Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paspoort gegevens
- Perry76
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Paspoort gegevens
Hallo Allemaal !!
Mijn vriendin en ik willen volgende maand naar Las Vegas en wilde eigenlijk dit weekend gaan boeken. Heb je bij het boeken al je paspoort gegevens nodig, of niet?
Mijn vriendin kwam er deze week pas achter dat ze helemaal geen paspoort heeft en heeft deze dus gisteren aangevraagd en die ontvangen we dus pas over 2 weken.
Of moeten we wachten met boeken tot ze haar paspoort heeft?
Mijn vriendin en ik willen volgende maand naar Las Vegas en wilde eigenlijk dit weekend gaan boeken. Heb je bij het boeken al je paspoort gegevens nodig, of niet?
Mijn vriendin kwam er deze week pas achter dat ze helemaal geen paspoort heeft en heeft deze dus gisteren aangevraagd en die ontvangen we dus pas over 2 weken.
Of moeten we wachten met boeken tot ze haar paspoort heeft?
Re: Paspoort gegevens
Eigenlijk wacht je best tot je paspoort hebt, want je moet ESTA aanvragen op die paspoorten en je hebt nooit zekerheid dat die goedgekeurd geraakt, zeer grote kans van wel, maar geen 100 pct.
Natuurlijk als he hierop wacht ben je vrij dicht bij de mogelijke vertrek datum, de keuze is natuurlijk aan jullie, nu boeken met klein risico, of later boeken met zekerheid.
Natuurlijk als he hierop wacht ben je vrij dicht bij de mogelijke vertrek datum, de keuze is natuurlijk aan jullie, nu boeken met klein risico, of later boeken met zekerheid.
- Perry76
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dus jij bedoelt eigenlijk, beter eerst je ESTA aanvragen en daarna pas boeken?
Bij de boeking zelf heb je nergens geen paspoort gegevens nodig? We willen boeken via ebookers
Bij de boeking zelf heb je nergens geen paspoort gegevens nodig? We willen boeken via ebookers
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Paspoort zelf heb je m.i. niet nodig, maar je moet bij het boeken wel exact de namen gebruiken die in je paspoort staan, dus misschien dan toch nog even wachten
-
- Amerika-ontdekker
Hmmm, eigenlijk zit ik met ongeveer hetzelfde probleem.
Ik heb mijn tickets geboekt op tix.nl en heb toen alles netjes ingevuld. Op dat moment had ik ook nog geen paspoort. Ik heb dus mijn gegevens (o.a. kaartnummer) ingevuld die op mijn identiteitskaart (Belgisch) staan. Intussen heb ik een paspoort en vraag ik mezelf af of ik deze gegevens moet aanpassen of niet. Ik heb een tijdje geleden hierover een mail gestuurd naar tix, maar daar kreeg ik als antwoord dat mijn gegevens correct waren ingevuld. Ik vraag me toch af of dit klopt? Het is toch je paspoort dat gecontroleerd wordt?!
Ik heb mijn tickets geboekt op tix.nl en heb toen alles netjes ingevuld. Op dat moment had ik ook nog geen paspoort. Ik heb dus mijn gegevens (o.a. kaartnummer) ingevuld die op mijn identiteitskaart (Belgisch) staan. Intussen heb ik een paspoort en vraag ik mezelf af of ik deze gegevens moet aanpassen of niet. Ik heb een tijdje geleden hierover een mail gestuurd naar tix, maar daar kreeg ik als antwoord dat mijn gegevens correct waren ingevuld. Ik vraag me toch af of dit klopt? Het is toch je paspoort dat gecontroleerd wordt?!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Je moet wel degelijk je paspoort gegevens ingeven , ipv je identiteitskaart, zoniet ga je problemen hebben.
Wat online staat moet 100 % overeenkomen met je paspoort.
Voor ESTA moet je eveneens paspoort gegevens invullen. Normaal gezien heb je onmiddellijk goedkeuring.
Best uitprinten en bijhouden.
mvg
Luc
Wat online staat moet 100 % overeenkomen met je paspoort.
Voor ESTA moet je eveneens paspoort gegevens invullen. Normaal gezien heb je onmiddellijk goedkeuring.
Best uitprinten en bijhouden.
mvg
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Luc1! Ik dacht het al dat ze bij tix wat te snel waren!
- Perry76
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor jullie reactie !!
We wachten netjes totdat mijn vriendin haar paspoort binnen heeft en dan gaan we boeken, dan weten we zeker dat het goed gaat.
We wachten netjes totdat mijn vriendin haar paspoort binnen heeft en dan gaan we boeken, dan weten we zeker dat het goed gaat.
Heb je niet nodig, zolang je bij het aanmaken van de boardingpasses(online inchecken) maar de juiste gegevens intik.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
GivenToFly31, er is hier waarschijnlijk al wat over gezegd op het forum, maar ik vind het raar dat tix je paspoortgegevens nodig heeft bij de boeking. Wij hebben al een paar keer bij Connections en Jetair geboekt en daar is bij het boeken van de tickets niet achter een paspoortnummer gevraagd. De naam waarop je het ticket boekt moet wel overeenkomen met deze op je paspoort, maar je paspoortnummer (en vervaldatum enzo) heb je volgens mij enkel nodig bij de APIS informatie. En deze kan je normaal zelf invullen door in te loggen op de website van de maatschappij waarmee je vliegt. Bij elke maatschappij is er wel ergens een "manage my booking" gedeelte waar je met je naam en boekingsnummer kan inloggen. Daar kan je deze informatie dan invullen/aanpassen. Misschien moet je daar ook eens kijken.
In ieder geval moet het daar zeker correct staan.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dat er nog iemand bij TIX.NL boekt. Volgens mij heb ik dit probleem eerder gelezen
viewtopic.php?f=30&t=33581

viewtopic.php?f=30&t=33581
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA