Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Misschien wil je wel verhuizen naar Detroit?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien wil je wel verhuizen naar Detroit?

Bericht door kastelke »

Voor de mensen die de green card gewonnen hebben, en die na aan 't denken zijn waar ze zich willen vestigen, is Detroit misschien een optie om te overwegen als je niet erg kapitaalkrachtig bent?
Waarschijnlijk zijn er weinig mensen die dromen van verhuizen naar die stad, maar wie weet... Atlanta kwam 10 jaar geleden vermoedelijk ook niet echt op iemand zijn short list van wenssteden terecht, terwijl je het nu toch echt wel kan zien als een mogelijkheid waar niemand je nog vreemd voor aan gaat kijken.

Detroit heeft klappen gekregen. Zware klappen. Maar als je de zoekfunctie gebruikt en eens gaat zoeken wat er hier al over die stad geschreven is, dan zal je ook vinden dat men erg bezig is met de heropwaardering van die stad.
En vandaag stond dit artikel in de Toronto Star:
Want to get paid to live downtown?
You’re young, you’re hip and you want to live downtown.

Well, you might want to think about moving to Detroit, Michigan, where companies are paying people to do just that.
It’s all part of a new initiative for the downtown core called Live Downtown.
Earlier this week, five Detroit companies announced a five-year cash incentive program to encourage workers to make the move.
[knip]
DTE has joined up with four other corporations - Blue Cross Blue Shield of Morgan, Compuware Corporation, Quicken Loans Inc. and Strategic Staffing Solutions - to come up with a scheme that encourages young professionals to come to Detroit to both work and live.

Under the terms of the program, those who buy either lofts or single family dwellings in downtown Detroit are entitled to a five-year loan of $20,000. If they reside in the home for the full five years, the loan will be forgiven. Those who want to rent in the downtown core are entitled to a $2,500 rental subsidy and a $1,000 subsidy in the second year. Both are considered taxable income.

There are also incentives for those who already live downtown. For renters, there’s a $1,000 subsidy at the time of their lease renewal and for homeowners there is a $5,000 subsidy for exterior home improvement costs that exceed $10,000.

The program is similar to an initiative taken in the mid-town area of Detroit a few months ago. That area as well as the downtown core had been the focus of a lot of redevelopment, but with the recent real estate crash in the U.S. many of the new lofts and homes were sitting empty.

"In the midtown area there was a real mix," said Hillegonds. "It’s the cultural centre of the city where the Detroit Symphony and the Detroit Institute of Art and the Science museum are there. It's also the home of Wayne State University. In the last decade ... you saw developers taking an interest in the corridor. Then the real estate crash occurred. You had available housing. But the young talent working there were not living there."

So the mid-town initiative was developed. It has proven to be extremely successful, said Hillegonds. Within the first few months of the program, the companies -- the Detroit Medical System, the Henry Ford Medical System and Wayne State -- had received close to 200 applications and committed $800,000 of its $1 million first year budget.

Hillegonds is hoping that the program for downtown Detroit will be just as successful.

The downtown core had also been the subject of intense gentrification during the 1990s under the leadership of the Mayor Dennis Archer, said Hillegonds. He succeeded in bringing Compuware and its employees to the area. As well, General Motors moved its headquarters to the Renaissance Centre. The riverfront was redeveloped, taking a lesson or two from Toronto's Harbourfront, he added.

There was also a significant amount of loft development as well. With those new public spaces came new employers with large young employees. Restaurants came in to cater them. The downtown became a "pretty attractive physical space," said Hillegonds. There was also a lot of renewal of retail sites and a significant amount of loft development. But then the real estate market crashed, leaving many retail sites and lofts empty.

Now Hillegonds and others in the initiative are hoping the subsidy program will bring even more young professional workers into downtown Detroit, both to work and live. DTE along with the four other companies have a pool of about 16,000 employees. And he's hoping many of them will jump at the chance to live and work downtown.

Already the Greater Downtown Area has attracted a diverse group of newcomers from all incomes, ages, races and backgrounds as well as new businesses. A recent article in the New York Times said the area experienced a 59 per cent increase in the number of college educated residents under the age of 35 in the last decade. Artists, designers, entrepreneurs and other young professionals have taken advantage of the low real estate prices and growing professional opportunities. The Live Downtown program will only encourage more growth, he said.
[knip]
Each company has slated $1 million a year for the subsidy program for a total budget of about $5 million for the five years.

As for as Hillegonds is concerned it's money well spent. "Over many decades we have invested in utility infrastructure in the city of Detroit that used to accommodate 1.5 million people. Today the population of Detroit is about half that. It's in our interest to grow the population again and utilize that infrastructure."
Het volledige artikel is hier te lezen: http://www.thestar.com/news/world/artic ... troit?bn=1
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Re: Misschien wil je wel verhuizen naar Detroit?

Bericht door Clint »

Eén van mijn schoonzusjes woont samen met haar vriend in Downtown Detroit. Hij werkt, toevallig, voor Quicken (uit artikel). Zij hebben het er onwijs naar hun zin, ze kijken uit op Comerica Park (Tigers Stadium). Toevallig ga ik er vrijdagavond een nachtje logeren nadat we naar een Tigers game gaan.

Afgelopen weekend had ik het met de vriend van mijn schoonzusje over hoe Detroit probeert downtown te revitaliseren. De stad is erg wijdverspreid en met het huidige budget en inkomen (taxes) is het bijna onmogelijk om de gehele stad te onderhouden. Eén van de redenen dat ze downtown weer populair willen krijgen, is omdat meer mensen = meer inkomsten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

In de winkel van het museum hebben we een prachtig fotoboek over Detroit. Het gaat helaas over het verval van de stad en de foto's zijn heel bijzonder. Jammer dat een groot gedeelte van de stad zo in verval is.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Onlangs was er nog een prachtige documentaire op de NL televisie over het verval in Detroit (en de pogingen om de stad weer te upgraden). Ik vond het fascinerend maar tegelijkertijd shockerend dat een stad die eens zo rijk was, en waar prachtige fabrieken stonden, theaters, muziekzalen enzovoorts, nu helemaal leeg gelopen en verloederd is. Het aller gekste vond ik nog dat die prachtige gebouwen niet eens onderhouden waren. Vloeren waren eruit gevallen, geen glas meer, daken verteerd. Dat erfgoed krijg je nooit meer terug.
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Rivercola, ben erg benieuwd of ik die documentaire ergens terug zou kunnen zien? Weet je de zender en naam enz nog? Dan kan ik deze misschien op uitzending gemist kijken want je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt. Mijn neef heeft in Detroit gewoond, jammer genoeg was ik toen nog te klein om alleen te reizen anders had ik hem echt graag daar op gezocht... Vond het ook altijd spannend als hij pakketjes stuurde met allerlei leuks, foto 's of op skype :D...
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@BibiS; ik heb even gezocht, maar ik weet het echt niet meer zeker. Het zou deze kunnen zijn van Holland Doc: http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/l ... rentPage=2

Als er een shot in zit van een auto die op de snelweg in de stad rond rijdt en gedurende een traject van kilomters geen enkele andere auto tegenkomt, dan is het dezelfde docu die ik zag!! :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er is een ander topic over Detroit, meer specifiek over "The ruins of Detroit" in dit topic: viewtopic.php?f=3&t=32909&hilit=Detroit
Daar wordt verwezen naar die reportage van Holland Doc.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

@ Rivercola, heb die auto niet gezien helaas... wel n hele interessante documentaire. Zo krijg je echt verschillende gezichten van de stad te zien. Ben toch nog benieuwd welke docu dat van jou dan was. Heb nog even gezocht maar kon t zo niet vinden.

Dit is ook erg n interessante documentaire. Je krijgt echt zoveel info van hele verschillende mensen. Zoals een oud theater wat nu een parkeergarage is, in NL zie je dit echt niet voorkomen daarom vind k het zo interessant. Een zwerver die verteld over zijn leven in het Grand Central Station van de stad. Die allerlei graffiti laat zien enzo... Van zo 'n documentaire krijg je echt inspiratie om te ontwerpen en mee te denken ( ik studeer voor interieurarchitect vandaar)
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Grappig, die studie heb ik ook gedaan! (werk nu trouwens in de politiek, maar wel op de onderwerpen Fysieke Infrastructuur en Buitenruimte, waaronder dus ook architectuur. Ik raak ook altijd errug geïnspireerd door dit soort documentaires en kijk ze dus altijd als ze op tv komen!)
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Ik moet meteen denken aan de aflevering over Detroit van het programma Lauren Verslaat. op http://www.Veronicatv.nl terug te kijken. Best heftig!

http://www.veronicatv.nl/web/show/id=44 ... 230/page=3
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik koop dan liever mijn eigen stadje: "For $799,000, you can buy town of Scenic, SD"
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En dan betaal je jezelf een loon uit als burgemeester! Ben je ook van't straat.
(maar moet je wel terug die zak met geld hebben, die sommige kersverse immigranten niet hebben)
Elke
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ah... details! :P
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Kunnen we het niet met alle forumleden tezamen kopen? :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

kastelke schreef: Atlanta kwam 10 jaar geleden vermoedelijk ook niet echt op iemand zijn short list van wenssteden terecht, terwijl je het nu toch echt wel kan zien als een mogelijkheid waar niemand je nog vreemd voor aan gaat kijken.
Even terzijde, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. Atlanta heeft een hele andere ontwikkeling meegemaakt dan Detroit en is bv nooit als een soufflé ingestort qua economie. En qua inwoners is Atlanta de afgelopen decennia heel constant, maar heel hard gegroeid qua inwoners. En dat vooral na de Olympische Spelen van 1996. Dat alles maakt dat de sfeer in Atlanta heel anders is, veel optimistischer en toekomstgericht.

Maar goed, ik snap wel dat Atlanta natuurlijk maar een willekeurig voorbeeld was en het is waarschijnlijk nog steeds niet een stad waar je direct aan zou denken. Maar het is wel een stad waar veel mensen terechtkomen omdat het vanuit een business standpunt zinnig is om daar te gaan zitten. En dan merkt men dat het er eigenlijk heel prettig en voordelig wonen is. :wink:

Meer in het algemeen is het probleem van Detroit wel vergelijkbaar met andere grote steden, al is het elders minder ernstig. Maar voor wie in de grotere steden van de VS is geweest, is het waarschijnlijk wel opgevallen dat de "downtowns" vaak wel wat toeristische attracties hebben, maar dat het voor de rest meer zakendistricten zijn. En dus wonen er weinig mensen en dus blijft de noodzaak uit om het grootschalig te herontwikkelen. Dat terwijl een downtown toch wel een beetje een visitekaartje van een stad is. Uitzonderingen zijn trouwens steden als DC, maar uiteraard ook NYC en Boston. Wel zie je overal in de VS dit soort initiatieven opkomen, ook bv hier in Atlanta. Ik ben benieuwd wat er uit zal komen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Er zijn ook maar weinig grote steden zo op 1 product gericht geweest als Detroit. Veel kleinere stadjes zijn een "factory town" geweest, maar grote steden? Ik denk dat de meeste steden hun les wel geleerd hebben en zich qua economie diverser proberen te ontwikkelen.
Aaanvulling: met slechts drie dominante spelers die dit product aanbieden. Detroit had slechts 1 product, en dat werd aangeboden door slechts 3 bedrijven, waar alle onderaannemers weer van afhankelijk waren.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Doet me een beetje aan het verhaal van Buffalo denken. Downtown is hier ook niet meer wat het geweest was, zo schijnt het. Het is echt zo zonde om prachtig mooie gebouwen te zien, die dan helemaal leeg staan. Gelukkig is de "waterfront" enorm opgeknapt de laatste tijd, en lokt dit elke dag vele mensen naar het gebied. Het is ook erg, erg goedkoop om hier te leven. Een gemiddeld huis in een gemiddelde buurt hoeft je zeker niet meer dan $100.000 kosten, en voor $300.000 heb je al een behoorlijke villa in een van de suburbs. We kunnen altijd goedkoop uit eten en blijkbaar is bij ons de prijs van fruit ook veel lager dan sommige andere steden (zie ander topic :wink: ). Er lijken overal wel bordjes te staan met 'personeel gezocht', en tot nu toe heb ik van mijn 2 sollicitaties ook 2 keer een baan aanbod gekregen (fingers crossed voor het te volgen bericht over mijn 3de sollicitatie :P ).
Ik ben benieuwd naar Detroit, en hoop dat ze er uiteindelijk weer bovenop komen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bandido schreef: Uitzonderingen zijn trouwens steden als DC,
Om even hierop in te gaan. Toen wij in mid-jaren 80 in deze omgeving kwamen wonen, waren grote gedeeltes van DC ernstig verloederd. Het stond ook bekend als de "murder capital" met veel misdaad. Sindsdien zijn grote gedeeltes van de stad enorm opgeknapt, Penn Quarter/Chinatown bijvoorbeeld, vlakbij Downtown, was vroeger een hoerenbuurt, waar je liever niet kwam. Nu staat er het Verizon Center en wemelt het van de restaurants en winkels. Hetzelfde geldt voor de omgeving van het Nationals Stadion en nu wordt de Anacostia Waterfront ook gerenoveerd en een uitgaans/shopping buurt gemaakt. In de afgelopen tien jaar is vooral ook de misdaad enorm afgenomen en de bevolking van de stad voor het eerst sinds de jaren 80 weer toegenomen. Deze zelfde "gentrification" heeft men dus ook voor Detroit voor ogen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

RiverCola schreef:Onlangs was er nog een prachtige documentaire op de NL televisie over het verval in Detroit (en de pogingen om de stad weer te upgraden).
Erik Mouthaan heeft onlangs voor RTL nieuws een interessante reportage gemaakt over Detroit, het verval en de inspanningen die nu geleverd worden om de stad weer op de kaart te krijgen.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Petra/VS schreef:Deze zelfde "gentrification" heeft men dus ook voor Detroit voor ogen.
Ik denk dat het voor Detroit wel moeilijker zal zijn dan voor Washington. In Washington is er nog de redelijk stabiele overheid als werkgever en opdrachtgever. In Detroit zijn ze die met het verval van de autoindustrie kwijtgeraakt. Het zal voor Detroit trager gaan. Buurt opknappen, mensen komen er wonen, wat meer werkgevers aantrekken, weer wat meer mensen die er komen, nog wat meer opknappen, nog weer wat werkgevers aantrekken, weer wat meer mensen die er komen wonen.
Het zal echt traag gaan, vooral qua aantrekken van werkgevers en hoger opgeleide inwoners.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer