Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fietsen over Golden Gate Bridge

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Fietsen over Golden Gate Bridge

Bericht door Martin & Marianne »

Evelien. schreef:en een restaurantje of cafetje dat een echte aanrader is?
De hele familie voor de Starbucks, zie ook ons 2008-verslag bij 15 juli.
Zou verder geen echte aanraders weten, gewoon even heen en weer fietsen om te zien wat er is.

Marianne
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Hoe lang ben je ongeveer bezig om te fietsen? Ik ben niet echt een sportfietser of zo, maar is het te doen? Lijkt mij wel leuk.
trekkingfan
Amerikafan

Bericht door trekkingfan »

Het is heel leuk maar best wel duur : 150 $ voor 4 gewone fietsen want ze proberen inderdaad eerst die van 36 $ te verhuren. Het ferryticket komt bovenop de verhuurprijs en de korting hadden wij ook gevonden.

Op de Golden Gate Bridge zelf moesten wij afstappen, zo veel mensen te voet dat er met de fiets geen doorkomen aan was ! Wij hadden geen geluk met het weer, de Bridge was bijna niet te zien, hetzelfde voor de speciaal geboekte avondtour van Alcatraz : alles lag in de mist en er was helemaal geen zicht !

Sausalito is wel leuk om eventjes te pauzeren en een hapje te eten.
FemkeB
Amerika-ontdekker

Bericht door FemkeB »

Wij hebben 3 weken terug fietsen gehuurd bij de grootste (denk ik) verhuurder van SF: Blazing Saddles. Over de GG konden we 'gewoon' fietsen. We misten een beetje een bel op de fiets, maar met een beetje roepen kom je er wel doorheen. In Sausolito zijn we gestopt voor een hamburger en wat te drinken en daarna zijn we doorgefietst naar Tiburon. Van daaruit hebben we de ferry gepakt. We zijn redelijk sportief en we zijn niet te vaak gestopt. In totaal was dit een kilometer of 20. We betaalden 54 euro voor fietsenhuur en ferrytickets. We hebben ons daarmee wel van 11.00 uur 's morgens tot het einde van de middag vermaakt.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

En hier is het huren nog een stukje goedkoper: http://www.sportsbasement.com/Rental_Bike.asp

Geen ervaring mee, voorlopig.
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

FemkeB schreef:In totaal was dit een kilometer of 20.
Ik denk wel een stukje meer. Ik ben vanaf Pier 39 gefietst naar Sausalito en dat was bij elkaar 15km. Ben ik wel even ietsje omgefietst (500 meter ofzo), maar als je doorfietst naar Tiburon (al ken ik de route daar niet), mag je er denk ik nog wel wat meer bij optellen.

Maar ook die 15 km naar Sausalito zijn zo gedaan, af en toe een stevige klim, maar prima te doen. Gelukkig had ik wel zicht op een mist-vrije brug. :thumbup:
Videocamera meegenomen en af en toe ff gestopt om wat te filmen, wat foto's te maken enz.
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Bericht door kvanderdonk »

In het hoogseizoen is deze fietstocht heel erg populair. Wij hebben 'm ook gedaan en het was hartstikke leuk.
Hou wel rekening met enorme rijen bij de veerpont terug. Je kan niet altijd mee met de boot die je wenst. Vooral tussen 2 en 6 uur 's middags is het erg druk. Ook mensen die doorfietsen naar Tiberon hebben kans op dit probleem. Wij stapten (na anderhalf uur wachten) op een veerboot die via Tiberon terug ging naar SF. Toen we bij Tiberon aankwamen stond daar ook een grote rij. Slechts 10 fietsers mochten er nog bij, de rest moest wachten.
Dus wil je dit niet, ga dan 's morgens vroeg, of plan een latere afvaart terug.
Een optie is ook om het andersom te doen. Eerst naar de overkant en dan terugfietsen. De hellingen op bij Sausolito zijn wel pittig!.
suuske
Amerika-ontdekker

Bericht door suuske »

Vorige week de fietsen gehuurd bij Blazing Sadles en via de bonnen die je in elke folder vind $ 5,00 korting ( wat weer meer opleverd dan 10% via de slogan) de standaard fiets kost 32,00 maar ik heb wel de verzekering van 4 dollar erbij genomen, tegen diefstal, schade enz. je krijgt inderdaad een kaartje voor de veerpont mee, dat kost je 10,50 extra, lever je deze weer in dan hoef je niet te betalen.
We zijn gestopt in Sausolito, en zijn vrijwel direct als je binnen rijd aan de linkse kant gestopt bij een bakery, hele lekkere muffins enz en in de etalage binnen salades enz die er werkelijk waar FAN-TAS-TISCH uitzagen. Sausolito ziet er erg gezellig uit.

Wij hebben muir woods overgeslagen en hebben de route verder gevolgd naar Tiburon, flinke route maar wel leuk, onderweg rijd je door een ecologisch natuurgebied, gelukkig hier veel gelijkvloers, verder inderdaad veel hele stijle afdalingen waar je als een speer de heuvel afgaat en je fietst niet op een apart fietspad dus wel oppassen met een kind van 10 maar... wij Nederlanders zijn fietsen gewend dus dat komt wel goed.
Die stijle heuvels naar beneden moet je af en toe ook eerst opfietsen... :cry: dat is even flink tanden op elkaar.
Je komt ook 'woonboten' tegen maar dan op zijn Amerikaans is wel grappig om te zien.

Al met al zeker de moeite waard om door te fietsen naar Tiburon en ik ben geen liefhebber van fietsen
En de brug... ja het is chaos want er lopen mensen, er fietsen mensen, er sjezen wielrenners je voorbij en dat allemaal van beiden kanten en de brug is zo'n 2 meter breed denk ik maar het is gewoon leuk; ik zou het gewoon gaan doen.
Trui mee want het is inderdaad behoorlijk fris. Overigens was het in de richting van Tiburon veel beter weer dan SF zelf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer