Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

8 things you probably shouldn't eat at a chain restaurant

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Re: 8 things you probably shouldn't eat at a chain restauran

Bericht door Ziva »

SanneN schreef:Op 27 augustus ga ik weer een lekker frikandel speciaal eten :mrgreen:
Haha... ja zit je me even lekker te maken, dat zou ik ook wel lusten!

Ik heb de laatste dagen een Febo aanval. In Nederland was ik niet echt een mega Febo fan maar als ik nu denk aan een grillburger uit de muur loopt het water in mijn mond. En een patatje met lekkere volle mayo.... mmmmmmmmm jammie ;)

Ik probeer de laatste tijd uit eten gaan af te wisselen met gewoon koken. Vandaag lekker draadjesvlees gemaakt en dat ging er bij mijn Amerikaanse huisgenoten in als ketellapper! Ze vonden het echt heerlijk.

Zo af en toe een fastfood chain is ok maar altijd kleine porties (ik zit echt vaak aan een kinder menu) en zo min mogelijk vette bende erop. Voordeel van een zware lunch vind ik dat ik dan 's avonds weer lichter eet dus ook dat wissel ik af.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Overigens... ik weet niet wie er (net als ik) gek zijn op McDonalds Chicken Nuggets maar je wilt ook niet weten hoe die gemaakt worden...

WAARSCHUWING: NIET KIJKEN ALS JE WILT BLIJVEN GENIETEN VAN JE CHICKEN NUGGETS!!! DIE VAN MIJ SMAKEN TOCH MINDER NA HET ZIEN VAN DEZE FOTO EN HET BIJBEHORENDE VERHAAL :)

http://www.businessinsider.com/chicken- ... op-2010-10
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zo worden ook de fabrieks kebab palen gemaakt :)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik begrijp nooit waarom amerikanen zweren bij van die enorme steaks....ik word al misselijk als ik er naar kijk.
Biefstuk vind ik heerlijk hoor, maar het gaat me snel tegenstaan en aan een stukje van 100 a 125 gram heb ik dan ook echt genoeg.

Ik begrijp niet waarom in amerika alles altijd zo vet en zo ongezond moet zijn. Zelfs van zoiets simpels als geroosterd brood bij je ontbijt weten ze nog een baggervet gerecht t maken....
Maar het is natuurlijk ook niet voor niets het land met de dikste mensen ter wereld en t hoogste aantal obesitas-patienten.
Het is wel beter aan het worden gelukkig maar denk dat er nog een lange weg te gaan is.....

Ik vond het in Berkeley opvallend hoe goed je daar kon eten. Ontzettend veel Thaise restaurants, veel organic supermarkets.....we konden daar echt heerlijk eten en t was allemaal zo vers en gezond.
Maar als je wegtrekt van de grote steden en op doorreis bent vind je veelal alleen maar ketens of steakhouses
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat komt ook omdat je als je op doorreis bent vaak de gemakkelijkste weg kiest en bij een Denny's of IHOP terechtkomt. Zoveel soeps is er langs de snelweg in NL trouwens ook niet te vinden, dan moet je al ergens de stad ingaan en dus de weg weten. En ik denk ook niet dat "Amerikanen" zweren bij die enorme steaks, ik kom ze althans nooit tegen. En voor ontbijt eet ook niet iedereen van die uitgebreide ontbijten die je in dat soort restaurants ziet. Dat is ook voor de meeste Amerikanen echt geen alledaagse kost. En wat het gewicht van de Amerikanen betreft, ik denk zomaar dat je in NL over pakweg 15-20 jaar hetzelfde beeld zult zien. Nederlanders zijn namelijk nu al ook niet bepaald de slanksten meer. :roll: :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

oortjes schreef:Een patatje kapsalon ?! Fantastisch..... Net zo als patatje oorlog, kennen ze hier ook al niet....
Behalve kroketten mis ik inderdaad nu en dan een broodje schwarma - er was er in A'dam een in de Kinkerbuurt, yummie....
Verder heb ik in Ned. wel eens spare ribs gegeten, met sausjes, en dat was toch een heel andere beleving dan dat rack vette botten in sauce terrible dat je hier krijgt.

Dan moet je toch echt eens naar TGI Fridays en daar de Jack Daniels Baby Back Ribs bestellen !!
Die zijn echt zooooo lekker en super mals dat eet ik als ik in de VS ben iedere week 1 x . Hier in NL eet ik ze eigenlijk haast nooit om teleurstelling te voorkomen.
Die van TGI zuig je zo van de botten af terwijl ik de NLse er met een mes af moet bikken.
En dan die saus die is zo lekkerrrr en de portie is niet groot alleen ga ik bij TGI vaak stuk op de enorm lekkere toetjes. :lol:
Alleen er is er 1 van de menu kaart helaas mijn favourite .... Sizzling apple pie !
... warm appelbak met ijs en hete caramelsaus en slagroom en chocola op een heet ijzeren bord.

Dit bericht is ook bestemd voor COYOTE !!!! :lol:

En ik zie op die foto's dat de porties niet echt groot zijn.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kaap koraal schreef: Dit bericht is ook bestemd voor COYOTE !!!! :lol:
Bedankt voor de tip! :mrgreen: :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@ Coyote : Wel hier melden hoe ze waren ! Wanneer ga je weer ? ...Zie ik nou op jou site dat je over 19 uur gaat ?????? Klopt dat ?? :o Is dat dan toevallig !
Waarheen, hoelang enz enz. Ohhh nee ik lees te snel en ik keek naar je aftelklok maar die klopt niet. :lol:

Ik ga weer naar FL in ongeveer 4 weken en kan niet wachten op die spareribs en natuurlijk mijn favourite turkeybreastsub at Publix.
En een heerlijk visrestaurant "Bonefish" in Cape Coral echt helemaal top.
Daar ging de service zo ver dat ik tegen de eigenaar zei : " Is mijn favourite gerecht nou van de kaart ? " waarop hij antwoorde: " Ja, maar je mag me 1 dag vtv bellen en dan koop ik het speciaal voor jou in !". Nou als dat geen service is dan weet ik het ni meer ! En die toetjes daar ook zou bizarr heerlijk en niet op te krijgen, we hadden met z'n 3en 1 toetje en nog moesten we vragen om een doggybag !
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Het viel mij in Amerika wel op dat ze de zoutpot kennen, maar andere kruiden of toegevoegde smaken nauwelijks.
Ik vond het eten vaak maar saai (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Zo dachten we tussendoor een stuk pizza te pakken, maar vergeleken met de pizza's in nederland vond ik dat er maar weinig smaak aan zat.

Bij Bubba Gump gegeten, daar kreeg ik o.a. garnalen op mijn bord welke alleen maar gekookt waren (en daarna redelijk afgekoeld) en verder niet gekruid, niet eens met zout, dan wordt je eten ineens erg saai.

De burger bij Burger joint in het Park Meridien hotel in New York was lekker, maar dat kan ook komen omdat we een beetje overrompeld waren van de lokatie.
Vaak was het eten bij de niet chain-restaurants inderdaad beter, maar of het daarmee ook gezonder is betwijfel ik.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Iris_1982 schreef:Ik begrijp niet waarom in amerika alles altijd zo vet en zo ongezond moet zijn. Zelfs van zoiets simpels als geroosterd brood bij je ontbijt weten ze nog een baggervet gerecht t maken.... Maar het is natuurlijk ook niet voor niets het land met de dikste mensen ter wereld en t hoogste aantal obesitas-patienten.
net als Bandido zegt: dan eet je in de verkeerde restaurants en bestelt het verkeerde eten. Bijna alles in een restaurant kan worden aangepast zonder dat daar vreemd van wordt opgekeken. Een geroosterd broodje bestel ik als dry toast - dus zonder boter of margarine. Hier in amerika zijn velen inderdaad te dik, in NL is het sigarettenschade.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

kaap koraal schreef: En die toetjes daar ook zou bizarr heerlijk en niet op te krijgen, we hadden met z'n 3en 1 toetje en nog moesten we vragen om een doggybag !
Vaak zijn desserts in de VS inderdaad ook om te delen, dat is heel gewoon.
"Keep Georgia On Your Mind"
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bandido schreef:
Vaak zijn desserts in de VS inderdaad ook om te delen, dat is heel gewoon.
Maar hoe weet je dat? Dat is de vraag!

Je kan het wel vragen, maar dan is het weer zo Hollands 8)
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

dat vraag je ook niet, dat zeg je. Met een please en thank you, zonder vraagteken. Klantenservice is hier nog belangrijk.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

En als je maar 1 dessert besteld krijg je er meestal standaard een extra lepeltje of vorkje bij!
Wij doen dat ik Nederland trouwens ook vaak!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Eigenlijk kun je alles bestellen om te delen in de VS. Daar hoef je vrijwel nooit extra voor te betalen. Wij doen dat bijna altijd. Ik vind het heerlijk, want zo krijg je nog eens wat verschillende dingen te proeven. De trend in ons gebied is ook "small plates" (tapas of mezze), zodat je dus een aantal kleine gerechtjes kunt proeven en ook delen.

Trouwens, iedere keer als ik hier op Aruba ben, valt me op, hoeveel (heel erg, niet gewoon gezet) dikke Nederlanders er ook zijn. Misschien, dat die juist hier vakantie houden? Telkens denk ik, dat het wel Amerikanen zullen zijn en dan komt er Nederlands uit hun monden :? Ik schrijf dit, omdat ik me hier dus aan het constante "geen wonder, dat er zoveel dikke Amerikanen zijn" erger, want er zijn nog steeds meer Amerikanen met gezond gewicht of zelfs ondergewicht. Dat laatste wordt vrijwel nooit besproken, maar met een dochter, die daar dichtbij zit, vind ik al dat gehamer op dun zijn ook niet gezond. En inderdaad, zoals Dutchie-in-Boston schrijft "alle" (natuurlijk niet, maar zo lijkt het wel, zo op vakantie, zoals velen van jullie de VS bezoeken) Nederlanders roken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

:D :D Petra, tot half 2009 hoorde ik ook tot de dikke Nederlanders met mijn 138 kg,
nu op dit moment is daar nog maar 78 kilo van over. Eind vorig jaar was het zelfs net onder
de 70 kg dus de helft van wat het geweest was. Toen ik in 2007 naar Amerika ben geweest
heb ik in bijna elk NP een tshirt gekocht 3XL hier in Nederland moest ik 4XL tshirts en
hemden kopen. :wink:

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Petra/VS schreef:Ik schrijf dit, omdat ik me hier dus aan het constante "geen wonder, dat er zoveel dikke Amerikanen zijn" erger, want er zijn nog steeds meer Amerikanen met gezond gewicht of zelfs ondergewicht.
+1
Meestal als ik die zin hoor, kijk ik om me heen en zie ik alleen maar dunne mensen. Ja er zijn (flink wat) Amerikanen met overgewicht, maar het is niet zo dat iedereen hier met een flinke 150kg rond loopt, zoals wel vaak wordt verondersteld.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

tcoppers schreef::D :D Petra, tot half 2009 hoorde ik ook tot de dikke Nederlanders met mijn 138 kg,
nu op dit moment is daar nog maar 78 kilo van over. Eind vorig jaar was het zelfs net onder
de 70 kg dus de helft van wat het geweest was. Toen ik in 2007 naar Amerika ben geweest
heb ik in bijna elk NP een tshirt gekocht 3XL hier in Nederland moest ik 4XL tshirts en
hemden kopen. :wink:

Theo
Theo, ik moet eerlijk toegeven, dat ik de reden van jouw overgewicht niet weet. Maar dat geef niet, want ik ben zelf veel te zwaar geweest en als ik iemand met overgewicht zie oordeel ik daar niet over. Waar ik me vooral aan erger is, dat veel mensen op dit forum zo makkelijk over het overgewicht van "de Amerikanen" schrijven (ook niet wetend, wat daarvoor de reden is, want eten alleen is het niet), terwijl veel van hun landgenoten met soortgelijke problemen kampen. Wat ik eigenlijk erger vind is de paniekreactie hier (ok, gewoonlijk, ben nu in Aruba) in Amerika over ondergewicht. Onze jongste is mooi afgevallen en wilde leren hoe zo te blijven en kreeg gelijk allerlei lezingen over anorexia en bulimia en een heel achterdochtige dokter. Dat is dan weer het andere uiteinde.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

DejaVu schreef:
Bandido schreef: Vaak zijn desserts in de VS inderdaad ook om te delen, dat is heel gewoon.
Maar hoe weet je dat? Dat is de vraag!

Je kan het wel vragen, maar dan is het weer zo Hollands 8)
Durf te vragen :lol: zou ik zeggen. Overal kan het, zelfs in nederland, waar we dat regelmatig doen en daar wordt ook niet raar van opgekeken.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lijkt me niks hollands aan. Je deelt het niet om goedkoop uit te zijn, je deelt om je niet vol te hoeven te proppen.
Het is misschien wel hollands om het gelijk als gierig te bestempelen :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer