Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis katrienenluc: idee voor zomer 2012 (geen Westen/Oosten)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisidee voor zomer 2012 ? (geen Westen,geen Oosten)

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn idee zou ook zijn om via grand teton te rijden en craters of the Moon over te slaan. Allebei zou kunnen als je iets minder tijd neemt voor South Dakota (bijvoorbeeld door al op de eerste avond naar Mt Rushmore te gaan. Hoewel jullie wel een vol programma hebben daar. Twee dagen Yellowstone vind ik dan relatief weer kort en de tijd voor Moab ook hoewle je daar geen volle dag voor Canyonlands nodig hebt. Er is behalve Arches en Canyonlands nog veel meer te doen, misschien raften, of een jeeptour? Wij vonden in Arches de Fiery Furnace walk erg mooi, zie ons 2008-verslag, maar dat kost je wel een halve dag.

Marianne
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Een mooie route, maar ik vind het persoonlijk wel erg veel voor 25 dagen, het is een immense afstand. Maar de dingen die jullie zullen zien zijn wel prachtig! Het valt me op dat jullie geen stadsmensen zijn, jullie slaan alle steden over. Zelfs Santa Fe bekijken jullie niet, en dat vind ik persoonlijk wel erg de moeite. De Adobe cultuur kun je daar echt heel goed zien, wij hebben er genoten!

De Bingham Canyon Mine in Salt Lake City (alias de Kennecott Copper Mine) is wel een leuke stop, en het is inderdaad weer eens wat anders. Je ziet er daadwerkelijk de mijn, je kijkt er bovenop bij het visitor center. De film in het vc is ook erg de moeite, die kan ik zeer aanraden, zelfs voor kinderen. Je bent er geen uuuuuren kwijt, maar ik zou het zeker niet overslaan. Hier kun je onze foto's bekijken.

In New Mexico komen jullie redelijk dichtbij White Sands National Monument, maar jullie hebben het niet in de route opgenomen. Het is echt wel heel spectaculair, en je komt er ook niet meer zo snel omdat het redelijk diep in New Mexico ligt. Ik zou proberen om het mee te nemen, en jullie route elders daarop aan te passen. Misschien Craters of the Moon schrappen, White Sands is volgens mij veel mooier! Kijk hier onze foto's van White Sands, om een indruk te krijgen.

Verder wil je ook Twin Falls bezoeken zie ik in je lijstje, bedoel je de watervallen of het plaatsje? Ik neem aan het eerste. Er liggen daar echter veel meer watervallen die de moeite waard zijn. Vooral de Shoshone Falls zijn spectaculair, maar ook de Thousand Springs zijn heel bijzonder. Hier zie je wat foto's van deze regio en hier kun je het verhaal achter de Thousand Springs lezen (3e alinea).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Jasmino schreef: Het valt me op dat jullie geen stadsmensen zijn, jullie slaan alle steden over. Zelfs Santa Fe bekijken jullie niet, en dat vind ik persoonlijk wel erg de moeite.

De Bingham Canyon Mine in Salt Lake City (alias de Kennecott Copper Mine) is wel een leuke stop, en het is inderdaad weer eens wat anders.
In New Mexico komen jullie redelijk dichtbij White Sands National Monument, maar jullie hebben het niet in de route opgenomen.

Verder wil je ook Twin Falls bezoeken zie ik in je lijstje, bedoel je de watervallen of het plaatsje? Vooral de Shoshone Falls zijn spectaculair, maar ook de Thousand Springs zijn heel bijzonder.
Wij willen zeker graag de natuur afwisselen met steden hoor, maar welke stel je dan voor? We hebben 1/2 dag Santa Fe voorzien na het Kasha Katuwe Tentrocks national monument . In Denver eventuel de US Mint? We hebben ook een ganse dag Old town Albuquerque voorzien.

De Kennecott Copper Mine willen onze kinderen (14,13,10 jaar) er graag inhouden, evenals Craters of the Moon. Ze hebben iets met kraters (op rand Vesuvius al gewandeld en vorig jaar Meteorit Crater vonden ze de max)

De White Sands doen we niet omdat we die willen combineren met een rondje Texas later, en we hebben nu al de Great Sand Dunes ook.

De Shoshone Falls zijn inderdaad mooier, bedankt voor de tip! :clap: Liggen daar trouwens ook de Niagara Springs? (ik wist niet dat de Niagara Falls daar ontsprongen, is dat zo?)
katrienenluc
Amerikakenner

Martin & Marianne schreef:Mijn idee zou ook zijn om via grand teton te rijden en craters of the Moon over te slaan. Allebei zou kunnen als je iets minder tijd neemt voor South Dakota (bijvoorbeeld door al op de eerste avond naar Mt Rushmore te gaan. Hoewel jullie wel een vol programma hebben daar. Twee dagen Yellowstone vind ik dan relatief weer kort en de tijd voor Moab ook hoewle je daar geen volle dag voor Canyonlands nodig hebt. Er is behalve Arches en Canyonlands nog veel meer te doen, misschien raften, of een jeeptour? Wij vonden in Arches de Fiery Furnace walk erg mooi, zie ons 2008-verslag, maar dat kost je wel een halve dag.

Marianne
Ziet er een hele leuke trail uit in Arches, maar zoals je zelf in je verslag zet denk ik niet dat het iets is voor met onze kinderen. 3uur wandelen onder begeleiding dan nog is van het goeie te veel. Ze zullen volgend jaar 14,13 en 10 jaar zijn. Vooral de meisjes (14 en 10) vinden al dat wandelen al maar zus en zo...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je maar zo weinig tijd voor Arches hebt zou ik zeker niet de Fiery Furnace gaan doen. Neem een kijkje achter in het park bij de Devils Garden of het viewpoint van Delicate Arch. Ook even klimmen en klauteren bij de Windows Section is leuk.
Als ik je route zie dan vermoed ik dat je ons verslag al gelezen hebt :wink:

Elly
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

katrienenluc schreef:Wij willen zeker graag de natuur afwisselen met steden hoor, maar welke stel je dan voor? We hebben 1/2 dag Santa Fe voorzien na het Kasha Katuwe Tentrocks national monument . In Denver eventuel de US Mint? We hebben ook een ganse dag Old town Albuquerque voorzien.
Jullie racen nu langs Denver, Salt Lake City, Albuquerque en Santa Fe zonder er tijd te spenderen. Salt Lake City is trouwens uit dit rijtje de minste van allen, maar ik kan me voorstellen dat je toch even behoefte hebt aan iets anders na een tijdje in de natuur te hebben gebivakeerd. In het centrum kun je Temple Square bekijken, dat is wel de moeite waard, en je zou er wat kunnen shoppen. Maar als je moet kiezen, zou ik SLC als eerste overslaan en alleen de mijn bezoeken (die ligt ver buiten de stad). In Denver arriveren jullie op dag 1, en op dag 2 rijden jullie al naar Estes Park met enkele wandelingen ingepland. Geen tijd dus voor de stad. De stad is wel leuk om te bekijken, al is het geen wereldstad. Behalve de Denver Mint is er zoveel meer te beleven, ook in de directe omgeving. Maar wij zijn dan ook echte stadsmensen, en brengen graag wat meer dagen door in een stad dan de gemiddelde andere forummer. Wij zijn vorig jaar 5 dagen in Denver en omgeving geweest, en dit jaar hebben we 4 dagen in Seattle vertoefd en ook 4 dagen in Vancouver (terwijl we beide steden ook in 2008 uitgebreid hebben bezocht).

Albuquerque vond ik persoonlijk niet zo heel bijzonder. Het centrum is wel aardig, maar met een paar uurtjes heb je dat wel gezien (wij hebben er misschien 2 uurtjes doorgebracht). Santa Fe is veel mooier en ook het centrum is groter, er is meer te bezichtigen. Ik zou meer tijd plannen in Santa Fe en veel minder in Albuquerque. Ik vind bovendien de combi van Kasha Katuwe met de stad wel erg veel. Jullie nemen zo weinig tijd voor alles, en proppen veel op een dag. Ik zou meer rust inplannen als ik jullie was, en een gedeelte van de route schrappen. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.

katrienenluc schreef:De Shoshone Falls zijn inderdaad mooier, bedankt voor de tip! :clap: Liggen daar trouwens ook de Niagara Springs? (ik wist niet dat de Niagara Falls daar ontsprongen, is dat zo?)
Volgens mij heb je mijn verhaal niet gelezen (zie link in mijn post naar mijn reisverslag) :wink: Niagara Springs en Niagara Falls hebben helemaal niets met elkaar van doen, behalve dat ze een deel van de naam gelijk hebben.

Ik citeer uit mijn verslag:
Leuker was Niagara Springs, een andere unit van hetzelfde park dat een stuk verderop lag. Hier kon je heel vlakbij een schitterende kleine waterval komen die onderdeel uitmaakt van de Thousand Springs. De Thousand Springs zijn bronnen die ontstaan in het Snake River Aquife, een plateau dat zich vanaf hier uitstrekt tot aan Yellowstone en Grand Teton en één van de grootste grondwatersystemen is in de wereld. Het plateau bestaat uit steen dat gassen en vloeistoffen kan doorlaten en transporteren, waardoor het gletsjerwater vanuit de Tetons hier terecht komt. Opeens zie je halverwege het plateau het water zo’n bron uitmonden in een waterval, wat echt een prachtig gezicht is. Vooral bij de onze eerste stop konden we heel goed de kleur zien van het helderblauwe gletsjerwater dat je normaal alleen tegenkomt in de bergen. Heel bijzonder!

Niagara Springs, de Thousand Springs scenic byway, Shoshone Falls, Twin Falls, Perrine Coulee Falls zijn allemaal watervallen die wij op 1 dag hebben bezichtigd, allemaal in de buurt van Twin Falls. Wij waren meer dan een halve dag kwijt, omdat je behoorlijk wat moet rijden om ze allemaal te zien. Shoshone Falls zou ik zeker niet overslaan, die is kortbij de stad en gemakkelijk te vinden, en ook het meest spectaculair. De overigen moet je zelf bekijken of het jullie interesse heeft en of jullie er tijd voor willen vrijmaken. Ik ben een groot watervalliefhebber, dus dan is de keuze snel gemaakt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
katrienenluc
Amerikakenner

michelly schreef:Als ik je route zie dan vermoed ik dat je ons verslag al gelezen hebt
Jouw verslag heeft hier de doorslag gegeven voor onze route Elly!
Jullie hebben zo veel gemeen met ons gezin, echt niet meer normaal. We hebben alles gelezen en moesten dikwijls lachen van "ja, dat is bij ons ook zo"
Misschien omdat we ook met 3 kinderen moeten reizen, vind ik veel herkenbare zaken in jouw verslag terug.
Ze hebben met z'n driën alle foto's van jullie bekeken en vonden vooral de moeilijke paadjes en op rotsen klimmen geweldig. een geasfalteerd pad vinden ze maar saai om op te wandelen... :wink: Onze dochter vond het ook fijn dat er toch nog even tijd was in jullie drukke planning om juweeltjes te shoppen enzo.
Alleen qua logies zijn wij geen kampeerders:veel te bang voor beestjes daarvoor...
Als jullie in een motel logeerden, hadden jullie dan altijd plaats genoeg om een extra matje te leggen voor de 5de persoon?
Wij hebben tot hiertoe altijd een kamer gehad met 2dbl/qns en een sofabed/rollway.Maar als ik jullie prijzen zie, vind ik het toch te overwegen een matje en slaapzak mee te sleuren, alhoewel dat zo veel plaats inneemt.
Onze kinderen vroegen zich ook af wie bij jullie de rugzak bijheeft met drinken/zwemgerief, want die staat nooit op een foto. ja ja, ze zijn oplettend geweest :o
Heerlijk voor jullie dat jullie iedere keer 5 weken weg kunnen trouwens. Mijn man kan er max 4 opnemen. :(
Ik volg jou vanaf nu mee hoor!
Groetjes,
Luc & Katrien, Charlotte, Victor, Marie-Laure
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Katrien schreef:
Een ganse dag ertussen voegen voor Arches lijkt me trouwens ook te veel, niet?
Dat is natuurlijk afhankelijk wat je wilt doen/bekijken.
Wij hadden 1 dag voor arches en hebben 's ochtends de Fiery Furnace guided tour gedaan. Daarna zijn we i.v.m. de hitte weer terug gegaan naar de camping en rond een uur of vijf weer terug richting Arches voor een aantal uitkijkpunten langs de route en de wandeling naar Delicate Arch. Volgend jaar wil ik toch nog wel terug naar Arches omdat ik het idee heb, nog veel te kunnen zien :D Maar goed, wij vinden het fijn om te wandelen en lekker op het gemakje foto's te maken.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Idee: Je zou evt. ook Canyonlands en Arches kunnen omdraaien. Maar dat is allemaal afhankelijk wat je wilt zien/doen in die parken.
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Rob en Annie deden dit jaar een mooi rondje CO SD MO WY UT
Jasmino ook met Canada erin!
Wij doen ook zoiets (als Rob en Annie...)

Amsterdam
Denver (boodschappen & Camper halen)
Estes Park (Rocky Mountains) (Grand Lake)
Moraine Park
Guernsey via Fort Laramie
Wind Cave NP (grotten) Mnt Rushmore, Crazy Horse
Wind cave NP boodschap Rapid City
Badlands NP
Badlands NP via Wall & Devils Tower
Keyhole State Park
Cody ( Buffalo Bill museum + rodeo)
Cody (via Beartooth en Lamar valley)
Mammoth Hot Springs Yellowstone NP
Madison (rondje Geysers) YNP
Madison (WestThumb en Old Faithfull) YNP
Bridge Bay YNP
Grand Teton NP (vroeg raften) Jenny Lake
Grand Teton NP
Flaming Gorge
Dinosaur NM
Moab (Dead Horse SP Island in the Sky)
Moab
Devils Garden
Colorado NM
Monterose
Georgetown (treintje)
Colorado Springs (kerk)
Denver
Denver inleveren en terugvliegen
thuiskomen
dag ‘over’ evt ergens blijven/ bezoek Denver
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat grappig dat we zoveel gemeen hebben. Onze kinderen houden ook absoluut niet van saaie, geplaveide wandelingen. Er moet altijd wel ergens op-aan of ingeklommen worden. Wat betreft die overnachtingen, we hebben altijd plaats genoeg om het slaapmatje kwijt te kunnen. Onze kinderen slapen om de beurt daarop. Het dragen van de rugzak doen we om beurten. Tenminste tegenwoordig. In 2007 zou het zomaar kunnen dat Michel altijd de tas droeg en die maakt de foto's dus zul je die inderdaad niet zien. Nu dragen we de rugzak ieder een kwartier.

Veel plezier met plannen!

Elly
katrienenluc
Amerikakenner

michelly schreef:Veel plezier met plannen!

Elly
Ik ben bezig met onze reisverslagen op te stellen met een link naar de foto's. Maar dat vraagt allemaal veel werk hé, zo achteraf dat nog doen. Dan kan je onze foto's ook bekijken. :wink:
En ondertussen moet de juiste planning voor 2012 ook gemaakt worden zodat we het exact aantal dagen weten om de vliegtickets te kunnen boeken eind deze maand.
Goed dat ik nog vakantie heb! :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 17 aug 2011, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Om het forum leesbaar te houden de quote ingekort.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis katrienenluc: idee voor zomer 2012 (geen Westen/Oos

Bericht door michelly »

Leuk! Ik ben benieuwd naar de foto's :D
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Op een of andere manier heb ik gisteren je reisplanning helemaal niet gezien (over het hoofd gezien). Zoals Jasmino ook opmerkt vind ik dat je erg veel km maakt. De route die wij nu hebben opgesteld (28 dagen met camper, 27 nachten) is al bijna 5000 km. Jouw route zou ik toch voor jezelf eens in km's uitzetten misschien dat je dan toch keuzes moet maken.
Michelly heb jij leuke 'andere' wandelpaden in Black Hills, Yellowstone, Teton oid?
katrienenluc
Amerikakenner

Isis schreef: Jouw route zou ik toch voor jezelf eens in km's uitzetten
Wordt al aan gewerkt! :thumbup: We zijn zelf ook benieuwd...
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Isis schreef:Michelly heb jij leuke 'andere' wandelpaden in Black Hills, Yellowstone, Teton oid?
In Yellowstone vonden wij de wandeling bij zuidkant van de Grand Canyon of the Yellowstone heel mooi. Wij liepen toen via Lily Pad Lake en Clearlake http://michelly.nl/USA_2009/dag20a.htm:
Afbeelding

Ook de trail naar de Mystic Falls en terug via de Biscuit Basin Overlook was heel mooi http://michelly.nl/USA_2009/dag21.htm:
Afbeelding
Dit zijn wandelingen waar je geen hordes mensen tegenkomt.
Ik weet niet hoeveel dagen je de tijd hebt in Yellowstone maar je moet daar natuurlijk ook de "standaardingen" zoals de Old Faithful zien.

In Grand Teton hebben wij de hike naar Hidden Falls (druk, druk, druk) daarna naar Inspiration Point ( al veel minder druk en heel mooi) en dan nog een stuk verder. We zijn daarna via een paardenpad teruggekeerd naar de boot over Jenny Lake. http://michelly.nl/USA_2007/dag25.htm

In Custer State Park deden wij de Sunday Gulch Trail. We hebben hem blijkbaar andersom gelopen als de meeste mensen waardoor wij het stukje rotsen klimmen op het einde kregen. Dit was veruit het mooiste stuk van de trail. http://michelly.nl/USA_2007/dag18.htm
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

WAt betreft kilometers/miles hangt dit er natuurlijk ook vanaf of je er "rijdagen"bij hebt waarin je kilometers maakt. Onze vakanties zijn nooit langer dan 26 dagen geweest, daar niet en in Europa ook niet. En 5000 km maakten we regelmatig. Zeker in de USA, een paar dagen van rond de 500 miles bv. Met toch zeker zeer regelmatig dagen op dezelfde plek.
Ligt ook aan of je vroeg op stap gaat bv. Kasha KTR en Santa Fe op een dag kan best. We liepen voor half negen ( ivm hitte) komend van ABQ in KKTR, en hebben Santa Fe uitgebreid belopen vanuit onze B&B daar in de middag/avond. Tja shoppen doen we dan ook niet zoveel dat is waar. Dat doe k thuis al te veel. :roll:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat klopt Thuul! Maar ik zie onze reis met 5000k m hierin terug en zij doen nog meer... dat lijkt me wat veel. Natuurlijk moet iedereen zelf bekijken wat wenselijk is. Wij rijden liever geen 500mi op een dag met de camper. Maar 600-650km is wel te doen. Rijden is ook vakantie voor ons.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik doe op dit moment west Canada (Vancouver Island en Rockies) in combinatie met Montana (ranch) en Wyoming (Yellowstone)

Een week Vancouver Island inmiddels achter de rug en dat was ontzettend gaaf! En niet overdreven druk, waar ik bang voor was in augustus.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Het ligt er ook echt aan wat voor wegen en wat je allemaal gaat doen. en of iets aan het begin of eind zit. Dus misschien toch eerst even route uitschrijven.
Vorobeeld;
Wij hebben met de camper twee tot drie keer een lange rit gemaakt. Een keer vanaf de kust naar Williams, bijna 1000 km via een hele lange rustige eindeloze en ga zo maar door Interstate. Rond half 7 vertrokken en om 17 uur zaten we aan een cocktailtje ( o jee daar ga ik weer :shock: ) en tussen door wat plas en fotostops plus lunch. Nergens last van, heerlijke rit, vol van adrenaline, eerste keer USA enzo, net op reis ( dus nog positieve jetlag)
Op de route in het Midden hebben we meerdere lange ritten gemaakt, maar toen waren er ook meer bestuurders. Maar de rijdagen van rond 400 miles met veel te zien, mooi weer en prachtige route vonden we helemaal niet erg, al duurde eentje bijna 12 uur. Maar de lange, bijna 500 miles, rit van Grand Teton in de regen naar Salina en het moeten zoeken naar campgrounds ( waren vol) waren een dieptepunt in de stemming.

Ik wil maar zeggen, het hangt van meerdere dingen af dan aantallen in miles!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer