Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nicole777: (Chicago -) Denver - SF
Reis Nicole777: (Chicago -) Denver - SF
Mijn man en ik hebben een reis gepland van Chicago naar San Francisco. We hebben al een aantal opties overwogen, waarbij het laatste idee is om Chicago - Denver met de trein te doen en dan Denver - San Francisco met de auto. We willen overnachten in zo goedkoop mogelijke hotels/motels/cabins. Ik hoor graag suggesties ter verbetering van het onderstaande plan!
We willen wel: veel mooie natuur/cultuur/historisch interessante plekken zien, lokale cultuur meemaken, mooie wandelingen maken (max. 5-10km)
We willen niet: stressen van de ene naar de andere plek, zware wandelingen maken (dagtochten), beren tegenkomen, mountainbiken, paardrijden, helicoptervlucht, shows of ander entertainment in LV bezoeken, veel tijd besteden aan shoppen of zwemmen, hele dagen niets doen, continu massa's toeristen om ons heen
NB De route in Utah is niet erg logisch, omdat we in eerste instantie een rondje gepland hadden en nu het one-way is geworden worden de plekken op ons lijstje een beetje een rare kronkel. Misschien daar dus nog iets in veranderen/eruit halen. De schuin gedrukte overnachtingsplekken zijn al geboekt. De Grand Canyon Lodge op de North Rim zit inmiddels helemaal vol in sept/okt, dus die kan niet verschuiven (tenzij er door annuleringen later nog iets vrijkomt?). De overnachting op de South Rim is ook moeilijk verplaatsbaar (niet naar alle dagen), maar niet onmogelijk.
17/9 Aankomst in Chicago
18/9 Chicago
19/9 Chicago
20/9 Trein Chicago => Ottumwa (Iowa)
21/9 Auto huren, rondrit door Iowa (Pella, Des Moines), nachttrein Ottumwa => Denver
22/9 Auto huren, Denver => Boulder, Rocky Mountain NP
23/9 Boulder => Estes Park, Rocky Mtn NP
24/9 Estes Park => Grand Junction via Rocky Mtn NP
25/9 Colorado National Monument, Grand Junction => Moab via Upper Colorado River Scenic Byway
26/9 Arches, Canyonlands (Island in the Sky), Dead Horse Point Overlook
27/9 Moab => Monument Valley (of ergens in die buurt)
28/9 Monument Valley => Grand Canyon South Rim, East Rim Drive Maswik Lodge
29/9 West Rim Drive, Grand Canyon South Rim => Grand Canyon North Rim Grand Canyon Lodge
30/9 Grand Canyon North Rim Grand Canyon Lodge
1/10 Grand Canyon North Rim => Page
2/10 Colorado River Discovery (boottocht)
3/10 Antelope Canyon, Page => Springdale
4/10 Zion
5/10 Springdale => Tropic, Bryce
6/10 Tropic => Torrey via Scenic Byway 12
7/10 Torrey => Las Vegas
8/10 Las Vegas => Death Valley
9/10 Death Valley => Bishop / Lee Vining / Mammoth Lakes
10/10 Bishop / Lee Vining / Mammoth Lakes => Yosemite Valley via Bodie en Tioga Pass Road Curry Village
11/10 Yosemite Valley Curry Village
12/10 Yosemite Valley => San Francisco via Mariposa Grove en Silicon Valley & Stanford University (te doen op 1 dag?)
13/10 San Francisco, auto inleveren
14/10 San Fransisco
15/10 San Francisco
16/10 Vertrek uit San Francisco
Misschien eruit?
- dag in Iowa (nu erin ter onderbreking van 20 uur durende treinreis en om het "echte", niet toeristische, Amerika te beleven)
- Grand Canyon North Rim of South Rim (de omweg waard om allebei te doen, of is dat overbodig?)
- Tropic => Torrey via Scenic Byway 12 (nogal een omweg, de moeite waard?)
- 1 dag SF (is 2 dagen voor SF ook nog goed te doen?)
Misschien erin?
- dag extra in Rocky Mountain NP, overnachting in Granby
- dag extra in Moab voor Arches/Canyonlands
- Los Angeles (wil mijn man erg graag heen)
- dag extra in Yosemite
Alvast bedankt voor jullie commentaar & suggesties!
We willen wel: veel mooie natuur/cultuur/historisch interessante plekken zien, lokale cultuur meemaken, mooie wandelingen maken (max. 5-10km)
We willen niet: stressen van de ene naar de andere plek, zware wandelingen maken (dagtochten), beren tegenkomen, mountainbiken, paardrijden, helicoptervlucht, shows of ander entertainment in LV bezoeken, veel tijd besteden aan shoppen of zwemmen, hele dagen niets doen, continu massa's toeristen om ons heen
NB De route in Utah is niet erg logisch, omdat we in eerste instantie een rondje gepland hadden en nu het one-way is geworden worden de plekken op ons lijstje een beetje een rare kronkel. Misschien daar dus nog iets in veranderen/eruit halen. De schuin gedrukte overnachtingsplekken zijn al geboekt. De Grand Canyon Lodge op de North Rim zit inmiddels helemaal vol in sept/okt, dus die kan niet verschuiven (tenzij er door annuleringen later nog iets vrijkomt?). De overnachting op de South Rim is ook moeilijk verplaatsbaar (niet naar alle dagen), maar niet onmogelijk.
17/9 Aankomst in Chicago
18/9 Chicago
19/9 Chicago
20/9 Trein Chicago => Ottumwa (Iowa)
21/9 Auto huren, rondrit door Iowa (Pella, Des Moines), nachttrein Ottumwa => Denver
22/9 Auto huren, Denver => Boulder, Rocky Mountain NP
23/9 Boulder => Estes Park, Rocky Mtn NP
24/9 Estes Park => Grand Junction via Rocky Mtn NP
25/9 Colorado National Monument, Grand Junction => Moab via Upper Colorado River Scenic Byway
28/9 Monument Valley => Grand Canyon South Rim, East Rim Drive Maswik Lodge
29/9 West Rim Drive, Grand Canyon South Rim => Grand Canyon North Rim Grand Canyon Lodge
30/9 Grand Canyon North Rim Grand Canyon Lodge
2/10 Colorado River Discovery (boottocht)
3/10 Antelope Canyon, Page => Springdale
4/10 Zion
5/10 Springdale => Tropic, Bryce
6/10 Tropic => Torrey via Scenic Byway 12
7/10 Torrey => Las Vegas
10/10 Bishop / Lee Vining / Mammoth Lakes => Yosemite Valley via Bodie en Tioga Pass Road Curry Village
12/10 Yosemite Valley => San Francisco via Mariposa Grove en Silicon Valley & Stanford University (te doen op 1 dag?)
14/10 San Fransisco
15/10 San Francisco
Misschien eruit?
- dag in Iowa (nu erin ter onderbreking van 20 uur durende treinreis en om het "echte", niet toeristische, Amerika te beleven)
- Grand Canyon North Rim of South Rim (de omweg waard om allebei te doen, of is dat overbodig?)
- Tropic => Torrey via Scenic Byway 12 (nogal een omweg, de moeite waard?)
- 1 dag SF (is 2 dagen voor SF ook nog goed te doen?)
Misschien erin?
- dag extra in Rocky Mountain NP, overnachting in Granby
- dag extra in Moab voor Arches/Canyonlands
- Los Angeles (wil mijn man erg graag heen)
- dag extra in Yosemite
Alvast bedankt voor jullie commentaar & suggesties!
Re: Reis Nicole777: (Chicago -) Denver - SF
Ziet er al goed uit ten opzichte van het oorspronkelijke plan.
Moeilijk om iets over die treinreis te zeggen.
North Rim is rustiger, South Rim heeft meer te bieden, maar ik zou niet snel beide in 1 reis doen. Want er is nog zoveel ander moois (ook buiten de nationale parken).
Scenic Byway UT-12 is zeker de moeite waard! Devils Garden, Burr Trail, Calf Creek Falls, etc.
12/10 is een volle dag, want voor Mariposa Grove kun je zo 2 uur rekenen, dan nog 4 uur rijden naar SF.
Misschien verstandig om de auto een dag langer houden. Ritjes over Golden Gate Bridge en uitzichtpunten aan de andere kant en city view vanaf Twin Peaks en andere wijken doe ik graag met de huurauto. En SF is erg leuk om heuvelop/heuvelaf met 4-way STOP kruisingen te rijden
2 volle dagen SF is op zich al prima. Geen probleem om die dagen te vullen.
Een extra dag voor Moab is altijd aan te raden. Het zijn niet alleen de parken bij Moab, maar denk bijvoorbeeld ook aan de hikes naar Corona Arch en Fisher Towers. Alleen al voor Arches zou ik een volle dag nemen.
Johan
Moeilijk om iets over die treinreis te zeggen.
North Rim is rustiger, South Rim heeft meer te bieden, maar ik zou niet snel beide in 1 reis doen. Want er is nog zoveel ander moois (ook buiten de nationale parken).
Scenic Byway UT-12 is zeker de moeite waard! Devils Garden, Burr Trail, Calf Creek Falls, etc.
12/10 is een volle dag, want voor Mariposa Grove kun je zo 2 uur rekenen, dan nog 4 uur rijden naar SF.
Misschien verstandig om de auto een dag langer houden. Ritjes over Golden Gate Bridge en uitzichtpunten aan de andere kant en city view vanaf Twin Peaks en andere wijken doe ik graag met de huurauto. En SF is erg leuk om heuvelop/heuvelaf met 4-way STOP kruisingen te rijden

2 volle dagen SF is op zich al prima. Geen probleem om die dagen te vullen.
Een extra dag voor Moab is altijd aan te raden. Het zijn niet alleen de parken bij Moab, maar denk bijvoorbeeld ook aan de hikes naar Corona Arch en Fisher Towers. Alleen al voor Arches zou ik een volle dag nemen.
Johan
Jammer dat je de nachten bij de Grand Canyon al geboekt hebt. Ik vind het onlogisch om eerst naar Zion en Bryce te gaan en dan naar Torrey om vervolgens terug te rijden naar Las Vegas. Met een kleine aanpassing is het wat logischer en je kan een stukje route 66 mee nemen. Namelijk zo:
28/9 Monument Valley - Capitol Reef - Torrey
29/9 Torrey - www.scenicroad12.com - Bryce
30/9 Bryce - Zion
1/10 Zion
2/10 Zion - Grand Canyon North Rim
3/10 Grand Canyon North Rim
4/10 Grand Canyon - North Rim - _Page
5/10 Page
6/10 Page - Grand Canyon South Rim
7/10 Grand Canyon South Rim - Route 66 - Las Vegas
North Rim is rustiger, maar of je daar een volle dag (dus 2 nachten) moet blijven, weet ik niet. Wil je de Canyon in lopen? De voorzieningen zijn er beperkt tov de South Rim en zelfs daar kan je met 1 overnachting al goed bekijken. Ik zou liever een dag extra in Moab of Las Vegas blijven. Las Vegas als onderbreking van al het natuur en om lekker uit te slapen, te shoppen etc. of Moab om niet beide NP's op 1 dag te hoeven te proppen.
28/9 Monument Valley - Capitol Reef - Torrey
29/9 Torrey - www.scenicroad12.com - Bryce
30/9 Bryce - Zion
1/10 Zion
2/10 Zion - Grand Canyon North Rim
3/10 Grand Canyon North Rim
4/10 Grand Canyon - North Rim - _Page
5/10 Page
6/10 Page - Grand Canyon South Rim
7/10 Grand Canyon South Rim - Route 66 - Las Vegas
North Rim is rustiger, maar of je daar een volle dag (dus 2 nachten) moet blijven, weet ik niet. Wil je de Canyon in lopen? De voorzieningen zijn er beperkt tov de South Rim en zelfs daar kan je met 1 overnachting al goed bekijken. Ik zou liever een dag extra in Moab of Las Vegas blijven. Las Vegas als onderbreking van al het natuur en om lekker uit te slapen, te shoppen etc. of Moab om niet beide NP's op 1 dag te hoeven te proppen.
Hmm er zitten wat kleine rare kronkels in moet ik zeggen, al ziet het er zeker niet slecht uit.
De north rim zou ik er inderdaad ook uithalen als je al aan de south rim geweest bent. Het is maar een gat in de grond (zoals de meeste Amerikanen tegen ons zeiden
), maar natuurlijk wel prachtig om te zien
Ik tracht even een schema te maken vanaf Moab met wellicht wat minder miles:
28/9 Monument Valley => Torrey (veel te doen in de buurt van deze rit (Moki Dugway, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Mexican Hat, Natural Bridges, Hite overlook, ...)
29/9 Torrey - Bryce (via de UT12)
30/9 Bryce - Zion NP
1/10 Zion NP
2/10 Zion NP - Page (antelope canyon)
3/10 Page (Boottocht)
4/10 Page - Grand Canyon (Horseshoebend)
5/10 Grand Canyon SR
6/10 Grand Canyon SR - Las Vegas
7/10 dagje over
14/10 San Fransisco
15/10 San Francisco
Je ziet op dag 7/10 een dag over. Ik zou die bij Moab plaatsen want daar lijkt het me krap met veel te zien in die buurt.
Bart
De north rim zou ik er inderdaad ook uithalen als je al aan de south rim geweest bent. Het is maar een gat in de grond (zoals de meeste Amerikanen tegen ons zeiden

Ik tracht even een schema te maken vanaf Moab met wellicht wat minder miles:
28/9 Monument Valley => Torrey (veel te doen in de buurt van deze rit (Moki Dugway, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Mexican Hat, Natural Bridges, Hite overlook, ...)
29/9 Torrey - Bryce (via de UT12)
30/9 Bryce - Zion NP
1/10 Zion NP
2/10 Zion NP - Page (antelope canyon)
3/10 Page (Boottocht)
4/10 Page - Grand Canyon (Horseshoebend)
5/10 Grand Canyon SR
6/10 Grand Canyon SR - Las Vegas
7/10 dagje over
14/10 San Fransisco
15/10 San Francisco
Je ziet op dag 7/10 een dag over. Ik zou die bij Moab plaatsen want daar lijkt het me krap met veel te zien in die buurt.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
en terwijl ik aan het typen was dacht jolanxyz er blijkbaar hetzelfde over 

Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de North Rim er in wilt houden zou ik een extra dag Moab doen en de South Rim vergeten.
Dus zoiets:
22-sep Denver - Estes Park
23-sep Estes Park
24-sep Estes Park - Grand Junction
25-sep Grand Junction - Moab
26-sep Moab
27-sep Moab
28-sep Moab - Monument Valley
29-sep Monument Valley - GC North Rim
30-sep GC North Rim
1-okt GC North Rim - Page
2-okt Page
etc
Marianne
Dus zoiets:
22-sep Denver - Estes Park
23-sep Estes Park
24-sep Estes Park - Grand Junction
25-sep Grand Junction - Moab
26-sep Moab
27-sep Moab
28-sep Moab - Monument Valley
29-sep Monument Valley - GC North Rim
30-sep GC North Rim
1-okt GC North Rim - Page
2-okt Page
etc
Marianne
Bedankt voor alle suggesties! Ik had me niet gerealiseerd dat het ook mogelijk is om vanaf Monument Valley naar Torrey te rijden en wat daar allemaal te zien is onderweg. De route wordt er niet heel veel minder kronkelig op, ha ha, maar wel een stuk mooier denk ik!
Grand Canyon doen we dus maar niet zowel North als South. Dan neigen we toch naar North vanwege de rustige omgeving en minder toeristen daar, en het is voor onze route korter. Begrijp ik nou goed dat de Grand Canyon eigenlijk een beetje overrated is (als je kijkt naar bezoekersaantallen) en dat het niet nodig is om er heel veel tijd door te brengen? Route66 hebben we niet zoveel mee, of missen we daar echt veel aan?
Verder de aanbevolen extra dag Moab en extra dag Las Vegas erin, de dag Iowa en de 2e overnachting bij Grand Canyon North Rim eruit en een extra dag Yosemite/Wawona/Mariposa Grove erin. Dit deels ook omdat de overnachting van de North Rim niet verder naar achter geschoven kan worden omdat alles daar dan bezet is, anders hadden we wellicht toch de dag Las Vegas ingeruild voor een stop in Iowa of een dagje extra North Rim of Rocky Mountain NP. (@Jolanxyz: Ik vind het niet jammer dat ik de nachten bij de GC al geboekt heb, want ik kan ze zo weer annuleren. Inmiddels zit de North Rim helemaal vol in sept/okt, dus het is goed dat we daar al een reservering hebben. Alleen jammer dat er qua datum niet meer mee geschoven kan worden.)
Wat ik me nog afvraag: is de zoveelste rotsformatie in het zoveelste NP nog steeds indrukwekkend, of raak je er een beetje aan gewend en kun je beter uitgebreider naar minder kijken? Ik twijfel nog of we bijv. Capitol Reef ook willen bezoeken, en Valley of Fire, en Mexican Hat, etc. etc. Het is jammer om niet alles te zien onderweg, maar ook jammer als we halverwege Utah al totaal verzadigd zijn. Of hoeven we daar niet bang voor te zijn?
De nieuwste planning:
17/9 Aankomst in Chicago
18/9 Chicago
19/9 Chicago
20/9 Trein Chicago => Denver
21/9 Auto huren, Denver => Boulder, Rocky Mountain NP
22/9 Boulder => Estes Park, Rocky Mtn NP
23/9 Estes Park => Grand Junction via Rocky Mtn NP
24/9 Colorado National Monument, Grand Junction => Moab via Upper Colorado River Scenic Byway
25/9 Moab: Arches
26/9 Moab: Canyonlands (Island in the Sky), Dead Horse Point Overlook
27/9 Moab => Monument Valley
28/9 Monument Valley => Torrey (Moki Dugway, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Mexican Hat, Natural Bridges, Hite overlook, etc.)
29/9 Torrey => Tropic, Bryce
30/9 Tropic => Grand Canyon North Rim
2/10 Page: boottocht Colorado River
3/10 Page: antelope canyon, Page => Springdale
4/10 Zion
5/10 Springdale => Las Vegas
6/10 Las Vegas
7/10 Las Vegas => Death Valley
8/10 Death Valley => Bishop / Lee Vining / Mammoth Lakes
9/10 Bishop / Lee Vining / Mammoth Lakes => Yosemite Valley via Bodie en Tioga Pass Road
10/10 Yosemite Valley
11/10 Yosemite Valley => Wawona, Mariposa Grove
12/10 Wawona => San Francisco via Silicon Valley & Stanford University
14/10 San Francisco
15/10 San Francisco
Zo beter? Nog meer tips & suggesties?
Grand Canyon doen we dus maar niet zowel North als South. Dan neigen we toch naar North vanwege de rustige omgeving en minder toeristen daar, en het is voor onze route korter. Begrijp ik nou goed dat de Grand Canyon eigenlijk een beetje overrated is (als je kijkt naar bezoekersaantallen) en dat het niet nodig is om er heel veel tijd door te brengen? Route66 hebben we niet zoveel mee, of missen we daar echt veel aan?
Verder de aanbevolen extra dag Moab en extra dag Las Vegas erin, de dag Iowa en de 2e overnachting bij Grand Canyon North Rim eruit en een extra dag Yosemite/Wawona/Mariposa Grove erin. Dit deels ook omdat de overnachting van de North Rim niet verder naar achter geschoven kan worden omdat alles daar dan bezet is, anders hadden we wellicht toch de dag Las Vegas ingeruild voor een stop in Iowa of een dagje extra North Rim of Rocky Mountain NP. (@Jolanxyz: Ik vind het niet jammer dat ik de nachten bij de GC al geboekt heb, want ik kan ze zo weer annuleren. Inmiddels zit de North Rim helemaal vol in sept/okt, dus het is goed dat we daar al een reservering hebben. Alleen jammer dat er qua datum niet meer mee geschoven kan worden.)
Wat ik me nog afvraag: is de zoveelste rotsformatie in het zoveelste NP nog steeds indrukwekkend, of raak je er een beetje aan gewend en kun je beter uitgebreider naar minder kijken? Ik twijfel nog of we bijv. Capitol Reef ook willen bezoeken, en Valley of Fire, en Mexican Hat, etc. etc. Het is jammer om niet alles te zien onderweg, maar ook jammer als we halverwege Utah al totaal verzadigd zijn. Of hoeven we daar niet bang voor te zijn?
De nieuwste planning:
17/9 Aankomst in Chicago
18/9 Chicago
19/9 Chicago
21/9 Auto huren, Denver => Boulder, Rocky Mountain NP
22/9 Boulder => Estes Park, Rocky Mtn NP
23/9 Estes Park => Grand Junction via Rocky Mtn NP
24/9 Colorado National Monument, Grand Junction => Moab via Upper Colorado River Scenic Byway
25/9 Moab: Arches
26/9 Moab: Canyonlands (Island in the Sky), Dead Horse Point Overlook
27/9 Moab => Monument Valley
28/9 Monument Valley => Torrey (Moki Dugway, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Mexican Hat, Natural Bridges, Hite overlook, etc.)
29/9 Torrey => Tropic, Bryce
2/10 Page: boottocht Colorado River
3/10 Page: antelope canyon, Page => Springdale
4/10 Zion
6/10 Las Vegas
8/10 Death Valley => Bishop / Lee Vining / Mammoth Lakes
9/10 Bishop / Lee Vining / Mammoth Lakes => Yosemite Valley via Bodie en Tioga Pass Road
10/10 Yosemite Valley
11/10 Yosemite Valley => Wawona, Mariposa Grove
12/10 Wawona => San Francisco via Silicon Valley & Stanford University
14/10 San Francisco
15/10 San Francisco
Zo beter? Nog meer tips & suggesties?
Ik vind het persoonlijk een prachtige route geworden.
En tja, over die verzadiging : ik lees het wel eens in verslagen of op het forum dat mensen een beetje parkenmoe of rotsenmoe worden. Ik heb dat totaal niet en kan niet genoeg krijgen van het zoveelste natuurschoon wat je elke dag weer tegenkomt. Het is ook telkens weer net wat anders, ondanks dat het 'weer' rotsen zijn. Vergelijk maar eens als je bij google afbeeldingen ingeeft Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce Canyon, ...
Zion is dan weer groener en je loopt op de bodem van de canyon, naast een rivier met veel bomen en groen.
Grand Canyon zie je dan weer van bovenaf maar je kan wel een stukje afdalen in de canyon. Arches heeft vele prachtige wandelingen naar allerlei bogen in verschillende maten en vormen.
Mexican Hat stelt trouwens niet veel voor, dat is maar een rare rots die op een mexicaanse hoed lijkt, kost je maar vijf minuten eigenlijk. Gooseneck SP kost ook niet zo heel veel tijd, net als Moki Dugway, die je zowiezo op moet rijden als je deze route aanhoudt. Natural Bridges kan tegenvallen als je Arches al gedaan hebt, dus in geval van tijdsgebrek kan je dit misschien overslaan. Muley Point is een prachtig uitkijkpunt, net na Moki Dugway, linksaf over een stuk dirtroad.
Route 66 is ook erg persoonlijk, als je er niets voor voelt moet je het ook niet gaan inplannen. Ik hou er wel van en hoop in de komende jaren de ganse route eens te rijden.
Bart
En tja, over die verzadiging : ik lees het wel eens in verslagen of op het forum dat mensen een beetje parkenmoe of rotsenmoe worden. Ik heb dat totaal niet en kan niet genoeg krijgen van het zoveelste natuurschoon wat je elke dag weer tegenkomt. Het is ook telkens weer net wat anders, ondanks dat het 'weer' rotsen zijn. Vergelijk maar eens als je bij google afbeeldingen ingeeft Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce Canyon, ...
Zion is dan weer groener en je loopt op de bodem van de canyon, naast een rivier met veel bomen en groen.
Grand Canyon zie je dan weer van bovenaf maar je kan wel een stukje afdalen in de canyon. Arches heeft vele prachtige wandelingen naar allerlei bogen in verschillende maten en vormen.
Mexican Hat stelt trouwens niet veel voor, dat is maar een rare rots die op een mexicaanse hoed lijkt, kost je maar vijf minuten eigenlijk. Gooseneck SP kost ook niet zo heel veel tijd, net als Moki Dugway, die je zowiezo op moet rijden als je deze route aanhoudt. Natural Bridges kan tegenvallen als je Arches al gedaan hebt, dus in geval van tijdsgebrek kan je dit misschien overslaan. Muley Point is een prachtig uitkijkpunt, net na Moki Dugway, linksaf over een stuk dirtroad.
Route 66 is ook erg persoonlijk, als je er niets voor voelt moet je het ook niet gaan inplannen. Ik hou er wel van en hoop in de komende jaren de ganse route eens te rijden.
Bart
Grts, Bart
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Mooie route! Wel grappig wij rijden ongeveer dezelfde route (behalve Chicago) maar dan van San Francisco naar Denver.
Tja zelfs al wil je niet naar Capitol Reef
je ontkomt er niet aan als je van Monument Valley naar Torrey rijdt... De weg loopt er door heen en tja, dan kun je een bezoekje brengen aan het schooltje, het bezoekerscentrum en even de scenic road rijden die daar begint.
Je bent er dan toch
. Ik vond het een heel mooi en rustig park wat heel prettig aanvoelt op de een of andere manier.
Op de weg van Moab naar Monument Valley kun je het Needles gedeelte van Canyonlands bezoeken, erg rustig en zeker de moeite waard. Monument Valley is het mooiste in de namiddag dus je hebt er wel tijd voor. Of je moet vast een deel van de bezienswaardigheden doen die je opnoemde tussen Monument Valley en Torrey om tijd over te houden voor Capitol Reef.
Kijk anders eens op de volgende sites:
www.nps.gov voor info over alle Nationale Parken en Nationale Monumenten (geen stateparks)
www.ontdek-amerika.nl dit is een Nederlandse site van forumlid Henriëtte en bulkt uit van de informatie.
Maar ook stateparks hebben hun sites, kwestie van vriend Google aan het werk zetten.
En wat betreft Parkenmoeheid, dat heb je alleen als je te veel moet haasten en geen tijd neemt om even rustig te verwerken van wat je ziet. Dus neem je tijd, picknick eens ergens, loop een bezoekerscentrum binnen, kijk rond in de stadjes etc. Daarom is die extra dag Las Vegas ook zo prettig, dan kun je relaxen aan het zwembad of shoppen ter afwisseling.

Op de weg van Moab naar Monument Valley kun je het Needles gedeelte van Canyonlands bezoeken, erg rustig en zeker de moeite waard. Monument Valley is het mooiste in de namiddag dus je hebt er wel tijd voor. Of je moet vast een deel van de bezienswaardigheden doen die je opnoemde tussen Monument Valley en Torrey om tijd over te houden voor Capitol Reef.

Kijk anders eens op de volgende sites:
www.nps.gov voor info over alle Nationale Parken en Nationale Monumenten (geen stateparks)
www.ontdek-amerika.nl dit is een Nederlandse site van forumlid Henriëtte en bulkt uit van de informatie.
Maar ook stateparks hebben hun sites, kwestie van vriend Google aan het werk zetten.
En wat betreft Parkenmoeheid, dat heb je alleen als je te veel moet haasten en geen tijd neemt om even rustig te verwerken van wat je ziet. Dus neem je tijd, picknick eens ergens, loop een bezoekerscentrum binnen, kijk rond in de stadjes etc. Daarom is die extra dag Las Vegas ook zo prettig, dan kun je relaxen aan het zwembad of shoppen ter afwisseling.
Dagplanning Nicole777: (Chicago -) Denver - SF
Met behulp van jullie reacties, de rest van het forum en de rest van het internet alweer een eind verder gekomen! Gewijzigd tov vorige keer is een kronkel via Big Sur (Cambria), want we zijn door de verhalen op het forum & reisverslagen toch wel aangestoken om nog een stukje Highway 1 mee te pakken! Hotels zijn nu allemaal geboekt. We hebben geselecteerd op goedkoop, authentiek en redelijk tot goede recensies (een beetje verlopen/verouderd is prima, we hebben alleen een bed nodig, maar bedbugs, junks e.d. zijn een no-go). We komen uit op gemiddeld $75 ($85 incl. tax), dat lijkt me best netjes. We hebben ook een plan gemaakt wat we per dag zouden kunnen gaan doen. Verder commentaar, suggesties, ervaringen met onderstaande hotels en aanvullingen zijn welkom!

17/9 Aankomst in Chicago
Hotel: Old Chicago Inn
18/9 Chicago
Kerkdienst in Destiny Church (temidden van de locals), de Loop rond met de El, Harold Washington Library Center, Chicago Cultural Center, Millenium & Grant Park, uitzicht skyline vanaf oever Lake Michigan bij Planetarium
19/9 Chicago
John Hancock Center, Magnificent Mile, Navy Pier, boottocht Chicago River & Lake Michigan, bij slecht weer: Museum of Science and Industry
Lincoln Park
Vertrek 14:00, ’s nachts slapen in de trein, aankomst 7:15 ‘s ochtends
21/9 Denver => Boulder
Denver downtown, 16th Street Mall, Colorado State Capitol, United States Mint (als we de koffers ergens in een locker kwijt kunnen?, zo niet: direct door), met de bus naar Airport om auto op te halen (helaas is Airport de enige mogelijkheid bij Usareisen), inkopen doen, naar Rocky Mountain NP (Nederland)
Hotel: Foot of the Mountain Motel
22/9 Boulder => Estes Park
Rocky Mountain NP: Bear Lake Road, hike naar Albertafalls / Nymph Lake / Dream Lake / Emerald Lake
Hotel: Discovery Lodge
23/9 Estes Park => Grand Junction
Rocky Mountain NP, Trail Ridge Road
Hotel: Mesa Inn
24/9 Grand Junction => Moab
Colorado National Monument, Scenic Byway 128
Hotel: Silver Sage Inn
25/9 Moab
Arches, o.a. Fiery Furnace wandeling met ranger & Delicate Arch zonsondergang
26/9 Moab
Canyonlands (Island in the Sky), Dead Horse Point Overlook
27/9 Moab => Mexican hat
Monument Valley (visitor centre & Wildcat Trail, geen tour)
Hotel: Mexican Hat Lodge & Swining Steaks
28/9 Mexican Hat => Torrey
Moki Dugway, Gooseneck SP, Hite Overlook, Capitol Reef (geen dirtroads)
Hotel: Capitol Reef Inn & Cafe
29/9 Torrey => Tropic
Scenic Byway 12, Bryce: Queens Garden & Navajo trail
Hotel: Bybee's Steppingstone Motel
Grand Canyon: Bright Angel Point
Hotel: Grand Canyon Lodge
Grand Canyon: Point Imperial, Cape Royal
Hotel: Red Rock Motel
2/10 Page
Horseshoe Bend, boottocht Colorado River (11:00-16:30)
3/10 Page => Springdale
Antelope canyon
Zion: Canyon Overlook Trail
Hotel: Zion Park Motel
4/10 Zion
Wandeling Observation Point
Ochtend Zion of door Valley of Fire, ’s avonds: Strip (fonteinen Bellagio)
Hotel: Imperial Palace
6/10 Las Vegas
Hotels/casino’s bekijken op de Strip, outlet shoppen, ´s avonds Fremont Street
Badwater, Devil´s Golf Course, Artist´s Palette, Zabriskie Point, Dante´s View, Sanddunes (zonsondergang)
Hotel: Stovepipe Wells Village Hotel
8/10 Death Valley => Mammoth Lakes
Mosaic Canyon, Panamint Springs, Father Crowley viewpoint, Alabama Hills
Hotel: Travelodge
9/10 Mammoth Lakes => Yosemite Valley
Monolake, Bodie, Tioga Pass Road, avondprogramma met ranger
Hotel: Curry Vilage
10/10 Yosemite Valley
Met bus naar Glacier Point + Panorama trail of Mist trail of wandeling met ranger
11/10 Yosemite Valley => Cambria
Tunnel View, (Glacier Point), Mariposa Grove
Hotel: Cambria Palms Motel
12/10 Cambria => San Francisco
Higway 1, zeeolifanten Piedras Blancas, McWay Falls, Big Sur, Monterey, (Hearst Castle, 17-mile drive en aquarium slaan we over), Silicon Valley, Stanford University, voor 19:00 de auto inleveren (haalbaar??)
Hotel: San Remo
13/10 San Francisco
Northern Beach, Lombard Street, Coit tower, Fisherman’s Wharf, marineschepen Pier45, zeeleeuwen Pier 39, avondtour Alcatraz
14/10 San Francisco
Cable tram naar downtown, Union Square & omgeving, Mission, Twin peaks, Golden Gate Park, Alamo Square
15/10 San Francisco
Fietsen over Golden Gate Bridge naar Sausalito, terug evt. met ferry, Chinatown (Dragon Gate en Ross Alley), Embarcadero
16/10 Vertrek uit San Francisco (begin v/d avond)
Kerkdienst ergens meemaken?, iets anders wat we de vorige dagen overgeslagen hebben?

17/9 Aankomst in Chicago
18/9 Chicago
Kerkdienst in Destiny Church (temidden van de locals), de Loop rond met de El, Harold Washington Library Center, Chicago Cultural Center, Millenium & Grant Park, uitzicht skyline vanaf oever Lake Michigan bij Planetarium
19/9 Chicago
John Hancock Center, Magnificent Mile, Navy Pier, boottocht Chicago River & Lake Michigan, bij slecht weer: Museum of Science and Industry
Lincoln Park
Vertrek 14:00, ’s nachts slapen in de trein, aankomst 7:15 ‘s ochtends
21/9 Denver => Boulder
Denver downtown, 16th Street Mall, Colorado State Capitol, United States Mint (als we de koffers ergens in een locker kwijt kunnen?, zo niet: direct door), met de bus naar Airport om auto op te halen (helaas is Airport de enige mogelijkheid bij Usareisen), inkopen doen, naar Rocky Mountain NP (Nederland)
Hotel: Foot of the Mountain Motel
22/9 Boulder => Estes Park
Rocky Mountain NP: Bear Lake Road, hike naar Albertafalls / Nymph Lake / Dream Lake / Emerald Lake
Hotel: Discovery Lodge
23/9 Estes Park => Grand Junction
Rocky Mountain NP, Trail Ridge Road
Hotel: Mesa Inn
24/9 Grand Junction => Moab
Colorado National Monument, Scenic Byway 128
25/9 Moab
Arches, o.a. Fiery Furnace wandeling met ranger & Delicate Arch zonsondergang
26/9 Moab
Canyonlands (Island in the Sky), Dead Horse Point Overlook
27/9 Moab => Mexican hat
Monument Valley (visitor centre & Wildcat Trail, geen tour)
Hotel: Mexican Hat Lodge & Swining Steaks
28/9 Mexican Hat => Torrey
Moki Dugway, Gooseneck SP, Hite Overlook, Capitol Reef (geen dirtroads)
Hotel: Capitol Reef Inn & Cafe
29/9 Torrey => Tropic
Scenic Byway 12, Bryce: Queens Garden & Navajo trail
Hotel: Bybee's Steppingstone Motel
Grand Canyon: Bright Angel Point
Hotel: Grand Canyon Lodge
Grand Canyon: Point Imperial, Cape Royal
2/10 Page
Horseshoe Bend, boottocht Colorado River (11:00-16:30)
3/10 Page => Springdale
Antelope canyon
Zion: Canyon Overlook Trail
4/10 Zion
Wandeling Observation Point
Ochtend Zion of door Valley of Fire, ’s avonds: Strip (fonteinen Bellagio)
6/10 Las Vegas
Hotels/casino’s bekijken op de Strip, outlet shoppen, ´s avonds Fremont Street
Badwater, Devil´s Golf Course, Artist´s Palette, Zabriskie Point, Dante´s View, Sanddunes (zonsondergang)
Hotel: Stovepipe Wells Village Hotel
8/10 Death Valley => Mammoth Lakes
Mosaic Canyon, Panamint Springs, Father Crowley viewpoint, Alabama Hills
Hotel: Travelodge
9/10 Mammoth Lakes => Yosemite Valley
Monolake, Bodie, Tioga Pass Road, avondprogramma met ranger
10/10 Yosemite Valley
Met bus naar Glacier Point + Panorama trail of Mist trail of wandeling met ranger
11/10 Yosemite Valley => Cambria
Tunnel View, (Glacier Point), Mariposa Grove
Hotel: Cambria Palms Motel
12/10 Cambria => San Francisco
Higway 1, zeeolifanten Piedras Blancas, McWay Falls, Big Sur, Monterey, (Hearst Castle, 17-mile drive en aquarium slaan we over), Silicon Valley, Stanford University, voor 19:00 de auto inleveren (haalbaar??)
13/10 San Francisco
Northern Beach, Lombard Street, Coit tower, Fisherman’s Wharf, marineschepen Pier45, zeeleeuwen Pier 39, avondtour Alcatraz
14/10 San Francisco
Cable tram naar downtown, Union Square & omgeving, Mission, Twin peaks, Golden Gate Park, Alamo Square
15/10 San Francisco
Fietsen over Golden Gate Bridge naar Sausalito, terug evt. met ferry, Chinatown (Dragon Gate en Ross Alley), Embarcadero
16/10 Vertrek uit San Francisco (begin v/d avond)
Kerkdienst ergens meemaken?, iets anders wat we de vorige dagen overgeslagen hebben?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4389 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-
- 33 Reacties