Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffers/Tassen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
xxxc
Amerika-ontdekker

Koffers/Tassen

Bericht door xxxc »

Hallo,

Ik zou graag advies van Amerika kenners krijgen :)
Wij gaan over 2 weken een 23daagse rondreis maken in Amerika.
We hebben 2 grote tassen met wieltjes gekocht (zonder slot) maar zitten nu te twijfelen om toch grote harde koffers mee te nemen.
Kunnen jullie ons adviseren? We moeten wel 23 dagen rondrijden en van hotel naar hotel. (we zijn met 3 personen, 3 vrouwen = veel bagage :P)

Alvast bedankt!
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Koffers/Tassen

Bericht door Matrox »

23 dagen is niet zo gek lang en bovendien kun je overal een vlot wasje draaien. Ik weet niet wat voor auto jullie gehuurd hebben maar zachte tassen stouwen in een kleine auto gaat een stuk makkelijker dan harde koffers en ze blijven in een ruime auto ook een stuk beter liggen.
Aan de andere kant hoef je je met harde koffers op de terugreis minder zorgen te maken over ev. breekbare souvenirs (al is er bij mij nog nooit iets stukgegaan in mijn rugzakken en/of sporttassen).

Maar eigenlijk denk ik dat je bij veel bagage je eerder zorgen moet maken over het gewicht. Persoonlijk vind ik 20 kg pp. onwaarschijnlijk veel (dit jaar hadden we met zijn tweeën 26 kg. (We vinden dat het bankstel niet persé mee moet :wink: ) maar ik weet dat er er mensen zijn die werkelijk alles meeslepen en daar dus niet genoeg aan hebben. Een harde koffer draagt voor mijn gevoel meer bij aan het totale gewicht dan een zachte tas (al heb ik daar geen harde cijfers voor bij de hand), dus daar zou met een zachte tas net de winst in kunnen zitten.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
xxxc
Amerika-ontdekker

Bericht door xxxc »

Bedankt voor je reactie.
We zitten meer te twijfelen over het feit dat de tassen geen slot hebben en de koffers wel.
Heeft dat bij jouw ooit problemen opgeleverd? We zijn wel van plan (als we de tassen nemen) deze te sealen op het vliegveld.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Die koffer mag je toch niet op slot doen, tenzij er een TSA slot op zit.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Ik zou geen dure spullen in de tas (of koffer) doen en denk dat sealen echt onnodig is.
Wat verwacht je daar precies van ?

En een slot houdt een ervaren plunderaar ook niet tegen. Daar zijn de sloten niet echt geavanceerd genoeg voor.

Persoonlijk zou ik zeggen : tassen ivm makkelijk in en uitladen tijdens de reis en gewoon afgeven bij incheckbalie.
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Nee, nooit problemen gehad. Maar ook hier geldt dat resultaten uit het (zelfs zeer recente) verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Al in 1980 mikten we onze rugzak zo op de lopende band, en toen was alles nog grotendeels handwerk. Geen enkel probleem gehad.
Vandaag de dag is op de grotere vliegvelden bijna alles geautomatiseerd en wordt bagage alleen nog maar vanaf het wagentje met de hand op de band naar het vliegtuig gezet. De kans dat iemand iets in je tas wil stoppen of eruit zal halen is dus niet zo bar groot. Dat hier een aantal spannende films over gemaakt zijn wil nog niet zeggen dat het schering en inslag is.

Los daarvan, op je tas kun je toch ook een goedgekeurd slotje zetten? Ik meen daar op dit forum wel eens iets over gelezen te hebben.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Sealen heeft geen zin, dat mag niet naar de VS. En de voor en nadelen van een TSA slotje zijn uitgebreid besproken, maar ik zo het niet doen.

Je kan een los ritsslotje kopen voor als je in de VS bent (bijvoorbeeld voor op de hotelkamer?). Maar waardevolle spullen zou ik altijd in een kluisje doen. Onderweg geeft dat geen veiligheid, als ze iets willen meenemen nemen ze toch je hele tas of koffer mee!
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Wij zijn net 2 dagen terug en hebben met 4 volwassenen en en baby 5 tassen mee gehad. Deze voorzien van een TSA slotje en zowel heen- als terugreis geen problemen en tassen heel + slotje er op overgekomen.
Dure spullen gewoon in een laptop tas waarin een 10 inch pc'tje zat. Daar alle verdere items zoals opladers, stekkers e.d. Omdat het een laptoptas is mag die 8 kg wegen ipv 6 voor normale handbagage.

Tassen gekozen vanwege camper, is gewoon gemakkelijker.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

we zitten nog volop in de states
Mee genomen heen = 1 koffer ( harde schaal ) voor kleding van 4 personen ( + toiletspullen enz. enz )
3 tassen vol met kampeerspullen en boeken enz. enz , dingen die we niet echt nodig hadden maar wel plek voor hadden

tja , ik zou niet weten hoeveel kleding ik mee zou moeten nemen om tot 1 koffer per persoon te komen .....de terugweg is uiteraard een heel ander verhaal :D
gymnastics; just do it !
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ben op zoek naar nieuwe koffers/tassen. Van de Samsonites die we hadden heeft er 1 nu echt de geest gegeven. We willen graag koffers/tassen die van zichzelf niet zo zwaar zijn want de Samsonites wogen al 6 kg terwijl ze leeg zijn en dat is toch zonde.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Matrox schreef:Ik weet niet wat voor auto jullie gehuurd hebben maar zachte tassen stouwen in een kleine auto gaat een stuk makkelijker dan harde koffers en ze blijven in een ruime auto ook een stuk beter liggen.
Dit is inderdaad niet onbelangrijk! In de full size wagen (dodge charger) die we de eerste keer hadden gingen maar net 2 harde koffers in. In de midsize suv (ford escape) van vorig jaar zou het wel gelukt zijn met 3 stuks denk ik. Je wilt echt niet met een harde koffer op je achterbank zitten, zeker niet als er nog iemand naast moet zitten ;-)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ronald46 schreef:Omdat het een laptoptas is mag die 8 kg wegen ipv 6 voor normale handbagage.
Met welke airline ben je dan geweest, de meeste Amerikaans airlines houden 18 kilo aan voor handbagage, die 6 kilo is een gewicht van de prijsverchters zoals easyjet volgens mij.
Wij hebben het trouwens nog nooit meegemaakt dat de carry-on gewogen moest worden.
Onderstaand scheef ik in mijn laatste reisverslag:
Voor de gein wegen we bij thuiskomst even de beide carry-on koffers en de foto/laptoprugtas die zaten respectievelijk op 25,1, 24,7 en 20,3 lb.
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Rob schreef:
Ronald46 schreef:Omdat het een laptoptas is mag die 8 kg wegen ipv 6 voor normale handbagage.
Met welke airline ben je dan geweest, ]
Rob, wist ik niet, dacht dat het een standaard was net als de 20 resp. 23 kg op lange vluchten. Wij zijn met Air Berlin gevlogen.

Overigens was voor ons doel die 6/8 kilio meer dan voldoende :wink:
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Nati
Amerikakenner

Bericht door Nati »

Hier een voorstander van harde koffers met wieltjes.
Thuis wordt de kleding van iedereen verdeelt over al de koffers voor het geval er een koffer zou kwijtgespeeld worden. Als we in ons eerste hotel aankomen sorteren we terug de bagage zodat ieder zijn eigen koffer heeft en we ieder onze eigen mobiele kleerkast hebben voor de volgende weken.
Een harde koffer vind ik ook beter om een goed overzicht te houden want met een reistas heb ik al snel de neiging er een zootje van te maken :lol:
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ik had op mijn reis van 5,5 week 2x Xion Spinners van Samonite mee. Dit zijn grote (lees het grootste formaat) zachte koffers en nog 1 harde koffer ook van Samonite.
Onderweg hebben we nog 1 zachte reistas gekocht en nog een klein koffertje voor de souvenirs.
Alles (behalve de extra koffer/reistas) voorzien van TSA Slot en deze ook gebruikt hoor!

De koffers zijn perfect voor een lange reis, maar ik heb wel een aantal keer gehoord dat ze wel erg groot en log waren (waaral de Red Caps van Amtrak vonden ze niet zo), maar volgende keer neem ik gewoon weer een kleine harde koffer mee, bevalt voor ons het beste!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Saskiam
Amerika-ontdekker

Bericht door Saskiam »

Kun je zelf niet een (TSA-) slot op de tassen doen? Die zijn los te koop.
Ervaring leert inderdaad dat tassen veel handiger een auto ingaan als koffers.
It does not matter what you did yesterday,
what matters is what you do from this moment on.
xxxc
Amerika-ontdekker

Bericht door xxxc »

Doockles schreef:
Matrox schreef:Ik weet niet wat voor auto jullie gehuurd hebben maar zachte tassen stouwen in een kleine auto gaat een stuk makkelijker dan harde koffers en ze blijven in een ruime auto ook een stuk beter liggen.
Dit is inderdaad niet onbelangrijk! In de full size wagen (dodge charger) die we de eerste keer hadden gingen maar net 2 harde koffers in. In de midsize suv (ford escape) van vorig jaar zou het wel gelukt zijn met 3 stuks denk ik. Je wilt echt niet met een harde koffer op je achterbank zitten, zeker niet als er nog iemand naast moet zitten ;-)
Wij hebben als het goed is een full size, dus dan is tassen misschien idd handiger, de koffers wegen per stuk ook al 6 kilo.
Misschien dat we 1 koffer meenemen en 2 tassen, pff dilemma haha
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Niet alleen is een reistas makkelijk in te passen in de auto maar daarnaast ook veel makkelijker met als je snel iets uit je tas wilt pakken... bij een harde koffer moet vaak de complete kap open, wat de koffer dus tijdelijk twee keer zo groot maakt (als je begrijpt wat ik bedoel)... dit kan vaak niet in de auto!
Bij het kopen van een reistas hou ik er altijd rekening mee, dat de tas een dubbele rits langs elkaar heeft OF een rits in een boog (dus geen reistas met alleen 1 rechte rits), zeer handig om je tas op orde te houden en de mogelijkheid om er tussentijds iets snel uit te pakken heb je! De tas kan je zowel rollen als oppakken als een sporttas.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
xxxc
Amerika-ontdekker

Bericht door xxxc »

Bedankt voor alle reacties maar ik geen van jullie ooit bang geweest dat er iets in je reistas gestopt word?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik niet, maar ik heb dan ook niet de illusie dat een slotje daar ook maar iets aan zou tegenhouden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer