Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door S@nnie »

Beste mensen,
Wij zitten met een heel groot probleem en ik hoop dat ik hier adviezen en tips kan krijgen.
Een aantal jaar geleden zette mijn zusje de stap naar Amerika te gaan omdat ze via via een man leerde kennen.
Ze is gegaan met een vakantie visum en er was haar gezegt dat zodra ze er was de rest geregeld zou worden.
Inmiddels zijn zowel haar rijbewijs als paspoort verlopen en kan zij nergens heen.
Het ergste van al is dat zij nu "gegijzeld" word door haar man en zijn fam waar ze in wonen.
Ze probeerd er met de hulp van iemand die bij haar 2 kindjes komen kijken weg te geraken maar ze mag niet buiten en ook haar kids niet.
Wij willen proberen haar samen met haar kids (die daar werden geboren) weg te krijgen zsm omdat dit geen leven meer voor haar is.
Ze mag geen tv kijken, niet even op de pc om haar fam te spreken, niet bellen niks enkel de zorgen voor haar 2 kids moet ze doen.

Hoe kunnen wij haar helpen vanuit NL/BE haar terug te krijgen, welke stappen moeten we zetten enz enz

PS mss niet onbelangrijk haar man oorspronkelijk een duister zou ook geen geldige verblijfspapieren hebben, maar woont wel al heel zijn leven in USA

Bedankt alvast
Laatst gewijzigd door kastelke op 30 jul 2011, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast om onderwerp duidelijk te maken.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dringend hulp gevraagd

Bericht door LeenG »

jeetje, wat een situatie.
Ik heb geen idee maar ik zou denken: hebben jullie de ambassade al geprobeerd? Hoe zijn jullie op de hoogte van haar situatie? Kunnen jullie de lokale politie contacteren?
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ze heeft dus een keer stiekem naar huis gebeld en ook tijdens de laatste reis die mijn ouders maakten naar USA zagen ze haar heel even en kregen ze argwaan.
Ik vraag al dagen via facebook of ik mijn zusje kan spreken maar het enigste wat ik terug krijg is: she is fine, she isnt on msn or yahoo much because we are trying to help her focus on things that is more important than facebook, games and so forth... ze heeft 2 kindjes van 4 en 2 jaar en het enigste wat zij moet doen is zich bezig houden met de kids, maar wees eerlijk ik zelf heb er 6 en ik heb tijd om me even te ontspannen dat heeft elke moeder nodig.......
Nee enkel die zuster die haar kinderen begeleid al vanaf de geboorte af aan weet van de situatie af.
Ik ga maandag zeker het consulaat bellen en horen wat mogelijk is we kunnen niet blijven w8 tot die zuster een oplossing weet. Ook ga ik eens de gemeente bellen waar zij woonde of zij ooit werd uitgeschreven en zoja naar waar, als ze nog in NL ingeschreven staat is het mss makkelijker om een nw paspoort te regelen?
Ze is nu dus eigenlijk al die tijd als illegaal in de USA verbleven, is getrouwd daar maar dit kan nooit officieel zijn ook al zegt haar man van wel.
Maar de realiteit is dat ze als illegaal daar woont en 2 kinderen op de wereld zetten waar zij de doc van heeft uit het ziekenhuis.
We moeten echter heel voorzichtig handelen want wss heeft haar man een vermoeden van haar actie en laten ze haar niet meer alleen thuis zodat ze geen kant opkan.
Ofwel word 1 van de kinderen mee genomen, maar natuurlijk willen wij heel graag dat ze met haar beide kinderen terug kan keren naar NL.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Misschien een hele domme vraag, maar waarom bellen jullie de politie niet? De politie in haar woonplaats dus.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Wie is die "zuster"? Is dat een verpleegster of vroedvrouw ofzo? Waarom brengt zij de politie niet op de hoogte? Wat die man doet is toch strafbaar, gijzeling, mensen tegen hun wil vasthouden,...? Zijn de kinderen gezond?

Behoort haar man tot een sekte of een bepaald geloof ofzo?
Als ik het goed begrijp, woont ze er al een jaar of 4-5. Hoe was de situatie in het begin?
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Wij willen zeker zijn dat zij ook haar 2 kinderen mee kan nemen, daarom bellen we "nog" niet naar de politie

Die zuster zal iemand zijn zoals het consultatieburo wat we in NL kennen vermoed ik, deze is gekomen omdat beide kinderen prematuurtjes zijn en dus extra opgevolgd worden. Ik heb een mail gelezen die die vrouw stuurde naar mijn ouders dat ze enkel de politie zal bellen als mijn zusje dit zelf wilt. Haar kinderen zijn verder gezond.

Goh nee denk niet dat die vent ergens aangesloten is eigenlijk. Weet wel dat hij al jaren zonder werk zit geen moeite doet er wel te vinden en dat ze nu al bijna een jaar wonen bij zijn ouders waar ook een zus met dochter inwoont, geen gezonde situatie dus.
Tja in het begin leek ze gelukki ook al heb ik altijd mijn twijfels gehad, al snel bleek dat die man niet goed voor haar was maar zelf zag ze dat niet in of ontkende het. Ze verloor haar 1e kindje maar ze lag alleen in het zh want der vent vond het belangrijker aan de pc te hangen, haar 2e kindje kwam ook veel te vroeg en het 3e kindje ook weer zonder dat die vent ook maar iets deed voor mijn zusje of de kinderen die heeft er nooit naar omgekeken of voor gezorgt
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De kinderen meenemen wordt sowieso een lastig verhaal. Ze zullen dan naar een ander land gaan en dat is iets wat men zowel in Amerika als in Nederland altijd als een lastige situatie beschouwt omdat een van beide ouders dan effectief van de kinderen wordt afgesneden.
Jouw vraag is dus iets anders dan je in eerste instantie hier stelde, omdat zelfs met geldig NL paspoort ze nog niet zomaar de kinderen mee zal mogen nemen. En als haar status die van een legale immigrant zou zijn, én ze heeft een geldig NL paspoort dan nog mag ze niet zomaar de kinderen permanent meenemen naar Nederland.
Het lijkt me dat het consulaat weinig voor haar kan doen.

Je hebt nu twee opties, en allebei gaan geld kosten.
1) Jij vliegt naar de VS, huurt daar een auto en een hotelkamer (zodat je een basis hebt). Zoekt uit waar het politiebureau is. Koopt bij Walmart of Target of een andere winkel een mobieltje, met beltegoed erop. Rijdt daarna naar het huis waar ze verblijft en neemt haar mee, liefst met kinderen en al, naar het politiebureau en doet daar aangifte van ......
2) Via internet zoek je een advocaat in de VS, of twee, zowel een family lawyer als een immigration lawyer en betaalt hun om je advies te geven en naar de zaak te kijken. En dan zullen zij er een zaak van moeten gaan maken wat ook weer geld gaat kosten.

Wat je volgende stappen ook zullen zijn, hou er zeer stevig rekening mee dat jouw zus haar kinderen niet zomaar mee kan nemen naar Nederland, en dat de kans is dat ze uitgezet wordt als de autoriteiten op de hoogte zijn.

PS: Nog een vraag, zit jouw zus erop te wachten dat jij haar komt redden? Of zal ze als puntje bij paaltje komt toch voor die man kiezen, en daar blijven?
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Nee ze wilt er zelf weg dit is zeker
Had ook in de eerste post gezet dat ze met 3 moeten komen hoor, dit is wel heel belangrijk.
Temeer omdat hij bij ex ook al 3 kinderen heeft en hij die niet eens mag zien omdat hij gewoon geen zorg draagt voor zijn kinderen.
Dit ook voor de 2 kinderen van mijn zusje heeft hij nooit iets gedaan, ze moest alleen naar het zh gaan terwijl ze heel groot risiso liep het kindje te verliezen maar mee gaan deed hij nooit en toen er al 1 was moest ze die ook maar meenemen naar de controles omdat hij er echt niet voor wilde zorgen.
Die zuster die er komt weet van de hele situatie af
Maar ga maandag toch bellen met het consulaat om te zien welke opties er zijn......
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Meteen de plaatselijke politie bellen EN "Social Services" EN de plaatselijke krant/TV station. Dit is te gek voor woorden en komt helaas te vaak voor. Aan de andere kant: Amerikanen weten zo langzamerhand dat dit bestaat en reageren daar meestal heel serieus op.

Welke staat is dit overigens?

En om maar eens erg cynisch te zijn (ik ben tenslotte een journalist in ruste): jouw verhaal is echt waar? 't Komt bij mij een beetje vreemd en warrig over.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

In bijna elke stad zijn er speciale opvanghuizen voor vrouwen.
Laat haar daar heen gaan met haar kinderen. Dan is ze bij hem weg en Kan gewoon contact met jullie hebben. Zodat jullie de papieren in orde kunnen maken. Denk wel dat het krijgen voor paspoorten voor de kinderen een langere periode zal duren. Stel je daar op in.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Bennogr schreef:Meteen de plaatselijke politie bellen EN "Social Services" EN de plaatselijke krant/TV station. Dit is te gek voor woorden en komt helaas te vaak voor. Aan de andere kant: Amerikanen weten zo langzamerhand dat dit bestaat en reageren daar meestal heel serieus op.

Welke staat is dit overigens?

En om maar eens erg cynisch te zijn (ik ben tenslotte een journalist in ruste): jouw verhaal is echt waar? 't Komt bij mij een beetje vreemd en warrig over.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn.
Mijn gedachten?

Volgens mij kun je niet zomaar zonder paspoort terug komen. Customs laat je echt niet zomaar het land uit en Amerikaanse kinderen zonder identiteitsbewijs lijkt me nog moeilijker. Verder is het nog maar de vraag of je zonder papieren Nederland inkomt.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Bennogr, dit is helaas wel degelijk waar, het is een heel lang verhaal van jaren nu inmiddels waar ik delen van heb gepost.
Ze wonen nu in Phoenix bij zijn ouders in.

Staceybeesie, ja die zuster wilde haar dus ook naar zo'n opvanghuis brengen, maar blijkbaar zijn ze erachter gekomen waardoor ze of niet meer alleen is of zonder de kinderen:( Dat het lang kan duren begrijpen we helemaal

Tinkerbell, nee idd ze moet een paspoort hebben maar die vent heeft haar altijd voorgelogen dat omdat zijn papieren niet in orde zijn en mijn zusje daarom niet ingeschreven kon worden. Maar ik heb zijn verhaal nooit geloofd heb altijd iets gehad dat hij bang was dat ze anders terug kon gaan als ze dat wilde..... ik ga maandag in NL bij de gemeente informeren of ze nog steeds daar ingeschreven staat of waar anders
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik denk niet dat je haar kinderen mag ontvoeren uit het land waar ze geboren zijn, maar zij zou eigenlijk via de NL ambassade wel weer haar paspoort moeten kunnen vernieuwen en terug naar NL kunnen komen. Misschien wel met 't betalen van 'n fikse boete (terecht!) omdat ze illegaal in de USA verbleef.
Tinkerbell
Amerikakenner

S@nnie schreef:Bennogr, dit is helaas wel degelijk waar, het is een heel lang verhaal van jaren nu inmiddels waar ik delen van heb gepost.
Ze wonen nu in Phoenix bij zijn ouders in.

Staceybeesie, ja die zuster wilde haar dus ook naar zo'n opvanghuis brengen, maar blijkbaar zijn ze erachter gekomen waardoor ze of niet meer alleen is of zonder de kinderen:( Dat het lang kan duren begrijpen we helemaal

Tinkerbell, nee idd ze moet een paspoort hebben maar die vent heeft haar altijd voorgelogen dat omdat zijn papieren niet in orde zijn en mijn zusje daarom niet ingeschreven kon worden. Maar ik heb zijn verhaal nooit geloofd heb altijd iets gehad dat hij bang was dat ze anders terug kon gaan als ze dat wilde..... ik ga maandag in NL bij de gemeente informeren of ze nog steeds daar ingeschreven staat of waar anders
En dan nog kun jij geen paspoort voor haar aanvragen. Ik weet dit uit ervaring. Omdat we varen moeten we een paspoort hebben. Een identiteitskaart is niet geldig op de Rijn.
Als we nieuwe paspoorten moeten hebben moet en mijn man en ik samen op het gemeentehuis verschijnen.
Zijn de paspoorten aangevraagd en kunnen we ze afhalen moeten we weer alle twee persoonlijk aanwezig zijn om ze op te halen. We moeten gewoon ons bedrijf stil leggen om de paspoorten op te halen. Vaak zijn we in Duitsland,België, Zwitserland of nog verder in de Oostbloklanden.Dat betekend dus twee dagen in de auto zitten en persoonlijk aanwezig zijn om een geldig paspoort te krijgen.
Onder geen enkele voorwaarden kan ik zelfs met schriftelijke toestemming het paspoort van mijn man meekrijgen.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Tinkerbell schreef: En dan nog kun jij geen paspoort voor haar aanvragen. Ik weet dit uit ervaring. Omdat we varen moeten we een paspoort hebben. Een identiteitskaart is niet geldig op de Rijn.
Als we nieuwe paspoorten moeten hebben moet en mijn man en ik op het gemeentehuis verschijnen.
Zijn de paspoorten aangevraagd en kunnen we ze afhalen moeten we weer alle twee persoonlijk aanwezig zijn om ze op te halen. We moeten gewoon ons bedrijf stil leggen om de paspoorten op te halen. Vaak zijn we in Duitsland,België, Zwitserland of nog verder in de Oostbloklanden.Dat betekend dus twee dagen in de auto zitten en persoonlijk aanwezig zijn om een geldig paspoort te krijgen.
Iemand die ik ken die in India woont, verlengt haar paspoort altijd bij de NL ambassade in dat land of in 'n buurland, dus hoeft daar niet speciaal voor naar NL te komen. Kunnen jullie dat ook niet doen in 't land waar je toevallig bent? Deze vrouw staat ook niet in India ingeschreven, maar woont daar al 10 jaar illegaal en kan toch haar NL paspoort vernieuwen.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Naar het schijnt zou ze moeten vliegen om naar de ambasade te gaan????
En zonder paspoort kom je niet op de vlieger he
Pfffffffffffffffffffffffffffff heb haar zo vaak gewaarschuwd maar geloofde die ******** altijd grrrrrrrrrrrrrrrr
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Op 1 of andere manier komt die zuster niet over als een zuster maar een sociaal werker.
Volgens mij is er geen consultatie buro in Amerika. Ik zou de hulp die zij aanbiedt aannemen.
Zij weet hoe alles in elkaar steekt en kan de juiste instanties ook inschakelen.
Begrijp dat ze dat ook wilde doen al, maar je zus dat toen niet wilde.

Paspoorten kun je inderdaad via de ambassade verlengen. Helaas is het aantal onlangs behoorlijk beperkt en kunnen dus heel ver bij je vandaan zijn.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

De volgende stap die die vrouw wilde zetten is dmv politie maar dat moet ze nog vragen of me zusje ok gaat
die vrouw is van Healthy Families FSS
Tinkerbell
Amerikakenner

elninjoo schreef:
Tinkerbell schreef: En dan nog kun jij geen paspoort voor haar aanvragen. Ik weet dit uit ervaring. Omdat we varen moeten we een paspoort hebben. Een identiteitskaart is niet geldig op de Rijn.
Als we nieuwe paspoorten moeten hebben moet en mijn man en ik op het gemeentehuis verschijnen.
Iemand die ik ken die in India woont, verlengt haar paspoort altijd bij de NL ambassade in dat land of in 'n buurland, dus hoeft daar niet speciaal voor naar NL te komen. Kunnen jullie dat ook niet doen in 't land waar je toevallig bent? Deze vrouw staat ook niet in India ingeschreven, maar woont daar al 10 jaar illegaal en kan toch haar NL paspoort vernieuwen.

Als gewoon inwoner van Nederland moet je gewoon naar de gemeente gaan waar je woont. Wij varen met een binnenvaartschip internationaal in Europa dus een ambassade is geen alternatief.
Verder denk is zo dat als je geen officieel Amerikaans staatsburger bent en geen geldig Nederlands paspoort hebt je diep in de problemen zit.
Ik wil er alleen maar even aan herinneren dat toen het Turkse vliegtuig neerstortte in de Bijlmer, Nederland vrije toegang gaf voor iedereen uit Turkije die beweerde familie te zijn van de doden terwijl de Amerikaanse nabestaanden dagen moesten wachten op een inreisvisum
We hoeven er verder geen doekjes om te winden maar Nederland zit echt niet te wachten op alweer een zielig verhaal van iemand die met open ogen in een verhouding gestapt is het niet leuk vind en nu maar verwacht dat de Nederlandse belastingbetaler voor hem of haar opdraait.
Je zus heeft willens en weten de wet overtreden en denkt nu met een zielig verhaal weer terug te komen naar Nederland.
Mag ik dan ook even aangeven dat dergelijke gevallen de Nederlandse belastingbetaler tot een miljoen Euro per geval per jaar kosten terwijl mijn 82 jarige moeder vrijwilliger is in een bejaardentehuis waar ze EENS in de 18 uur een bejaarde een schone volgepiste en volgescheten luier mag verschonen.
Bejaarden die hun hele leven betaald hebben voor de zorgverzekering en het volle pond aan belasting betaald hebben.
Laatst gewijzigd door Tinkerbell op 30 jul 2011, 15:46, 5 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Even voor de helderheid; heeft de man van je zus zijn kinderen erkend? Je schrijft ergens dat hij niet eens bij de geboorten was en dat hij zelf ook illegaal is (of maak ik dat zelf op uit jouw verhaal?). In dat geval kan ik me voorstellen dat hij de kinderen nooit erkend heeft. Dat zou het wellicht makkelijker kunnen maken voor je zus om ze mee te nemen zonder naderhand bang te hoeven zijn voor een rechtzaak oid.

Zijn de kinderen uberhaupt ergens geregistreerd? Hebben ze identiteitsbewijzen? Anders kunnen ze niet eens op een vliegtuig stappen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer