Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

US airways

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
jan de korte
Amerikafan

US airways

Bericht door jan de korte »

Beste Amerika liefhebbers,

Wij vertrekken op 10 september naar Las Vegas voor een trip naar Miami.
Op de heen en terugweg vliegen we met de volgende vliegtuigen en stappen we over op Philadelphia.

Heeft iemand ervaring met de volgende vliegtuigen van US airways? Zit er een persoonlijk video schermpje in, hoe is de service etc?
Boeing 757-200 van AMS naar Philadelphia
Airbus Industrie A320 van Philadelphia naar Las vegas

Boeing 737-400 van Miami naar Philadelphia
Boeing 757-200 van Philadelphia naar Amsterdam.

Alvast bedankt voor de reacties!

Jan
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: US airways

Bericht door Rob »

Boeing 757-200 van AMS naar Philadelphia Grootscherm aan de wand en 1 monitor boven rij 22Airbus Industrie A320 van Philadelphia naar Las vegas Helemaal geen tv of radio
Boeing 737-400 van Miami naar Philadelphia geen ervaring mee
Boeing 757-200 van Philadelphia naar Amsterdam. zie heenvlucht

Voor onze ervaring zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2011.html dag 1
Was een vlucht vanuit Brussel maar dat zijn dezelfde toestellen.
Steffanie
Amerikafan

Bericht door Steffanie »

Ik heb 3 jaar terug van AMS naar Philadelphia gevlogen met US airways. Ik zat toen in een airbus 330 (als die bestaat?) geloof ik. Zijn oude toestellen en er is een ouderwetse tv in het midden van het pad. Op de terugweg deden ze het niet door een storing.
Verder prima service!
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Ik heb alleen ervaring met de 757-200 van Amsterdam naar Philly en vice versa. Er zit inderdaad geen personal entertainment systeem in (6 jaar geleden tenminste niet), maar verder had ik niets te klagen. Eten was goed, personeel was vriendelijk etc.

Zit nu zelf ook te kijken voor een reisje in het najaar en overweeg sterk om weer voor US Airways te kiezen. Het prijsverschil met andere aanbieders is bijna 200 euro, dan wil ik mijn eigen entertainment wel meenemen...
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

Ok top bedankt voor jullie informatie. Ik zie op de site van seatguru dat sommmige vliegtuigen van US airways van het type waarmee wij vliegen al wel persoonlijk 1video systemen hebben. We zien het dus vanzelf wel:)
dunn0w
Amerika-newbie

Bericht door dunn0w »

Hallo,

Ik ga in September naar Amerika toe en vlieg ook met US Airways nu was mijn vraag het zelfde als de topic starter.

Wij vliegen van:
Brussel naar Philadelphia US 751 BOEING 767
Philadelphia San Francisco US 701 AIRBUS INDUSTRIE A321
rdf91
Amerika-ontdekker

Bericht door rdf91 »

Familie van mij heeft dinsdag met US Airways gevlogen en was er totaal niet tevreden over! Slechte service en inderdaad geen entertainment op die vlucht, net als geen maaltijd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dit artikel wordt je toch niet echt vrolijk van. :?

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... irbus_A330
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

pech, vertragingen en incidenten kan je krijgen met ALLE maatschappijen.
het is gewoon heel erg lullig als net toevallig jij pech hebt.

Wij zijn in mei met US airways gevlogen naar LA en terug vanuit Vegas.
wij hadden ook wat schrik omdat we eerder 3 x met UNITED hadden gevlogen.

Echter het enige verschil was een eigen schermpje in de zetel ( bij US is het in de gang een groter scherm )

Voor de rest had ik zelfs het gevoel dat de zitplaatsen iets ruimer waren als united.
Ik vond deze vliegreis ( was de 4de keer naar de states ) echt de zaligste.

zijn al in washington overgestapt en in chicago. CHICAGO WAS DE HEL
Philadelphia vond ik heerlijk.
Echt een fijne luchthaven, duidelijk.
Ik heb deze keer ook echt bijna de hele terugreis geslapen. zalig was dat toen ik wakker werd en we nog maar 1,5 uur moesten vliegen :mrgreen:

US heeft goede prijzen, ik twijfel volgende keer niet.
Elke maatschappij kan pech krijgen, goede en slechte, dure en goedkope.
je moet ook beetje geluk hebben he :clap:
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

De 757's komen bij BRu of AMS naar philidelphia in de buurt van hun maximum Range. Als de wind tegenzit moeten ze alnaargelang hun gewicht en route gaan bijtanken onderweg ( in Gander, canada). Dat vind ik veel erger dan een te klein beeldscherm want dat kost je al snel 2 uur extra reistijd.
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Even in dit topic posten want ik wil er niet speciaal weer een nieuw topic over aanmaken:

Voor mijn vakantie zag ik ergens op het forum (ik vind het niet meer terug) een discussie over de nieuwe bagageregeling van US Airways.
voor domestic flights zou je ook voor je eerste bagage moeten betalen. Voor transatlantic flights niet. Men vroeg zich af wanneer je van Europa naar vb NY of Philly reist en van daar verder naar het westen je dan wel voor je koffer moest betalen voor die 2e vlucht.

Dit blijkt niet te zijn (toch bij ons niet). De 1e bagage op de domestic flight was ook gratis voor ons. Dus je kan nog gerust met US Airways naar het westen zonder voor je eerste bagage te moeten betalen :thumbup:
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

frederick1984 schreef:Voor mijn vakantie zag ik ergens op het forum (ik vind het niet meer terug) een discussie over de nieuwe bagageregeling van US Airways.
voor domestic flights zou je ook voor je eerste bagage moeten betalen.
Het is zo dat voor een doorverbinding via een binnenlandse vlucht dezelfde (bagage)regels gelden als voor de transatlantische vlucht.
Het wordt, bij US Airways, anders als je een stop-over van meer dan 24 uur maakt.
US Airways ziet het dan niet meer als een doorverbinding, maar als een aparte binnenlandse vlucht waarvoor andere bagageregels gelden.
Dat topic waar je het over hebt ging over het maken van een stop-over.
Zie: http://www.usairways.com/nl-NL/travel_i ... fault.html
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Ik ben 2x van Amsterdam naar Philadelphia gevlogen met Us Airways. Alle keren geen multimediasysteem en oude tv schermen.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Vorig jaar in oktober met US naar MCO gevlogen via PHL. Idd geen eigen schermpje en redelijk oude toestellen, maar ik ben wel goed geholpen met vluchtaanpassingen, want het was de dag voor/van Sandy. Als je uiteindelijk goed op je bestemming raakt, maakt het voor mij allemaal niet veel uit :thumbup:
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

Dat was ik inderdaad, ik vroeg me dat af, maar had ook al verwacht dat ze er geen kosten voor in rekening zouden brengen.

Wat betreft geen eigen schermpjes, dat wist ik inderdaad, dat is dan maar zo, dat is mij geen honderden euro's extra waard, bovendien nemen we allebei onze eigen 7 inch tablet mee, hebben we ook wat te doen. En afgelopen zomer ben ik met Aeroflot naar Hanoi en vanuit Bangkok gevlogen, op de heenweg 9 uur vertraging, wel een eigen schermpje maar bij mijn vriend was dat op de terugweg al na een uur kapot en alles behalve vriendelijk personeel, dus veel erger zal het niet zijn, en daarmee zijn we ook goed aangekomen ;).
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Aeroflot staat ook op 1 op het lijstje "meest chagrijnige cabinepersoneel"
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

US Airways is bij ons ook met grote "voorsprong" de minst goede maatschappij om mee naar de VS te vliegen. Afgelopen december toch nog eens geprobeerd, maar nu is het toch echt wel de laatste keer geweest.
Met het ontbreken van schermpjes heb ik, sinds onze iPad volgeladen is met de laatste films, geen probleem, echter wél met de compleet aftandse toestellen waarbij het zitcomfort zo goed als nihil is omwille van de totaal doorzeten stoelen.
Het "eten"? Dat zou ik aan niemand durven geven : gewoon slecht en veel te weinig. Bij United krijgt men bvb nog een snack tussendoor, bij US Airways helemaal niets.
Let ook altijd goed op het vliegtuigtype : US Airways maakt er geen punt van om de transatlantische vlucht uit te voeren met een B757, dus 2x3 stoelen en met slechts 1 gang. Daar wil ik nooit of te nooit meer in voor een vlucht van meer dan 7 uur...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

United zet op de route naar Newark ook vaak een 757 in, en ook Delta heeft met de 757 de oceaan over gevlogen, dus dat is niet iets wat alleen US airways doet.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

lydiam1 schreef:Dat was ik inderdaad, ik vroeg me dat af, maar had ook al verwacht dat ze er geen kosten voor in rekening zouden brengen.

Wat betreft geen eigen schermpjes, dat wist ik inderdaad, dat is dan maar zo, dat is mij geen honderden euro's extra waard, bovendien nemen we allebei onze eigen 7 inch tablet mee, hebben we ook wat te doen. En afgelopen zomer ben ik met Aeroflot naar Hanoi en vanuit Bangkok gevlogen, op de heenweg 9 uur vertraging, wel een eigen schermpje maar bij mijn vriend was dat op de terugweg al na een uur kapot en alles behalve vriendelijk personeel, dus veel erger zal het niet zijn, en daarmee zijn we ook goed aangekomen ;).
Bij de MM pik je volgende week een galaxy tab 7 op voor 109 na 50 eur casback van Samsung... Kun je je ejgen films kijken...

Ik heb 2x met US gevlogen vanaf Brussel.... Was toen een stuk goedkoper dan andere tickets. Prima voor de prijs de we betaalden. Maar we vliegen het liefst met british airways of lufthansa.
Paar weken terug overigens met edelweiss air naar Tampa gevlogen. Was erg goed... Splinternieuw toestel en het beste eten tot nu toe. Leek wel business class eten. Zelfs echt bestek en stenen bakjes. Voor het eerst hadden de kinderen alles op.
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Ik heb toch niet te klagen gehad over US. Ik verwachtte ook niet teveel natuurlijk maar de prijs was gewoon te goed.
in de transatlantische vlucht enkel schermen in de middengang met 2 goede films (Speed (blijft goed :mrgreen: ) en Life of Pi). Tijdens de binnenlandse vlucht helemaal niets van entertainment maar ik heb altijd zelf genoeg bij om me bezig te houden. Het personeel was heel vriendelijk, geen klachten over.
en idd maar een 2x3 romp maar daar kan ik me ook voor 7uur rustig in houden. Wel heb ik liever de Airbus A320 van de binnelandse vlucht dan de Boeing 757 van de transatlantische vlucht. Die eerste heeft toch 1inch bredere zetels wat veel doet vind ik.

oh en wij kregen nog wel een snackje tussendoor :thumbup:
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer