Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route Capitol Reef - Monument Valley (via Moki Dugway)
route Capitol Reef - Monument Valley (via Moki Dugway)
Ik heb ergens gelezen dat er in de HW 261 een stijle klim/daling? zit op een dirt road. Lijkt me niet prettig dit met camper te doen?
Waar zit dat stuk?
Kan je dit stuk ontwijken en hoeveel rijdt je dan om?
Wie weet er raad?
Waar zit dat stuk?
Kan je dit stuk ontwijken en hoeveel rijdt je dan om?
Wie weet er raad?
Re: route Capitol Reef naar Monument Valley
Je hebt het over de Moki Dugway. Deze zit in het stuk van ut95 naar us163. De omweg is ca 40 miles via Blanding en Bluff. Moki Dugway is 3 miles lang en een gravel road maar de switchback zijn verhard. Komende vanaf 95 op 261 ga je naar beneden. Er zijn mensen die Moki Dugway met een RV hebben gereden en het hebben overleefd 
Als we tijd hadden gehad hadden we hem ook weer naar beneden gereden. met een 30 ft. Prachtig. Gewoon rustig rijden. Er is voldoende ruimte, zelfs in de bochten om te stoppen voor foto's.
Bedankt voor de reacties. Zullen we het toch maar wagen?
Ziet er toch hoopvol uit.
Ziet er toch hoopvol uit.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moki Dugway is gewoon een goed berijdbare weg, groot genoeg voor ieder type camper.
Onverhard is een groot woord, er zit een stuk gravel in, maar ik zou me daar geen zorgen over maken.
Onverhard is een groot woord, er zit een stuk gravel in, maar ik zou me daar geen zorgen over maken.
Onderschatten is ook niet goed. Hier een video:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij houden ze die weg gewoon zo voor de toeristen trouwens, het is pure onzin dat dat middenstuk niet geasfalteerd is.
Maar ok, onderschatten is ook niet goed, maar ik zelf zie niet in hoe je daar in de fout kan gaan.
Maar ok, onderschatten is ook niet goed, maar ik zelf zie niet in hoe je daar in de fout kan gaan.
Re: route Capitol Reef - Monument Valley ( via Moki Dugway)
De weg 261 is geheel geasfalteerd maar de 3 miles lange Moki Dugway niet.
Re: route Capitol Reef - Monument Valley (via Moki Dugway)
Wij hebben deze route vorig jaar bereden (van MV naar CR) met een 30ft. camper en een 25ft. camper. En is heeeel goed te doen hoor. Het filmtje ziet er enger uit dan het is.
Ik denk dat wij voor de omrit gaan. Ik ga liefst voor safe. Ik zit anders alleen maar te gillen in de camper, weet ik nu al.
Is toch best smal en hele diepe afgronden. Ik ga nog liever een rondje in de achtbaan. En dat wil toch echt wat zeggen dan hoor.
Bedankt voor jullie reacties.
Is toch best smal en hele diepe afgronden. Ik ga nog liever een rondje in de achtbaan. En dat wil toch echt wat zeggen dan hoor.
Bedankt voor jullie reacties.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Het filmpje van Yeehaw is gemaakt vanuit een vrachtwagen
Geen wonder dat het er eng en smal uit ziet 
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het gedeelte met de switchbacks is net zo breed als het geasfalteerde deel van de weg, wij zijn er in 2007 met een 34 ft geweest en er was nog meer dan genoeg ruimte om een tegemoet komende camper te laten passeren.
Dat filmpje is sterk overdreven. Inderdaad vanuit een truck gemaakt. Zo heb ik het echt niet ervaren. Manlief reed destijds en die heeft hoogtevrees. Ook nergens last van.
Hoi,
Wij hebben deze route gisteren gereden met onze camper maar dan in omgekeerde richting (van Monument Valley naar Capitol Reef). Dit ging echt prima en probleemloos! De route is overigens niet geheel zonder risico (getuige 2 oude autowrakken beneden), maar als je rustig en beheerst rijdt is er niets aan de hand. De gravelweg is daarnaast breed genoeg en je hebt zelfs de mogelijkheid de auto/camper te parkeren op sommige stukken voor een leuke foto. Wij zijn blij dat we deze route gereden hebben.
Groet,
Annegrn
Wij hebben deze route gisteren gereden met onze camper maar dan in omgekeerde richting (van Monument Valley naar Capitol Reef). Dit ging echt prima en probleemloos! De route is overigens niet geheel zonder risico (getuige 2 oude autowrakken beneden), maar als je rustig en beheerst rijdt is er niets aan de hand. De gravelweg is daarnaast breed genoeg en je hebt zelfs de mogelijkheid de auto/camper te parkeren op sommige stukken voor een leuke foto. Wij zijn blij dat we deze route gereden hebben.
Groet,
Annegrn
Gewoon lage versnelling gebruiken en op de motor remmen. Wilde je niet bang maken hoor! Wij hebben Moki Dugway al zeker 5x op en neer gereden maar niet met een RV.
-
Gerben Steeg
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
2 jaar geleden zagen we nog een camper op de 17 mile in MV (niet zo handig lijkt me); vergeleken daarbij is de M Dugway asfalt..heb geen camperervaringen, maar het lijkt me appeltje-eitje op de MD met een camper.
Gr, Gerben
Ach ja. Hier is een thread in een Us forum. Daar wordt ongeveer hetzelfde in gezegd.. http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1 ... Trips.html
-
Fam munneke
- Amerikafan
Hallo,
Wij hebben de Moki Dugway in 2006 gereden van boven naar beneden.
Voor ons was dit de kortste weg naar MV en hadden niet op een dergelijke dirt road gerekend.
Met alle informatie die je nu wel heb via dit forum, You Tube filmpjes e.d. ben je heel goed voorbereid.
Je kan de weg als het ware virtueel rijden, je weet wat je tegenkomt, waar het smal is en waar het breed is.
Gewoon doen dus, in de eerste versnelling rustig naar beneden, eventuele auto's die achter je zitten laten inhalen op de plaatsen waar het kan.
Hier nog een link van Muley Point en Gooseneck State Park, dat hebben wij gemist maar nemen het de volgende keer zeker op in onze route.
http://gosw.about.com/od/utahtravelguid ... armesa.htm
Er staat ook in beschreven wanneer de Moki Dugway is onstaan / aangelegd
groeten
Tom.
Wij hebben de Moki Dugway in 2006 gereden van boven naar beneden.
Voor ons was dit de kortste weg naar MV en hadden niet op een dergelijke dirt road gerekend.
Met alle informatie die je nu wel heb via dit forum, You Tube filmpjes e.d. ben je heel goed voorbereid.
Je kan de weg als het ware virtueel rijden, je weet wat je tegenkomt, waar het smal is en waar het breed is.
Gewoon doen dus, in de eerste versnelling rustig naar beneden, eventuele auto's die achter je zitten laten inhalen op de plaatsen waar het kan.
Hier nog een link van Muley Point en Gooseneck State Park, dat hebben wij gemist maar nemen het de volgende keer zeker op in onze route.
http://gosw.about.com/od/utahtravelguid ... armesa.htm
Er staat ook in beschreven wanneer de Moki Dugway is onstaan / aangelegd
groeten
Tom.
En om je misschien wat meer gerust te kunnen stellen dat het echt goed te doen is met een camper...
Het was de mooiste route die wij hadden gereden tijdens onze reis. Echt niet overslaan dus.

Het was de mooiste route die wij hadden gereden tijdens onze reis. Echt niet overslaan dus.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4771 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 6 Reacties