Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Exchange Student..?? Verder Studeren / Scholarship..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
ap54
Amerika-newbie

Exchange Student..?? Verder Studeren / Scholarship..

Bericht door ap54 »

Hallo,

Ik ga dit jaar naar een HS (senior year) in idaho als exchange student.
naast school doe ik ook sport ( football) en hoop daarmee me te bewijzen om zo een scholarship binnen te halen bij een college.
Ik weet dat je als exchange geen HS diploma kan krijgen maar wil daarna gewoon verder gaan naar college. Weet iemand of het mogelijk is dat je verder kan studeren bij een college via een scholarhsip.. weet iemand of dat mogelijk is dat een college je kan scouten?? Of moet je perse die HS diploma hebben om naar college te gaan. Weet iemand misschien iets hier over of ervaringen ?? hoor het graag.

Alvast Bedankt,
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Exchange Student..?? Verder Studeren / Scholarship..

Bericht door kastelke »

Wat men mij heeft gezegd ivm onze zoon:
Om hoger onderwijs aan te vatten, heb je een geldig diploma nodig van middelbaar (secundair) onderwijs.
Hoe kan je dat bekomen?
1) door dat in je land van herkomst te behalen
Als jij dus niet eerst in Nederland een diploma of getuigschrift behaalt dat je toegang geeft tot hoger onderwijs, dan zou je in principe geweigerd kunnen worden op een college of university in Amerika.
2) door dat te behalen in Amerika zelf
Maar om dat te behalen moet je kijken naar de graduation requirements van de staat of de county waar jij studeert. Meestal wil dat wel zeggen dat je minstens 2 jaar van de high school daar gedaan moet hebben. Soms kan je nog wat credits krijgen voor vakken die je in Nederland nog volgde, maar op 1 jaar krijgt een normaal mens die credits niet bij elkaar (zeker niet als je nog moet gaan sporten).

Nu zijn er altijd uitzonderingen mogelijk. Dus kan je best contact opnemen met het college waar je naartoe wil, jouw situatie uitleggen, en vragen of zij openstaan voor jouw application. Als jij uitzonderlijk hoge cijfers haalt en/of de topspeler van je team bent, dan wil dat wel eens een duwtje in de goede richting geven. Maar het zou (althans in New Jersey) volledig afhangen van de goede wil van je college.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je Amerikaans football bedoelt, dan geef ik je weinig kans, Amerikaanse kinderen groeien daarmee op en kennen alle fijne kneepjes van het spel (en dat zijn er nogal wat).

Als je het Nederlandse voetbal (soccer) bedoelt, dan is het een heel ander verhaal. Voetbal is hier om een of andere reden veel populairder bij meisjes. Wat natuurlijk goed voor je is.

Als je mijn zoon zou zijn (en als ik in Europa woonde) zou ik zeggen: een jaar naar highschool en daar (of in de buurt) voetballen. Je werkt dan met een Amerikaanse coach, die vrienden, kennissen en collega's heeft en die meer gezag heeft bij de afdeling voetbal van een college of universiteit en weet waar zij op letten.

Rechtstreeks vanuit Nederland naar de VS als voetballer gebeurt zelden en alleen met mensen die bij een club in de eredivisie (heet dat nog steeds zo?) spelen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wat heb je in Nederland voor opleiding gedaan? Heb je een diploma van de middelbare school? Het eerste jaar op een highschool is best wennen vanwege de taal en omdat sommige vakken lastig kunnen zijn als je geen basis hebt, zoals bijv american history of government.
Ik heb op een Community College gezeten en moest voor ik daar begon allerlei testen ter plaatse doen voor Engels (lezen, schrijven, essay) en Maths. Van dat Engels wist ik nog wel wat te maken maar maths was ver weggezakt. Doordat mijn Engels wel op nivo was kon ik starten met College level classes, maar moest ik voor wiskunde developmental classes nemen, wat zoveel betekent als dat je die klassen doet op highschool nivo.
Ik weet niet of overal in de US hetzelfde leersysteem geldt, maar hier kun je al op middle school gaan voorwerken voor highschool en op highschool gaan voorwerken voor college classes, terwijl je omgekeerd op college ook nog aan highschool classes kunt werken. Is je Engels niet voldoende dan heb je wel een probleem, want veel college level classes vereisen een bepaald nivo in Engels voor je ze mag nemen.

Maar zoals met al deze dingen en hier ook eerder gezegd; het beste is gewoon om als je eenmaal daar bent, naar het college te gaan waar je heen wilt en hen alle vragen te stellen. Je kunt dan misschien al tijdens je highschool jaar je gaan voorbereiden op de overstap naar college.
Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of nog beter: je middelbaar onderwijs in Nederland afmaken, en dan een jaar prepschool doen in Amerika. Stel dat je maar een maatje zozo bent en niemand interesse heeft in je sportieve capaciteiten, dan kan je in ieder geval in je thuisland (of elders in de wereld) nog verder studeren. En heel misschien levert het je zelfs nog credits op, zodat je bepaalde vakken niet hoeft te doen bij je terugkeer.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ap54
Amerika-newbie

Bericht door ap54 »

ja ik bedoel American Football.. En ik geef me zelf groot kans..
Vorig jaar zijn er al 5 jongens uit Nederland naar de idaho streek gegaan voor study en football en die hebben alle 5 scholarships weten binnen te halen 3 van hun zelfs NCAA Div 1.

Die gingen niet via een exchange dus die konden gewoon HS diploma's halen.
Blijkbaar waren ze daarmee niet zo blij dat al die Nederlanders scholarships binnen haalde heeft de Idaho HS Athletic assosiation dit jaar een regel gemaakt waardoor je allen via exchange kan gaan.

Ja ik heb me middelbaar onderwijs diploma.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zo mag ik het zien: gewoon jezelf een kans geven en gaan. Niet geschoten, altijd mis. En als het misgaat kun je altijd nog terug naar Europa.

Bedoel dit positief: als je het nu niet probeert, dan kun je later alleen maar spijt hebben.

Succes!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Je moet kijken of de school je in het varsity team laat spelen. Veel counties hebben een regel dat studenten uit het buitenland met al een diploma op zak (of ouder dan 19) niet meer varsity mogen spelen, maar alleen maar junior varsity. Volgens mij doen ze dat om te voorkomen dat scholen studenten uit het buitenland halen om hun football team te laten winnen.

Maar het kan zeker; als jij goed genoeg bent, dan gaan universiteiten erg ver in koste wat kost je binnenhalen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Ik heb zelf een jaartje college gestudeerd in North Carolina, vandaar ook mijn USA "verslaving". Mijn ervaring is dat het leren/studeren niet moeilijker is dan in Nederland. Echter, als je wil studeren dan moet je een potje geld meenemen. Ik heb het toen ook uit alle macht geprobeerd, scholarships, sponsors, noem het maar op. Als buitenlander val je in de Out of State categorie, toendertijd in ieder geval. Je betaald daardoor een veelvoud aan schoolgeld. En dat is niet zomaar een paar honderd dollar. Verder moet je ook ergens wonen, eten etc...

Wat me toendertijd wel heel erg opviel, de Oostblokkers die er toen bij waren wonen er nu bijna allemaal, via scholarships etc. En dat vond ik toen, nu nog steeds eigenlijk, focking oneerlijk! De weste Europenanen hadden veel betere punten, beheerste de taal beter, noem het maar op...kan er nog kwaad om worden :)

Al met al, probeer iets van een scholarship of sponsor te vinden, dan komt het best goed!
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Applejuice »

Zorg dat je in Varsity komt, meestal hebben scouts niet zoveel interesse in JV.

Mja, als jij dus echt zo goed bent, dan word je echt wel vanzelf 'ontdekt'. Academisch speelt zeker mee, maar als je een NL diploma hebt moet het denk ik wel lukken. Als een College je echt graag wilt hebben, gaan ze daar vrij ver voor. Of het echt een goed college is, tja, dat verschilt natuurlijk ook weer.

En zoals iemand al zei: Kinderen in Amerika kunnen vanaf de bassischool al op Football, en dat is ook ontzettend fanatiek. De HS teams trainen dagelijks een paar uur..het niveau ligt echt ontzettend hoog, verkijk je daar niet op.

Succes!
bosheim
Amerika-newbie

Bericht door bosheim »

Hi, ik heb op een tennis beurs gestudeerd in Georgia. Ook ik vond het lastig om een juiste school te vinden. Ik heb toe MADE scholarships ingeschakeld en die hebben alles voor mij uit handen genomen. Misschien moet je hun eens contacteren, hun siteis madescholarships.com

Succes!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zie dat je je in de berichtjes die je tot nu toe geplaatst hebt telkens zeer positief uitlaat over die organisatie. Maar kan je misschien ook eens wat meer over jezelf vertellen? We hebben daar een speciaal plaatske voor:
viewforum.php?f=17
Het zou leuk zijn om te weten hoe je er toe gekomen bent om naar de US te gaan, waar je juist gezeten hebt, leefde je bij een gastgezin en hoe ervaarde je dat? Kon je niet ginder blijven of wou je dat niet? Wil je ooit nog terug naar de VS trekken? Waarom heb je in eerste instantie voor de VS gekozen (of was dat de eerste plaats waar je toegelaten werd)? Enzoverder...
Elke
Pieterdebeer
Amerika-newbie

Bericht door Pieterdebeer »

ik weet niet hoe het precies zit wat betreft scholarschips...ga binnenkort ook half jaartje in de VS studeren, maar krijg zelf (uiteraard) geen beurs van mijn uni, helaas. Maar je kan ff kijken naar Fullbright beurzen http://www.stufix.nl/abc/146/fulbright-beurs.html . Dit zijn beurzen voor Nederlandse studenten die in Amerika willen studeren. Elk jaar worden er een paar verzoeken uit gekozen, bijvoorbeeld omdat het een speciale studie is of misschien omdat je goede sportieve prestaties hebt :thumbup: . Je zou er in ieder geval is naar kunnen kijken!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Fender75 schreef:Wat me toendertijd wel heel erg opviel, de Oostblokkers die er toen bij waren wonen er nu bijna allemaal, via scholarships etc. En dat vond ik toen, nu nog steeds eigenlijk, focking oneerlijk! De weste Europenanen hadden veel betere punten, beheerste de taal beter, noem het maar op...kan er nog kwaad om worden :)
Er zitten inderdaad grote verschillen tussen. Een vriendinnetje van mij is naar een talenschool in Miami geweest vorig jaar en de studenten uit Oost Europa betaalden minder dan de helft aan de lesgeld. Aan de ene kant iets voor te zeggen omdat het dan betaalbaar is voor iedereen. Aan de andere, zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar! Ik kon het tijdens mijn studie ook niet betalen om een half jaar in Miami te zitten, maar tegen die tarieven wel hoor! (ik heb niets te klagen hoor!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer