Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

8 things you probably shouldn't eat at a chain restaurant

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: 8 things you probably shouldn't eat at a chain restauran

Bericht door Bralo20 »

Ziva schreef:Overigens... ik weet niet wie er (net als ik) gek zijn op McDonalds Chicken Nuggets maar je wilt ook niet weten hoe die gemaakt worden...

WAARSCHUWING: NIET KIJKEN ALS JE WILT BLIJVEN GENIETEN VAN JE CHICKEN NUGGETS!!! DIE VAN MIJ SMAKEN TOCH MINDER NA HET ZIEN VAN DEZE FOTO EN HET BIJBEHORENDE VERHAAL :)

http://www.businessinsider.com/chicken- ... op-2010-10

Dit is gewoon gehakt van kippen, net zoals we hier in België varkensgehakt hebben of kalfs en rundsgehakt... Uiteraard is er een verschil tussen het industriëel gehakt zoals in de link en het gehakt bij de beenhouwer, maar uiteindelijk blijft het hetzelfde...

De overbekende curryworsten (Frikandellen in NL?) die we hier in de fritkoten vinden worden ook uit zo'n mengeling gemaakt en daarin zal nog minder vlees zitten dan in de "nuggets"...
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ben het niet met je eens dat het hetzelfde is. Jamie Oliver liet dit ook zien bij de Food Revolution. Bij de slachterij wordt eerst al het vlees van de dieren afgehaald die voor menselijke consumptie geschikt is. Vervolgens wordt het restant verwerkt voor bijvoorbeeld hondenbrokken enz. En voor wat er dan nog over blijft, het echte afval dus, hebben ze uitgevonden dat ze het zo kunnen bewerken via het ammonia en centrifuge proces dat er toch nog wat "bruikbaars" uit komt, genaamd "pink slime". Vervolgens is er bepaald dat een bepaald percentage (ik meende tussen de 10-20%) van het gehakt en van nuggets enz mag bestaan uit dat soort pink-slime. In 70% van het Amerikaanse ground beef zit deze pink slime verwerkt. Dus de hamburgers die je bij Friendly's enzo eet? Zit ook 10-20% van die zelfde pink slime in.

Eet smakelijk! ;)

Wat je kan doen is bij de slager vragen of ze het gehakt daar vers voor je malen, dan zit die toevoeging er niet (of iig minder) bij.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, ik heb diezelfde aflevering gezien en het is inderdaad echt niet hetzelfde als kippengehakt. Het is met name vel en ander viezigheid en dan natuurlijk nog meel of andere "fillers". Sommige nuggets zijn trouwens wel gemaakt van kipfilet, maar dat kun je aan de structuur zien en dat staat er dan ook duidelijk op.
"Keep Georgia On Your Mind"
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Deze link weerlegt weer een boel van wat er in dat stuk staat: http://www.snopes.com/food/prepare/msm.asp
Daar staat ook dat McD al heel lang niet meer dit soort roze spul gebruikt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Maar in het artikel van de New York times uit 2009 staat dat het bedrijf Beef Products Inc een exemption heeft verkregen in 2007 en dat dat spul dus wel weer in de burgers zit. Wat is waar?

Bron: http://www.nytimes.com/2009/12/31/us/31meat.html
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik denk dat je van de helft van het eten niet wilt weten hoe het gemaakt wordt. Als je dat wel wil weten dan moet je je eigen groente verbouwen en je eigen vlees slachten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Net als dat je niet wil weten wat er in keukens van restaurants gebeurd. Mijn schoonvader zit in de professionele keukenapparatuur business en hij heeft flink wat verhalen die de meeste mensen echt niet willen weten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Njit schreef:Ik denk dat je van de helft van het eten niet wilt weten hoe het gemaakt wordt. Als je dat wel wil weten dan moet je je eigen groente verbouwen en je eigen vlees slachten.
Precies, en ik denk ook, dat mensen gewend raken aan bepaalde etenswaren. De Hema rookworst bijvoorbeeld, wat een lekkernij, tot ik bij TNO zomerwerk deed en daarvan zag, wat erin ging. Ik heb jarenlang geen rookworst gegeten. Nu zou ik het wel weer doen (en heb sindsdien ook), gewoon, omdat het een enkele keer is. Dat proberen wij onze jongste, die juist te dun dreigt te worden (en zij is ook Amerikaans) bij te brengen. Een enkele keer is ok, het is dagelijks of meer, waar het probleem schuilt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik vind het ook niet geheel terecht dat Amerikanen zo vaak en zo makkelijk als dikke mensen worden weggezet maar eerlijk is eerlijk... er zijn wel ENORM veel hele dikke mensen hier! Ik heb het dan niet over gezette mensen maar echt mensen die 2 stoelen nodig hebben. Ik zie echt dagelijks wel mensen die tot die categorie behoren. En ook veel meer dan in Nederland.

Ik mis met name een middenmoot hier. Je ziet of mensen die echt heel ongezond eten en leven of mensen die echt heel gezond leven en ook sporten. Natuurlijk zijn die mensen er ook maar ze zijn niet overduidelijk aanwezig vind ik.

De schuld van dit alles ligt volgens mij (behalve bij de mensen zelf natuurlijk) ook wel deels bij de overheid denk ik. Tijdens 1 tripje naar de supermarkt kom ik onderweg 20 fastfood ketens tegen met prijzen die bijna gelijk zijn aan wanneer ik ervoor kies om voor mijn gezin datzelfde gerecht vers te maken. Dat vind ik echt vervelend want op die manier wordt het wel heel verleidelijk om niet zelf te gaan koken. Wat dat betreft zou het wel fijn zijn als de prijzen van groente en dergelijke wat lager worden.

Kijk ik naar de menu's in de fastfood ketens dan staan er gewoon vaak standaard geen "small" size menu's op. Oftewel, als ik ervoor kies om een small drankje, small snack en small side dish te nemen, betaal ik dus net zoveel of soms meer als wanneer ik een "normale" combo neem. Tja.. wat doe je dan? Dan neem je maar normaal en eet jij of een ander het wel op.

Verder zie ik de menus van de kinderen op school voorbij komen en alhoewel het steeds beter wordt vind ik sommige dingen die daar geserveerd worden niet echt gezond. Gelukkig zijn ze daar (ook als overheid) wel mee bezig om dat te verbeteren door gratis ontbijtprogramma's etc.

Dus nee, ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat alle Amerikanen dik zijn want ik denk dat het gemak waarmee je hier dik kan worden ook wel door zaken wordt beinvloed waar je als individu weinig invloed op hebt. Gelukkig zie je wel steeds meer bewustwording en dat is denk ik al een goede stap.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ziva schreef:Ik mis met name een middenmoot hier. Je ziet of mensen die echt heel ongezond eten en leven of mensen die echt heel gezond leven en ook sporten.
Dat valt mij inderdaad ook op. Je ziet meer heel zwaarlijvige mensen dan in NL, maar ook meer zeer fitte en gezonde mensen dan in NL. En in NL vind ik het dan wel weer opvallend hoeveel mensen een kilo of 10 te zwaar zijn. Dat zijn er echt veel heb ik het idee. Maar goed, het blijft natuurlijk wel een groot probleem hier in de VS en erover oordelen is lastig, want je weet inderdaad nooit wat de oorzaak is. Sommige mensen hebben inderdaad een medische reden waardoor ze te zwaar zijn. Maar ik denk dat voor een groot deel toch geldt dat ze te weinig bewegen en teveel en te ongezond eten, dat is op zich allemaal geen rocket science.

Maar wat ik interessanter vind is de socio economische oorzaak, want het lijkt erop dat het toch (hier althans) vooral armere mensen zijn die te zwaar zijn. En hier in Atlanta zijn dat eerlijk gezegd vooral zwarte Atlantans. En ik denk dat het voor een groot deel onwetendheid is, sommige mensen weten gewoon echt niet hoe ongezond bepaalde dingen wel niet zijn. Zo zie ik hier weleens iemand voor de lunch een hele zak Dorito's leegeten. En dan is niet alleen het vet ontzettend slecht, de hoeveelheid zout in één zo'n zak is schrikbarend. En dan is junkfood hier ook nog eens spotgoedkoop, net als in NL trouwens. En bij alles geldt inderdaad dat als je het een enkele keer doet, het niet zo erg is, maar doe je het dagelijks is dat wel een issue.
"Keep Georgia On Your Mind"
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Het is denk ik voor een deel ook wat je kunt besteden aan eten. Voor een paar dollar krijg je een hele maaltijd bij een fast food joint, maar niet de benodigde boodschappen om thuis zelf iets gezonders klaar te maken (nog afgezien van of mensen weten hoe dat moet). Of: twee liter cola voor $1, terwijl je voor melk, jus e.d. veel meer moet betalen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier hebben ze net een studie gepubliceerd die aantoont dat immigranten die 15 jaar in Canada wonen hun gezondheid over het algeem heel erg achteruit gegaan is in vergelijking met diezelfde bevolkingsgroep die hier nog geen 2 jaar is. Als je 15 jaar of langer hier bent, dan kampen velen met diabetis, overgewicht, te hoge cholesterol, hartproblemen,... En deze verslechtering in gezonheidstoestand zie je harder bij de Europeanen en de Chinezen, dan bij de andere Aziaten en de Afro-Amerikanen (of hoe moet ik de groep aanduiden die een donkere huidskleur hebben). Omdat de Europeanen en de Chinezen over het algemeen in een betere gezondheidstoestand binnen komen dan die 2 andere groepen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

zó wat een gerechten..
alhoewel sommige dingen er best lekker uitzien.. haha

Staan er in die boekjes eat this not that ook tips over de McDonalds en Burger king enzo..?
Ga straks 2,5 week richting Californie en verwacht dat we daar wel eens terecht gana komen..

We kunnen ook niet elke dag echt uiteten, dat wordt veels te duur!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

In het kader van zaken die je eigenlijk niet hoort te eten; bij een restaurant niet ver van ons vandaan staat het volgende op het menu:

"Salmon Nilla"

Hier hun menu
Overigens op dit menu ook een verwijzing naar healthydiningfinder.com om gezonde menu items te vinden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nadiaU schreef:We kunnen ook niet elke dag echt uiteten, dat wordt veels te duur!
Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken :wink: maar uiteten hoeft echt niet duur te zijn in Amerika. Ik was afgelopen vakantie gemiddeld $ 20 - $ 25 (incl. tip) kwijt 's avonds. Omgerekend zo'n € 14 - € 17,50. Hiervoor had ik een complete maaltijd. Ter vergelijking, kortgeleden 2x uiteten geweest hier in Nederland en was resp. € 30 en € 40 kwijt terwijl ik daar veel minder voor kreeg. Natuurlijk heb ik in Amerika ook wel eens makkelijk gedaan bij een In N Out Burger, Taco Bell en Food Court Mall maar zoiets moet ik niet 3 dagen achter elkaar doen. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Hoi Roland,

Dat is inderdaad niet veel geld!
En dat kunnen we ook prima missen..

maar we zullen ook moeten ontbijten en lunchen.. en als we 14 dagen achter elkaar ontbijten, lunchen en dineren buiten de deur dan is het natuurlijk wel vrij prijzig, ookal zijn de maaltijden individueel niet gigantisch duur
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Mijn advies: ontbijten doe je goedkoop door in de supermarkt inkopen te doen en te bewaren in je koelbox. Wij eten 's ochtends vaak broodjes, yoghurt en fruit in Amerika, en in restaurants is dat onwijs duur. De typisch Amerikaanse ontbijten met ei, spek, toast, aardappeltjes en pannekoeken zou ik zeker niet iedere dag eten, wil je niet na je vakantie 10 kg zijn aangekomen. Door in een supermarkt ontbijt in te kopen bespaar je op geld en op gewicht!

Voor lunch geldt hetzelfde, ook daar kun je regelmatig in de supermarkt terecht voor lekkere en goedkopere dingen, die zeker onderweg op een picknick niet alleen lekker maar ook gezellig op te peuzelen zijn.

Dat betekent dat je alleen 's avonds uit eten hoef te gaan op die dagen. Wij eten op alle dagen in elk geval het avondeten in een restaurant, en gaan zelden naar McD en andere fastfoods omdat we graag gezond willen eten. Vaak kun je overigens ook prima eten in een food court van een shoppingmall, het aanbod is enorm en de prijzen heel gunstig! Bovendien krijg je in een foodcourt ook vaak gezondere dingen en niet alleen de vette fastfoodhap. Lunchen doen we vaak met salades, broodjes of supermarkteten. We eten nooit vaker dan 2 keer per dag uit, en ik schat dat we op de helft van onze dagen misschien zelfs maar 1 keer uit eten gaan. Als je het zo doet, hoef je misschien minder te besparen op de restaurants en kun je bovendien lekker en gezond uit eten gaan.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ontbijten deed ik afwisselend bij het motel (gratis) of bij een Denny's, IHOP, Waffel House etc. Daar ben je tussen de € 10 - € 15 p.p. kwijt. Lunch deed ik vrijwel nooit, zeker niet na een stevig ontbijt bij de genoemde restaurants. :) Dit jaar trouwens meer dan anders bij het motel zelf gegeten. Heb de indruk dat het ontbijt daar beter wordt de laatste jaren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij lunchen ook weinig in Amerika maar gaan wel voor een flink ontbijt als we niet ergens zitten waar het gratis is. Dan heb je de lunch niet nodig.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Zo! Wat een snelle reacties op de vrijdagochtend :lol:

Maar dat zijn inderdaad goede tips.. Alhoewel ik wel iemand ben van de 3 maaltijden per dag (Ik heb gemerkt als ik dat niet doe, ik tonnetje rond wordt :lol: )
dus of 'uit' ontbijten en dan wellicht de helft meenemen als lunch! En anders is de supermarkt tip ook een erg goede! Daarnaast ga ik zelf nog wat Cambridge (dieet) producten uit Nederland meenemen, maar ik ben een klein beetje bang dat deze niet genoeg energie leveren voor die drukke dagen.. Uiteraard zou ik dan maar 1 maaltijd per dag vervangen.. maar dan nog

Waarschijnlijk gaan wij verblijven in hostels en motels etc.. Volgens mij vaak zonder ontbijt.. Het zou mooi zijn als het er wel bij in zat uiteraard, maar zover zijn wij met de planning nog niet gekomen om het uit te zoeken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer