Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door Sten »

kastelke schreef:maar met het geld dat Bart betaalde voor die leuke woning, kan je misschien in CA een 1-kamer flatje vinden? ;-) Net wat je zocht.
Elke, nu overdrijf je toch gruwelijk hoor. Voor $1250 kun je al een klein huisje huren in die contreien in East Bay area, we hebben al gezocht. En heel veel appartementen. Elke, ik vind echt dat je nu een verkeerd beeld schept. Ga eens kijken op Craigs list of Trulia. We betalen nu ook al zo'n €1000 euro per maand aan ons appartement (hypotheek en gas water licht etc.), nog wel meer ook. En dat is al $1400...
Wat dat betreft, verandert er niet veel.
Kopen ambiëren we voorlopig al helemaal niet meer.
Laatst gewijzigd door Sten op 06 aug 2011, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Sten, ik wil niet inbreken in je topic, maar ik vind het helemaal niet vervelend voor die dames. H1B is een work based visum, en dan enkel voor de persoon die het visum aanvraagt. Als iemand op een H1B naar de VS dan weet die persoon wat de beperkingen zijn voor de partner en de kinderen. Je mag niet van de VS verlangen dat ze zich aanpassen aan elke cultuur waar een immigrant vandaan komt. De VS is niemand iets verplicht (aangaande dit visum verhaal).
En de Indiase dames die nu niet mogen werken, hoe had hun leven in India eruit gezien? Vermoedelijk slechter met een baan in India dan zonder baan in de VS.
Sten

Bericht door Sten »

Hockey schreef:Sten, ik wil niet inbreken in je topic, [...]
Ga gerust je gang, ik vind het wel gezellig. :wink:

Ja, maar het is een heel andere discussie.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Sten schreef:Elke, nu overdrijf je toch gruwelijk hoor. Voor $1250 kun je al een klein huisje huren in die contreien in East Bay area, we hebben al gezocht. En heel veel appartementen. Elke, ik vind echt dat je nu een verkeerd beeld schept. Ga eens kijken op Craigs list of Trulia. We betalen nu ook al zo'n €1000 euro per maand aan ons appartement (hypotheek en gas water licht etc.), nog wel meer ook. En dat is al $1400...
Wat dat betreft, verandert er niet veel.
Hangt wel een beetje van af van de plaats in de Bay Area en nog meer van waar je komt te werken. Naar ik begrijp (en ik heb helaas persoonlijke ervaring) kunnen de files aldaar erg vervelend zijn.
Sten

Bericht door Sten »

Hockey schreef: Hangt wel een beetje van af van de plaats in de Bay Area en nog meer van waar je komt te werken. Naar ik begrijp (en ik heb helaas persoonlijke ervaring) kunnen de files aldaar erg vervelend zijn.
Jeroen heeft zijn eigen bedrijf en hoeft niet op de gezette tijden elke dag weg. En ik: ik weet het nog niet. Iets met mijn boeken en iets met Duits waarschijnlijk. Gezien Nederland kunnen we er alleen maar op vooruit gaan. We hebben het beiden helemaal gehad in deze luciferdoos met allemaal mensen die zo normaal mogelijk doen en vooral niet willen opvallen. Anders: kop eraf (dat is de Nederlandse mentaliteit). :roll:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn mortgage is ong $1500 per maand waarvan ik ong 1/4 afschrijf als bedrijfsruimte.
Ook bestaat mijn gezin uit 4 personen.
Voor de aanbouw had ik de helft aan ruimte wat te weinig werd omdat ik niet echt ruimte had voor logees die toch regelmatig komen. Nu dus wel en ik vind dat toch wel prettig.
Als ik dan zie dat kennissen op 700 sq ft moeten wonen met kind dan vind ik dat toch verre van ideaal.
4000sq ft heb ik niet nodig maar omdat ik het gedeeltelijk als bedrijfsruimte gebruik is het toch wel nodig.
Soms denk ik wel eens had ik maar meer ruimte haha
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sten schreef:
kastelke schreef:maar met het geld dat Bart betaalde voor die leuke woning, kan je misschien in CA een 1-kamer flatje vinden? ;-) Net wat je zocht.
Elke, nu overdrijf je toch gruwelijk hoor. Voor $1250 kun je al een klein huisje huren in die contreien in East Bay area, we hebben al gezocht. En heel veel appartementen. Elke, ik vind echt dat je nu een verkeerd beeld schept. Ga eens kijken op Craigs list of Trulia.
Ok, ik ben eens op Trulia gaan kijken terwijl ik van mijn tasje thee en mijn Boston Cream aan 't genieten was. Dit zijn de resultaten, gezocht op de 4 zipcodes die ik van Walnut Creek kon vinden.
Het goedkoopste dat ik vond in gans Walnut Creek, kostte $1,400 voor een huisje met 1 slaapkamer (maar waar gaat Jeroen dan zijn bedrijfje voeren?).
Het daaropvolgende huis springt al direct naar $1,900.
De straat waar dat kleine huisje staat ziet er wel leuk uit.

Er is dus welgeteld 1 goedkoop huis, maar dat kost al meer dan wat je zei. Ik noem dat niet echt dat het "te vinden" is.

Bij Craigslist zal ik wel fout zoeken, want daar vind ik niet eens een huis onder de $1,500. Enkel dit:
http://sfbay.craigslist.org/search/apa/ ... bedrooms=1

In ieder geval ga je mij op dit moment met die dingen niet overtuigen dat je vrij vlotjes een huisje met 2 slpk kan huren voor $ 1,250in Walnut Creek.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Hockey schreef:
Matjong schreef: Weinig charme, verkeer is een drama, heel gehaast, mensen minder vriendelijk en erg oppervlakkig. LA is natuurlijk gigantisch groot dus misschien heb ik een vertekend beeld, maar het viel ons echt enorm tegen.
Verkeer is overal een drama in greater LA, zolang je met de files meegaat. Maar mensen oppervlakkig en minder vriendelijk, nee, dat ben ik niet met je eens. Zelf zou ik ook kiezen voor Noorderlijker. Maar besef wel dat heel veel steden in de Bay Area ook "slaapsteden" zijn. San Francisco steekt ook in de Bay Area er bovenuit.
Oke, ik was wat kort door de bocht. :) Het is natuurlijk een gigantisch gebied met ongelovelijk veel mensen, en zeggen dat je de mensen niet vriendelijk en oppervlakkig vindt slaat eigenlijk nergens op.

MAAR...

Persoonlijk heb ik het gewoon niet zo op LA. :P Heb het echt als minder gezellig ervaren toen we daar waren. We hebben op onze trip ontzettend veel mensen ontmoet en ik hou ontzettend van de Amerikaanse cultuur en mensen, maar in LA miste ik dat gewoon. Het was allemaal zo gehaast, zo weinig sfeer en de mensen leken daar enorm in mee te gaan. Heel onpersoonlijk/individualistisch ofzo? Amerikanen maken graag met iedereen een babbeltje en zijn altijd heel geinteresseerd en dat vind ik altijd fijn hier, maar in LA leek iedereen enorm met zichzelf bezig... En dat is niet iets van grote steden ofzo want in SF, NY of Chicago of Atlanta (waar ik nu woon) had ik dat helemaal niet. In tegendeel!

Nogmaals, ik ben er maar een weekje geweest en dat is gewoon te kort voor een fatsoenlijk oordeel, maar zo'n eerste indruk blijft gewoon altijd hangen.
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is precies de indruk, die wij er kregen, dus niet verwonderlijk. Aan het begin van ons huwelijk wilde Rick dolgraag naar LA verhuizen. Een paar jaar geleden gingen we er nog eens op vakantie en vonden we het geen van beiden een plek, waar we zouden willen wonen. Misschien spreekt het jongeren meer aan? Dat kan heel goed. Ik ben op het moment een mystery serie aan het lezen, die in LA speelt. Dat is natuurlijk niet helemaal de werkelijkheid, maar daaruit proef ik toch ook weer die "cut throat" mentaliteit daar. "Iedereen" wil acteur of actrice worden en om daar te zijn worden allerlei baantjes aangenomen. Het zal zeker geen populaire mening zijn bij sommigen op dit forum en ik wil echt niet beledigen, maar "Los Angeles" (het downtown is helemaal niet zo groot) kwam op ons heel "fake" over. We hadden er een supervakantie, don't get me wrong, maar zelfs mijn Los Angeles fan man was genezen van zijn droom om erheen te verhuizen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Mijn vriendin woont in LA, dus ik kom er regelmatig. En ik deel jullie mening, mijn stad is het ook niet. Iedereen in Nederland die ik vertel dat LA mijn toekomstige wordt zegt "leuk", maar zij zijn er zelf over het algemeen nog nooit geweest.
Het is gewoon een soort Almere, maar dan nog veel groter. Het mist een hart, zoals ik dat van Nederlandse steden gewend ben. Het is dus ook mijn stad niet.
Maar tegelijk besef ik me ook dat LA vele malen groter is dan de meesten zich realiseren, en het merendeel van de mensen woont niet in het gedeelte wat officieel LA is, maar in LA county, dan wel greater LA, en daar zal je merken dat de mensen aldaar niet anders zijn dan in de rest van de VS.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hm, nou, nee, dat is onze ervaring ook niet. Wij waren nauwelijks echt in "LA". Het is een speciale sfeer daar, erg leuk op vakantie, maar ik zou me er nooit thuis voelen, ook niet in omliggende gemeentes. Die zijn of heel Mexicaans, of juist weer overdreven "wit" (blank). Alles in die omgeving lijkt zo gepolariseerd. Dat zie ik hier helemaal niet. Let wel, ik schrijf "lijkt" misschien is die indruk helemaal niet terecht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Die "gepolariseerdheid" heb ik nooit zo op gelet, dus ik durf daar weinig over te zeggen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik breek ook even in hier en ga even gezellig :offtopic: Ik ben het eens met Hockey zijn mening over het H1B visum hoe schrijnend het ook is in sommige gevallen. Je weet wat voor een visum het is en wat de gevolgen zijn.

Verder denk ik dat jullie (Sten en Jeroen) misschien eerst daar naartoe moeten gaan op vakantie en dan goed informeren wat de mogelijkheden zijn? Tenslotte heb je na je activatie nog 6 maanden tot een jaar de tijd om je ergens te vestigen. Hoeveel plaatjes, meningen, appartementen je ook bekijkt op internet... je weet zeker wat je ervan vindt als je er bent, de sfeer proeft en een appartement binnenstapt en denk "dit is het!" of "dit is het niet" :D

Helaas geldt dat ook wel voor de kosten. Je zult eerst moeten leven (en dus geld uitgeven) voor je weet wat je per maand kwijt bent. Ook al lijkt alles veel goedkoper hier dat valt in de praktijk best wel tegen soms merk ik en dan zit ik echt in een goedkoper deel van Amerika. Helemaal omdat die belasting er nog bovenop komt. Ik hou zelf ook van groente, fruit, veel "europese" dingen en gezond eten maar het valt me op dat juist die dingen naar verhouding best wel duur zijn!
Sten

Bericht door Sten »

ned in MO schreef:Mijn mortgage is ong $1500 per maand waarvan ik ong 1/4 afschrijf als bedrijfsruimte.
Ook bestaat mijn gezin uit 4 personen.
Voor de aanbouw had ik de helft aan ruimte wat te weinig werd omdat ik niet echt ruimte had voor logees die toch regelmatig komen. Nu dus wel en ik vind dat toch wel prettig.
Als ik dan zie dat kennissen op 700 sq ft moeten wonen met kind dan vind ik dat toch verre van ideaal.
4000sq ft heb ik niet nodig maar omdat ik het gedeeltelijk als bedrijfsruimte gebruik is het toch wel nodig.
Soms denk ik wel eens had ik maar meer ruimte haha
Hoi Mark,

Jeroen en ik leven al bijna negen jaar (!) op: 75 m2 = 246.062 '.
We hebben geen kinderen. 100 m2 = 328.083 ' zou voor ons al een grote vooruitgang zijn. :wink:
Laatst gewijzigd door Sten op 07 aug 2011, 08:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Sten

Bericht door Sten »

kastelke schreef: [...]
Er is dus welgeteld 1 goedkoop huis, maar dat kost al meer dan wat je zei. Ik noem dat niet echt dat het "te vinden" is.

Bij Craigslist zal ik wel fout zoeken, want daar vind ik niet eens een huis onder de $1,500. Enkel dit:
http://sfbay.craigslist.org/search/apa/ ... bedrooms=1 [...]
Elke, dan denk ik dat je inderdaad te snel gezocht hebt. Jeroen vond in de contreien van East Bay area (en ook Walnut Creek) al meteen drie rental huisjes voor rond de $1250-1300. Appartementen zijn er daar al helemaal veel, ook via Craigs list.
http://sfbay.craigslist.org/search/apa/ ... t=priceasc

Dus ik begrijp niet hoe je zoekt? Je kiest uit 2 BR, price bijvoorbeeld van $500 tot $1500 en 'apts/.housing' forrent En bingo. Honderden!
Kijk jij misschien in de koop sectie of zo?
kastelke schreef:In ieder geval ga je mij op dit moment met die dingen niet overtuigen dat je vrij vlotjes een huisje met 2 slpk kan huren voor $ 1,250in Walnut Creek.
Er zijn gekkere dingen in mijn leven gebeurd, Elke. :thumbup: Jeroen had de Google maps kaart voor hem en zei schertsend, willekeurig wijzend naar ergens een straat in de buurt van Walnut Creek: "Dáár gaan we wonen." Gingen we inzoomen en met streetview kijken, bleek dat een uiterst lieflijke straat te zijn met heel vriendelijke huizen, veel groen en overal bloemen. Ik heb de straat genoteerd, reken maar dat we daar inderdaad gaan kijken. :lol: Start believing in miracles, they do happen for those who believe in them (and sometimes for people who don't believe as well).

Edit: oh ik zie al wat je gedaan hebt, je hebt gezocht op 1 BR. Ja, maar Elke, dát gaan wij niet doen hè. Niet met een gekleurde bril gaan zoeken hè!! :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Sten op 07 aug 2011, 08:41, 6 keer totaal gewijzigd.
Sten

Bericht door Sten »

Petra/VS schreef: [...] maar zelfs mijn Los Angeles fan man was genezen van zijn droom om erheen te verhuizen.
Dank je, Petra, want die indruk krijgen wij toch ook. En wij zijn juist the opposite van oppervlakkig (tenminste, dat hoop ik).
Sten

Bericht door Sten »

Ziva schreef: [...]
Verder denk ik dat jullie (Sten en Jeroen) misschien eerst daar naartoe moeten gaan op vakantie en dan goed informeren wat de mogelijkheden zijn? Tenslotte heb je na je activatie nog 6 maanden tot een jaar de tijd om je ergens te vestigen. Hoeveel plaatjes, meningen, appartementen je ook bekijkt op internet... je weet zeker wat je ervan vindt als je er bent, de sfeer proeft en een appartement binnenstapt en denk "dit is het!" of "dit is het niet" :D

[...]
Ik denk niet dat wij dat gaan doen. :) Het heeft geen zin om te wachten, en wat denk je waarom ik al maanden hier op dit forum hang? Omdat ik alle informatie geweldig vind van alle behulpzame ervaringsdeskundigen en er veel aan heb. Dat valt toch onder 'goed informeren wat de mogelijkheden zijn' hè, Ziev liev.? :)
Het kost alleen maar nog meer geld om op en neer te gaan, en daar de tourist te gaan uithangen. De vliegtickets zijn al €2000 voor LAX...
We waren in 2009 zowel in S.F. als in L.A (ook in Sacramento). Niet lang, toegegeven, maar toch genoeg om de sfeer te proeven. Vergeet niet dat Jeroen en ik allebei dit avontuur graag aangaan. We gaan ook meteen onze drivers licenses aanvragen in Thousand Oaks, dus hup, gaan met die banaan. Alleen als er iets is, wat ons absoluut tegenhoudt, dan komen we binnen zes weken terug.
Sten

Bericht door Sten »

cincijansen schreef: [...]

Dus vooral overal gaan kijken en niks uitsluiten Sten!
Overal is een beetje veel misschien, Cincij, maar inderdaad: uitsluiten doen we niets. Jammer genoeg kunnen wij ons nog niet opsplitsen in honderd delen om echt alles in California te kunnen bekijken, dus moeten we toch een keuze maken waar te gaan zoeken. Ik lees hier nu al maanden (een paar jaar in feite) mee, en dan beginnen er toch dingen uit te springen en je op ideeën te brengen. Die had ik zelf ook, maar het is prettig om ze te toetsen aan diverse slijpstenen, zoals alle forumleden hier zijn. Ja, jongens, jullie horen het goed, jullie zijn slijpstenen. Daar ben ik jullie dankbaar voor, dus bij deze: :notworthy:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sten schreef: Elke, dan denk ik dat je inderdaad te snel gezocht hebt. Jeroen vond in de contreien van East Bay area (en ook Walnut Creek) al meteen drie rental huisjes voor rond de $1250-1300.

Sten, ik ben niet “in de contreien” gaan kijken, maar specifiek naar Walnut Creek omdat je daar over sprak:
Sten schreef: Met name Walnut Creek begint ons te lokken: http://en.wikipedia.org/wiki/Walnut_Creek,_California

En wat lees ik over de ancestors:
At the 2008 census the Ancestry was:[citation needed] [knip in lijst van samenstelling bevolking]

Misschien dat die hoofdmoot met Duits bloed wel weer opnieuw Duits wil leren. :.
Sten schreef: Dus ik begrijp niet hoe je zoekt? Je kiest uit 2 BR, price bijvoorbeeld van $500 tot $1500 en 'apts/.housing' forrent En bingo. Honderden!
Ik ben bij Trulia naar 2 bedrooms gaan kijken, maar omdat die boven het bedrag van jou zaten, ben ik bij Craigslist maar op 1 bedroom gaan zoeken. Had blijkbaar beter op 2 bedrooms gezocht, want daar staan 2 dingen op, eentje van 1,000 en eentje van 1,160.
In ieder geval blijft mijn besluit: als er in een plaats als Walnut Creek 2 dingen aangeboden worden voor die prijs, besluit ik niet dat het makkelijk te vinden is. Als je in Hilversum een huis zoekt voor een bedrag x, en je vindt 2 huizen die aan dat bedrag voldoen, dan ga je toch ook niet besluiten dat het best goed te doen is, hoop ik?
Sten schreef: Kijk jij misschien in de koop sectie of zo?
Voor $1,500!?
kastelke schreef:In ieder geval ga je mij op dit moment met die dingen niet overtuigen dat je vrij vlotjes een huisje met 2 slpk kan huren voor $ 1,250in Walnut Creek.
Ik ga hier mijn tijd verder niet meer in steken. Jullie zullen wel ergens terecht komen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sten

Bericht door Sten »

kastelke schreef: [...]
Sten, ik ben niet “in de contreien” gaan kijken, maar specifiek naar Walnut Creek omdat je daar over sprak:

[...]

Ik ga hier mijn tijd verder niet meer in steken. Jullie zullen wel ergens terecht komen.
Oh maar Elke, ik zei toch niet dat we uitsluitend Walnut Creek willen? Ik zei: "Walnut Creek begint te lokken." We zijn heel flexibel hoor. Jij hoeft er ook geen tijd in te steken, er zal keuze genoeg zijn. In W.C. (hihi) of ergens in S.F...
Het valt me toch op dat een aantal mensen hier somber zijn over Amerika. Als Jeroen die loterij voor ons beiden wint, geloof ik er in, dat Amerika een plaatsje voor ons gereserveerd heeft. Anders hadden we ook niet gewonnen. Zoveel vertrouwen heb ik wel in het leven. Niets gebeurt zomaar.

Ik vind het ook jammer dat een aantal mensen hier, zoals jij Elke, toch een beetje een negatieve toon aanslaan, voor mijn gevoel, zo van: "Ik ga hier geen tijd meer insteken..." Alsof het heel erg is, of zo, dat iemand hier zoekende is, net als alle anderen. Jij bent hier toch ook vrijwillig, net als ik. Als je iets niet wilt, doe je het niet. Dat hoef je dan niet eens te benoemen, dat houdt het wel zo positief hier. Ik ben hier met een positieve insteek, en als ik iets zeg, wat een ander niet beaamt, kan dat ook op een neutrale manier benoemd worden, in plaats van: "Ik ga hier geen tijd meer insteken." Dat heb ik jou ook nooit gevraagd zeg, ik zou niet durven.
Laatst gewijzigd door Sten op 07 aug 2011, 16:01, 5 keer totaal gewijzigd.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer