Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Coolbox.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
trekkingfan
Amerikafan

Coolbox.

Bericht door trekkingfan »

Wij hebben hier in het begin van onze reis een coolbox gekocht, een heel goede tip van jullie trouwens, absoluut noodzakelijk. Wat doen jullie daar op het einde van de vakantie mee ? Ik veronderstel dat hij te groot is om mee in het vliegtuig te nemen. Gewoon achterlaten ?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Coolbox.

Bericht door elninjoo »

Wij hebben 'm in de hotelkamer achter gelaten. Had 't weinig geld wat ie kostte ruim opgebracht.

Dit jaar zal ik mijn gekochte spullen achter laten bij iemand die ik via een forum ken en die in de plaats woont waar vandaan ik terug vlieg. Kan zij ze weer doorgeven aan iemand die vanaf die plaats vertrekt of zelf gebruiken natuurlijk.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

viewtopic.php?f=10&t=27851
Misschien heb je hier wat aan :wink:
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Vorig jaar hebben wij diverse winkels in de US afgezocht naar een koelbox die op de stekker van de auto kan (zoals je hier bij iedere Halfords/Blokker ziet), helaas zonder succes, daarom toen toch maar een gewone gekocht.

Iemand hier een idee waar je in de US een electrische koelbox (12v) kan aanschaffen?
Prijs in NL is vanaf € 25, dus dat vindt ik wel de moeite voor 3weken rondrijden.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Zelfde vraag hier. Ook alle winkels afgezocht naar eentje die op de stroom werkt.
De auto was er perfect voor uitgerust want in de achterbak zat een aansluiting. Maar nooit eentje kunnen vinden.

Iemand een tip?
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Zo'n stekkerding bromt de hele tijd en aanstekerstekker heb ik al nodig voor m'n gps.
Vond het eigenlijk wel ideaal met zakken ijs. 't Is daar tenslotte gebruikelijk en overal verkrijgbaar.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die koelbox op stroom zal je waarschijnlijk niet vinden, zijn naar mijn idee ook veel te klein voor alle spullen die je daar moet koelen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

elninjoo schreef:Zo'n stekkerding bromt de hele tijd en aanstekerstekker heb ik al nodig voor m'n gps.
De huurauto's beschikken vaak over meerdere aansluitingen. Mijn huurauto van afgelopen vakantie had 3 aansluitingen. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ijs in de koelbox geeft vaak veel beter resultaat dan 12V. Wij gebruiken ook flesjes water in de koeling die we de dag van tevoren in het vriesvak leggen. Wel eerste even water water uit het flesje laten lopen. Ijs op de inhoud leggen, niet er onder.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

IJs is idd wel kouder. Dan krijg je tenminste 'n écht ijskoud drankje ipv met die 12V. Heb ooit de koelbox van m'n ouders geleend toen ik 'n weekendje Texel deed, maar ik vond de koelkwaliteit dramatisch. Je kunt er misschien iets houdbaar in houden, maar koud niet bepaald.

Goeie tip trouwens wel dat veel auto's meerdere van die 12V ingangen hebben, dan koop ik voor m'n gsm misschien ook nog wel ff 'n autolader.
zilj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door zilj »

KW1984 schreef:Vorig jaar hebben wij diverse winkels in de US afgezocht naar een koelbox die op de stekker van de auto kan (zoals je hier bij iedere Halfords/Blokker ziet), helaas zonder succes, daarom toen toch maar een gewone gekocht.

Iemand hier een idee waar je in de US een electrische koelbox (12v) kan aanschaffen?
Prijs in NL is vanaf € 25, dus dat vindt ik wel de moeite voor 3weken rondrijden.
Bedoel je zoiets? http://www.walmart.com/ip/Coleman-Power ... ly/4810828

Er zit ook een 110V-12V omvormer bij. Is wel behoorlijk aan de prijs...
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Inderdaad flink aan de prijs, daar kan je heel wat zakken ijs voor kopen :D
stijnj
Amerika-ontdekker

Bericht door stijnj »

Waar koop je zoal die zakken ijs?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Coleman is wel een goed merk. Maar zonde van de aankoop want ik denk dat je er hier niets aan hebt met een 110 volt aansluiting als je hem al mee wil terugnemen. Wij hebben meestal een 36 cans Coleman voor ca $ 15,-- en we gebruiken hem ook als tafeltje.
IJs vind je overal. Van supermarkten tot pompstations.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben een 12 volt koelbox die we in Nederland vaak gebruikten (o.a. bij fairs in onze winkelwagen). Maar die haalt het wat koelen betreft echt niet bij de grote piepschuimen bak met plastic binnenkant die we hier gebruiken voor de boodschappen. Vaak koelen we al voor met koelelementen uit de vriezer en brengen we ook nog zakken ijs mee voor gebruik in frisdrank e.d. Blijft superkoel, ook het vriesspul komt zo goed thuis.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Of diepvries voer kopen 's morgens en in de cooler laten ontdooien en 's avonds in de magnetron. Of is dat geen goed idee dames??
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Niet als het om je wekelijkse boodschappen gaat ;-)
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Wij willen eigenlijk ook zo'n electrische kopen bij de Wallmart maar als het koelen tegenvalt dan misschien beter een piepschuime met ijs.
Hoewel die de vorig keer op een gegeven moment helemaal kapot scheurde. Hij werd slap door al dat ijs(water).
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Die van ons was gewoon van plastic (met waarschijnlijk piepschuim tussen de binnen- en buitenkant), die heeft 4 weken ijs en ijswater prima doorstaan. En dat voor maar ongeveer 20 dollar...
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Orangedevil schreef:Wij willen eigenlijk ook zo'n electrische kopen bij de Wallmart maar als het koelen tegenvalt dan misschien beter een piepschuime met ijs.
Hoewel die de vorig keer op een gegeven moment helemaal kapot scheurde. Hij werd slap door al dat ijs(water).
Die piepschuim dingen zijn veel te slap en houden ook nog een klere herrie achterin, voor een paar $ meer koop je een plasticcooler die zijn veel steviger en als je het er voor over hebt kan je ze ook met wielen en/of een aftapkraantje kopen dan hoef je hem niet leeg te halen en op zijn kop te zetten om het smeltwater kwijt te raken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer