Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
1ste keer Florida - Enkele vragen
1ste keer Florida - Enkele vragen
Hallo,
Mijn vriendin en ik gaan in September voor de eerste keer richting Florida.
We gaan een auto huren en hebben 21 dagen.
Deze willen we verdelen over zeker volgende zaken:
- Shoppen (Orlando of Miami ?)
- Themaparken :
We denken aan IoA en Seaworld. We hebben Universal in LA gedaan en Disney parken in Parijs.
Misschien als 3de Bush Gardens, maar willen ook geen overdaad aan parken omdat we ook nog waterparken willen doen.
- Waterparken:
Dat is echt moeilijk om te kiezen. Zoveel gelezen, zoveel meningen.
Aquatica in combinatie met Seaworld is voordelig.
De Disney waterparken zijn de mooiste.
En Wet'n wild is het meest spectaculair.
Iemand die de beste combinatie uit ervaring kan aanraden. (We zijn met z'n 2, zonder kinderen)
- Kennedy Space Center
- Miami Beach
- Everglades
Suggestie voor beste tour ? en beste airboat ?
- De keys
Hotelsuggesties ?
Specifieke plaatsjes ?
- Nog wat andere zaken:
Jetskien, iemand ervaring waar dat kan en leuk is ?
Dolfijnen in het wild ? Kan het ergens ?
- Verder willen we nog een weekje echt relaxen
Iemand suggesties waar dit leukst is ? Zon, zee , strand
Miami of aan de Golf-kant(West) ?
We moeten ook nog beslissen hoe we de trip indelen qua heen en terugvlucht:
- Orlando - Orlando
- Orlando - Miami
- Miami - Miami
We kijken er enorm naar uit, en hopelijk kunnen we hier wat tips krijgen zodat we wat knopen kunnen doorhakken.
Alvast bedankt,
Gr,
Joste
- Themaparken :
We denken aan IoA en Seaworld. We hebben Universal in LA gedaan en Disney parken in Parijs.
Misschien als 3de Bush Gardens, maar willen ook geen overdaad aan parken omdat we ook nog waterparken willen doen.
- Waterparken:
Aquatica in combinatie met Seaworld is voordelig.
De Disney waterparken zijn de mooiste.
En Wet'n wild is het meest spectaculair.
Iemand die de beste combinatie uit ervaring kan aanraden. (We zijn met z'n 2, zonder kinderen)
- Kennedy Space Center
- Miami Beach
- Everglades
- De keys
Hotelsuggesties ?
Specifieke plaatsjes ?
- Nog wat andere zaken:
- Orlando - Orlando
- Orlando - Miami
- Miami - Miami
We kijken er enorm naar uit, en hopelijk kunnen we hier wat tips krijgen zodat we wat knopen kunnen doorhakken.
Alvast bedankt,
Gr,
Joste
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: 1ste keer Florida - Enkele vragen
Oe veel veel vragen in 1x. Ik zal er een aantal proberen te beantwoorden:
- shoppen kan in Orlando in Miami. Miami heeft een aantal grote Malls. Orlando heeft die ook en daarnaast ook veel Outlets.
- Disneyworld bestaat uit 4 parken. Enkel Magic Kingdom en Hollywood Studios komen overeen met Parijs. Animal Kingdom en Epcot zijn uniek voor Orlando
- Aquatica en Wet'N'Wild ben ik nog niet geweest, de beide Disney waterparken wel. Van Wet'N'Wild weet ik dat deze weinig thematisatie heeft. De Disney waterparken vond ik wel helemaal te gek! Als je Disney tickets koopt met de Fun optie dan kun je deze 'gratis' bezoeken.
- Everglades: ter plaatse wordt je doodgegooid met Airboat tours. Let wel: in de Everglades zelf kun je enkel Eco-Tours doen. Alleen daar buiten kun je met een Airboat 'vliegen'.
Wellicht heb je wat aan ons verslag van 2007. Deze kun je op onze Homepage vinden (zie signature).
- shoppen kan in Orlando in Miami. Miami heeft een aantal grote Malls. Orlando heeft die ook en daarnaast ook veel Outlets.
- Disneyworld bestaat uit 4 parken. Enkel Magic Kingdom en Hollywood Studios komen overeen met Parijs. Animal Kingdom en Epcot zijn uniek voor Orlando
- Aquatica en Wet'N'Wild ben ik nog niet geweest, de beide Disney waterparken wel. Van Wet'N'Wild weet ik dat deze weinig thematisatie heeft. De Disney waterparken vond ik wel helemaal te gek! Als je Disney tickets koopt met de Fun optie dan kun je deze 'gratis' bezoeken.
- Everglades: ter plaatse wordt je doodgegooid met Airboat tours. Let wel: in de Everglades zelf kun je enkel Eco-Tours doen. Alleen daar buiten kun je met een Airboat 'vliegen'.
Wellicht heb je wat aan ons verslag van 2007. Deze kun je op onze Homepage vinden (zie signature).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dolfijnen in het wild kun je zeker zien. Ga naar de Golf van Mexico. Boek een boottrip en ga ze spotten!
Beter is: huur een speedboot voor bijvoorbeeld een halve dag of zo. Dat is helemaal geweldig!
Je kunt bij bootverhuurders ook jetski's huren.
Voor Key West zou ik voor een B&B kiezen.
Voor het relax gedeelte zou ik voor de Golf van Mexico kiezen.
Leuke kustplaatsen,super lekker water.
Beter is: huur een speedboot voor bijvoorbeeld een halve dag of zo. Dat is helemaal geweldig!
Je kunt bij bootverhuurders ook jetski's huren.
Voor Key West zou ik voor een B&B kiezen.
Voor het relax gedeelte zou ik voor de Golf van Mexico kiezen.
Leuke kustplaatsen,super lekker water.
Enkele vragen zijn al beantwoord, hier nog een aantal:
Ik zou heen vliegen op Orlando (dat is niet rechtstreeks) en dan terug rechtstreeks vanaf Miami.
Relaxen kun je zowel aan de westkust als in Miami. Ik vond de plaatsjes en stranden aan de westkust mooier en gezelliger, maar dat is heel persoonlijk.
Het centrum van Key West is erg gezellig, als ik jullie was zou ik daar overnachten.
Ik zou heen vliegen op Orlando (dat is niet rechtstreeks) en dan terug rechtstreeks vanaf Miami.
Relaxen kun je zowel aan de westkust als in Miami. Ik vond de plaatsjes en stranden aan de westkust mooier en gezelliger, maar dat is heel persoonlijk.
Het centrum van Key West is erg gezellig, als ik jullie was zou ik daar overnachten.
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je zou kunnen overwegen om een combinatiekaart te kopen voor Aquatica-Bush Gardens en Seaworld.
Is een stuk voordeliger.
Is een stuk voordeliger.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij zitten nog in Florida en hebben wat tips!
Shoppen: Saw Grass Mill Mall, The Falls in de omgeving van Miami en de Miramar Mall bij Naples/Ft Myers.
Dolfijnen: Ga op het strand liggen van Clearwater Beach en je ziet ze uit het water springen. Ook voor jetskien, (60 usd voor een half uur, 5 extra per passagier.
Airboat: Rij naar Everglade City, daar zitten er diversen. (Rechtsaf voor de brug) Wij vlogen voor 39 USD door de Mangroven en hebben meerdere grote Alligators, wasberen en vreemde vogels gezien.
Key West: Leuk om twee dagen door te brengen met rondkijken en snorkelen. Tijdens snorkelen veel gezien, waaronder een Nurse Shark en een waterschildpad. Op de weg naar het rif zagen we redelijk dichtbij zeker een dolfijn of 25.
Vwb overnachten op de Key's. We zitten nu in het Sea Dell Motel op Marathon. Klein maar zeer mooi, schoon motel. Prima kamers met zeer aardige eigenaars. Op Key West hebben we overnacht in het best Western Hibiscus. Werkelijk een perfect hotel ! Geweldig mooi ingericht met een lekker zwembad. Hangt een erg fijn sfeertje. Op loopafstand van Malory Square (20 min). Ligging is belangrijk, anders moet je alles met de auto doen. Allemaal betaald parkeren.
Suc6, ik ga nog even zwemmen.
Shoppen: Saw Grass Mill Mall, The Falls in de omgeving van Miami en de Miramar Mall bij Naples/Ft Myers.
Dolfijnen: Ga op het strand liggen van Clearwater Beach en je ziet ze uit het water springen. Ook voor jetskien, (60 usd voor een half uur, 5 extra per passagier.
Airboat: Rij naar Everglade City, daar zitten er diversen. (Rechtsaf voor de brug) Wij vlogen voor 39 USD door de Mangroven en hebben meerdere grote Alligators, wasberen en vreemde vogels gezien.
Key West: Leuk om twee dagen door te brengen met rondkijken en snorkelen. Tijdens snorkelen veel gezien, waaronder een Nurse Shark en een waterschildpad. Op de weg naar het rif zagen we redelijk dichtbij zeker een dolfijn of 25.
Vwb overnachten op de Key's. We zitten nu in het Sea Dell Motel op Marathon. Klein maar zeer mooi, schoon motel. Prima kamers met zeer aardige eigenaars. Op Key West hebben we overnacht in het best Western Hibiscus. Werkelijk een perfect hotel ! Geweldig mooi ingericht met een lekker zwembad. Hangt een erg fijn sfeertje. Op loopafstand van Malory Square (20 min). Ligging is belangrijk, anders moet je alles met de auto doen. Allemaal betaald parkeren.
Suc6, ik ga nog even zwemmen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hoi aanvulling op de jetski: je kan ook op key west met een jetski het eiland rond, werd aan geboden bij ons in het hotel in 2009.
saw grass mills een enorme mall, met voor iedereen wat wils .
Wij (ik en mijn 2 zonen van 20-23) zijn naar wetNwild geweest in Kissimmee, 2 x zelfs, de kids hadden het daar prima naar de zin. Vaak moeilijk kiezen als je van zovelen enthousiaste verhalen hoort.
KSC (NASA) zeker een aanrader.
Miami Beach erg leuk, South beach mondainer er gezelliger als North Beach, denk aan Lincoln Road (in de buurt van de 17e street), Espagnola Way, met allerlei eettentjes en Ocean Drive ofc.
veel plezier ook met plannen.
saw grass mills een enorme mall, met voor iedereen wat wils .
Wij (ik en mijn 2 zonen van 20-23) zijn naar wetNwild geweest in Kissimmee, 2 x zelfs, de kids hadden het daar prima naar de zin. Vaak moeilijk kiezen als je van zovelen enthousiaste verhalen hoort.
KSC (NASA) zeker een aanrader.
Miami Beach erg leuk, South beach mondainer er gezelliger als North Beach, denk aan Lincoln Road (in de buurt van de 17e street), Espagnola Way, met allerlei eettentjes en Ocean Drive ofc.
veel plezier ook met plannen.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Keuzes, keuzes, en we maken het jullie er niet makkelijker opJoste schreef:Hallo,
Auto al gehuurd? usareisen.de en eautohuur.nl komen hier vaak als voordeligste uit de bus.
Orlando heeft verreweg de meeste outletcenters en malls, maar ook in Miami kun je je geld goed kwijt.
- Themaparken :
Disney is niet te vergelijken met Parijs, alleen al om Epcot, ons favoriete park, Seaworld en IOA gedeeld tweede.
- Waterparken:
Aquatica in combinatie met Seaworld is voordelig. Als jullie toch naar Seaworld gaan is dit de beste optie.
De Disney waterparken zijn de mooiste. Waar ! En met name Blizzard Beach, al was het alleen maar om de Summit Plummet![]()
En Wet'n wild is het meest spectaculair. Ongetwijfeld de meest waterattracties, wel een beetje opeengestapeld, maar genoeg te doen.
- Kennedy Space Center
- Miami Beach
- Everglades
Rond Orlando kun je ook airboattours doen, die vergelijkbaar zijn met die in de Glades. Voor als jullie in tijdnood komen![]()
- De keys
Hotelsuggesties ? Southernmost Hotel is een betaalbaar en mooi centraal liggend hotel.
Specifieke plaatsjes ?
- Nog wat andere zaken:
Aan de Golfkant vindt je de mooiste paradijselijk witte stranden, in Miami is wat meer te doen, en vooral te zien.
- Orlando - Orlando
- Orlando - Miami
- Miami - Miami
Je zou een combi kunnen overwegen, die in beide gevallen rechtstreeks is. Met Arkefly; aanvliegen op Orlando/Sandford, retour vanaf Miami.
Alvast bedankt,
Gr,
Joste

Veel plezier met de voorbereiding/voorpret, en we horen wel hoe het reisschema er uit gaat zien.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- Michelle1711
- Amerika-ontdekker
Om een aantal vragen van je te beantwoorden:
Wij zijn ook met een Airboat mee geweest en dat was bij Gator Park.
Was erg gaaf, werd ook veel verteld over de dieren en de omgeving.
http://www.gatorpark.com/
In Orlando zijn wij naar Disney's Blizzard Beach (waterpark) geweest.
Zoals je zelf al zegt, Disney heeft het super aangekleed.
Je waant je hier in een ski-gebied. Helemaal met nep sneeuw en een ski-lift erbij (Amerikanen lopen natuurlijk niet, en wij vonden het ook wel erg lekker
)
Veel plezier!
Wij zijn ook met een Airboat mee geweest en dat was bij Gator Park.
Was erg gaaf, werd ook veel verteld over de dieren en de omgeving.
http://www.gatorpark.com/
In Orlando zijn wij naar Disney's Blizzard Beach (waterpark) geweest.
Zoals je zelf al zegt, Disney heeft het super aangekleed.
Je waant je hier in een ski-gebied. Helemaal met nep sneeuw en een ski-lift erbij (Amerikanen lopen natuurlijk niet, en wij vonden het ook wel erg lekker

Veel plezier!
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika