Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vanzelfsprekend Amerika [L.A], reisbureau, vervoer; help me!
-
Cyber-Alien
- Amerikafan
vanzelfsprekend Amerika [L.A], reisbureau, vervoer; help me!
Hi allemaal!
pff ik zou zo blij zijn als jullie me konden helpen! Ik zou serieus niemand anders weten die me zou kunnen helpen.
Als er mensen in LA of omgeving wonen hoor ik dat heel graag misschien kunnen zij mij gedetailleerdere informatie geven.
Ik heb net besloten om in juni een korte vakantie in Los Angeles te houden. Ik ben 19. Om te voelen hoe L.A. "voelt". Of ik er voor langere termijn heen zou willen. Etc. Ik heb helaas niemand gevonden die dezelfde plannen heeft dus ik ga alleen.
Korte vragen:
1 Ik wil sowieso in L.A. voldoende tijd hebben de stad te ontdekken. Ik wil ook nog een suburb van Hollywood bezoeken. Een korte rondreis van 9 dagen past hier dus niet bij en is bovendien best duur zei iemand van reisbureau. Optie; los vlucht boeken plus bijvoorbeeld 8/9/10 nachten in zelfde hotel en van daaruit alles bezoeken. Goede keuze? D-reizen goede keuze?
2 Zijn er vanuit een hotel [bijvoorbeeld holiday inn, voldoende mogelijkheden om ergens te komen? bijvoorbeeld Universal Studioos enz. Kunnen ze in het hotel me erbij helpen?
3 Openbaar vervoer. Ja ik weet het ik weet het, tis iet zoals gewend in NL. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen andere mogelijkheden zijn dan de auto om ergens te komen. DE toerisctisch trekpleisters [stadstours enz], hoe kom je daar?
Weet iemand er er openbaar vervoer is naar de suburbs zoals The Valley?
4 Ontbijt/diner in amerika. Heb begrepen dta dat niet inbegrepen is. Heb je voldoende mogelijkheden ergens te ontbijten zonder dat je half flauwvallend er eerst nara op zoek moet gaan? Iemand zei dat er nergens brood te halen valt. Echt niet? Hebben ze daar niet pistoletjes ofzo? alleen zoete troep?
Tax; diner: hoe zit dit>? Je krijgt een rekening van 15 dollar. Is dat dat invlusief of excl. tax? Ik weet dta je er nog 10 procent bij op moet tellen voor fooi. [Heb ik het dus goed dat elke amerikaan en elke toerist con-stant aan het rekenen zijn? Wat als je niet weet wat 10 % 119,0 is ofzo.. Nou ja jullie snappen me wel. En wat als je gewoon ergens aan een balie in een park cola koopt is dit dan ook excl tax?
Tax: Gewoon supermarkt. Je koop Veet ontharingscreme een tomaat en weet ik veel. Zit hier tax al bij? Ik heb ooit bij Oprah gezien dat ze 100 dollar "abonnementsgeld" moest betalen om bij een supermarkt booschappen te mogen doen. Dit is toch niet bij elk? Je kan toch zo nara binnen lopen?
5Ik heb verkorte music management opleiding gedaan en onderzoek naar NL muziekindustrie. Plekken wara iemand als ik heen móet?
As je bijv een muziekplek of cafe hebt, moet je altijd 21 jaar of ouder zijn?> Kan ik dus nergens in? Of gelds dit alleen voor echte "clubs"? Ik hou totaal nie tvan drinken ofzo tot laat maar wie weet zijn er beroemde leuke muziekcafees waar ik heen wil.
6Dit even tot nu toe. Echt heel heel erg bedankt. De mensen van het reisbureau; niemand wist hierop antwoorden.
Jullie zijn mn reddende engels haha. Tot slot wil ik wel even kwijt; ik zit me wel dwars dat ik niemand heb om op terug te vallen; ik ken daar niemand zeg maar e rniemand bekommert zich om je. Wat als je je plotseling niet lekker begint te voelen?
Maar goed thanx! Ik zou het heelr erg waarderen als iemand me op weg kan helpen een beetje. Hoeft geen heel verhaal te zijn, kort is ook goed! thanx!
xx
pff ik zou zo blij zijn als jullie me konden helpen! Ik zou serieus niemand anders weten die me zou kunnen helpen.
Als er mensen in LA of omgeving wonen hoor ik dat heel graag misschien kunnen zij mij gedetailleerdere informatie geven.
Ik heb net besloten om in juni een korte vakantie in Los Angeles te houden. Ik ben 19. Om te voelen hoe L.A. "voelt". Of ik er voor langere termijn heen zou willen. Etc. Ik heb helaas niemand gevonden die dezelfde plannen heeft dus ik ga alleen.
Korte vragen:
1 Ik wil sowieso in L.A. voldoende tijd hebben de stad te ontdekken. Ik wil ook nog een suburb van Hollywood bezoeken. Een korte rondreis van 9 dagen past hier dus niet bij en is bovendien best duur zei iemand van reisbureau. Optie; los vlucht boeken plus bijvoorbeeld 8/9/10 nachten in zelfde hotel en van daaruit alles bezoeken. Goede keuze? D-reizen goede keuze?
2 Zijn er vanuit een hotel [bijvoorbeeld holiday inn, voldoende mogelijkheden om ergens te komen? bijvoorbeeld Universal Studioos enz. Kunnen ze in het hotel me erbij helpen?
3 Openbaar vervoer. Ja ik weet het ik weet het, tis iet zoals gewend in NL. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen andere mogelijkheden zijn dan de auto om ergens te komen. DE toerisctisch trekpleisters [stadstours enz], hoe kom je daar?
4 Ontbijt/diner in amerika. Heb begrepen dta dat niet inbegrepen is. Heb je voldoende mogelijkheden ergens te ontbijten zonder dat je half flauwvallend er eerst nara op zoek moet gaan? Iemand zei dat er nergens brood te halen valt. Echt niet? Hebben ze daar niet pistoletjes ofzo? alleen zoete troep?
Tax; diner: hoe zit dit>? Je krijgt een rekening van 15 dollar. Is dat dat invlusief of excl. tax? Ik weet dta je er nog 10 procent bij op moet tellen voor fooi. [Heb ik het dus goed dat elke amerikaan en elke toerist con-stant aan het rekenen zijn? Wat als je niet weet wat 10 % 119,0 is ofzo.. Nou ja jullie snappen me wel. En wat als je gewoon ergens aan een balie in een park cola koopt is dit dan ook excl tax?
Tax: Gewoon supermarkt. Je koop Veet ontharingscreme een tomaat en weet ik veel. Zit hier tax al bij? Ik heb ooit bij Oprah gezien dat ze 100 dollar "abonnementsgeld" moest betalen om bij een supermarkt booschappen te mogen doen. Dit is toch niet bij elk? Je kan toch zo nara binnen lopen?
5Ik heb verkorte music management opleiding gedaan en onderzoek naar NL muziekindustrie. Plekken wara iemand als ik heen móet?
As je bijv een muziekplek of cafe hebt, moet je altijd 21 jaar of ouder zijn?> Kan ik dus nergens in? Of gelds dit alleen voor echte "clubs"? Ik hou totaal nie tvan drinken ofzo tot laat maar wie weet zijn er beroemde leuke muziekcafees waar ik heen wil.
6Dit even tot nu toe. Echt heel heel erg bedankt. De mensen van het reisbureau; niemand wist hierop antwoorden.
Jullie zijn mn reddende engels haha. Tot slot wil ik wel even kwijt; ik zit me wel dwars dat ik niemand heb om op terug te vallen; ik ken daar niemand zeg maar e rniemand bekommert zich om je. Wat als je je plotseling niet lekker begint te voelen?
Maar goed thanx! Ik zou het heelr erg waarderen als iemand me op weg kan helpen een beetje. Hoeft geen heel verhaal te zijn, kort is ook goed! thanx!
xx
Re: vanzelfsprekend Amerika [L.A], reisbureau, vervoer; help
Ik heb geen ervaring met D-Reizen. Maar als je een credit card hebt (die moet je echt wel meenemen, dus eerst eentje aanvragen bij de bank) dan kun je overal wel hotels vinden. Aangezien je met het openbaar vervoer zal gaan reizen is het wellicht handig om van te voren e.e.a. te boeken.Cyber-Alien schreef:1 Ik wil sowieso in L.A. voldoende tijd hebben de stad te ontdekken. Ik wil ook nog een suburb van Hollywood bezoeken. Een korte rondreis van 9 dagen past hier dus niet bij en is bovendien best duur zei iemand van reisbureau. Optie; los vlucht boeken plus bijvoorbeeld 8/9/10 nachten in zelfde hotel en van daaruit alles bezoeken. Goede keuze? D-reizen goede keuze?
Er zijn vanuit veel hotels in de buurt van bijvoorbeeld Universal Studios shuttle services die je van/naar het park kunnen brengen. Wat je het beste kan doen is de avond van te voren naar een hotel in de buurt gaan dat een shuttle service heeft. Van hotel naar hotel reizen zul je dan toch met het openbaar vervoer moeten doen. Los Angeles heeft een relatief goed bussysteem en een metro, dus dat gaat wel redelijk.2 Zijn er vanuit een hotel [bijvoorbeeld holiday inn, voldoende mogelijkheden om ergens te komen? bijvoorbeeld Universal Studioos enz. Kunnen ze in het hotel me erbij helpen?
Je kunt sowieso met de red-line metro van Downtown naar Hollywood reizen, en ergens rond de red-line kun je denk ik wel een hotel vinden, en dan kun je al aardag wat zaken bezoeken. Je kunt op Hollywood blvd vaak zelfs al een "guided tour" aanschaffen waar je met een limo door een rijke wijk word gereden langs wat huizen van beroemdheden enzo.
Er zijn bussen en metros. Het systeem is redelijk goed, en de toeristische trekpleisters zijn allemaal per bus of metro bereikbaar. Er is een metroroute (yellow-line) die naar de valley rijdt, richting Pasadena, en eentje die naar de west valley rijd, (orange-line, sluit aan op de red-line) en dat is meer een snelbus met aparte busbaan. Zoals ik al zei hebben veel hotels shuttle services naar pretparken en/of toeristische lokaties, en als het echt niet anders kan kun je altijd nog een taxi nemen.3 Openbaar vervoer. Ja ik weet het ik weet het, tis iet zoals gewend in NL. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen andere mogelijkheden zijn dan de auto om ergens te komen. DE toerisctisch trekpleisters [stadstours enz], hoe kom je daar?
Je kunt als je wil vanaf Union Station met de trein naar Anaheim voor Disneyland, en naar San Diego. San Diego is een erg leuke stad, zeker als je van de marine en/of militairen houdt. Er zijn een aantal marine museums, en als je geluk hebt ligt er een Aircraft Carrier in de baai.
Je moet gewoon geen Nederlands ontbijt verwachten. Je kunt inderdaad moeilijk een broodje met ham en kaas krijgen, maar je kunt in Los Angeles op ontzettend veel plaatsen ontbijten en veel hotels hebben best wel een ontbijt. Soms is het inbegrepen, soms betaal je er gewoon extra voor. Zodra je je hotel uit stapt kun je waarschijnlijk binnen een straal van een kilometer wel een paar tenten vinden die ontbijt serveren, en if all else fails zijn er zat 24/7 fast-food tenten.4 Ontbijt/diner in amerika. Heb begrepen dta dat niet inbegrepen is. Heb je voldoende mogelijkheden ergens te ontbijten zonder dat je half flauwvallend er eerst nara op zoek moet gaan? Iemand zei dat er nergens brood te halen valt. Echt niet? Hebben ze daar niet pistoletjes ofzo? alleen zoete troep?
10 tot 20% fooi is de standaard, 15% zal ongeveer het gemiddelde zijn in de VS. Voor Nederlanders natuurlijk geen pretje dat fooi geven.Tax; diner: hoe zit dit>? Je krijgt een rekening van 15 dollar. Is dat dat invlusief of excl. tax? Ik weet dta je er nog 10 procent bij op moet tellen voor fooi. [Heb ik het dus goed dat elke amerikaan en elke toerist con-stant aan het rekenen zijn? Wat als je niet weet wat 10 % 119,0 is ofzo.. Nou ja jullie snappen me wel. En wat als je gewoon ergens aan een balie in een park cola koopt is dit dan ook excl tax?
Ik gok meestal gewoon een beetje, en het komt bij mij meestal uit op iets minder dan double the tax, want ik ben en blijf een Nederlander natuurlijk.
Onzin. Je kunt echt overal gewoon naar binnen lopen.... er zijn net als in Nederland met de Lukas Klamer of de Macro een aantal groothandels waar je idd een abonnement op moet hebben, hier is de grootste de Costco. Maar je kunt echt overal gewone supermarkten binnenstappen hoor.... In California zie je veel Ralphs, Albertsons, Vons.Tax: Gewoon supermarkt. Je koop Veet ontharingscreme een tomaat en weet ik veel. Zit hier tax al bij? Ik heb ooit bij Oprah gezien dat ze 100 dollar "abonnementsgeld" moest betalen om bij een supermarkt booschappen te mogen doen. Dit is toch niet bij elk? Je kan toch zo nara binnen lopen?
Op etenswaren zit verder geen belasting. (behalve restaurants, want dat is een dienst) Als je goedkoop wil eten kun je in de supermarkt gewoon een paar voorbelegde broodjes halen en weer de weg op gaan. Supermarkten gaan doorgaans al om 06:00 of 07:00 open, en blijven doorgaans tot 22:00 of middernacht open. Sommigen zijn 24/7 open. Dus verhongeren zul je niet.
Kans is inderdaad groot dat je nergens in kan. Sommige tenten laten je onder de 21 naar binnen, maar meestal alleen in het gezelschap van bijv. ouders of anderen die 21+ zijn, en dan krijgen degenen die onder de 21 zijn een polsbandje om zodat ze geen drank kunnen bestellen bij de bar. Of hen van 21+ krijgen een andere kleur polsband om die je moet laten zien. En dat zijn van die polsbandjes die je er alleen af kunt krijgen door ze kapot te scheuren.5Ik heb verkorte music management opleiding gedaan en onderzoek naar NL muziekindustrie. Plekken wara iemand als ik heen móet?
Overdag maak je meer kans dan s'avonds. Overdag worden veel muziektenten gebruikt voor lunch bijvoorbeeld, en daar kan iedereen plaatsnemen. s'avonds moet je toch meestal 21 zijn, en bij de deur word dan ook voor legitimatie gevraagd. Wat dat betrefd kun je waarschijnlijk je reis beter doen als je 21 bent, over 2 jaar dus.
"I reject your reality, and substitute my own!"
-
kimmie70
- Amerika-ontdekker
je kunt via het NL consulaat in LA altijd wel een aardig overzicht krijgen van de NL artiesten die aan de westkust optreden (ook beeldende kunst/theater ed). zij verspreiden maandelijks een lijst.
Ik vind zelf Avalon in LA leuk, ben daar naar Tiesto geweest en Junkie XL trad er een aantal weken geleden op. Als tiesto er is dan doet hij 2 avonden, 1 21+ en 1 18+ dus er zijn wel mogelijkheden.
dit is trouwens een stukje uit een email van het consulaat:
The following websites also provide Dutch / European cultural events:
http://www.netherlands-embassy.org/newevents/ (For more detailed overview of
several important Dutch cultural events throughout the US)
http://www.dutchdesignevents.com (for listing of Dutch Design events throughout
the US)
http://www.europeday.la (a shared website of European Consulates in LA, listing
their major events.)
succes en veel plezier.
kimmie
Ik vind zelf Avalon in LA leuk, ben daar naar Tiesto geweest en Junkie XL trad er een aantal weken geleden op. Als tiesto er is dan doet hij 2 avonden, 1 21+ en 1 18+ dus er zijn wel mogelijkheden.
dit is trouwens een stukje uit een email van het consulaat:
The following websites also provide Dutch / European cultural events:
http://www.netherlands-embassy.org/newevents/ (For more detailed overview of
several important Dutch cultural events throughout the US)
http://www.dutchdesignevents.com (for listing of Dutch Design events throughout
the US)
http://www.europeday.la (a shared website of European Consulates in LA, listing
their major events.)
succes en veel plezier.
kimmie
-
Cyber-Alien
- Amerikafan
hi kimmie! ben jij ook van viva? Eindelijk.
Thanx voor alle informatie. Ik was eigenlijk van plan om gewoon een hotel te boeken van te voren en nie tvan hotel naar hotel te reizen. Omdat ik dan de kosten weet en zeker weet dat ik "veilig" ben. Denk je dat z eme dara kunnen helpen met info over hoe ik ergens kan komen?
Met The Valley bedoelde ik San Fernando Valley. Is het dan zo groot dat er aparte metro's zijn van west en oost? Iemand had me verteld dat he tniet groter dan Utrecht was.
Hoeveel dagen heb je nodig om een beeld te krijgen van LA plus een dag suburb. is 5 dagen genoeg? 7 dagen?
Beetje dom misschien maar ben moeilijke eter; maar goed iets droogs als wit pistoletje bestaat dus wel? Ergens in een bakker of misschien bij he tontbijt?
Wel ingewikkeld dat tax. Straks doe je per ongeluk te weinig. Rekenmachientje meenemen?
Thanx thanx thanx!
Thanx voor alle informatie. Ik was eigenlijk van plan om gewoon een hotel te boeken van te voren en nie tvan hotel naar hotel te reizen. Omdat ik dan de kosten weet en zeker weet dat ik "veilig" ben. Denk je dat z eme dara kunnen helpen met info over hoe ik ergens kan komen?
Met The Valley bedoelde ik San Fernando Valley. Is het dan zo groot dat er aparte metro's zijn van west en oost? Iemand had me verteld dat he tniet groter dan Utrecht was.
Hoeveel dagen heb je nodig om een beeld te krijgen van LA plus een dag suburb. is 5 dagen genoeg? 7 dagen?
Beetje dom misschien maar ben moeilijke eter; maar goed iets droogs als wit pistoletje bestaat dus wel? Ergens in een bakker of misschien bij he tontbijt?
Wel ingewikkeld dat tax. Straks doe je per ongeluk te weinig. Rekenmachientje meenemen?
Thanx thanx thanx!
-
kimmie70
- Amerika-ontdekker
inderdaad, ook van de viva.
over het eten hoef je je echt niet druk te maken. je komt hier om in de (goedkope) restaurants en een big mac smaakt overal hetzelfde.
De tax staat gewoon op de bonnetjes, hoef je zelf niet uit te rekenen en de gewone supermarkten vragen echt geen geld voor een abonnement. hoogstens kun je net als bv bij de albert Heijn een vaste klanten kaart nemen (gratis) waarmee je de aanbiedingsprijs krijgt.
LA is best wel leuk maar langer dan een dag of 2 is echt niet nodig. Misschien wat extra als je met openbaar vervoer reist. Verwacht niet dat je net zoals in NL overal met het openbaar vervoer komt.
Wil je wat verder kijken dan downtown LA dan zou ik de trein pakken naar Pasadena want een leuk oud centrum heeft en zoals maarten al schreef de trein naar San diego nemen.
succes met plannen,
kimmie
over het eten hoef je je echt niet druk te maken. je komt hier om in de (goedkope) restaurants en een big mac smaakt overal hetzelfde.
De tax staat gewoon op de bonnetjes, hoef je zelf niet uit te rekenen en de gewone supermarkten vragen echt geen geld voor een abonnement. hoogstens kun je net als bv bij de albert Heijn een vaste klanten kaart nemen (gratis) waarmee je de aanbiedingsprijs krijgt.
LA is best wel leuk maar langer dan een dag of 2 is echt niet nodig. Misschien wat extra als je met openbaar vervoer reist. Verwacht niet dat je net zoals in NL overal met het openbaar vervoer komt.
Wil je wat verder kijken dan downtown LA dan zou ik de trein pakken naar Pasadena want een leuk oud centrum heeft en zoals maarten al schreef de trein naar San diego nemen.
succes met plannen,
kimmie
-
Cyber-Alien
- Amerikafan
-
Cyber-Alien
- Amerikafan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves