Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida 2012 juni of september met kind?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
emma82
Amerika-ontdekker

Florida 2012 juni of september met kind?

Bericht door emma82 »

Hallo allemaal,

Wij willen volgend jaar naar Florida reizen. We hebben dit jaar mei een zoontje gekregen en hij zal dan volgend jaar rond 1,5 jaar oud zijn als we gaan.
Wij willen 1 week een hotel in Miami en 1 week een hotel in Orlando boeken, en dan met een huurauto daagjes erop uit gaan.
Maar voordat we iets gaan boeken heb ik enkele vraagjes, wellicht dat jullie me hierbij kunnen helpen.

1. Heeft er iemand ervaring hoe het is om met een kind van 1,5 jaar oud naar Florida te gaan?

2. Is het beter om in juni of september te gaan met een kind van 1,5 jaar oud? (ook ivm het orkaan seizoen rond september)

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door emma82 op 01 aug 2011, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
2007: New York
2009: Miami + Cruise
2010: New York
2013: Florida
2019: Florida
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Florida 2012 juni of september?

Bericht door elninjoo »

Het klimaat van Florida
De staat Florida kent een subtropisch klimaat. Zoals de bijnaam "Sunshine State" al doet vermoeden schijnt de zon er erg vaak; meer dan 300 dagen per jaar. De gemiddelde temperatuur ligt op 24 graden.

De beste tijd om het zuiden van Florida te bezoeken loopt van de maanden december tot mei. De temperatuur ligt dan tussen de 15 en 24 graden Celsius, terwijl de gemiddelde regenval in die tijd op slechts 51mm uitkomt. Maar in het noorden van Florida zijn de wintermaanden een stuk koeler, soms zelfs koud.

De zomers zijn warm en vochtig en worden gekenmerkt door stevige onweersbuien in de (na)middag waar vaak ook regen uitvalt. Deze onweersbuien lijken soms uit het niets te komen, maar duren meestal niet lang. Velen vinden zo'n bui in de warme namiddag verfrissend.

Juni is de natste maand met gemiddeld zo'n 237mm regen. In augustus is het het warmst: tussen de 25 en 31 graden. Vergeet echter niet dat het door de vochtigheid vaak nog warmer aanvoelt dan deze temperaturen aangeven. Het zeewater van Florida heeft een zeer aangename temperatuur dankzij de warme Golf van Mexico en de Atlantische oceaan.
bron: http://www.florida-vakantie.nl/weer-flo ... orida.html

Zou zelf eerder in maart/april gaan dus...
emma82
Amerika-ontdekker

Re: Florida 2012 juni of september?

Bericht door emma82 »

Bedankt voor je reactie!
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Re: Florida 2012 juni of september met kind?

Bericht door hanneke_vv »

Toen wij er in juni waren was het weer helemaal niet zo denderend. Erg warm en veel regen gehad. Heeft voor ons de pret niet kunnen drukken, maar misschien dat je toch beter wat eerder kunt gaan. Zorg in ieder geval voor een directe vlucht als je met een kleintje reist.
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wij zijn vorig jaar met een kleintje van bijna 1 jaar geweest (kleinzoon overigens), maar alleen Orlando omgeving. Volgend jaar zomer willen we weer gaan, dan is hij ruim 2,5. Dus het is zeker prima te doen. Ik denk dat september of juni niet veel uitmaakt; als het kan zou ik ook een maandje eerder gaan (april/mei is ideale periode). Wij zitten met de vakantieperiode en willen ook iets langer.

Wat ik wel zou aanraden is om voor een appartement te gaan, zeker in Orlando is dat qua kosten niet heel veel meer dan een hotel. Je bed wordt wel niet elke dag opgemaakt, maar je hebt veel meer ruimte, aparte woon- en slaapkamers, en dat geeft denk ik veel rust met een kleintje. Zoek maar eens op Cane Island of Blue Heron, appartementcomplexen in de buurt van Disney. Er zijn er meerdere overigens, maar over deze hoor ik goede verhalen. Vooral Cane Island ligt wat rustiger, maar alles heel dichtbij. Volgens mij kan je daar voor € 50 per nacht overnachten ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ksanthony »

MattRob schreef: Wat ik wel zou aanraden is om voor een appartement te gaan, zeker in Orlando is dat qua kosten niet heel veel meer dan een hotel. Je bed wordt wel niet elke dag opgemaakt, maar je hebt veel meer ruimte, aparte woon- en slaapkamers, en dat geeft denk ik veel rust met een kleintje. Zoek maar eens op Cane Island of Blue Heron, appartementcomplexen in de buurt van Disney. Er zijn er meerdere overigens, maar over deze hoor ik goede verhalen. Vooral Cane Island ligt wat rustiger, maar alles heel dichtbij. Volgens mij kan je daar voor € 50 per nacht overnachten ?
Idem voor Miami , heb in maart tijdens spring break 2 weken een condo gehuurd met 2 queen size bedden , badkamer , keuken en woonkamer op Ocean Drive (south beach) en dit heeft me 1300 dollars gekost (ongeveer een 90 dollar per dag dus) terwijl je in dezelfde buurt toch al snel mee dan 100 dollar per nacht kwijt bent voor een standaard hotelkamertje.
Afbeelding
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Met een kleintje is het heel goed te doen. Je kan denk ik beter naar Amerika gaan met een 1,5 jarige dan naar Turkije ofzo. Amerika is voor kinderen goed ingericht.

Wij gaan al sinds onze kleintjes geboren zijn naar Amerika. Reisverslagen met info zat gemaakt.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
Jikke
Amerikafan

Bericht door Jikke »

Ik ben het helemaal met Orangedevil eens! Amerika is zeer kind/familievriendelijk. Wij zijn vorig jaar ook met een kleintje van 1,5 op vakantie naar Florida geweest en het was super! Hij had (nagenoeg) geen last van een jetlag. De eerste nacht was hij om half zes klaarwakker en de rest van de vakantie was dat rond een uur of zeven. Helemaal prima, want we gaan niet naar Amerika om in ons bed te liggen!

Ik kan wel aanraden om een rechtstreekse vlucht te boeken, want het is voor iedereen vermoeiend zo'n lange reis en als je dan ook nog moet overstappen....not my cup of thea!!
USA 2007: http://arnojikke.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Florida 2010: http://florida2010.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
New York 2011: http://newyork2011.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (under construction)
emma82
Amerika-ontdekker

Bericht door emma82 »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Veel handige tips.
We denken toch om een villa te huren ipv een hotel met de kleintje.
Heeft er iemand tips waar we het beste online een goede en betrouwbare ville kunnen huren?

Alvast bedankt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer