Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Oostkust - Graag advies

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
anendel
Amerika-newbie

Reis Oostkust - Graag advies

Bericht door anendel »

Ik heb reeds ontzettend veel nuttige tips op dit schitterende forum gevonden. Graag had ik wat advies gekregen omtrent de reis die ik met mijn vriendin deze zomer zal maken.
We vertrekken met Amtrak vanuit Miami helemaal naar Chicago om van daaruit het vliegtuig naar New York te nemen om daar dan nog enkele dagen te blijven.
Waarom Amtrak? I know, nogal een risico. Aangezien ik zelf niet de hele tijd met de auto wil rijden en mijn vriendin haar rijbewijs nog maar net heeft, leek ons dat geen goeie optie. Met de trein reizen we meer ontspannen, kunnen we ook van de landschappen genieten en kennis maken met andere treinreizigers...
De treintickets zijn besteld en gaan we waarschijnlijk niet meer aanpassen, de eerste hotels zijn geboekt. Maar op dit ogenblik hebben we nog niets gevonden in Washington DC en New York. We dachten hier eerst voor het goedkopere Youth Hostelling Internatiol te kiezen, maar de beperkte mogelijkheid om daar een zelfde kamer te reserveren, doet ons twijfelen. Uiteraard houden we alles as low budget as possible (op enkele uitzonderingen na).

Het programma
SUN 20/08 :: Vertrek Brussel via Atlanta. Aankomst Miami
21/08 - 23/08 :: Miami
24/08: Vertrek Miami :: aankomst Orlando
25/08 - 26/08 Orlando
27/08 :: Vertrek Orlando, aankomst Savannah 6.53pm
28/08 :: Bezoek Savannah. Vertrek 6.34pm, aankomst Charleston 8.19pm
29/08 :: Vertrek Charleston
30/08 :: Aankomst Washington DC 6.07am
31/08 :: Vertrek DC
01/09 :: Aankomst Chicago
02/09 - 04/09 Chicago
05/09 :: Vlucht Chicago - New York
06/09 - 09/09 :: New York
09/09 :: Vertrek NY
10/09 :: Brussel
11/09 :: Terug werken

Miami
Verblijf in Clay Hotel, gelegen in het Art Deco District.
Wat we zeker willen doen? Strand, siteseeing, snorkelen, hard rock café, Art Deco district. Eventueel bezoek aan Vizcaya museum en de decadente villa's bekijken.

Orlando
Verblijf in Clarion Universal Hotel. Vlakbij Universal park. Bezoek aan universal park (rollercoasters!), Sea World. Misschien een dag auto huren voor bezoek aan Kennedy Space Center.

Savannah
Verblijf in het schitterende Green Palm Inn Bed and Breakfast. Cadeautje voor mijn vriendin haar 18de verjaardag. Thema wandeling: http://www.ghostsavannah.com

Charleston
Verblijf in Notso Hostel. Bezoek aan stadscentrum en Fort Sumter

Washington
Avond/nachtwandeling. Bezoek enkele musea waaronder zeker National Gallery of Art. Library of Congress, siteseeing. Nog geen hotel gevonden!

Chicago
Bezoek stad, familie en misschien dag of 2 aan Lake Michigan,...

New York
Ook nog geen hotel gevonden. Ferry, statue of liberty, manhattan, brooklyn, central park,....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat Washington DC betreft heb ik goede reviews gelezen over het Hostel International.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
anendel
Amerika-newbie

Bericht door anendel »

Die van Hostel International probeer ik al een hele tijd te contacteren, maar krijg ze maar niet vast. Via hun site lukt het me maar niet om een kamer te reserveren.

Iemand trouwens nog extra tips over betaalbare hotels/kamers in NYC? Of over specifieke bezienswaardigheden ivm deze reis? Het zal onze eerste keer naar de USA zijn, en we zijn enorm nieuwsgierig naar wat we allemaal gaan meemaken....
marish
Amerika-ontdekker

Bericht door marish »

hai!

wat hotels betreft, probeer eens http://www.couchsurfing.com; zal je geen details geven, je moet de pracht ervan maar zelf ontdekken!

Ik ga deze zomer met mijn vriend twee maanden door de States trekken (ook op sommige plaatsen waar jullie komen, geloof zelfs dat tegelijk in NY zijn) en we gaan er duchtig gebruik van maken..

Happy planning

Marijke
anendel
Amerika-newbie

Bericht door anendel »

Die couchsurfing kende ik al en had dat concept zeker ook willen uittesten. Spijtig genoeg zag mijn vriendin dat niet zo goed zitten om bij mensen thuis te verblijven.
Ze betaalt liever wat meer voor wat privacy ipv goedkoper avontuur. Achja. Ondertussen hebben we in NY voor hotel31.com gekozen, een goedkoop budget hotel dat op tripadvisor relatief goede commentaar geniet.
Anyway, alle overnachtingen zijn geregeld, nu kunnen we pas echt beslissen wat we er allemaal gaan doen..
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

anendel schreef:Achja. Ondertussen hebben we in NY voor hotel31.com gekozen, een goedkoop budget hotel dat op tripadvisor relatief goede commentaar geniet.
Daar hebben wij de afgelopen vakantie ook geslapen. Prima hotel. Je zit er dicht bij de bekende attracties. De kamer is niet echt groot maar je komt niet in NYC om te slapen :)

Zelf zijn we met de Supershuttle naar het hotel gegaan ($19 pp). Er zit een metro station in de buurt dus dat zou je ook nog kunnen doen...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Oostkust - Graag advies

Bericht door Njit »

anendel schreef:Waarom Amtrak? I know, nogal een risico. Aangezien ik zelf niet de hele tijd met de auto wil rijden en mijn vriendin haar rijbewijs nog maar net heeft, leek ons dat geen goeie optie.
Als je onder de 25 bent dan is het ook een stuk duurder. In NYC komt er ook nog een toeslag bij. Onder de 21 is het zelfs bijna onmogelijk om een auto te huren..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

anendel
Amerika-newbie

Bericht door anendel »

Njit schreef: Daar hebben wij de afgelopen vakantie ook geslapen. Prima hotel. Je zit er dicht bij de bekende attracties. De kamer is niet echt groot maar je komt niet in NYC om te slapen :)

Zelf zijn we met de Supershuttle naar het hotel gegaan ($19 pp). Er zit een metro station in de buurt dus dat zou je ook nog kunnen doen...
Ik dacht net hetzelfde over 'the city that never sleeps'. Toch een geruststelling dat het hotel is meegevallen. Bedankt voor de Supershuttle tip, dat was voorlopig nog een groot vraagteken.

En Duck: danku voor de verwijzing naar budget NY topic. Had het ooit al eens gelezen, maar was het uit het oog verloren. Moet zeggen, ik hou van dit forum; heb hier al meer praktische zaken gevonden dan op gelijk welke website!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer