Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie kan mij helpen met checken van adres????

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Re: Wie kan mij helpen met checken van adres????

Bericht door els70 »

mtl schreef:Ook met een webcam kan je de boel belazeren. Je hebt gewoon geen garanties wat dat betreft.

Hoe dan? Door je te vermommen, verkleden ofwat ? :mrgreen:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Interessante ontwikkeling: ben even bij het adres langsgelopen dat ik prive van de TS gekregen heb. Sjieke buurt, maar op dat adres zit een bureautje dat post ontvangt voor mensen die geen post willen ontvangen op hun huisadres. Geen groot bedrijf.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja wadde... niet echt pluis dus. Of die vent is getrouwd en wil nog wat affaires aangaan buitenaf. Of hij heeft iets anders te verbergen. In ieder geval zou mijn advies aan de topicstarter nu zijn: contact verbreken, en zoek het elders!

Edit: Benno, ik vind het wel heel lief van je dat je dit hebt gedaan. :thumbup:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Even :offtopic:
Doe je ook echtscheidingszaken, Benno? :lol:
Groet,

Old Faithful
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Sure. Wat wil je gescheiden hebben?
maureentje77
Amerika-newbie

Bericht door maureentje77 »

Effe voor alle forumleden, heb alle reacties gelezen en vind het wel top :thumbup: en tof dat Benno voor mij het een en ander heeft uitgezocht, dat wil ik in eerste instantie effe vermelden.

Maar via een ander emailadres die ik van een vriend van me heb mogen gebruiken, heb ik een maatje van hem gevraagd, waar ik hem kan vinden, aangezien mijn contact dus vanaf een emailadres van zijn maat mij dus eens een emailtje heeft gestuurd, destijds lag zijn internetverbinding weer plat. En het maatje van mijn contact heeft mij het adres gegeven, wat Benno heeft uitgezocht voor me, daarboven zijn appartementen waar ik ook prive-adressen zijn gevestigd en inderdaad zijn post wordt via het bureautje beneden voor hem geregeld en dan klopt de informatie dus wel, wat hij mij gegeven heeft. Dus ben paranoide geweest voor niets....

Uiteraard kan ik ook de waarschuwingen waarderen, dus in ieder geval wil ik iedereen bedanken, die mij enkele bruikbare tips hebben kunnen geven.
Uiteraard kreeg ik ook de tip, om eens op de site van de FBI te raadplegen, of het een crimineel is, en nee hij komt niet in de databanken voor als crimineel, dat is uiteraard een pak van mijn hart.... pfff....

En inmiddels heb ik dus een kopie van zijn paspoort gekregen, deze heb ik uiteraard van links naar rechts goed bekeken, of daar geen namaak dingen op te vinden zijn.... ook deze test heeft hij overleefd, ga natuurlijk hier niet publiek zijn naam verkondigen, want hij heeft geen criminele achtergrond.... het blijkt dus te kloppen, de informatie van Benno met de informatie die ik heb gekregen van hemzelf.

Vond het nodig om het aan de forumleden die op mijn vraag hebben gereageerd een antwoord te geven.

NOGMAALS DANK JULLIE WEL voor alle bruikbare tips... :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Moet je tegenwoordig een heel antecedenten-onderzoek ondergaan om te mogen chatten? :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Blij om dit te horen maar blijft nog steeds de vraag of de persoon over wie je nu praat wel degene is die je zag op foto's :)

Ja het kan ongetwijfeld dat iemand met webcam de boel belazerd maar als jij bij wijze van spreken een half jaar met iemand hebt gechat, je hebt elkaar foto's gestuurd en leert elkaar kennen en je besluit dan op de webcam te gaan weet je echt wel of diegene die je op de webcam ziet degene is met wie je een half jaar gepraat hebt. Helemaal als je elkaar ook gesproken hebt, vaak kun je aan een stem ook wel veel horen. Ja iemand die een webcam heeft kan de boel achteraf belazeren maar (dus zich mooier voordoen dan hij/zij is) dan weet je wel vooraf wie je dan zou belazeren en het is niet zo dat je ineens heel iemand anders voor je hebt als je elkaar voor het eerst ontmoet.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ach, toen Anna en ik elkaar na vier maanden elke avond 3 tot 4 uur chatten, tientallen urenlange telefoongesprekken en het uitwisselen van foto's voor het eerst in persoon zouden ontmoeten op Schiphol waar zij vanuit Engeland zou aankomen heb ik mooi achter een pilaar staan schuilen zodat ik ongemerkt nog weg kon sluipen als het allemaal toch niet zo bleek te zijn als voorgesteld... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zijn mijn vrouw en ik toch dapperder geweest.
Alleen via email en telefoon gedaan. Ik wist niet hoe ze er uitzag en zij mij ook niet.
ben al bijna 13 jaar getrouwd nu :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dento schreef:Ach, toen Anna en ik elkaar na vier maanden elke avond 3 tot 4 uur chatten, tientallen urenlange telefoongesprekken en het uitwisselen van foto's voor het eerst in persoon zouden ontmoeten op Schiphol waar zij vanuit Engeland zou aankomen heb ik mooi achter een pilaar staan schuilen zodat ik ongemerkt nog weg kon sluipen als het allemaal toch niet zo bleek te zijn als voorgesteld... :mrgreen:
Ben me zo ooit ook eens gaan verschuilen op de toilet van een taverne. Had tijdens het uitgaan iemand leren kennen die me wel leuk leek. Maar met zoveel lawaai op de achtergrond praat het ook wel moeilijk, dus had ik de dag nadien 's namiddags met hem afgesproken in een taverne. Toen ik hem op de taverne af zag wandelen, schrok ik van hoe hij er in het daglicht uit zag. :shock: Dus ben ik snel naar de toilet gegaan en ben daar heeeel lang blijven zitten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol: :lol: :clap:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Even aanvulling: er zijn inderdaad appartementen boven dat bureautje. Maar ga er maar van uit dat die niet goedkoop zijn, $10.000 per maand voor een 1-kamer flatje/veredelde klerenkast is "goedkoop" in die buurt. Bovendien zat bij de ingang van dat gebouw (een deur naast het 'postkantoortje') een portier. Waarom een postadres als het werk van zo'n portier ook omvat het aannemen van post en pakjes en zorgen dat alles in je postvakje terecht komt?

Ik heb overigens niets tegen ongewone manieren om kennis te maken. Ik ben mijn vrouw 30 jaar (!) geleden tegen gekomen in een taxi in Washington DC, allebei op weg naar New York. Maar dat was een andere tijd en er zat geen oceaan tussen onze woonadressen (zij woonde in de West Village, ik voorin Brooklyn, een ondergrondsereisje van elkaar).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Lijkt me dat je je wel een webcammetje kan veroorloven als je in zo'n duur appartementje woont.
Of juist niet (meer)! :lol:
Elke
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Precies, mijn gedachte!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb je de gegevens van zijn werk? Want op die manier kan je ook eens proberen om hem te bereiken.
Wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat hij niet getrouwd is.

En als je eerder al zoveel pech gehad hebt met foute mannen, dan zou ik toch wel heel erg voorzichtig zijn, want met al deze uitleg voel ik mij in ieder geval niet echt geruster in die vent. Dus ga voor jezelf even na of je in deze situatie gerust zou zijn indien het bv. om je dochter ging die een oogje had op deze man. Of zou je haar dan aanraden om toch wat omzichtiger te werk te gaan?
Immers, als verliefd persoon worden je zintuigen aangetast. ;-) En vaak zie je gewoon wat je wenst te zien.
Elke
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waar je geruststelling nu vandaan komt. Ik zou toch voorzichtig blijven hoor!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou er ook niet gerust op zijn.

Ik kan ik mij een draadje herinneren (volgens mij op dit forum) van iemand die al een paar maanden een vriendin in Amerika had die ook niet kon skypen. Contact ging ook een beetje vreemd, allerlei excuses, zij had ondertussen in het ziekenhuis gelegen, internet deed het niet goed etc. Zij woonde bij haar moeder in. Later bleek er niks van het hele verhaal te kloppen. Ik kan me het verhaal niet helemaal meer voor de geest halen, maar volgens mij bleek de dochter niet te bestaan en deed moeder zich voor als twintigjarige dochter. Ook de foto's die hij had ontvangen bleken van de moeder te zijn. Foto's waren van veel jaren geleden. Ik heb al gezocht maar kan het draadje niet terugvinden. Misschien weet iemand het nog. Kan TS dat eens doorlezen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja! Goh, ik weet zo dadelijk ook niet meer concreet wat meer te bedenken wat toen ter sprake kwam, zodat ik een doelgerichte zoekopdracht kan doen. Want zoeken op 'webcam - skype - moeder' gaat niet echt helpen...
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

+foto +moeder deden het!:

viewtopic.php?f=13&t=17954&hilit=foto+moeder
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer