Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn 2e Djoser-reis: Noordoost Amerika!!! Tips?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Marloes, dit lijkt me héél sterk. Er zijn nogal wat vakantiegangers die niet alleen door Amerika toeren, maar ook door Canada en weer terug Amerika in . Wij gaan dat deze zomer ook doen. Het enige wat mij bekend is, is dat je 6 dollar moet betalen voor je 'groene briefje'.

Er zijn vast wel mensen die gaan reageren die al eerder 'de grens overgewipt' zijn.
Wij zijn ook de grens overgewipt en weer terug en wel met de auto. Geen enkel probleem. Een visum heb je beslist NIET nodig.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Oh mooi zo! Ik zat ook al te denken, als ik een visum moest regelen daarvoor hadden jullie het al wel gezegd.

Groetjes van Marloes
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben in 2004 hetzelfde gedaan als Roland, geen enkel probleem gehad.
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Okay, visum is niet nodig, maar hoe nat wordt je als je die boottocht naar de watervallen doet?? Kan je je fototoestel meenemen, of kan je die beter achterlaten :yuk:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Pete99 schreef:Okay, visum is niet nodig, maar hoe nat wordt je als je die boottocht naar de watervallen doet?? Kan je je fototoestel meenemen, of kan je die beter achterlaten :yuk:
Ik heb zelf de boottocht (Maid of Mist) niet gedaan helaas, maar ik zou in jouw geval mijn fototoestel meenemen in een plastic tas. Doet zich de gelegenheid voor, kun je altijd een foto maken lijkt me.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Over 30 dagen is het al zover :dance:.

Groetjes van Marloes
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

lelie schreef:Over 30 dagen is het al zover :dance:.

Groetjes van Marloes
Nog minder dan een maand....

Gaat nu lekker snel he. Heb je ook wel verdiend na al die spanning van het wel of niet doorgaan...... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Pete99 schreef:Okay, visum is niet nodig, maar hoe nat wordt je als je die boottocht naar de watervallen doet?? Kan je je fototoestel meenemen, of kan je die beter achterlaten :yuk:
Behoorlijk nat, daarom geven ze je ook een gratis 'maid of the mist' regenjas. Ik heb wel foto's gemaakt (en mijn toestel heeft het overleefd), op bepaalde plekken kan het wel, maar het is wel aan te raden om een plastic tasje mee te nemen ofzo, want als je je fototoestel gewoon de hele tijd in je hand hebt zonder bescherming gaat ie waarschijnlijk wel kapot van al dat water.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Als je voorzichtig bent is het goed te doen...

Afbeelding

Maar mijn lieve kleine zusje (6 jaar jonger) wilde graag vooraan staan dus die werd kletsnat en ik stond er vlak achter en bleef aardig droog... :wink:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Zo, het is nu precies 3 weken voor ik vertrek.
Vandaag heb ik de deelnemerslijst van Djoser gekregen. We zijn met 4 vrouwen en 3 mannen. Dat is mooi verdeeld.
Over 2 weken krijgen we de hotellijst. Ik ben benieuwd.

Groetjes van Marloes
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Zo, ik heb nu alle gegevens binnen. Met de reisbegeleider erbij zijn we met 4 mannen en 4 vrouwen. Mooi verdeeld. Het vliegtuig vertrekt om 9.30u dus moeten we om 7 uur al inchecken. Dus voor mij geldt dat ik om 3.30u al moet opstaan, maar dat heb ik er wel voor over :wink: :lol:

Ik heb de hotellijst ontvangen. Dit is ons hotel in New York:

Afbeelding

En ons hotel bij de Niagara Falls:

Afbeelding

Ziet er wel gaaf uit in mijn ogen.

Over 2 weken zit ik er al, de tijd gaat zo snel!

Oh ja, ze hadden nog iets veranderd, we overnachten niet meer bij Lake George, maar we rijden door naar Lake Placid waar we 3 ipv 2 nachten blijven. We bezoeken Lake George wel. Zo willen ze wat meer rust aanbrengen in de route zeiden ze.

• Amsterdam - Newark - Lancaster (2u.50)
• Lancaster - Washington DC (2u.30)
• Washington DC
• Washington DC - Williamsport (4u)
• Williamsport - Niagara Falls (4u.20)
• Niagara Falls - Syracuse (2u.50)
• Syracuse - Saratoga Springs (2u.50)- Lake George (0u.30)- Lake Placid (1u.30)
• Lake Placid
• Lake Placid
• Lake Placid - Ausable Chasm (1u) - Gorham (4u.45)
• Gorham
• Gorham - Sanford (2u.15)
• Sanford - Bar Harbor (4u.30)
• Bar Harbor
• Bar Harbor - Danvers (Boston) (5u.10)
• Danvers - Cape Cod (1u.45)
• Cape Cod
• Cape Cod - Newport (1u.30)
• Newport - New York City (4u)
• New York City
• New York City - Newark - Amsterdam
• aankomst Amsterdam

Groetjes van Marloes
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Marloes,

Dat ziet er goed uit allemaal. Ook de samenstelling van de groep (4 mannen en 4 vrouwen) is leuk en een keertje ergens drie nachten zijn, brengt inderdaad wat meer rust. Kan me er wel iets bij voorstellen tenminste.

Gaat nu lekker snel he, nog 2 weekjes...... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik heb net ervaringen van Nederlanders gelezen over hotel Carter in New York. Er zitten muizen en kakkerlakken!! :shock: :( :help:
Vieze bedden, schimmel in de badkamer....

Dat vind ik niet zo heel prettig, vooral die enge beesten niet :cry:
Een pluspunt is dat het hotel heel gunstig ligt, in een zijstraatje van Times Square. En dicht bij Broadway.

Groetjes van Marloes
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

lelie schreef:Ik heb net ervaringen van Nederlanders gelezen over hotel Carter in New York. Er zitten muizen en kakkerlakken!! :shock: :( :help:
Oei, das niet zo leuk. :cry:

Maar wie weet valt het wel mee. Heb je de ervaringen misschien gelezen op Tripadvisor? Vaak lees je wel de negatieve verhalen maar niet de positieve verhalen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

lelie schreef: Er zitten muizen en kakkerlakken!! :shock: :( :help:
Las gister toevallig een verhaal dat je eerder ongerust moet zijn als die er niet zitten, dan is er namelijk meestal rijkelijk met gif gewerkt om ze kwijt te raken :wink:
Rob
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

lelie schreef:Ik heb net ervaringen van Nederlanders gelezen over hotel Carter in New York. Er zitten muizen en kakkerlakken!! :shock: :( :help:

Dat vind ik niet zo heel prettig, vooral die enge beesten niet :cry:
Een pluspunt is dat het hotel heel gunstig ligt, in een zijstraatje van Times Square. En dicht bij Broadway.

Groetjes van Marloes
Twee van mijn collega's zijn (onafhankelijk van elkaar) ook in dit hotel geweest. Behalve de locatie hadden zij niets goeds over dit hotel te melden. Precies wat jij zegt en erger, bovendien erg onbeschoft personeel. Ooit heb ik eens op een prikbord (kan me helaas niet meer herinneren welke) foto's gezien van dit hotel (mijn collega's vonden het zo vreselijk daar die hebben geen foto's gemaakt) en daar werd ik niet echt vrolijk van zal ik maar zeggen.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Bah!! Ik ben echt bang voor die beesten! En ik kan wel zeggen dat we alleen de kamer gebruiken om te slapen en te douchen, maar ik weet nu al dat ik geen oog dicht doe. Ik las zelfs dat iemand een muis over haar bed zag lopen 's nachts en de volgende nacht zat er een muis op haar nachtkastje.

Weet je wat ik ga doen? Ik ga Djoser mailen en dan zet ik het adres erbij waar ik die negatieve verhalen heb gelezen.
Hopelijk kiezen ze dan voor een ander hotel. Misschien moet ik er een alternatief bij zetten, ik zoek hier wel even rond naar goedkope hotels in NY.

Groetjes van Marloes
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

lelie schreef:Weet je wat ik ga doen? Ik ga Djoser mailen en dan zet ik het adres erbij waar ik die negatieve verhalen heb gelezen.
Hopelijk kiezen ze dan voor een ander hotel. Misschien moet ik er een alternatief bij zetten, ik zoek hier wel even rond naar goedkope hotels in NY.
Of het helpt? Ik weet het niet maar je kunt het natuurlijk altijd aankaarten bij Djoser.

De recensies op Tripadvisor liegen er trouwens ook niet om, zie hier. (Wel even kijken of ik het juiste hotel heb: 250 West 43rd Street, New York City, New York 10036).

Succes ermee, misschien kan er nog wat geregeld worden door Djoser.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Muizen zijn over het algemeen banger voor jou dan jij voor hen... Kans dat ze op je bed zullen lopen, lijkt me klein. Wij hebben iedere zomer een muis in huis. Je went er haast aan ; ))

Maar het idee is wel vies natuurlijk in een hotel. Ik zou het zeker aankaarten bij Djoser .. Per slot van rekening is deze reis niet gratis, dus mag je wel enig comfort verwachten, toch? - Of ze er wat aan kunnen of zullen doen zo vlak voor de reis is te betwijfelen ... Maar je weet natuurlijk nooit. Ik ben sowieso benieuwd hoe ze erop reageren ..
Sandy
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Hier zou ik ook van balen Marloes.
Ik wens je heel veel sterkte.
Carola
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves