Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Muggenbeten groter in US ?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: Muggenbeten groter in US ?

Bericht door dutchie_in_boston »

ook ik begon na een paar jaar minder last te krijgen - minder jeuk, minder groot, sneller weg, en zelfs minder gestoken. Mijn amerikaanse man maakte altijd het grapje dat de muggen graag iets buitenlands eten en nu ik amerikaanse ben...
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Geen idee. Dento en ik moeten het met 5 muggen per seizoen doen...

Alle gekheid op een stokje, toen we in Massachusetts woonden hadden we veel muggen. In de Rockies heb ik zelfs wel eens een muggenwolk gezien die letterlijk de maan/sterren verduisterden. Alsof dat niet genoeg was kon je de muggen ook horen zoemen... heel "eerie".

Echter, daar ik vrijwel niemand ken die hier woont waarbij de beten zo groot zijn denk ik dat er inderdaad gewenning is. Bij baby's en kleine kinderen zie je wel vaker die grote beten.

Een "anti-histamine" zalf helpt meestal wel goed tegen de zwelling en de jeuk. Wees voorzichtig met de zalf op het gezicht.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb er sinds gisteren weer een... We hebben bij mijn schoonouders even buiten gezeten, maar die ene mug wist me weer te vinden :lol: 't Is maar een kleintje... We hebben de afgelopen 12 dagen elke dag flink veel regen gehad, en de luchtvochtigheid is (voor hier dan) relatief erg hoog, dus dat is wel bevorderlijk voor de muggenpopulatie...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

En ja hoor, het is zover! Na een paar dagen muggenbetenvrij in Amerika te vertoeven had ik na 2 minuten in Yellowstone al prijs! Het leuke (uhum) is dan ook dat die bij gaan zwellen :( Vooral die ene aan mijn enkel is echt erg! M'n enkel staat heel dik en doet er zelfs pijn van. Rotbeesten!
Ik heb er nu sinds gisterenavond ook 1 in m'n gezicht dus ik hoop dat die niet zo gaat zwellen als die op m'n been of het worden geen foto's meer ;)!!!!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vanavond is het wonder geschied! Na 28 zomers lekgebeten te zijn hier in Virginia, terwijl de mannen om mij heen bespaard bleven, heb ik vanavond tot het donker buiten gezeten zonder Off! en zonder muggenbeet! Meestal vinden ze mij enorm lekker, al zwellen de bulten vrijwel nooit op, gelukkig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Valerie schreef:En ja hoor, het is zover! Na een paar dagen muggenbetenvrij in Amerika te vertoeven had ik na 2 minuten in Yellowstone al prijs! Het leuke (uhum) is dan ook dat die bij gaan zwellen :( Vooral die ene aan mijn enkel is echt erg! M'n enkel staat heel dik en doet er zelfs pijn van. Rotbeesten!
Ik heb er nu sinds gisterenavond ook 1 in m'n gezicht dus ik hoop dat die niet zo gaat zwellen als die op m'n been of het worden geen foto's meer ;)!!!!
Tips:

• Making a paste of baking soda and water and spreading it over the bites.
  • Using calamine lotion or a topical anesthetic to help relieve the itch and pain.
  • Itching can also be relieved by using a one percent hydrocortisone cream.
  • Anti-inflammatory medication such as Ibuprofen will help with the swelling and pain.
  • The use of antihistamines is also a useful mosquito bite treatment because they will alleviate the itch and swelling.
  • Aloe vera gel is an effective all natural mosquito bite treatment. This compound reduces swelling and itching and soothes the affected area.
  • A mosquito bite treatment is also available in the form of commercial products specifically designed for this purpose.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Big Al schreef:Making a paste of baking soda and water and spreading it over the bites.
In plaats van water kun je ook azijn gebruiken, dat werkt nog beter; dat is wat ik achter op mijn benen gesmeerd kreeg bij de 100+ muggenbulten per been destijds... hou er wel rekening mee dat het wat wit korstig opdroogt... kun je nagaan hoe mijn benen destijds uitzagen: compleet vol met bulten, en wit opgedroogd korstig spul erop... :lol: ik heb dus een aantal dagen geen korte broek aangehad :?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Gelukkig is mijn bult alweer een beetje aan het slinken maar ik heb echt 3 dagen met zonnebril opgelopen haha.

Iemand ook leuke ervaringen met "fire ants" toevallig? Die schijnen hier ook te zitten en die schijnen niet echt lief te zijn :shock:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik las laatst een stukje op het blog van Judith (DixieChick) dat een spray Windex (tijdelijk) goed helpt...

Onze website | Mijn blog
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Dude schreef:
19 jun 2011, 03:42
Staceybeesie schreef:Afbeelding

Nee ze zijn verpakt en al. Ze liggen in tig soorten in 1 van de paden van de Walgreens, CVS Eckerd of Rite Aid.
Even een update nu we weer één nacht internet hebben.
Petra, enorm bedankt voor deze tip !! In Red Lodge gingen we inkopen doen en daar lag deze tube.
Voor iets meer dan 5$ ben ik verlost van mijn jeuk en de plek zelf is al aanzienlijk geslonken en de kleur is bijna weg. Hier trouwens een (slechte) foto van die plekken. Het is niet enkel die kleine aan de binnenkant van mijn elleboog, maar eigenlijk die grotere erboven, wat je dus op deze foto niet zo goed ziet, maar het had een diameter van een 6-8 cm

Afbeelding
Sorry dat ik dit oude topic weer omhoog gooi, maar ik heb echt een mega plek op mijn been. Al Hydrocortisone van Boots (gekocht op vliegveld in Londen) op gesmeerd, maar het wordt er niet echt beter op... De Cortisone die je hebt gebruikt, is deze van een bepaald merk? Ik word echt helemaal gek van de jeuk.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Grappig, ik kreeg juist in Europa, vooral van muggen in het bos, van die enorme bulten. Wel eens bij mijn knie gehad, kon ik niet meer lopen. Ik word nog steeds vaak gebeten, en het jeukt altijd flink, maar zo gek heb ik het in Azie en Noord- en Zuid-Amerika nooit gehad.

Hier in de VS smeer ik zo gauw ik merk dat ik gestoken ben Benadryl zalf er op (of eigenlijk meestal goedkoper huismerk), dat is 2% diphenhydramine. Ik heb ik elke tas en thuis een tubetje, want het werkt het beste als ik direct smeer, dan heb ik in de dagen erna vaak nauwelijks meer last van de muggenbeet. Als ik pas later smeer helpt de zalf ook wel, maar tijdelijk.
Terug in Texas!
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Wat ook wonderlijk goed helpt: tandpasta! Degene die het mij vertelde zei wel dat je witte tandpasta moet gebruiken en niet van die blauwe gel - ik heb alleen witte en vond het de moeite van het proberen wel waard. Erg handig is dat dit bijna altijd wel voorhanden is. Ik plak er wel een beetje tape overheen zodat het zich niet uitsmeert waar je het niet wilt, maar dit is in ieder geval voor mij een uitkomst want de jeuk verdwijnt erdoor. Ik heb geen ervaring of het net zo goed helpt als je van die hele grote bulten hebt. Sterkte!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Nootje schreef:
27 jun 2019, 16:48
De Cortisone die je hebt gebruikt, is deze van een bepaald merk? Ik word echt helemaal gek van de jeuk.
Misschien kun je uit dit artikel nog wat tips halen over de verschillende soorten anti-jeuk zalf. Huismerk is net zo goed (en goedkoper), maar je moet even kijken welke ingrediënten er in zitten. Wat ik wel mis in dat artikel is aloe vera - dat zit soms in de hydrocortisone zalf, maar je kan het ook apart kopen.

Bij mij wil een cold pack of ijsklontjes ook nog wel eens verlichting geven.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Thanks voor de reacties! Gaan zo even kijken in Moab :-)
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ook tijdens onze Amerika reizen flink gestoken in de zomermaanden. De steken van de eerste twee dagen waren meestal van die grote joekels van knalrode schijven. In de supermarkt apotheek kochten wij altijd een uitstekend middel tegen de jeuk en zwelling. Naam weet ik niet meer alleen dat er een 1 % en 2 % sterkte was.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben hier nu 8 jaar en ik word nog steeds helemaal platgestoken en de bulten zijn echt enorm groot ook! Het lijkt wel elk jaar erger te worden, niet normaal gewoon.

Ik ben fan geworden van "Repel" maar het nadeel is dat als je gaan zwemmen je het eraf wast.
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Ja echt bizar is het! Ik heb uiteindelijk cortisone met aloe Vera gekocht. Heeft wel geholpen voor de jeuk, in de airco ging het prima, maar iedere keer als ik buiten kwam in de warmte werd ik echt gek van de jeuk. Hij werd ook heel groot, meer een soort van rode kring.

Gelukkig is het nu beter :-)

In Florida en ook in Washington en New York zat ik onder de rode bultjes. Weet nog steeds niet of het warmte of muggenbulten waren, maar daar werd ik ook gek van de jeuk.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer