijvoorbeeld... Denk dat het even een opsomming maken is voor jezelf van welk risico je wel en niet wilt lopen.
Laatst gewijzigd door Rob op 16 aug 2011, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Is helemaal niet "raar", doen vele mensen waaronder ik!

Ik heb net een fantastische reis van 6 weken door drie verschillende landen gemaakt en deze heb ik eerst helemaal uitgezocht en daarna stapje voor stapje geboekt. Eerst de vliegtickets; toen de treintickets; de huurauto's & de hotels (eentje had ik al heel snel vast gelegd, die stond al vast voordat ik uberhaupt ook maar 1 ticket had gekocht en we er echt wilde slapen). Heb echt 2 jaar voorpret gehad en doe het volgende keer zo weer!

Heerlijk, zelf uitdenken waar je naar toe wilt; wat je wilt zien; wat je wilt doen zijn voor mij de belangrijkste om zelf te boeken! Enne, als je vliegtickets vast staan kan de echte pret beginnen!

Ohw, ik kijk/boek altijd bij de airlines zelf en kijk echt niet meer als het geboekt is, daar krijg je grijze haren van hoor als je dat doet, want de prijs fluctueerd nog wel eens....
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Sten schreef:Nou ja, daar heb je misschien een beetje gelijk in. Ik gaf dan ook alleen mijn mening: een jaar van te voren boeken, (TS is immers pas vorige maand geweest, dat lees ik toch goed?) vind ik zelf erg ver vooruit.

Overigens baseerde ik mijn voorzichtige 'analyse' op o.a. deze zin:
Mijn gevoel zegt dat ik vanochtend alweer naar het reisbureau wil gaan, maar het is pas voor volgend jaar juli (vanaf 6 juli). Is het niet nog veel te vroeg om te boeken???
Toen dacht ik: er zit een stevig verlangen naar iets mooiers dan Nederland. Maar nogmaals: mijn eerste indruk.
Oh'oh, dan ben ik bang dat ik ook op de vlucht ben.. :oops:

In april 2009 tijdens onze huwelijksreis in Japan, zat ik al te plannen voor onze Amerikavakantie mei 2010.
Afgelopen januari had ik onze route voor mei 2012 al klaar.. terwijl we nog op vakantie moeten dit jaar (oktober 2011 - Florida).
Alrak62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Alrak62 »

Hoezo raar; wij moeten nog gaan (eind november) en ik ben nu al aan het kijken voor 2012 8)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mijn collega's vinden het overigens wel 'raar'. Ik ben meestal de eerste die met de vakantieplanning voor het nieuwe jaar komt.
Maar goed, ze zijn het inmiddels gewend. Wij hebben geen kinderen en houden van reizen. Waarom dan niet zo vaak mogelijk op reis? Ik denk dat een reisforum sowieso aanstekelijk werkt. Je ziet alle leuke plannen van andere Forumleden en dan gaat het bij jezelf ook kriebelen. En bij echt ernstige zaken waardoor je onverhoopt niet op reis kunt heb je altijd nog je annuleringsverzekering.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

De vakantie naar Canada/amerika ligt al sinds 2006 bij ons in de kast. We praten er al jaren over 2 volle weken in Yellowstone een week in Glacier NP en dan afkicken in de canadese rockies. Afgelopen jaar was het niet mogelijk... echt te duur. Nu lijkt het te lukken en dan moet je gewoon boeken, voor het weer onbetaalbaar wordt.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, zo'n forum werkt zeker aanstekelijk, je doet erg veel leuke ideeën op. Ik moet nog gaan dit jaar, maar we zitten ook al te denken over een reis in 2012. En het jaar er op, etc.
Als we zonder kinderen gaan hoeft het wellicht niet meer zo lang van te voren bedacht en geboekt te worden, maar een jaar van te voren er mee bezig zijn is echt niet gek.

Een stevig verlangen naar iets mooiers dan Nederland? Ja, dat wel, maar alleen voor de vakantieperiode. En Nederland is ook erg mooi, alleen het weer zit niet altijd mee.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer