Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York planning 10 dagen
New York planning 10 dagen
Hallo,
In augustus gaan we voor de eerste keer naar New York en zullen er 10 dagen verblijven (incl. 2 reisdagen).
Om zoveel mogelijk van de stad te zien, willen we vooraf een planning maken.
De New York Pass zullen we waarschijnlijk aanschaffen omdat hier verschillende attracties bij horen die we graag willen zien, o.a.:
- Empire State Building
- Top of the Rock
- Ellis Island
- Moma
- Guggenheim
- Central Park
- New York Skyride
- American Museum of Natural History
- Metropolitan Museum of Art
- Madame Tussauds
- Boottocht
- Cathedral of st. John
Ook willen we graag Battery Park, Wallstreet, Brooklynn Bridge, Ground Zero en Times Square zien.
Verder zijn we van plan om twee dagen fietsen te huren: in Central Park en door Manhattan zelf. Ook willen we een shopdag tussendoor inplannen.
We vinden het lastig om een planning te maken. Hebben jullie tips?
Ook tips m.b.t. interessante bezienswaardigheden zijn welkom!
In augustus gaan we voor de eerste keer naar New York en zullen er 10 dagen verblijven (incl. 2 reisdagen).
Om zoveel mogelijk van de stad te zien, willen we vooraf een planning maken.
De New York Pass zullen we waarschijnlijk aanschaffen omdat hier verschillende attracties bij horen die we graag willen zien, o.a.:
- Empire State Building
- Top of the Rock
- Ellis Island
- Moma
- Guggenheim
- Central Park
- New York Skyride
- American Museum of Natural History
- Metropolitan Museum of Art
- Madame Tussauds
- Boottocht
- Cathedral of st. John
Ook willen we graag Battery Park, Wallstreet, Brooklynn Bridge, Ground Zero en Times Square zien.
Verder zijn we van plan om twee dagen fietsen te huren: in Central Park en door Manhattan zelf. Ook willen we een shopdag tussendoor inplannen.
We vinden het lastig om een planning te maken. Hebben jullie tips?
Ook tips m.b.t. interessante bezienswaardigheden zijn welkom!
Re: New York planning 10 dagen
Ik ben er nu voor 8 dagen en wij hadden de volgende planning:
dinsdag - aankomst Newark, Times Square, Broadway, grote winkels als M&M's World, Toys 'r' Us
woensdag - FAO Schwarz, Apple Store, Bloomingdale's Top of the Rock (je ziet ESB vanaf daar het beste dus wij hoefden daar niet per se nog een keer extra heen), Public Library en Grand Central Terminal
donderdag - 21st Century, Ground Zero, Wall Street, Battery Park, Ferry naar Staten Island en terug, 1e stop nemen na Brooklyn Bridge en eroverheen teruglopen naar Manhattan
vrijdag - Woodbury Premium Outlets (aanrader voor shoppen!)
zaterdag - Sex and the City hotspots tour, SoHo + markt in SoHo, China Town, Greenwich Village, Little Italy
zondag - hele dag in Central Park: statue Alice in Wonderland, Boat House, Strawberry Fields en Dakota Building, turtle pond
maandag - Flatiron Building en Appllate Court
dinsdag - vrij te besteden voor dingen die we nog niet gedaan of gezien hebben en waar we nogmaals naartoe willen
We zijn nu aanbeland op de zondagochtend en ik moet zeggen dat de planning heel goed te doen is. We kunnen naar ons hotel als we moe zijn, want een hele dag erop uit en zeker in deze temperaturen sloopt je helemaal. Van hetgeen op de planning stond zijn we alleen nog niet toegekomen aan de Grand Central Terminal, de Staten Island ferry en lopen over de Brooklyn Bridge. Het is daarom fijn om een paar dagen vrij te hebben in je planning zodat je die kunt besteden aan de dingen waar je nog niet aan toe bent gekomen. Ik zou je willen adviseren om gewoon eens op te gaan schrijven waar je allemaal heen wil, een stratenkaart erbij te pakken en daarop aangeven waar alles is. Zo kan je zien wat er in de buurt ligt en wat dus handig is om op 1 dag te doen. Voor de rest zeker een unlimited metro card nemen want als je eenmaal het metro systeem doorhebt is het super handig!! Succes!
dinsdag - aankomst Newark, Times Square, Broadway, grote winkels als M&M's World, Toys 'r' Us
woensdag - FAO Schwarz, Apple Store, Bloomingdale's Top of the Rock (je ziet ESB vanaf daar het beste dus wij hoefden daar niet per se nog een keer extra heen), Public Library en Grand Central Terminal
donderdag - 21st Century, Ground Zero, Wall Street, Battery Park, Ferry naar Staten Island en terug, 1e stop nemen na Brooklyn Bridge en eroverheen teruglopen naar Manhattan
vrijdag - Woodbury Premium Outlets (aanrader voor shoppen!)
zaterdag - Sex and the City hotspots tour, SoHo + markt in SoHo, China Town, Greenwich Village, Little Italy
zondag - hele dag in Central Park: statue Alice in Wonderland, Boat House, Strawberry Fields en Dakota Building, turtle pond
maandag - Flatiron Building en Appllate Court
dinsdag - vrij te besteden voor dingen die we nog niet gedaan of gezien hebben en waar we nogmaals naartoe willen
We zijn nu aanbeland op de zondagochtend en ik moet zeggen dat de planning heel goed te doen is. We kunnen naar ons hotel als we moe zijn, want een hele dag erop uit en zeker in deze temperaturen sloopt je helemaal. Van hetgeen op de planning stond zijn we alleen nog niet toegekomen aan de Grand Central Terminal, de Staten Island ferry en lopen over de Brooklyn Bridge. Het is daarom fijn om een paar dagen vrij te hebben in je planning zodat je die kunt besteden aan de dingen waar je nog niet aan toe bent gekomen. Ik zou je willen adviseren om gewoon eens op te gaan schrijven waar je allemaal heen wil, een stratenkaart erbij te pakken en daarop aangeven waar alles is. Zo kan je zien wat er in de buurt ligt en wat dus handig is om op 1 dag te doen. Voor de rest zeker een unlimited metro card nemen want als je eenmaal het metro systeem doorhebt is het super handig!! Succes!
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
je bent goed begonnen....eerst bedenken wat je zoal wilt zien...
dan ga je je eens verdiepen in wat bij elkaar in de buurt ligt.
sommige dingen kun je beter vooraf regelen, zoals een ticket voor SOL en Ellis Island...zelf heb ik daar een flex ticket voor genomen en dat beviel me goed. Advies: neem de eerste boot, die is het rustigste....
Verder gewoon daar, per dag, samen beslissen wat je gaat doen....
als je gaat fietsen, neem dat vooral ook het fietspad langs de Hudson, is zo mooi.....
en dan ter hooge van het kruisje op dit kaartje:
http://i52.tinypic.com/r86ucx.jpg
vind je de leuke beelde van Otternes:
http://www.tomostudio.com/exhibitions_bpc.html
dan ga je je eens verdiepen in wat bij elkaar in de buurt ligt.
sommige dingen kun je beter vooraf regelen, zoals een ticket voor SOL en Ellis Island...zelf heb ik daar een flex ticket voor genomen en dat beviel me goed. Advies: neem de eerste boot, die is het rustigste....
Verder gewoon daar, per dag, samen beslissen wat je gaat doen....
als je gaat fietsen, neem dat vooral ook het fietspad langs de Hudson, is zo mooi.....
en dan ter hooge van het kruisje op dit kaartje:
http://i52.tinypic.com/r86ucx.jpg
vind je de leuke beelde van Otternes:
http://www.tomostudio.com/exhibitions_bpc.html
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
leuke tip, die beelden 

Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Bedankt voor de reacties!
Ik heb inmiddels een planning gemaakt en ben benieuwd of jullie nog tips/opmerkingen hebben.
Dag 1
Aankomst New York City
Times Square: Planet Holleywood ophalen New York Pass, rondkijken, shoppen
Dag 2:
Ground Zero
Battery Park
Wall Street, evt. museum of American Finance
St. Pauls Chapel
Brooklynn Bridge
Evt. Century 21
Dag 3:
Fietsen huren Central Park
The Metropolitan Museum of Art
Guggenheim
Dag 4:
Chrystler Building
Museum of Modern Art
St. Patricks Chapel
Rockefellar Centre
Dag 5:
Eerste boot naar Ellis Island en Vrijheidsbeeld
Middag: fietsen huren en langs de Hudson River fietsen
Dag 6:
Empire State Building vroeg bezoeken i.v.m. lange wachtrij.
Tevens New York Skyride (2e etage ESB)
Flariton Builiding
Madame Tussauds
Times Square
Dag 7:
Tijd voor alles wat we niet hebben kunnen doen/shoppen
Dag 8:
Washington Square Park/ Greenwich Village
Little Italy/ Chinatown
Middag of avond rondvaart Circle Line
Dag 9:
Central Park
Museum of Natural History
Cathedral of St. John the Divine
Dag 10:
Dag van vertrek
Overdag shoppen en naar het vliegveld
Avonden:
Times Square en omgeving
Musical Broadway
Top of the Rock
Volgensmij een erg drukke planning... Maar hopelijk is het te doen! Er staan ook een aantal musea in de planning, we gaan vaak redelijk snel door een museum heen en we zijn ook niet van plan een dagdeel per museum te besteden (dit scheelt ook weer in tijd).
Ik heb inmiddels een planning gemaakt en ben benieuwd of jullie nog tips/opmerkingen hebben.
Dag 1
Aankomst New York City
Times Square: Planet Holleywood ophalen New York Pass, rondkijken, shoppen
Dag 2:
Ground Zero
Battery Park
Wall Street, evt. museum of American Finance
St. Pauls Chapel
Brooklynn Bridge
Evt. Century 21
Dag 3:
Fietsen huren Central Park
The Metropolitan Museum of Art
Guggenheim
Dag 4:
Chrystler Building
Museum of Modern Art
St. Patricks Chapel
Rockefellar Centre
Dag 5:
Eerste boot naar Ellis Island en Vrijheidsbeeld
Middag: fietsen huren en langs de Hudson River fietsen
Dag 6:
Empire State Building vroeg bezoeken i.v.m. lange wachtrij.
Tevens New York Skyride (2e etage ESB)
Flariton Builiding
Madame Tussauds
Times Square
Dag 7:
Tijd voor alles wat we niet hebben kunnen doen/shoppen
Dag 8:
Washington Square Park/ Greenwich Village
Little Italy/ Chinatown
Middag of avond rondvaart Circle Line
Dag 9:
Central Park
Museum of Natural History
Cathedral of St. John the Divine
Dag 10:
Dag van vertrek
Overdag shoppen en naar het vliegveld
Avonden:
Times Square en omgeving
Musical Broadway
Top of the Rock
Volgensmij een erg drukke planning... Maar hopelijk is het te doen! Er staan ook een aantal musea in de planning, we gaan vaak redelijk snel door een museum heen en we zijn ook niet van plan een dagdeel per museum te besteden (dit scheelt ook weer in tijd).
Iemand tips?
Ik zou de Skyride in het ESB niet doen, iedereen raadt het af. Je hoeft ook niet naar de allerhoogste veridpeing want vanaf waar je standaard heen gaat, zie je voldoende. Nog hoger voegt niets toe (kost alleen ene hoop geld).
Verder mis ik Brooklyn (Heights) en the High LIne Park. Dit park komt uit in Greenwich dus valt daar mooi mee te combineren. Je zou dus dag 8 met High Line kunnen beginnen dan door Greenwich, Washington Square Park naar Chinatown/Little Italy .
Brooklyn Heights kun je doorlopen voor je over de brug teruggaat. En lekker even op een bankje naar Manhattan kijken.
Verder mis ik Brooklyn (Heights) en the High LIne Park. Dit park komt uit in Greenwich dus valt daar mooi mee te combineren. Je zou dus dag 8 met High Line kunnen beginnen dan door Greenwich, Washington Square Park naar Chinatown/Little Italy .
Brooklyn Heights kun je doorlopen voor je over de brug teruggaat. En lekker even op een bankje naar Manhattan kijken.
Bedankt voor de tips!
Brooklynn Heights lijkt ons erg mooi vanwege het uitzicht en daar gaan we dan ook van genieten:)
High Line Park heb ik in mijn planning verwerkt, lijkt me ook erg mooi!
De Skyride in ESB daar heb ik ook over getwijfeld, met name vanwege de negatieve recensies. We kunnen het gratis bezoeken met de New York Pass, dus wellicht dat we het toch doen.
Brooklynn Heights lijkt ons erg mooi vanwege het uitzicht en daar gaan we dan ook van genieten:)
High Line Park heb ik in mijn planning verwerkt, lijkt me ook erg mooi!
De Skyride in ESB daar heb ik ook over getwijfeld, met name vanwege de negatieve recensies. We kunnen het gratis bezoeken met de New York Pass, dus wellicht dat we het toch doen.
Dag 2:
Zit daar Brooklyn ook bij en de parken? Zo ja dan is deze ook al lekker vol. Als het lekker weer is heerlijk zitten met een uitzicht van heb ik jou daar en een ijsje bij de ijscream factory. Neem de metro naar Brooklyn en loop terug via de parken en de Brooklyn bridge. Echt een aanrader. Ben je wel een paar uur mee bezig hoor.
Dag 3:
Is behoorlijk druk. In onze planning hadden op 1 dag ook The Met en American Museum of History.
In The Met kun je gerust een hele dag zijn. Dus twee bezoeken op 1 dag vind ik veel.
Wij hebben voor 2 uur fietsen gehuurd. Om het hele park rustig te kunnen fietsen heb je wel 1,5 uur nodig. Lekker rustig en soms even stoppen. Je mag namelijk ook niet overal fietsen.
Dag 4: Vergeet Grand Central Station niet
Algemeen: Als je bij het Flatirion bent ga dan ook naar Madison Square Park en daar heerlijk eten bij Shake Shack!!!! Echt doen!!! Wachtrij kan 1 uur zijn maar we hebben het 2x gedaan en totaal geen spijt van.
En loop even door naar Union Square. Super leuk plein met op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag en boerenmarkt.! Erg leuk.
Zit daar Brooklyn ook bij en de parken? Zo ja dan is deze ook al lekker vol. Als het lekker weer is heerlijk zitten met een uitzicht van heb ik jou daar en een ijsje bij de ijscream factory. Neem de metro naar Brooklyn en loop terug via de parken en de Brooklyn bridge. Echt een aanrader. Ben je wel een paar uur mee bezig hoor.
Dag 3:
Is behoorlijk druk. In onze planning hadden op 1 dag ook The Met en American Museum of History.
In The Met kun je gerust een hele dag zijn. Dus twee bezoeken op 1 dag vind ik veel.
Wij hebben voor 2 uur fietsen gehuurd. Om het hele park rustig te kunnen fietsen heb je wel 1,5 uur nodig. Lekker rustig en soms even stoppen. Je mag namelijk ook niet overal fietsen.
Dag 4: Vergeet Grand Central Station niet

Algemeen: Als je bij het Flatirion bent ga dan ook naar Madison Square Park en daar heerlijk eten bij Shake Shack!!!! Echt doen!!! Wachtrij kan 1 uur zijn maar we hebben het 2x gedaan en totaal geen spijt van.
En loop even door naar Union Square. Super leuk plein met op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag en boerenmarkt.! Erg leuk.
Wanneer je de New York Pass hebt is juist wel leuk om te doen! Wij hebben het ook via de Pass gedaan en ik vond het een erg leuke attractie. Wanneer je er los voor zou moeten betalen zou ik het ook een beetje te duur vinden, maar wanneer het erbij zit, is het wel heel erg leuk!Eva70 schreef:Ik zou de Skyride in het ESB niet doen, iedereen raadt het af.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht