Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

poffertjes/pannenkoekenrestaurant

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
bembi
Amerikafan

poffertjes/pannenkoekenrestaurant

Bericht door bembi »

Al van jongs af aan wou ik altijd al in Amerika wat gaan ondernemen, nou lijkt me dat een poffertjes/pannekoeken restaurant met daarbij nog wat nederlandse producten/gerechten daar goed zou lopen. Het zou een droom van me zijn maar sja wellicht één die nooit werkelijkheid word ten slotte is het toch een hele grote stap. Ik ben er nu zo'n 5 keer geweest en heb er wel familie wonen maar dit zijn ooms en tantes waardoor ik verder geen green card kan krijgen. Wat zouden heeel globaal eventueel de opties en stappen zijn voor heel eventueel ver in de toekomst...
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: poffertjes/pannekoekenrestaurant

Bericht door elninjoo »

Was Emile Ratelband niet iets met poffertjes begonnen in Amerika of Canada wat geflopt is?
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik zag trouwens onlangs wel 'n reportage over 'n Nederlander die in Brazilie 'n soort Febo heeft opgericht en dat is razend populair. Kroketten en andere vette hap uit de muur dus. Lijkt me in de USA ook wel markt voor.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik begrijp dat je wil emigreren naar de VS. Maar waarom zou een poffertjes/pannenkoekenrestaurant goed lopen in de VS?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik weet in ieder geval dat de Engelsen poffertjes zien als een klont rauwe deeg. :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Petra zei het toevallig gisteren nog :D
Petra/VS schreef:
We hebben ook heerlijke banketbakerijen, voornamelijk Grieks en Frans. Maar een slagroomtaart is volgens mij iets Nederlands. We hebben hier trouwens wel Belgische, maar geen Nederlandse restaurants. Een echt pannenkoekenhuis zou het volgens mij goed doen hier.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wellicht dat ik het te pessimistisch zie, maar juist een pannenkoeken dan wel poffertjes restaurant zou het slecht doen in de VS. Ik kom pannenkoeken enkel tegen als ontbijt, maar nooit als lunch of diner. En de Amerikanen die ik spreek verbazen zich erover dat wij in NL pannenkoeken als diner hebben. Juist omdat Amerikanen op een ander moment van de dag pannenkoeken eten wordt het lastig om die gewoonte te veranderen en mensen naar je restaurant te krijgen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: poffertjes/pannenkoekenrestaurant

Bericht door Petra/VS »

Als je het brengt als een buitenlandse cuisine slaat het volgens mij wel aan, hoor, zeker in of rond de grote steden. TS heeft het ook over een poffertjes/pannenkoekenrestaurant met andere Nederlandse gerechten. Amerikanen zijn dol op allerlei soorten pizza en hartige pannenkoeken zijn net zoiets. Je hebt ook creperestaurants, die ontbijt, lunch en diner serveren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Crepe, de Franse pannekoek, is hier redelijk ingeburgerd. In Asheville, NC, is er zelfs een Frans restaurant (gedreven door een echte Fransman) die een apart pannekokenrestaurant heeft. Vooral geliefd door 'brunchers'.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

De IHOP zit meestal ook vol. Nu maken ze daar een wat andere soort pannenkoeken dan hier maar het heet niet voor niks de International House of Pancakes :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Oftewel plaats er "Dutch" voor ;)

"Dutch Pancakes"
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat sowieso.. en maak het ook herkenbaar 'Dutch'. Dus onderleggers met deftsblauw patroon, borden met molens etc..
De meeste mensen willen niet eten maar een Experience..
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

elninjoo schreef:Was Emile Ratelband niet iets met poffertjes begonnen in Amerika of Canada wat geflopt is?
Canada in 1986:

Wat was je grootste blunder ofwel leermoment?
In 1986 ben ik naar Canada vertrokken om een poffertjesketen op te zetten. In tegenstelling tot eerdere projecten ging ik niet alleen af op mijn gevoel, maar liet door deskundigen uitgebreid marktonderzoek uitvoeren om mijn mogelijkheden in kaart
te brengen. Mijn idee zou innovatief zijn en alle kans van slagen hebben. Ik voldeed aan alle eisen: verkocht mijn
keten bedrijven in Duitsland en Nederland en werd onafhankelijk van de bank. Ik richtte mij met mijn gezin helemaal op
deze nieuwe uitdaging. De Canadezen kenden echter het fenomeen poffertjes niet en mijn bedrijf bleek gedoemd te mislukken. Ik had onvoldoende middelen om terug naar Nederland te komen en ging naar Los Angeles met één poffertjesfornuis. Hier
ontmoette ik Anthony Robbins, die mij stimuleerde de draad weer op te pakken. [/quote]

(en daarna komt NLP blahblah)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er zijn trouwens al succesvolle Nederlandse pannekoekenrestaurants in de VS, zoals deze in Rochester, MN en deze in Minneapolis (een Amerikaanse Facebook vriendin at daar laatst). Ze serveren duidelijk ook andere gerechten, maar de pannekoeken zijn populair de recensies lezend.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Geen idee of dit nog bestaat, maar het was een leuk idee.

http://blogs.phoenixnewtimes.com/bella/ ... ncakes.php

De laatste keer dan ik nederlandse pannekoeken heb gegeten was in 1995, toen ik in Nederland was met m'n in-Nederland-geboren man, die nog nooit Nederlandse pannekoeken had gegeten. Poffertjes heb ik nooit lekker gevonden.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Poffertjes kun je ook weinig mee. Wij eten ze soms wel eens op de kermis en dan is het wel lekker. Maar ik heb nooit zoiets van 'kom we gaan naar een poffertjes restaurant'
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik zag ooit op 'n marktje in Birma (of all places) een soort van grote poffertjes pan en daar werd ook idd iets in gebakken wat leek op onze hollandse poffertjes. Ze hadden er echter iets hartigs in gedaan, waardoor 't verrassend lekker smaakte. De bite was wel gelijk aan hoe wij onze poffertjes kennen. Maar er is dus zeker meer variatie mogelijk dan poffertjes met cognac, grand manier en tia maria.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Een poffertjes restaurant lijkt me ook niet echt iets. Je kunt 't echter wel als nagerecht op de kaart zetten van 'n restaurant met meer hollandse gerechten.
Poffertjes zijn net als de Belgische wafel eigenlijk gewoon 'n zoete snack op 'n kermis of braderie. Maar de Belgische wafel tref je toch ook vaak aan op de nagerechtenkaart met warme kersen of verse aardbeien. Op zo'n manier kun je poffertjes natuurlijk ook brengen. Vooral met de alcoholische dranken zal het wel 'ns goed kunnen scoren als toetje.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Alle amerikanen en canadezen die we hier hebben gehad waren zeer te spreken over de Nederlandse pannekoeken en poffertjes daarbij moeten we altijd vast drop, kaas en stroopwafels meenemen. Zou het mogelijk zijn als je een goed bedrijfsplan heb om dan een greencard met zo'n idee te bemachtigen en zul je dan bijvoorbeeld een lening van een Nederlandse bank moeten hebben of? Zijn wel wat specifiekere vragen maar wel dingen die ik me wel afvraag, ik dacht wellicht ergens in de buurt van Philadelphia het zou wel lastig zijn om een pand te vinden het liefst iets dat niet midden in de stad zit maar het moet wel mensen trekken uiteraard.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Misschien moet je ergens gaan zitten bij de Grand Canyon of andere toeristentrekpleister. Komen in elk geval dagelijks massa's mensen die toch ergens zullen moeten gaan eten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer