Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Als vrouw alleen op stedentrip
-
Nonaj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als vrouw alleen op stedentrip
Ik ben van plan om in oktober alleen op stedentrip te gaan, ik wil graag eerst een dag of 5-6 naar San Francisco en dan met de trein naar Chicago om daar ook een dag of 5-6 te verblijven. In totaal zal ik dan dus een week of 2 weg zijn.
Nu loopt er net een mooie aanbieding dus ik zat te twijfelen of ik niet alvast zou boeken of nog af zou wachten, een boeking is immers definitief. Dit heb ik ook naar mijn ouders uitgesproken en die raadden me helemaal af om te boeken want ze hebben liever helemaal niet dat ik ga. Ik ben oud genoeg om op mijzelf te kunnen passen (26) en ze beseffen dat ze me niet tegen kunnen houden, maar ze staan niet te juichen bij het idee. Als er wat gebeurt heb ik ook niemand om op terug te kunnen vallen, want ik ken niemand daar in de buurt.
Ik ben toen ik 20 was ook op stedentrip geweest in het Oostelijke deel van de VS (Boston, New York, Philadelphia, Washington D.C. en Buffalo), toen heb ik een weblog bijgehouden en dat heeft mijn familie als zeer prettig en geruststellend ervaren (als ik een berichtje kon posten, leefde ik immers nog), maar nu zal ik niet altijd toegang tot internet hebben (in de trein van SF naar Chicago zal waarschijnlijk geen WiFi/internet zijn?).
Mijn ouders opperden een groepsreis, maar daar voel ik zelf weinig voor. Het is volgens mij 2x zo duur en ik kan niet mijn eigen gang gaan.
Zijn er hier dames van mijn leeftijd die ook alleen op stedentrip zijn geweest in de VS of hebben mijn ouders gelijk en is het zo gevaarlijk dat ik inderdaad beter niet kan gaan? Of zijn er hier Neder-Amerikanen die in (de buurt van) de steden wonen waar ik graag heen zou willen en die ik in geval van nood zou mogen contacteren?
Nu loopt er net een mooie aanbieding dus ik zat te twijfelen of ik niet alvast zou boeken of nog af zou wachten, een boeking is immers definitief. Dit heb ik ook naar mijn ouders uitgesproken en die raadden me helemaal af om te boeken want ze hebben liever helemaal niet dat ik ga. Ik ben oud genoeg om op mijzelf te kunnen passen (26) en ze beseffen dat ze me niet tegen kunnen houden, maar ze staan niet te juichen bij het idee. Als er wat gebeurt heb ik ook niemand om op terug te kunnen vallen, want ik ken niemand daar in de buurt.
Ik ben toen ik 20 was ook op stedentrip geweest in het Oostelijke deel van de VS (Boston, New York, Philadelphia, Washington D.C. en Buffalo), toen heb ik een weblog bijgehouden en dat heeft mijn familie als zeer prettig en geruststellend ervaren (als ik een berichtje kon posten, leefde ik immers nog), maar nu zal ik niet altijd toegang tot internet hebben (in de trein van SF naar Chicago zal waarschijnlijk geen WiFi/internet zijn?).
Mijn ouders opperden een groepsreis, maar daar voel ik zelf weinig voor. Het is volgens mij 2x zo duur en ik kan niet mijn eigen gang gaan.
Zijn er hier dames van mijn leeftijd die ook alleen op stedentrip zijn geweest in de VS of hebben mijn ouders gelijk en is het zo gevaarlijk dat ik inderdaad beter niet kan gaan? Of zijn er hier Neder-Amerikanen die in (de buurt van) de steden wonen waar ik graag heen zou willen en die ik in geval van nood zou mogen contacteren?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Als vrouw alleen op stedentrip
Voor mijn 26e heb ik als reisagente bijna alle grote Amerikaanse steden in mijn eentje bezocht. Daar zaten Chicago en San Francisco ook bij en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Naar mijn mening is die angst voor onveiligheid meer de angst voor het grote en onbekende. Zouden ze ook zo reageren, als je een stedenreis binnen Europa ging maken? Ik woon niet in de buurt van die twee steden, maar je mag me in geval van nood zeker opbellen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Nonaj
- Amerikakenner
Ja, ik denk dat ze dan ook zou zouden reageren, al zouden ze er waarschijnlijk wat minder moeite mee hebben omdat ze dan igv nood makkelijker naar me toe kunnen komen. Het liefst hebben ze dat ik dagtripjes ga maken naar Nederlandse steden, maar daar vind ik zelf niet zo veel aan.
Toen ik 18 was ben ik ook met een vriendin naar Parijs geweest en daar ben ik gezakkenrold bij de Sacre Coeur. Toen heb ik zelf ook nogal paniekerig gereageerd. Heb eerst heel zakelijk nog de bank gebeld dat ze mijn pasjes moesten blokkeren, daarna mijn ouders dat ik zonder geld zat, toen zijn we naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. Omdat ik zonder geld zat en de schrik er flink in zat hadden we ook geen zin meer om te blijven en zijn we naar Gare du Nord gegaan om de Thalys weer naar Nederland te pakken. Onze ouders hebben ons toen omgepraat, we zijn uiteindelijk niet terug gegaan naar NL, maar hebben de vakantie gewoon afgemaakt. Mijn ouders hebben toen wat geld voor me gestort op de rekening van de vriendin waarmee ik toen was.
Ik denk dat ze herhaling hiervan willen voorkomen. In mijn eentje heb ik namelijk geen back-up. Ik heb er uiteindelijk wel van geleerd, pasjes en cash geld bewaar ik allebei op verschillende plekken en ik draag het op mijn lichaam en niet in een zijvakje van een tas. Heb sindsdien ook niet veel cash geld meer op zak gehad. Mocht een zelfde situatie me nu in mijn eentje in de VS overkomen, dan zou ik denk ik de ambassade opbellen (heb een iPhone dus quadband) of bij het consulaat langs gaan met de vraag of zij me kunnen helpen omdat ik zonder paspoort (maak ik overigens wel altijd een paar kopietjes van) en financiele middelen in de VS zit...
Toen ik 18 was ben ik ook met een vriendin naar Parijs geweest en daar ben ik gezakkenrold bij de Sacre Coeur. Toen heb ik zelf ook nogal paniekerig gereageerd. Heb eerst heel zakelijk nog de bank gebeld dat ze mijn pasjes moesten blokkeren, daarna mijn ouders dat ik zonder geld zat, toen zijn we naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. Omdat ik zonder geld zat en de schrik er flink in zat hadden we ook geen zin meer om te blijven en zijn we naar Gare du Nord gegaan om de Thalys weer naar Nederland te pakken. Onze ouders hebben ons toen omgepraat, we zijn uiteindelijk niet terug gegaan naar NL, maar hebben de vakantie gewoon afgemaakt. Mijn ouders hebben toen wat geld voor me gestort op de rekening van de vriendin waarmee ik toen was.
Ik denk dat ze herhaling hiervan willen voorkomen. In mijn eentje heb ik namelijk geen back-up. Ik heb er uiteindelijk wel van geleerd, pasjes en cash geld bewaar ik allebei op verschillende plekken en ik draag het op mijn lichaam en niet in een zijvakje van een tas. Heb sindsdien ook niet veel cash geld meer op zak gehad. Mocht een zelfde situatie me nu in mijn eentje in de VS overkomen, dan zou ik denk ik de ambassade opbellen (heb een iPhone dus quadband) of bij het consulaat langs gaan met de vraag of zij me kunnen helpen omdat ik zonder paspoort (maak ik overigens wel altijd een paar kopietjes van) en financiele middelen in de VS zit...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er is toch wel een wereld van verschil tussen een 18 en een 26 jarige, lijkt me, vooral omdat je al eerder in de VS hebt gereisd. Zakkenrollen kan overal gebeuren, maar mocht het hier ook gebeuren (je bent al veel meer op je hoede, dan toen, denk ik), dan zit je nog steeds in een Westers land, waar je de taal spreekt. Nogmaals, ik wil je best mijn telefoonnummers sturen. Ik ken ook een Nederlandse in Chicago, die vast wel als contact zou willen dienen daar.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ze je bestelen, dan is er nog het consulaat. En als je een credit card hebt, dan kan je die maatschappij ook contacteren, bij diefstal bieden zij soms nog een backup aan om geld over te maken naar de rekening van bv. een hotel of zo. (tenminste, ik weet dat dat ooit bij onze Visa Gold zat).
Je ouders kunnen trouwens ook geld wiren via Western Union. En ook je bank wil wel eens meewerken en geld overschrijven naar een andere bank in de US.
Waar ouders zich al niet mee bemoeien... (er zijn hier verdorie tieners die een rondreis maken!)
Je ouders kunnen trouwens ook geld wiren via Western Union. En ook je bank wil wel eens meewerken en geld overschrijven naar een andere bank in de US.
Waar ouders zich al niet mee bemoeien... (er zijn hier verdorie tieners die een rondreis maken!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Bennogr
- Amerika-expert
Mijn zus is ook zo iemand: wel alleen op reis in Japan (ze spreekt de taal vloeiend). Maar ze wou zelfs niet naar Minnesota komen, zo gevaarlijk!
Verder: als je nu met je 26e nog zo aan je ouders vastzit, wat moet je dan alter als ze er niet meer zijn (ze hebben tenslotte niet het eeuwige leven en zelfs in Nederland kun je overreden worden, of erger!)
En tenslotte: als je alleen thuis blijft, kun je ook door je bed zakken en je nek breken.
Kortom: gewoon gaan en leven!
Verder: als je nu met je 26e nog zo aan je ouders vastzit, wat moet je dan alter als ze er niet meer zijn (ze hebben tenslotte niet het eeuwige leven en zelfs in Nederland kun je overreden worden, of erger!)
En tenslotte: als je alleen thuis blijft, kun je ook door je bed zakken en je nek breken.
Kortom: gewoon gaan en leven!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik las laatst dat Floortje Dessing was gerold (in Barcelona notabene), dat kan dus de beste overkomenNonaj schreef:Toen ik 18 was ben ik ook met een vriendin naar Parijs geweest en daar ben ik gezakkenrold bij de Sacre Coeur.
-
Raafje87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Vorig jaar met 23 een reis gemaakt in het Zuidwesten van de VS, heb me nergens onveilig gevoeld. Heb wel een deel bij familie gezeten maar ben in LA, SF, LV en NYC alleen geweest en geen probleem. Mijn moeder had er geen moeite mee (had ik ook wel willen doen zei ze), mijn vader was blij dat ik update op mn weblog. Ik verwijs je voor al mn avonturen ook daar heen, had bv vertraging en moest ineens overnachten in Chigaco, maar ging allemaal prima
Gewoon doen! Ik had al mn pasjes en paspoort gescand en naar mn eigen emailadressen gemaild, zodat je die overal ter wereld kan uitprinten mocht er wat gestolen worden maar ik heb nergens problemen gehad ermee
Dus Gewoon Doen, wordt supergaaf 
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik ben al zo vaak alleen op reis en stedentrips geweest, het is superleuk en als je gewoon je gezonde verstand gebruikt gebeurd er echt niks (oke ik ben in mei overvallen in San Francisco op klaarlichte dag, maar dat had ook in Rotterdam kunnen gebeuren denk ik dan altijd maar...).
Ik heb in 2006 alleen van Miami naar NEw York gereisd 3 weken lang (was toen 24) Geweldige ervaring!
Ook in NY ben ik al meerdere malen alleen geweest en dit jaar nog een week in Berlijn (weliswaar voor een WK turnen maar toch wel alleen)
Ik geniet er altijd enorm van. Soms ook niet: dan mis je iemand om alles mee te delen....vooral 's avonds of als je uit eten gaat is het wel eens jammer
Maar verder vind ik het geweldig! En echt niet eng of gevaarlijk. San Francisco en Chicago zijn hartstikke leuke steden! Daar zou ik me niet druk over maken hoor!!
En ja ouders zullen altijd een beejte overbezorgd blijven maar daar zou ik me niet door laten tegenhouden
Ik heb in 2006 alleen van Miami naar NEw York gereisd 3 weken lang (was toen 24) Geweldige ervaring!
Ook in NY ben ik al meerdere malen alleen geweest en dit jaar nog een week in Berlijn (weliswaar voor een WK turnen maar toch wel alleen)
Ik geniet er altijd enorm van. Soms ook niet: dan mis je iemand om alles mee te delen....vooral 's avonds of als je uit eten gaat is het wel eens jammer
Maar verder vind ik het geweldig! En echt niet eng of gevaarlijk. San Francisco en Chicago zijn hartstikke leuke steden! Daar zou ik me niet druk over maken hoor!!
En ja ouders zullen altijd een beejte overbezorgd blijven maar daar zou ik me niet door laten tegenhouden
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als mijn dochters alleen op stedentrip zouden gaan, zou ik ook best bezorgd zijn. O wacht, ze zijn pas zeven maanden... 
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
-
Bennogr
- Amerika-expert
En je dochters mogen vast pas als ze 30 zijn afspraakjes maken, mits vader als capperon mee mag!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
hahadutch_in_seattle schreef:Als mijn dochters alleen op stedentrip zouden gaan, zou ik ook best bezorgd zijn. O wacht, ze zijn pas zeven maanden...
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Ik was 16 jaar toen ik alleen met een jongerenreis naar Amerika ging en een paar jaar later ben ik in m'n uppie op pad gegaan. Mijn ouders vonden het ook een heel akelig idee dat ik als meisje helemaal alleen in een ver land zat, maar ze wisten ook dat ze me niet konden tegenhouden. Ik dacht altijd dat die overbezorgdheid minder zou worden naarmate ik ouder werd, maar ik ben nu 36 en mijn ouders maken zich nog steeds ongerust! Het helpt als ik ze een soort reisschema geef waar ik op welke dag ben. Vluchtgegevens, gegevens van de trein en adres + telefoonnummer van de hotels. Je kan aan je ouders op Google Earth laten zien waar je hotel precies ligt, dan worden ze een beetje bij je reis betrokken en hebben ze een wat beter idee waar jij op dat moment bent. En dat je afspreekt om op een bepaalde dag te bellen of te emailen. Dan maken ze zich ook niet te ongerust als ze even niks van je horen, omdat ze weten dat je op die dagen in de trein zit.
Er is mij gelukkig nog nooit iets heel vervelends overkomen. Alleen de dingen die iedereen kunnen overkomen, zoals een rugzak die niet aankwam, een vlucht die werd gecancelled of een dronken pannenkoek die in m'n kont kneep. Maar ik heb mij nooit onveilig gevoeld! Wat ik wel altijd deed als ik alleen op reis ging, was van tevoren op internet op zoek gaan naar hotels en verschillende recensies lezen. Ik hechtte altijd meer waarde aan de verhalen van een andere vrouw, dan van een man. Het is gewoon zo dat in je eentje reizen anders is voor een vrouw dan voor een man, dus als er bij een bepaald ho(s)tel een recensie stond van een man die het allemaal heel geweldig vond en een vrouw die vertelde dat ze zich onveilig voelde in de directe omgeving, dan zocht ik toch verder naar een hotel dat wel een een prettige en centrale omgeving lag.
Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar dat kan hier in Nederland en Belgie ook... Gewoon je koppie erbij houden en 's avonds niet in je eentje door enge donkere straten lopen. Sommige straten zijn overdag heel veilig, maar kunnen 's avonds veranderen in een onveilig gebied. Goed op je spullen letten, inderdaad één en ander op verschillende plaatsen bewaren en zorgen dat je kopieën bij je hebt.
De steden die je opnoemt zijn geweldig leuke steden en heel goed te doen als vrouw alleen!
Ik zit in oktober zelf ook weer in de VS, wel aan de heel andere kant in Florida, maar ik kan je het telefoonnummer van mijn vriend geven, voor in geval van nood.
Niet teveel zorgen maken en gewoon gaan genieten van je reis. Je gaat een heerlijke tijd hebben!
Er is mij gelukkig nog nooit iets heel vervelends overkomen. Alleen de dingen die iedereen kunnen overkomen, zoals een rugzak die niet aankwam, een vlucht die werd gecancelled of een dronken pannenkoek die in m'n kont kneep. Maar ik heb mij nooit onveilig gevoeld! Wat ik wel altijd deed als ik alleen op reis ging, was van tevoren op internet op zoek gaan naar hotels en verschillende recensies lezen. Ik hechtte altijd meer waarde aan de verhalen van een andere vrouw, dan van een man. Het is gewoon zo dat in je eentje reizen anders is voor een vrouw dan voor een man, dus als er bij een bepaald ho(s)tel een recensie stond van een man die het allemaal heel geweldig vond en een vrouw die vertelde dat ze zich onveilig voelde in de directe omgeving, dan zocht ik toch verder naar een hotel dat wel een een prettige en centrale omgeving lag.
Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar dat kan hier in Nederland en Belgie ook... Gewoon je koppie erbij houden en 's avonds niet in je eentje door enge donkere straten lopen. Sommige straten zijn overdag heel veilig, maar kunnen 's avonds veranderen in een onveilig gebied. Goed op je spullen letten, inderdaad één en ander op verschillende plaatsen bewaren en zorgen dat je kopieën bij je hebt.
De steden die je opnoemt zijn geweldig leuke steden en heel goed te doen als vrouw alleen!
Ik zit in oktober zelf ook weer in de VS, wel aan de heel andere kant in Florida, maar ik kan je het telefoonnummer van mijn vriend geven, voor in geval van nood.
Niet teveel zorgen maken en gewoon gaan genieten van je reis. Je gaat een heerlijke tijd hebben!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
doreennicole
- Amerika-expert
Ik reis ook vrijwel altijd alleen als vrouw. Ben wel wat ouder dan 26 nu, maar ik doe nog steeds hetzelfde, zorg dat ik een back up credit card heb apart van mijn portemonnee, mijn info beschikbaar online, en zoveel mogelijk research van te voren als ik een nieuwe stad ga ontdekken, zodat ik weet waar ik wel en niet moet komen op welke tijden etc.
Je komt niet langs Seattle, anders had je mijn nummer ook kunnen nemen, maar ik denk dat je meer Internet access zal hebben dan je denkt, dus dat zal zeker helpen om je ouders op de hoogte te houden en je voor te bereiden op je trip.
Je komt niet langs Seattle, anders had je mijn nummer ook kunnen nemen, maar ik denk dat je meer Internet access zal hebben dan je denkt, dus dat zal zeker helpen om je ouders op de hoogte te houden en je voor te bereiden op je trip.
SEEING IS BELIEVING
-
Nonaj
- Amerikakenner
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik had vanavond de vlucht en accomodaties willen boeken, maar 'mijn' vlucht is opeens 140 euro duurder geworden, dus ik wacht eerst maar eens af of er nog weer een aanbieding komt
Ik had vanavond de vlucht en accomodaties willen boeken, maar 'mijn' vlucht is opeens 140 euro duurder geworden, dus ik wacht eerst maar eens af of er nog weer een aanbieding komt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 10503 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-
- 18 Reacties