Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijd vrijheidsbeeld incl. crown access
Tijd vrijheidsbeeld incl. crown access
Eind september ga ik voor het eerst naar New York en heb voor de eerste dag een bezoekje aan het vrijheidsbeeld vastgelegd incl. tickets voor de crown (09.00 uur). Ik zou graag willen weten hoeveel tijd ik hier ongeveer voor kwijt ben. (Security, boottocht, wat rondlopen, security + crown, wat foto's enz) We zijn niet van plan om naar Ellis Island te gaan. De reden dat ik dit wil weten is dat we op dezelfde dag ook graag de 'Uncle Sam Heroes of the World Trade Center tour' willen doen en deze vertrekt om 14.30 uur. Zou dit haalbaar zijn? Nu heb ik al even gezocht op internet maar de berichten zijn nogal tegenstrijdig..de ene zegt zeker 6 uur terwijl de andere zegt dat je ook na ongeveer 3 uur weer in Manhattan kan zijn. Is er iemand hier die recent naar het vrijheidsbeeld is geweest en die mij zou kunnen helpen?

Re: Tijd vrijheidsbeeld incl. crown access
Hoi,
Ik ben pas naar het vrijheidsbeeld geweest en op zich ben je er snel met de boot, zeker als je kaartjes gereserveerd hebt. Zorg wel dat je er op tijd bent!
Wanneer je terug gaat met de boot kun je zelf bepalen en de boten gaan erg vaak. Ik ben niet in het vrijheidsbeeld zelf geweest, dus hoelang je daar voor moet tellen weet ik niet. Wij zijn wel naar ellis island geweest en dus naar het vrijheidsbeeld (buiten op het eiland) en waren we zeker de hele ochtend hiervoor kwijt. Ellis island is echt een aanrader! Eigenlijk hoort dat wel bij een bezoekje aan New York...
Grotetjes Susanne
Ik ben pas naar het vrijheidsbeeld geweest en op zich ben je er snel met de boot, zeker als je kaartjes gereserveerd hebt. Zorg wel dat je er op tijd bent!
Wanneer je terug gaat met de boot kun je zelf bepalen en de boten gaan erg vaak. Ik ben niet in het vrijheidsbeeld zelf geweest, dus hoelang je daar voor moet tellen weet ik niet. Wij zijn wel naar ellis island geweest en dus naar het vrijheidsbeeld (buiten op het eiland) en waren we zeker de hele ochtend hiervoor kwijt. Ellis island is echt een aanrader! Eigenlijk hoort dat wel bij een bezoekje aan New York...
Grotetjes Susanne
- EasyRiders
- Amerikafan
Wij zijn een paar weken gelden geweest en in 3-4 uur is het zeker te doen. Zeker als je om 09.00 uur al de crown op gaat kan je denk voor 12.00 weer op het vaste land zijn. Veel plezier trouwens in de crown. Het is een unieke ervaring, zeker wanneer je ziet hoeveel mensen ter plaatse proberen de crown in te komen (wat dus niet lukt). Je krijgt een roze polsbandje om en van de duizenden mensen die op Liberty Island rondlopen zijn er maar een paar die zo´n bandje hebben. Je krijgt een beetje het VIP gevoel!
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik denk dat de verhalen zo wisselend zijn, omdat de rijen zo wisselend zijn...
tot nog toe heb ik altijd mazzel gehad.
wij hadden van de zomer ook kroonkaartjes voor 9 uur...we waren 15 minuten voor de boot zou vertrekken ter plekke...
binnen 5 minuten door de security en we zaten nog niet of de boot vertrok.
als je op het eilandje bent, moet je je eerst melden bij het visitor's center....dat ligt voorbij de hekken links van het pad.
daar krijg je een (roze) polsband zodat duidelijk te zien is dat je naar boven mag...
een korte uitleg in het center en ook nog eens in de sokkel van het beeld, en dan mag je in eigen tempo naar boven....
Het viel mij reuze mee, na alle wilde verhalen.
Er mogen nu slechts zo'n 10 mensen tegelijk naar boven, de volgende ploeg duurt even, dus je hebt ruim de tijd. Het pad wordt steeds smaller en het laatste deel heb ik min of meer op handen en voeten gedaan...LOL
Wij hadden besloten als laatste naar boven te gaan (ik heb slechte knieën en mijn nichtje net een verse hernia) zodat we niemand in de weg zouden zitten...(lopen..
), maar we lieten al snel de helft van de groep achter ons...
Bijna 400 treden, op een aantal punten staat aangegeven hoever je al bent...
Overigens zijn er nog op 3 punten kleine platforms waar je even op adem kunt komen en zelfs over zou kunnen stappen naar de neerwaartse spiraal...
Ik vond het leuk om binnenin zo'n beroemd beeld te zijn en de binnenkant te kunnen bewonderen.....bovenin was het zo lekker begin 20e eeuw stijl, vind ik mooi....
ik denk dat we voor 11-en wel op Ellis Island zaten....en daar, dat kun je zo snel en zo langzaam doen als je wilt.....ik kan daar een halve dag rondbrengen....zonder problemen....
tot nog toe heb ik altijd mazzel gehad.
wij hadden van de zomer ook kroonkaartjes voor 9 uur...we waren 15 minuten voor de boot zou vertrekken ter plekke...
binnen 5 minuten door de security en we zaten nog niet of de boot vertrok.
als je op het eilandje bent, moet je je eerst melden bij het visitor's center....dat ligt voorbij de hekken links van het pad.
daar krijg je een (roze) polsband zodat duidelijk te zien is dat je naar boven mag...
een korte uitleg in het center en ook nog eens in de sokkel van het beeld, en dan mag je in eigen tempo naar boven....
Het viel mij reuze mee, na alle wilde verhalen.
Er mogen nu slechts zo'n 10 mensen tegelijk naar boven, de volgende ploeg duurt even, dus je hebt ruim de tijd. Het pad wordt steeds smaller en het laatste deel heb ik min of meer op handen en voeten gedaan...LOL
Wij hadden besloten als laatste naar boven te gaan (ik heb slechte knieën en mijn nichtje net een verse hernia) zodat we niemand in de weg zouden zitten...(lopen..

Bijna 400 treden, op een aantal punten staat aangegeven hoever je al bent...
Overigens zijn er nog op 3 punten kleine platforms waar je even op adem kunt komen en zelfs over zou kunnen stappen naar de neerwaartse spiraal...
Ik vond het leuk om binnenin zo'n beroemd beeld te zijn en de binnenkant te kunnen bewonderen.....bovenin was het zo lekker begin 20e eeuw stijl, vind ik mooi....
ik denk dat we voor 11-en wel op Ellis Island zaten....en daar, dat kun je zo snel en zo langzaam doen als je wilt.....ik kan daar een halve dag rondbrengen....zonder problemen....
- meyem
- Amerika-expert
http://farm3.static.flickr.com/2691/415 ... 3ed6_z.jpg
hier kijk je van onder tegen zo'n klein platform aan.
Bedankt voor jullie reacties! Krijg er al helemaal zin in als ik jullie ervaringen lees! Ik denk dat ik dus maar gewoon de tour boek. Mochten we geluk hebben dat het niet zo druk is kunnen we eventueel ook nog Ellis Island bezoeken. 

Leuk om te zien! Kan ik me een beetje een voorstelling maken..kreeg het al benauwd van alle verhalen op internetmeyem schreef:http://farm3.static.flickr.com/2691/415 ... 3ed6_z.jpg

- meyem
- Amerika-expert
oh, heb je nog niet geboekt, dan?
.....dan kon het wel eens zijn dat je te laat bent....kroonkaartjes verkopen snel...laat maar horen of het nog gelukt is?

.....dan kon het wel eens zijn dat je te laat bent....kroonkaartjes verkopen snel...laat maar horen of het nog gelukt is?

Sorry ik bedoelde met het boeken van de tour de 'Uncle Sam Heroes of the World Trade Center tour' die we graag om half 3 wilden gaan doen (na het vrijheidsbeeld)
De kaartjes voor de kroon heb ik gelukkig een paar maand geleden gereserveerd! Las idd dat ze snel weg zijn!

Wij hebben crown tickets en op onze tickets staat 10am.
Is dit de vertrektijd van de boot of het tijdstip dat je aan de beklimming naar de kroon moet beginnen?
Iverson
Is dit de vertrektijd van de boot of het tijdstip dat je aan de beklimming naar de kroon moet beginnen?
Iverson
Van want ik van familie die er geweest is heb begrepen is dat de tijd om de crown in te gaan. De tijden zijn zodat ze de bezoekers voor de crown kunnen uitspreiden over de dag want er mogen maar een paar tegelijkertijd omhoog.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Is inderdaad de tijd dat je de kroon in mag, komt niet precies op de seconde hoor.
Voordeel is ook dat je met 5 minuten door de security bent, aangezien je langs de wachtrij op mag lopen,
dus als je zorgt dat je een 1,5 uur van te voren in Battery park bent heb je tijd genoeg.
(ps het aantal mensen dat naar boven mag is zo weinig, ik was afgelopen zomer alleen boven, samen met de securityguard dan)
Voordeel is ook dat je met 5 minuten door de security bent, aangezien je langs de wachtrij op mag lopen,
dus als je zorgt dat je een 1,5 uur van te voren in Battery park bent heb je tijd genoeg.
(ps het aantal mensen dat naar boven mag is zo weinig, ik was afgelopen zomer alleen boven, samen met de securityguard dan)
Bedankt voor de antwoorden!
Iverson
Iverson
- girliecathy
- Amerikakenner
Hoe zien die trappen er uit naar de Crown ? Kun je door de trede heen kijken ? Ik wil graag naar de Crown maar heb hoogte vrees vooral als de trap tredes open zijn.
- Bushmaster
- Amerika-expert
nee dicht, steil en smal, één trap voor up, en één trap voor down

- meyem
- Amerika-expert
nou, je ziet, de dame op de foto draagt lekkere wandelschoenen .....
Je zit goed ingekapseld, dus ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor hoogtevrees .... en mocht het te erg worden, er zijn onderweg 3 plateaus waar je zo nodig over kunt stappen op de trap naar beneden ....
Het is echt wel boeiend om aan de binnenkant te zijn, vond ik
Je zit goed ingekapseld, dus ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor hoogtevrees .... en mocht het te erg worden, er zijn onderweg 3 plateaus waar je zo nodig over kunt stappen op de trap naar beneden ....
Het is echt wel boeiend om aan de binnenkant te zijn, vond ik
- girliecathy
- Amerikakenner
Bedankt voor jullie reacties. Het ziet er goed uit. Ik ga het er op wagen en anders stap ik gewoon op het platform over naar beneden.
- girliecathy
- Amerikakenner
Ik heb de Crown tickets gekocht. Het lijkt me wel super leuk om boven te staan. Ik moet mijn hoogte vrees maar overwinnen.
- meyem
- Amerika-expert
vind ik ook .... daar zijn die vrezen voor, tenslotte ...girliecathy schreef: Ik moet mijn hoogtevrees maar overwinnen.

wat een ander kan, kan jij ook, moet je maar denken
- girliecathy
- Amerikakenner
Vandaag in het Vrijheidsbeeld geweest en ik heb helaas na de eerste trap naar de crown af moeten haken
ik vond het toch te eng en voelde me best een watje op dat moment.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 1923 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 10 Reacties