Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Extreme hitte

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Extreme hitte

Bericht door Petra/VS »

Een aantal Neder-Amerikanen hebben er al mee te maken gehad, maar de helft van dit land (en dat is groot!) heeft dit weekend te maken met een gevaarlijke hittegolf. Van Texas tot New England zijn "extreme heat warnings" gaande. Vandaag was het voor het eerst ooit, dat het zelfs voor mij, die goed tegen allerlei hitte kan, te heet was om buiten te zijn. De luchttemperatuur werd 39 graden, maar door de vochtigheid voelde het als 45 graden. Ik weet, dat andere Neder-Amerikanen het ook erg warm hebben. Hoe is het bij jullie? Ik hoorde op de radio, dat dit het gevaarlijkste weer is, de meeste doden vallen tijdens zo'n extreme hitte, meer nog, dan met orkanen of tornado's. Gelukkig hebben wij airco, maar lang niet iedereen heeft dat. Een hittegolf hier is temperaturen tegen de 40 graden met een nog hogere gevoelstemperatuur. Ik zou wel wat warmte en zon naar Nederland en Belgie willen sturen, want daar lijkt het omgekeerde weer plaats te vinden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rijocaer
Amerikakenner

Re: Extreme hitte

Bericht door rijocaer »

Hier ook zo heet. Het was vandaag ook weer heet. Kom net van werk af en het is nog 29 met luchtvochtigheid van 85% (het is nu half 11)
rijocaer
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ja, hier net zo! De mussen vallen letterlijk dood van het dak ... er zit er nu een kleintje in mijn basement bij te komen, maar ik vrees het ergste. :cry: Als iemand nog tips heeft voor baby mus(?) opvang hoor ik het graag!

De arme paarden op mijn manege mogen alleen 's ochtends vroeg naar buiten, dan voor het middaguur weer naar binnen waar ze de rest van de dag achter een ventilator staan te puffen. Zelfs dan raken ze soms zo bezweet dat we ze met koud water af moeten spuiten, omdat ze anders gewoon ziek worden van de hitte.

Ik merkte bij mezelf ook dat na een minuut borstelen het zweet van mijn gezicht droop. Kan je nagaan hoe snel dat gaat! Ik was niet eens intensief bezig, maar door de hoge luchtvochtigheid gecombineerd met de hitte en het gebrek aan wind gaat het echt hard. Je moet jezelf echt constant dwingen te drinken.

Gisteren lag ik "lekker" aan het zwembad, maar het water was door de aanhoudende hitte niet eens zo verfrissend en zodra je het water uitgaat word je zo warm dat je gelijk weer terug het water in wil.

Nee, ik houd wel van lekker warm, maar een beetje minder zou toch prettig zijn.
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, het zwembad brengt zelfs geen verkoeling. Rick ging vanavond zwemmen en kwam zwetend terug, het voelt als lauw badwater nu. Ik hoorde op de radio ook, dat koeien in dit weer minder melk geven en kippen minder eieren leggen,dus de agrarische sector heeft flinke problemen (wat straks hogere prijzen voor de consument betekent).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

guinevere schreef:Ja, hier net zo! De mussen vallen letterlijk dood van het dak ...
Jeetje, dat is echt sneu.
Zoals het er nu naar uitziet, ga ik dit weekend alleen even snel boodschappen doen, en daarna blijf ik mooi het hele weekend binnen in mijn koele huisje.
Vandaag was het inderdaad erg warm, maar heb er niet heel veel last van gehad. Sterker nog, ik ga de laatste tijd regelmatig even naar buiten om op te warmen (ook vandaag), want bij ons in het lab staat de airco op standje vrieskist. Iedereen zit met vesten, labjassen en zelfs vliegtuig-dekentjes achter z'n computer. :shock:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hier al een dikke week 39 graden plus humidity. Ik probeer mijn zwembad klaar te krijgen maar dat is niet leuk met die hitte. HEt metaal van de onderdelen worden zo heet dat ik ze op een gegeven moment niet eens meer kan vastpakken.
Het water zal straks wel snel opwarmen. Het komt bij mij van 150m diep en is lekker koud (denk een graadje of 15) Zal dus even geduld moeten hebben voor ik erin kan :lol: Morgen hopelijk de rest van het frame klaar
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Zondag word het hier in Brabant maar iets van 14 graden met heel de dag regen...........
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Pff, dat metaal zal inderdaad wel loeiheet worden. Ik kan soms amper mijn stuur vasthouden nadat ik de auto een tijdje in de zon heb laten staan en metaal geleidt natuurlijk nog beter. :lol:

Jammer dat je zover weg woont, anders had ik het wel geweten. Had je ineens een vreemde Nederlandse snuiter in je zwembad gevonden. :P

@Orangedevil, zoiets schreef mijn moeder laatst ook al. Ik dacht eerst even dat ze een typfoutje had gemaakt ... onvoorstelbaar dat het in NL al zo koud is!
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

guinevere schreef:Ja, hier net zo! De mussen vallen letterlijk dood van het dak ...
Hier vallen de gieren dood uit de lucht :lol:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Joh, dat meen je niet!? Dat is wel heel bizar ... die musjes bij ons zijn nog klein dus die kunnen niet zelf voor voedsel/water zorgen, maar vogels die al kunnen vliegen is wel heel sneu.

Heeft er nog iemand tips voor mijn kleine vogeltje? Ik voer hem nu om de zoveel uur geweekte kattenbrokjes op aanraden van een vriendin, maar ik vrees voor morgenavond want dan ben ik de hele nacht niet thuis. Zou zo'n cavia drinkding ook voor kleine vogeltjes werken? Hij heeft een flessendopje in zijn doosje, maar daar drinkt hij niet van en ik weet niet of hij morgen al op eigen houtje naar buiten kan. Pootjes en vleugeltjes lijken in orde, maar toch kan hij niet goed vliegen.
Afbeelding
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Petra, stuur je ook wat hitte naar Seattle? Ik denk dat wij de enige staat zijn zonder zomer. Geloof dat het dit weekend wel in de 70s and low 80s komt en dat is voor ons al heel wat. Ik hoef de hitte van de rest van het land niet, hoor. Ben bang voor Chicago en Detroit over 2 weken. Het nadeel van op vakantie zijn is dat je toch veel op en neer loopt omdat je van alles wilt zien. Ga veel gebruik maken van AC van musea en restaurants.
SEEING IS BELIEVING
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Zijn de afgelopen 3 dagen in Washington geweest en zoals aangegeven bijzonder heet. De kinderen kunnen er bij ons helemaal niet tegen en voor mijn moeder 75+ was het het zwaarst. Het drinkwater vliegt er momenteel doorheen.

Zijn vandaag wezen kijken in Arlington op de begraafplaats en ook daar zag je veel mensen die duidelijk problemen hadden met de hitte. Jammer dat ze niet voor shaduw zorgen voor mensen die op de tram aldaar staan te wachten. Vooral de tram stop bij het graf van Kennedy staat pal in de zon.

Vreemd genoeg leek het in het oude huis van de Lee's veel koeler ondanks uiteraard de afwezigheid van airco :wink: .

Morgen gaan we richting het zuiden, ben benieuwd hoe het weer aldaar is. :?

Grt.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Het is echt apart dat the sunshine state FL niet word getroffen. Dat zal dan toch echt met de ligging tussen veel water te maken hebben.
Weer een reden voor vertrek naar FL. :D
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Nou, ik hoop dat het richting Florida niet veel kouder is dan hier in DC....zou toch zonde zijn van het mooie zwembad wat we daar zullen hebben :wink:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Toont maar weer eens aan dat "global warming" een mythe is!

Hier in Brooklyn een graad of 95 F, meer dan 100 F als je de vochtigheid meetelt. Ze voorspellen "maar" 85 F komende week.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Amerika wordt de laatste tijd wel geteisterd door van alles!

Petra zijn er werkelijk nog mensen in jouw gebied die geen Airco hebben? Dat lijkt me ondraaglijk met zulke hoge temperaturen en tel daar de luchtvochtigheidsgraad bij op. Je schreef al eerder dat je er wel aan went, maar zonder airco?
Sandy
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ook hier moet het vandaag 100F worden met een hoge luchtvochtigheid en een gevoelstemperatuur van 108F. Man en ik hebben er weinig moeite mee - ik ben veel buiten, loop iedere dag een paar mile van en naar huis/trein/werk en ren of 's ochtends vroeg of 's avonds laat mijn 3,5 mile. Wij hebben een 130-jaar oud huis en hebben aircos die je in het raam kunt hangen, maar ze staan nog in de kelder want we zijn ze nog niet nodig geweest. We hebben een ventilator in onze slaapkamer en er is een briesje buiten die we vangen met de open deuren en ramen. Het duurt hier in het noordoosten maar een paar dagen, niet zoals in het midden van het land waar het al weken lang zo heet en droog is.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij zitten zo'n beetje aan de rand van het gebied met de hittegolf, waardoor wij een relatief koele 35°C à 37°C hebben, maar door onze droge lucht hier (nu, 7:13 am, is het 45%, en dat zakt gedurende de dag tot in of beneden de 20%) is het nog redelijk goed uit te houden.

Gisteravond om een uur of half acht voelde de temperatuur best aangenaam, maar het bleek nog steeds zo'n 30°C te zijn :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Dan verkies ik toch het herfstweer van hier ... tussen de buien door als de zon schijnt, kun je lekker van de zon genieten. En binnen is het ook niet muf en benauwd. Het blijft frustrerend dat je 's avonds een vestje aan moet in de ZOMER. Maar goed, ik hoop dat mijn weekje Spanje in september een hoop goed maakt ;)

Maar sterkte voor degenen in deze hitte.. gelukkig is er airco.
Sandy
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Dento schreef:Gisteravond om een uur of half acht voelde de temperatuur best aangenaam, maar het bleek nog steeds zo'n 30°C te zijn :lol:
Ik had zo'n zelfde ervaring woensdag avond. Was tien uur 's avonds en zag in de auto dat het nog 34 graden was.....
Was ik best een beetje van onder de indruk :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer