Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ghosttown tips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Ghosttown tips

Bericht door rverhoog »

Nog ruim een maand en ik vertrek weer naar de USA!
De eerste dagen van mijn vakantie bezoek ik een aantal bekende en minder bekende ghosttowns zoals Bisbee, Tombstone maar ook de minder bekende Gammon's Gulch en nog een aantal meer vervallen plekken zoals Pears en Shakespeare. Heeft er iemand tips op dit gebied??
De dagen erna wil ik in de voetsporen treden van Billy the Kid en de bekende plekken bezoeken zoals Silver City, La malissa, Lincoln en Ford Tumbner. Ook hier zouden tips welkom zijn!
Mijn planning staat op mijn site http://www.usa-reizen.com

Thanks!

Groet,
Ronald
:thumbup:
Bekijk LIVE reisverslag op www.usa-reizen.com vanaf 29 augustus 2011 !!
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ghosttown tips

Bericht door elninjoo »

Ik vond Bodie gaaf (vlak bij Lee Vining)
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi.
Je kan Bisbee en Tombstone geen ghosttowns noemen. Tombstone is zelfs "too tough to die" Gummons en Pears zeggen me niets. Je hebt nog Stein's en Shakespeare langs de interstate. Waren we snel uitgekeken. Echt mooi wordt het als je bv naar de Catwalk gaat en Mogollon daarna bezoekt maar dit ligt niet meteen op je route. Silver City heeft helemaal niets met een ghosttown van doen.
In namen ben je niet sterk. Je bedoelt waarschijnlijk La Mesilla bij Las Cruces. Ook geen ghosttown of heb ik La Malissa ergens gemist? Het is ook niet Ford Tumbner maar Fort Sumner. Niet veel te zien in Fort Sumner maar als je een Billy the Kid fan bent is het de omweg wel waard. Lincoln is leuk en daarvoor het je nog het schattige Smokey Bear SP in Capitan. Wellicht heb je nog tijd voor Chiricahua NM, Fort Bowie en de backways van Chiricahua naar Portal en naar AZ/NM 80. Bij de grens vind je nog het standbeeld van Geronimo.
Vanaf Fort Sumner zou je een omweg kunnen maken via de R66 plaats Tucumcari en dan in Las Vegas NM het Rough Riders museum kunnen bekijken, of rechtstreeks van Fort Sumner naar Las Vegas. Je rijd dan nog over us84, de oude R66. In Santa Rosa vind je de Blue Hole.
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 21 jul 2011, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi.
Je kan Bisbee en Tombstone geen ghosttowns noemen. Tombstone is zelfs "too tough to die" Gummons en Pears zeggen me niets. Je hebt nog Stein's en Shakespeare langs de interstate. Waren we snel uitgekeken. Echt mooi wordt het als je bv naar de Catwalk gaat en Mogollon daarna bezoekt maar dit ligt niet meteen op je route. Silver City heeft helemaal niets met een ghosttown van doen.
In namen ben je niet sterk. Je bedoelt waarschijnlijk La Mesilla bij Las Cruces. Ook geen ghosttown of heb ik La Malissa ergens gemist? Het is ook niet Ford Tumbner maar Fort Sumner. Niet veel te zien in Fort Sumner maar als je een Billy the Kid fan bent is het de omweg wel waard. Lincoln is leuk en daarvoor heb je nog het schattige Smokey Bear SP in Capitan. Wellicht heb je nog tijd voor Chiricahua NM, Fort Bowie en de backways van Chiricahua naar Portal en naar AZ/NM 80. Bij de grens vind je nog het standbeeld van Geronimo.
Vanaf Fort Sumner zou je een omweg kunnen maken via de R66 plaats Tucumcari en dan in Las Vegas NM het Rough Riders museum kunnen bekijken, of rechtstreeks van Fort Sumner naar Las Vegas. Je rijd dan nog over us84, de oude R66. In Santa Rosa vind je de Blue Hole.
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 21 jul 2011, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sorry, duurde allemaal te lang met die post ;)
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

@Yeehaw: Thanks voor de tips en uitleg. Klopt dat de namen niet waren zoals ze horen te zijn maar schreef het berichtje ff snel voor het slapen.
Klopt dat het niet allemaal Ghosttowns zijn maar het geheel kun je wel Wild west days noemen denk ik.
De Catwalk heb ik overigens een aantal jaren geleden gedaan. Ik neem aan dat je de trail langs het water bedoelt?
Ford Bowie stond eerst op mijn bezoeklijst. Ik zal kijken hoe laat het wordt die dag. Ik bezoek nml. ook de Queen Mine. Gammons Gulch ligt wat noordelijker dus zal ook weer wat rijtijd vergen.
Ik bedoelde zeker La Mesilla. Hier ligt de rechtbank die Billy the Kid ter dood veroordeelde wat nu een souvenirshop schijnt te zijn. Leuk voor wat foto's en op de route.
Ik zal de rest van de tips bekijken en inplannen. Smokey Bear SP zal zeker ook gaan lukken denk ik! Thanks!! :thumbup:

@elninjo: Bodie vond ik ook zeer gaaf! Bezocht een flinke tijd terug. Ik vond de 'winkel' wel indrukwekkend. Wat een verschil met Walmart :lol:

@6foot6: Thanks! Een link zat erbij die ik nog niet kende. Ga er gelijk ff kijken! Thanks! :wink:

Groeten,

Ronald
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Misschien kan je je site nog iets aanpassen Ronald. Je gaat nl niet van Durango naar Silver City maar naar Silverton en het is niet Dead Horse SP maar Dead Horse Point SP en let op je cc afschrijving in Desert Rose.
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Ronald, weet niet of je deze link al kent:

http://digital-desert.com/ghost-towns/
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

@Yeehaw: Die foutjes had ik nog niet gezien. Ik zal ze aanpassen. Thanks! :thumbup:
Wat bedoel je met let op je cc afschrijving? maken ze hier veel fouten? Ik heb de kamer via expedia.
Of bedoel je dat ze onterechte bedragen afschrijven of je cc card misbruiken o.i.d.???

@Rover: Deze link ken ik nog niet. Thanks! Ga de site dit weekend doorspitten!! :thumbup:

Groet
Ronald
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ze maken soms fouten met de credit card. Kijk maar eens op de reviews van dit hotel, en ik heb het zelf ook meegemaakt. Bij het inchecken had ik al gewezen op de reviews maar mij werd verzekerd dat alles nu in orde was. Helaas werd een nacht te veel van mijn credit card afgeboekt. Ik heb dat uiteraard laten corrigeren door Visa maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Jammer, want ons verblijf daar was geweldig.
Yeehaw
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat is een mooie lijst van Rover. De meest van die plaatsjes ken ik wel en het is de moeite waard dit gebied eens te gaan onderzoeken.
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

rverhoog schreef:@Rover: Deze link ken ik nog niet. Thanks! Ga de site dit weekend doorspitten!! :thumbup:
Zie net dat je niet echt in de buurt komt, maar wellicht heb je hier nog wat aan:

http://freepages.history.rootsweb.ances ... sa/usa.htm
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

Dank je wel!! Weer een aanvulling voor mijn collectie Ghosttown links.
Ook deze ga ik doorspitten. Thanks!!
:thumbup:
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Misschien kun jij je collectie hier ook delen, hebben andere liefhebbers (zoals ik) er ook wat aan. :oops:
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

Rover schreef:Misschien kun jij je collectie hier ook delen, hebben andere liefhebbers (zoals ik) er ook wat aan. :oops:
Sorry voor de late reactie maar wil best lionks delen alleen heb ik niet meer links als hier gepost zijn over Ghosttowns. Voor andere links kun je altijd kijken op mijn website www.usa-reizen.com waar een deel van mijn links opstaan die ik binnenkort zal aanvullen.

Groet

Ronald
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer