Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

8 things you probably shouldn't eat at a chain restaurant

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
SanneN
Amerikakenner

Re: 8 things you probably shouldn't eat at a chain restauran

Bericht door SanneN »

Iedereen heeft een andere stofwisseling. Mijn man neemt als hij werkt makkelijk 10 of 12 boterhammen mee, eet dan het liefst ook nog een gevulde koek of appelflap... En hij is echt helemaal niks te dik! (eerder te dun?)
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Ja dat ken ik inderdaad..

Als mijn (inmiddels ex) vriend hetzelfde at als ik, dan ging hij van zijn stokkie.. Hij at ook rustig 6/8 boterhammen op een dag en dan in de avond een dubelle portie van mijn eten en dan was er echt nog ruimte voor meer lekkers!

Ik ben zelf erg klein, dus eten zet ook eerder aan bij mij..
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Eten jullie dan thuis ook van die zware ontbijten? Wij niet, gewoon cereal met yoghurt of zo en als ik bij mijn Amerikaanse vriendinnen logeer daar net zo.
Hier net zo, ik moet er niet aan denken. Ik begin vrijwel elke dag met een smoothie gemaakt van vetvrije Griekse yoghurt en fruit. En dat vult heel goed, ik kan er zo'n beetje de hele ochtend op teren. Af en toe wissel ik het af met cereal met magere sojamelk of yoghurt. Ik eet zelf nog maar vrij weinig brood, ik vind volkoren brood bovendien ook niet bijster interessant smaken. Wel zorg ik dat ik genoeg vezels binnenkrijg, maar dat hoeft natuurlijk niet perse dmv brood.
Petra/VS schreef:Boterhammen zijn ook niet per definitie zo gezond, veel koolhydraten, die je lichaam in vet omzet en met weinig proteine krijg je al gauw weer trek.
Ik ben het daar wel mee eens, van ontbijten of lunchen met veel proteïne blijf je veel langer "vol" voelen. Zo is een simpele salade van tonijn, tomaat, paprika, wat ui en een magere dressing van bv wat vetvrije yoghurt oid een lunch voor champions. Het is gezond en zit vol met met ingrediënten die je nodig hebt. Ik denk ook dat Amerikaanse en NL voedingsdeskundigen het niet eens zijn over de hoeveelheid brood per dag, hier hebben "carbs" echt een slechte reputatie als het gaat om gewichtstoename. En volkoren brood mag dan qua vezels gezond zijn, het "gewone" bruine brood dat veel NLers eten is helemaal niet zo vezelrijk. Dat zijn voor een groot deel juist wel die "lege calorieën", en daar krijg je al snel weer trek van.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Stofwisseling: Dat is zeker..want als ik eet jij (NadiaU) eet, dan val ik ook flauw hoor. Zo heb ik vanochtend (en het is hier nu half tien) al op: een bord brinta, kopje thee, bij aankomst op werk: twee rijstwafels en een kop koffie, en net een zakje raspberries (hoe heetten die in het NL? Sorry, maar kan er echt even niet opkomen). Ik moet zo om tien uur lesgeven, en vermoed dat ik daarvoor nog even wat rozijntjes wegwerk, anders dan gaat mijn maag rommelen (en ja, zo knabbel ik dus eigenlijk de hele werkdag door) :) Van heel veel in een keer eten wordt ik heel erg slaperig, dus dat is niet zo'n goed idee op mijn werk :)

Lege vezels> ik hoorde laatst op NPR dat het eten van rauwkost (wortels e.d.) niet slecht is, maar ook niet zo super, supergezond als mensen doen voorkomen. Het zijn vornamelijk vezels die je binnenkrijgt, en verder niet zo heel veel. Ik vond dat wel interessant, omdat ik zelf altijd dacht dat rauwkost juist echt super en super goed was.

Oh, en Bandido, nou krijg ik dus zin in die salade van jou :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik was bijna (volgens de BMI) te zwaar zo'n 4 jaar geleden. Ik ben, geloof het of niet meer gaan eten ipv 3 plakken brood per dag naar 5 plakken brood en veel fruit. Ik eet nu meer dan ooit te voren en de kilo's vlogen eraf. Een oude 501 van 15 jaar oud kan ik weer zonder problemen aan.
Ik loop de hele dag te eten (maar ik snoep niet), zelfs de koksopleiding (met z'n roomboter e.d.) heeft nog geen sporen nagelaten :thumbup: .
Ik eet nu ook meer dan mijn vriend :lol:. Ik zit nu al 1 1/5 jaar op hetzelfde gewicht en zit weer in het veilige gedeelte van mijn BMI.
Ik was 4 jaar geleden er zo zat van dat ik maar aankwam met niets eten. Op internet ben gaan op zoeken hoe ik nog meer kon afvallen, maar ik wou zeker niet minder eten! Wat blijkt, ik at te weinig. Ik ben meer gaan eten en wat een verschil niet alleen zijn die kilo's weg, maar mijn gezondheid is behoorlijk verbeterd ik ben al meer dan 3 jaar niet meer verkouden geweeest. Ik ben niet meer sjagrijnig en ben fitter dan ooit..... ik ben zelfs een beetje hyper :lol:.

Maar goed al met al gaan we behoorlijk of-topic.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

DixieChick schreef:Stofwisseling: Dat is zeker..want als ik eet jij (NadiaU) eet, dan val ik ook flauw hoor. Zo heb ik vanochtend (en het is hier nu half tien) al op: een bord brinta, kopje thee, bij aankomst op werk: twee rijstwafels en een kop koffie, en net een zakje raspberries (hoe heetten die in het NL? Sorry, maar kan er echt even niet opkomen). Ik moet zo om tien uur lesgeven, en vermoed dat ik daarvoor nog even wat rozijntjes wegwerk, anders dan gaat mijn maag rommelen (en ja, zo knabbel ik dus eigenlijk de hele werkdag door) :) Van heel veel in een keer eten wordt ik heel erg slaperig, dus dat is niet zo'n goed idee op mijn werk :)

Lege vezels> ik hoorde laatst op NPR dat het eten van rauwkost (wortels e.d.) niet slecht is, maar ook niet zo super, supergezond als mensen doen voorkomen. Het zijn vornamelijk vezels die je binnenkrijgt, en verder niet zo heel veel. Ik vond dat wel interessant, omdat ik zelf altijd dacht dat rauwkost juist echt super en super goed was.

Oh, en Bandido, nou krijg ik dus zin in die salade van jou :)
Inderdaad doet rauwkost weinig voor je lichaam. Zie mijn berichtje bij dit topic van 4 augustus om 8.58 uur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer