Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Re: Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door S@nnie »

Bedankt, ik ga zeker maandag rond bellen, wil als eerste de gemeente bellen waar ze woonde, mss staat ze daar zelfs nog ingeschreven? Mss maakt het dit alles makkelijk mss juist niet
Ga doen wat ik kan en ik doe zeker jullie tips allemaal want gaat toch om mijn zusje he...
Ben heel blij met de goedbedoelde en eerlijke adviezen hier :thumbup:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heeft de zuster als ze haar paspoort ook heeft, niet het geboorte bewijs van het zieken huis ? Dat is een officieel document in Amerika. Er is in Amerika geen persoons register en werkt die brief als geboorte bewijs zeg maar. Belangrijk lijkt mij of daar de vader op vermeld staat. Zou echt contact opnemen met deze vrouw en haar hulp aannemen en dat je zus ook laten doen.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ja die zuster heeft alle belangrijke papieren mee ook de geboortebewijzen, ga erachter zien te komen of zijn naam er ook op staat, mss weten mijn ouders dat wel ga ze es bellen
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Even over de gemeente bellen. Het werkt in de US anders dan in NL. Je schrijft je niet in bij de gemeente als je ergens gaat wonen. Er is geen burger registratie zeg maar. Dus de gemeente zal je zus niet weten te achterhalen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Volgens mij doelt S@nnie op de Nederlandse gemeente waar haar zus woonde voordat ze emigreerde...
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ik denk dat ze de gemeente in Nederland bedoelde. Ik denk alleen dat die je verder kunnen helpen. Ook al staat ze nog ingeschreven. En je schreef dat je een afschrift van haar geboorteakte wilde opvragen in de gemeente waar ze in Nederland is geboren, maar dat lukt ook niet. Dat kan alleen iemand doen, die zelf op de akte staat vermeld (dus zijzelf of je ouders) of ze moet jou gemachtigd hebben. Maar aangezien contact met jullie onmogelijk wordt gemaakt, zal het lastig worden om die machtiging te krijgen. Maar nogmaals... je ouders zouden het moeten kunnen doen.

Sterkte met alles!!

edit: RiverCola was me net voor ;)
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Dan zullen mijn ouders dat aanvragen bij de gemeente dat is geen enkel probleem
Mijn vader gaat navragen of zijn naam op de geboorte acte staat
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

heb het bericht aangepast zie onderstaand.

Er wordt hier hulp gevraagd door iemand voor iemand en dat vraagt om solidariteit. Juist van mensen die mogelijkheden hebben in de vorm van praktische oplossingen, maar mogelijk ook in de vorm van geld. En dat heeft niets te maken met hard werken, veel belasting betalen of zelf ziek zijn. En geloof me ik weet waar ik over spreek. De een is nu eenmaal beter in staat problemen te hanteren dan de ander.
Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 30 jul 2011, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Even een berichtje om te laten weten, dat ik van dit topic op de hoogte ben en er zsm aan zal werken. ik ben op het moment op een heel slechte internetverbinding in de auto (nog 400km te gaan) en ik zie geen andere mods online. Ik wilTinkerbell vezoeken niet verder in dit onderwerp te reageren en anderen om on topic te blijven en Sannie advies te geven. Zodra ik of een andere mod de tijd heeft, zullen we dit topic opschonen. De forumregel tegen persoonlijke aanvallen is naar mijn mening ernstig overtreden. Sorry, dat ik even niet meer kan doen, ik was tijdens het schrijven van dit berichtje al een aantal keren mijn aansluiting kwijt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Bedankt Petra om in te grijpen, ik kom hier niet om ruzie te zoeken enkel om mijn zusje te kunnen helpen
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

S@nnie schreef:Bedankt Petra om in te grijpen, ik kom hier niet om ruzie te zoeken enkel om mijn zusje te kunnen helpen
Begrijpen we, toch kun je alleen beledigd zijn als je dat zelf toe laat. Maar succes met je situatie!
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

By the way, is het eigenlijk wel toegestaan dat forumleden immigratieadvies geven? Volgens mij zijn daar inmiddels ook regels voor. Mods, weten jullie dat?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dat kun je even nazoeken natuurlijk in de regels van het forum. Maarre...gebeurt dat hier niet dagelijks? Advies omtrent emigraties, in wat voor vorm dan ook? :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Volgens mij wordt er dagelijks over van alles en nog wat advies gegeven. Het is aan de vraagsteller wat hij/zij ermee doet.
Dit lijkt me niet anders dan een gesprek bij de koffieautomaat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

** Ik doe voorlopig een slot op dit topic, en ga grondig "grote kuis" houden, want de persoonlijke aanvallen die bleven aanhouden gaan echt te ver. Je kan je mening over iets geven, ook al is ze Off Topic, maar het gaat echt te ver als dit tot in den treure op zo'n drieste manier herhaald moet worden, ondanks het feit dat dit verre van constructief is en diverse forumleden herhaaldelijk vragen om te stoppen.
Er wordt ons niet gevraagd om een oordeel te vellen over iemand zijn verstandelijke capaciteiten, er wordt ons ook niet gevraagd om een (politiek) standpunt in te nemen over waar we ons belastinggeld wel of niet aan willen spenderen. Er wordt gevraagd om hulp te bieden. Wil je dat niet, dan doe je dat niet. En als je dan nog even perse de drang voelt om uit te moeten leggen waarom je dat niet wilt, tot daar aan toe. Maar hier is duidelijk te ver gegaan!**
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

** Het topic is terug open, nadat ik een deel van de berichten van het forum verwijderde.

Aan de vele forumleden die meldingen gemaakt hebben bij diverse reacties: dankjewel. En onze excuses dat wegens omstandigheden er een aantal uren geen moderator online geweest is. (behalve Petra die onderweg was en haar verbinding telkens verloor, waardoor het moeilijk werd om de berichten weg te halen)

Gelieve allen on topic te blijven. Het gaat hier niet over het feit of iemand nu wel of niet verstandig heeft gehandeld en vooral niet over het feit of zo iemand het recht heeft om zich terug in Nederland te vestigen met of zonder haar kinderen! **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hartstikke bedankt Elke en Petra. Ik zal in mijn berichten de verwijzingen naar hetgeen gebeurd is verwijderen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Sannie, ik denk dat jij wat dingen op een rijtje moet zetten wat je allemaal wil weten dan wel nodig hebt.

1) Een geldig Nederlands paspoort voor je zus.
2) Idem voor een rijbewijs als ze die had.
De vraag is dus hoe je deze kunt verkrijgen voor je zus. Dan kan ze een stukje vrijheid terugwinnen.

3) Is jouw zus getrouwd volgens de wet? Zowel voor de Nederlandse als de Amerikaanse wet. Waarom lees je straks.
4) Heeft haar man/vriend de kinderen erkend?

Deze vier dingen dien je te weten om te zien in hoeverre ze rechten heeft en plichten. Mocht jouw zus de kinderen zonder toestemming meenemen naar NL, en haar man accepteert dat niet, spant een zaak aan in de VS en wint deze, dan kan de VS om uitlevering van de kinderen vragen, en Nederland zal dan waarschijnlijk meewerken. Op dat moment is je zus de kinderen kwijt en de vraag is of ze nog de VS in komt, als ze volgens de VS rechter de kinderen ontvoerd heeft. Vandaar dat je punt 3) en 4) moet weten.

5) Wil jouw zus echt weg bij die man?
Als jullie (jij en je ouders) nu allerlei acties ondernemen en ze wil toch uiteindelijk niet weg bij hem, dan wordt het volgende keer nog moeilijker.

Mocht ze inderdaad echt weg willen, dan wordt het tijd om uit te gaan zoeken hoe.
Wellicht dat de eerder genoemde organisaties je kunnen helpen bij punten 3), 4) en 5).

En helaas, nu het negatieve:
Het zal niet makkelijk zijn.
Het zal geld kosten.
En je zus zal haar kinderen niet zomaar mee kunnen nemen naar Nederland, tenminste niet zonder dat volledig duidelijk is wat de status van haar kinderen en hun vader is.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Een optie (geen idee hoe haalbaar dat is) is dat je zus alsnog een US visa aanvraagt, zodat ze in de USA kan blijven zolang de eventuele echtscheiding en child custody zaak loopt. Er zijn uitzonderingen voor 'battered spouses':

http://immigration.findlaw.com/immigrat ... pouse.html:
Generally, U.S. citizens and Lawful Permanent Residents (LPRs) file an immigrant visa petition with the U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) on behalf of a spouse or child, so that these family members may emigrate to or remain in the United States. Unfortunately, some U.S. citizens and LPRs misuse their control of this process to abuse their family members, or by threatening to report them to the USCIS. As a result, most battered immigrants are afraid to report the abuse to the police or other authorities.

Under the Violence Against Women Act (VAWA), the spouses and children of United States citizens or lawful permanent residents (LPR) may self-petition to obtain lawful permanent residency. The immigration provisions of VAWA allow certain battered immigrants to file for immigration relief without the abuser's assistance or knowledge, in order to seek safety and independence from the abuser.
Het lijkt me zeer verstandig om hiervoor naar een immigratie-advocaat te gaan, want dit is een complexe zaak, waarbij een verkeerde actie vervelende gevolgen kan hebben. Daarnaast lijkt het erop dat je zus met de kinderen naar NL wil verhuizen, wat de zaak ook nog eens bemoeilijkt.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

In hoeverre zou het aantoonbaar zijn dat de man in kwestie jouw zusje "gijzelde"?

Ik denk namelijk dat als je dat aantoonbaar kunt maken je heel wat meer stappen kunt zetten omdat je dan wellicht kunt aantonen dat de man in kwestie jouw zusje en de kinderen simpelweg niet liet gaan. Het "gijzelen" zou haar illegale status, haar gebrek aan NL paspoort kunnen verklaren en als je nog verder doordenkt zou dat wellicht ook een reden kunnen zijn om de kinderen sowieso niet bij de man te laten.

De "foute" weg is simpelweg je zusje en de kinderen meenemen naar de grens (bijvoorbeeld Mexico) en dan vanaf daar e.e.a. regelen. Ik vraag me namelijk af hoe de vader wil aantonen dat zijn vrouw (die geen geldige status heeft) is weggelopen en de kinderen (die wel of niet erkend zijn) zonder zelf in de problemen te komen snap je?

Maar wat je ook kiest probeer allereerst juridisch te bekijken wat de gevolgen van je keuze zijn want dat is wel heel belangrijk.

Verder zou ik zeggen, zorg goed voor je zus en de kids en veel succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer