Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green Card gewonnen? (fraude o.a. via Western Union)
-
gpsuperbike
- Amerika-ontdekker
Re: Green Card gewonnen: nu betalen?
Normaal gezien ben ik heel voorzichtig met zo'n zaken, en ik had ook al heel veel info gevonden over de loterij; ook dat de inschrijving gratis was. Op 'n avond was ik online bezig met wat info in te vullen, maar ik kreeg bezoek en heb de computer afgezet: de info was dus maar half ingevuld. Een tijd later werd in opgebeld door een kantoor in Houston dat verdere info nodig had en ik moest mijn Visa-kaart klaarhouden. Zei dat ik mijn kaart niet bijhad en ze zouden terugbellen. Dat gebeurde een aantal weken later ook en weer had ik mijn kaart niet bij en weer zouden ze terugbellen. Toen ze de derde keer terugbelden, was ik heel druk aan het werk (= zeer tijdsgebonden) en had niet zo veel tijd, maar er volgde een waanzinnige uitleg, die zeer aannemelijk klonk en ja … dus rap die Visa-kaart maar bovenhalen. En dan maar voor 10 jaar (= 10 keer kans) en als ik won, zouden zij de vliegticketten betalen (10 jaar zou 'n VIP-account zijn met dus enkele extra's). Ik kon verder ook gratis beroep doen op hun voor het zoeken van een job, een verblijf … Nadien had ik zoiets van "Verdorie, ik heb me in 't zak laten zetten!" Maar het bureau stuurde regelmatig mails met updates … en ik kan me ook altijd inloggen om mijn status te bekijken. In één van hun laatste mails (enkele weken geleden) werd ik op de hoogte gebracht van de niet-geldige trekking:
Wij hebben twee belangrijke updates voor wat betreft uw Green Card aanvraag: De Amerikaanse overheid kondigt een herselectie proces aan
De VS immigratie-autoriteiten hebben net aangekondigd dat n.a.v. een probleem met de computerprogrammering, de resultaten van de 2012 Diversity (Green Card loterij) niet geldig zijn omdat ze geen eerlijke, willekeurige selectie van de inzenders voorstellen, zoals wettelijk vereist is in de VS. Een nieuw selectie proces zal worden uitgevoerd op basis van de originele inzendingen van het 2012 programma. Alle ingezonden aanvragen zullen in de nieuwe loterij meedoen.
U hoeft zich niet opnieuw te registreren. U kunt simpelweg de nieuwe resultaten afwachten.
Wij verwachten dat de resultaten van het nieuwe selectie proces na 15 Juli 2011 beschikbaar zullen zijn op de
DV Entry Status Check website.
Om het volledige bericht van de VS immigratie-autoriteiten te bekijken klik hier.
Waarschuwing: Frauduleuze berichten
Het is onlangs onder onze aandacht gebracht dat frauduleuze email berichten met "winnende mededelingen" ontvangen zijn door sommige van onze klanten. Deze berichten vragen gewoonlijk om geld voor extra verwerkingskosten.
Dit zijn frauduleuze email berichten - Mocht u een dergelijk bericht ontvangen, negeer het simpelweg, en ga a.u.b. niet in op de verzoeken van deze berichten
Om zeker te zijn dat het bericht dat u ontvangen heeft inderdaad een officieel USAGC bericht is, let op het volgende:
1. Check dat de naam "USAGC" het domein van de afzender voorstelt of in ieder geval onderdeel hiervan is.
2. Controleer dat er in het bericht één of meerdere links zijn naar de USAGC website. USAGC website.
Mocht u nog vragen hebben omtrent deze twee mededelingen, neemt u dan contact met ons op:
D.m.v. ons online hulpformulier
Via email: support5@usagc.org
Telefonisch: 1-888-283-6165
Hoogachtend,
Shelly Brown
Manager klantenservice
USAGC
Via de link in de mail kon ik direct naar het officiële resultaat van de trekking.
Omdat het resultaat nu online staat, wou ik even checken of ik zou kunnen inloggen met mijn accountgegevens can USA@org - even zien of dit nu een vals kantoor is of niet.
En raar maar waar: ik heb een echt confirmation number en kan daar perfect mee inloggen op de DV-site. Alles werkt perfect maar helaas kreeg ik de melding Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the 2012 Electronic Diversity Visa program. Please verify that you have entered all information correctly. You may re-check the Entry status by clicking on the ESC Home Page link below.
Als ik naar de help-site van DV ga, staat diezelfde uitleg bij checking entrance als je niet gewonnen hebt; anders zou je verdere linken krijgen.
Tot zover lijkt het alsof die USA@org wel een correct bureau is en mij blijkbaar toch heeft ingeschreven. Bij mijn accountinfo op USA@org staat dat ik voor 10 jaar ben ingeschreven, dat ik 1 trekking heb meegedaan en dat ik nog 9 trekkingen te gaan heb. Tot nu toe lijkt 't mij dat ik dit bureau gewoon verder moet laten doen en dat ik me niet gratis via DV kan inschrijven.
Ik ben geneigd om nu te denken dat mijn inschrijving echt is, maar voor alle zekerheid wil ik nog 'n paar keer checken op de DV-site (resultaat zal wel hetzelfde blijven), al was het maar omdat er nog een heel klein beetje twijfel overblijft of die USA@org nu wel echt is of niet. Als het echt is en ze schrijven me telkens in, zoveel te beter; het geld ben ik al lang kwijt (en maakt ook niet meer uit) maar als het allemaal echt is, is het toch nog een beetje goed besteed.
Wij hebben twee belangrijke updates voor wat betreft uw Green Card aanvraag: De Amerikaanse overheid kondigt een herselectie proces aan
De VS immigratie-autoriteiten hebben net aangekondigd dat n.a.v. een probleem met de computerprogrammering, de resultaten van de 2012 Diversity (Green Card loterij) niet geldig zijn omdat ze geen eerlijke, willekeurige selectie van de inzenders voorstellen, zoals wettelijk vereist is in de VS. Een nieuw selectie proces zal worden uitgevoerd op basis van de originele inzendingen van het 2012 programma. Alle ingezonden aanvragen zullen in de nieuwe loterij meedoen.
U hoeft zich niet opnieuw te registreren. U kunt simpelweg de nieuwe resultaten afwachten.
Wij verwachten dat de resultaten van het nieuwe selectie proces na 15 Juli 2011 beschikbaar zullen zijn op de
DV Entry Status Check website.
Om het volledige bericht van de VS immigratie-autoriteiten te bekijken klik hier.
Waarschuwing: Frauduleuze berichten
Het is onlangs onder onze aandacht gebracht dat frauduleuze email berichten met "winnende mededelingen" ontvangen zijn door sommige van onze klanten. Deze berichten vragen gewoonlijk om geld voor extra verwerkingskosten.
Dit zijn frauduleuze email berichten - Mocht u een dergelijk bericht ontvangen, negeer het simpelweg, en ga a.u.b. niet in op de verzoeken van deze berichten
Om zeker te zijn dat het bericht dat u ontvangen heeft inderdaad een officieel USAGC bericht is, let op het volgende:
1. Check dat de naam "USAGC" het domein van de afzender voorstelt of in ieder geval onderdeel hiervan is.
2. Controleer dat er in het bericht één of meerdere links zijn naar de USAGC website. USAGC website.
Mocht u nog vragen hebben omtrent deze twee mededelingen, neemt u dan contact met ons op:
D.m.v. ons online hulpformulier
Via email: support5@usagc.org
Telefonisch: 1-888-283-6165
Hoogachtend,
Shelly Brown
Manager klantenservice
USAGC
Via de link in de mail kon ik direct naar het officiële resultaat van de trekking.
Omdat het resultaat nu online staat, wou ik even checken of ik zou kunnen inloggen met mijn accountgegevens can USA@org - even zien of dit nu een vals kantoor is of niet.
En raar maar waar: ik heb een echt confirmation number en kan daar perfect mee inloggen op de DV-site. Alles werkt perfect maar helaas kreeg ik de melding Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the 2012 Electronic Diversity Visa program. Please verify that you have entered all information correctly. You may re-check the Entry status by clicking on the ESC Home Page link below.
Als ik naar de help-site van DV ga, staat diezelfde uitleg bij checking entrance als je niet gewonnen hebt; anders zou je verdere linken krijgen.
Tot zover lijkt het alsof die USA@org wel een correct bureau is en mij blijkbaar toch heeft ingeschreven. Bij mijn accountinfo op USA@org staat dat ik voor 10 jaar ben ingeschreven, dat ik 1 trekking heb meegedaan en dat ik nog 9 trekkingen te gaan heb. Tot nu toe lijkt 't mij dat ik dit bureau gewoon verder moet laten doen en dat ik me niet gratis via DV kan inschrijven.
Ik ben geneigd om nu te denken dat mijn inschrijving echt is, maar voor alle zekerheid wil ik nog 'n paar keer checken op de DV-site (resultaat zal wel hetzelfde blijven), al was het maar omdat er nog een heel klein beetje twijfel overblijft of die USA@org nu wel echt is of niet. Als het echt is en ze schrijven me telkens in, zoveel te beter; het geld ben ik al lang kwijt (en maakt ook niet meer uit) maar als het allemaal echt is, is het toch nog een beetje goed besteed.
-
gpsuperbike
- Amerika-ontdekker
Euh … maar nog even dit: mijn confirmation number is 20121SZ3KH5SBGGE. Op de DV help-site staat een voorbeeld van zo'n nummer maar met allemaal cijfers. Is dat louter en alleen omdat het een voorbeeld is? Bestaat zo'n con. nr. uit enkel cijfers of komen er ook letters in voor? (Wie weet is mijn con. nr. wel helemaal vals, en dan het bureau dus toch ook).
-
Sten
Maar wat nu als je wél via hen gaat winnen (vooropgesteld de loterij bestaat dit/volgend jaar nog, laat staan de negen jaar (!) die je nog tegoed hebt?} Denk je werkelijk dat zij vliegtickets etc. betalen? Is er iemand, wie dan ook, die kan bewijzen dat zo'n bureau zijn mooie beloftes nakomt? Iemand die níet door hen is in gehuurd?
Het klinkt mij te mooi om waar te zijn en ik persoonlijk zou er een naar gevoel bij hebben dat ik de inschrijving niet zelf in handen zou hebben. Wie controleert hun? En je weet dat de USA overheid dringend aanraadt om de inschrijving toch vooral zelf te doen, die is immers gratis en helemaal niet moeilijk!
Het is aan jouw de keuze, zelf had ik dat bureau zeer dringend gevraagd alle activiteiten voor jou te beëindigen, omdat je het nu zelf wilt doen. Dan moet je de garantie hebben dat ze al hun activiteiten staken, anders krijg je een dubbele inschrijving en dat diskwalificeert je inschrijving.
Veel wijsheid toegewenst.
FOUT >>>Edit naar aanleiding van je 'confirmation number'.
Oh dat zegt alles: dat is een totaal onzin nummer, je bent dus inderdaad opgelicht.
Jesses, die mensen zijn zo dom dat ze niet eens weten hoe een echt confirmation number eruit ziet.
<<< FOUT
Het klinkt mij te mooi om waar te zijn en ik persoonlijk zou er een naar gevoel bij hebben dat ik de inschrijving niet zelf in handen zou hebben. Wie controleert hun? En je weet dat de USA overheid dringend aanraadt om de inschrijving toch vooral zelf te doen, die is immers gratis en helemaal niet moeilijk!
Het is aan jouw de keuze, zelf had ik dat bureau zeer dringend gevraagd alle activiteiten voor jou te beëindigen, omdat je het nu zelf wilt doen. Dan moet je de garantie hebben dat ze al hun activiteiten staken, anders krijg je een dubbele inschrijving en dat diskwalificeert je inschrijving.
Veel wijsheid toegewenst.
FOUT >>>Edit naar aanleiding van je 'confirmation number'.
Oh dat zegt alles: dat is een totaal onzin nummer, je bent dus inderdaad opgelicht.
Jesses, die mensen zijn zo dom dat ze niet eens weten hoe een echt confirmation number eruit ziet.
Laatst gewijzigd door Sten op 16 jul 2011, 09:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarom zou zijn confirmation nummer onzin zijn? Ik heb me via de normale weg ingeschreven (dvlottery.state.gov) en mijn confirmation nummer was 20121SGAKLBA1XXX (ik heb de laatste 2 digits aangepast, weet niet of je je nummer openbaar mag maken). Dus dat ziet er een correct nummer uit.Sten schreef:Oh dat zegt alles: dat is een totaal onzin nummer, je bent dus inderdaad opgelicht.![]()
Het is wel zo dat je met verkeerd ingevulde gegevens ook de melding 'has NOT been selected' krijgt en geen foutmelding ofzo. Ik heb gisteren eens geprobeerd met een fout geboortejaar en de website waarschuwde me niet voor mijn fout.
-
Sten
Hoi iElkieiElkie schreef:Waarom zou zijn confirmation nummer onzin zijn? Ik heb me via de normale weg ingeschreven (dvlottery.state.gov) en mijn confirmation nummer was 20121SGAKLBA1XXX (ik heb de laatste 2 digits aangepast, weet niet of je je nummer openbaar mag maken). Dus dat ziet er een correct nummer uit.Sten schreef:Oh dat zegt alles: dat is een totaal onzin nummer, je bent dus inderdaad opgelicht.![]()
Het is wel zo dat je met verkeerd ingevulde gegevens ook de melding 'has NOT been selected' krijgt en geen foutmelding ofzo. Ik heb gisteren eens geprobeerd met een fout geboortejaar en de website waarschuwde me niet voor mijn fout.
Omdat er bij hem helemaal geen getallen op het eind staan en dat is naar mijn weten een absolute noodzaak.
Edit oh wacht: Nee, nu ben ik toch niet meer zeker van mijn zaak, sorry! Wie kan hier met zekerheid iets over zeggen?
Oh jij bedoelde zijn case number? Dan heb je gelijk, een case number is het zeker niet. Maar een confirmation number (waarmee hij zijn status kan checken op de lottery website) is het volgens mij wel. Dus lijkt het er op dat dit bedrijf hem toch ingeschreven heeft, al blijft het natuurlijk jammer dat ze hem zo'n deal voor 10 jaar hebben aangepraat.Sten schreef:Omdat er bij hem helemaal geen getallen op het eind staan en dat is naar mijn weten een absolute noodzaak.
Edit oh wacht: Nee, nu ben ik toch niet meer zeker van mijn zaak, sorry! Wie kan hier met zekerheid iets over zeggen?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@Sten, heb zojuist de nummers van mij en mijn vriend gecheckt; allebei géén getallen achteraan maar letters. Mijn vriend zijn nummer eindigt zelfs met 4 letters op rij. In dat van mij zit er voor de letter gelijk een getal.
Geen onzin dus, dat nummer van gsuperbike.
Geen onzin dus, dat nummer van gsuperbike.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je een FOUT confirmationnummer invoert, dat niet aan jouw naam gekoppeld is, krijg je volgens mij ook datzelfde scherm te zien. M.a.w. dan weet je nog niet of je confirmationnummer geldig was, want of je hebt niet gewonnen (maar dan heeft het bedrijf toch gelogen over je winnende ticket en geprobeerd aan geld te komen), of het nummer is gewoon vals.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waarom zou het een vals nummer zijn? Dat nummer ziet er uit zoals ieder ander nummer. Het zou dus heel goed echt kunnen zijn.
-
Sten
Ok, dank allen. Dat is dus duidelijk. Echter de rest van mijn reacie geldt wél nog.
Ik zou de inschrijving zelf willen doen. En mooie beloftes niet zomaar geloven.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ja, maar je kunt het dus niet goed controleren. Het lastige is dat je zelf niet het hele proces hebt doorgelopen en dus niet weet of het nou waar of niet waar is. De mail dat hij gewonnen had, kwam volgens mij niet van het inschrijfbureau zelf maar van buitenaf. Dus in die zin zou het wel een geldig nummer kunnen zijn en heeft het inschrijfbureau wel gewoon eerlijk hun werk gedaan. Maar zeker weten doe je het nooit, er kan ook mee geknoeit zijn. En dat voor de komende tien jaar. Zelf inschrijven heeft dan geen nut, want je mag geen dubbele inschrijving plaatsen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
-
Sten
Precies. Maar ik vind dat deze bureaus misbruik maken, hoe dan ook. En de consequentie is, dat je de touwtjes uit handen geeft en dat je je lot uit handen geeft. Het gedeelte waar je wél controle over hebt.Georgie schreef:Ja, maar je kunt het dus niet goed controleren. Het lastige is dat je zelf niet het hele proces hebt doorgelopen en dus niet weet of het nou waar of niet waar is. De mail dat hij gewonnen had, kwam volgens mij niet van het inschrijfbureau zelf maar van buitenaf. Dus in die zin zou het wel een geldig nummer kunnen zijn en heeft het inschrijfbureau wel gewoon eerlijk hun werk gedaan. Maar zeker weten doe je het nooit, er kan ook mee geknoeit zijn. En dat voor de komende tien jaar. Zelf inschrijven heeft dan geen nut, want je mag geen dubbele inschrijving plaatsen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mensen, ik denk dat we 2 dingen door elkaar aan 't halen zijn:
- bureaus die echt puur oplichting doen. Jij betaalde hun niet voor je inschrijving, maar zij weten je wel wijs te maken dat je gewonnen hebt en dat je effe 800 euro moet storten of zo via Western Union.
Dit is pure oplichting! Dat is zoals die Spaanse loterij die je gewonnen hebt terwijl je nog nooit in Spanje geweest bent, laat staan een ticket gekocht hebt, of zoals dat je gevraagd wordt bij het incasseren van een miljoenenerfenis van een of andere Afrikaan waar jij een percentje van krijgt (nadat je hen eerst geld opstuurt voor de eerste administratieve rompslomp), enz.
- bureaus zoals USAFIS en USAGC en dergelijke. Die jij betaalt om je in te schrijven (terwijl dat gratis is). Ga er van uit dat zij je daadwerkelijk elk jaar inschrijven zolang jij betaalde. Dus dat is niet echt het probleem. Want ach, die paar tientallen euro die je per jaar geeft om dat te doen zijn ook geen kapitalen. De ellende begint als je wint: in het verleden was het zo dat deze bureaus je dan onder druk zetten om nog ettelijke duizenden dollars te betalen voor de verdere afhandeling van het dossier. Ze maken je wijs dat je best hun advocaat in de hand neemt die zorgt dat alles gaat zoals het moet gaan zodat je je kans op de green card niet kwijtspeelt en bla bla bla. En en passant proberen ze je nog een cursus Engels te verkopen voor een paar honderd dollar (krijg je wel gratis een woordenboek bij), enz. De voorbije jaren hoorde ik dat ze je nog makkelijk 4000 euro extra aftroggelen. Kijk, dan kan ik jou ook een 'gratis' vliegtuigticket geven.
Hoe het nu verder gaat met die bueau's nu we volledig electronisch gegaan zijn, dat weet ik ook niet. Heb nog geen verhaal gelezen van iemand die via zo'n bureau gewonnen heeft dit jaar, dus daar ben ik benieuwd naar. Want ik zou denken dat jij hun echt niet meer nodig hebt om aan je confirmation nummer te komen, of je case number. En dat was vroeger wel het geval omdat de briefwisseling bij hen toekwam en niet bij jou.
- bureaus die echt puur oplichting doen. Jij betaalde hun niet voor je inschrijving, maar zij weten je wel wijs te maken dat je gewonnen hebt en dat je effe 800 euro moet storten of zo via Western Union.
Dit is pure oplichting! Dat is zoals die Spaanse loterij die je gewonnen hebt terwijl je nog nooit in Spanje geweest bent, laat staan een ticket gekocht hebt, of zoals dat je gevraagd wordt bij het incasseren van een miljoenenerfenis van een of andere Afrikaan waar jij een percentje van krijgt (nadat je hen eerst geld opstuurt voor de eerste administratieve rompslomp), enz.
- bureaus zoals USAFIS en USAGC en dergelijke. Die jij betaalt om je in te schrijven (terwijl dat gratis is). Ga er van uit dat zij je daadwerkelijk elk jaar inschrijven zolang jij betaalde. Dus dat is niet echt het probleem. Want ach, die paar tientallen euro die je per jaar geeft om dat te doen zijn ook geen kapitalen. De ellende begint als je wint: in het verleden was het zo dat deze bureaus je dan onder druk zetten om nog ettelijke duizenden dollars te betalen voor de verdere afhandeling van het dossier. Ze maken je wijs dat je best hun advocaat in de hand neemt die zorgt dat alles gaat zoals het moet gaan zodat je je kans op de green card niet kwijtspeelt en bla bla bla. En en passant proberen ze je nog een cursus Engels te verkopen voor een paar honderd dollar (krijg je wel gratis een woordenboek bij), enz. De voorbije jaren hoorde ik dat ze je nog makkelijk 4000 euro extra aftroggelen. Kijk, dan kan ik jou ook een 'gratis' vliegtuigticket geven.
Hoe het nu verder gaat met die bueau's nu we volledig electronisch gegaan zijn, dat weet ik ook niet. Heb nog geen verhaal gelezen van iemand die via zo'n bureau gewonnen heeft dit jaar, dus daar ben ik benieuwd naar. Want ik zou denken dat jij hun echt niet meer nodig hebt om aan je confirmation nummer te komen, of je case number. En dat was vroeger wel het geval omdat de briefwisseling bij hen toekwam en niet bij jou.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
gpsuperbike
- Amerika-ontdekker
Wel, 't feit dat ik (ja of nee?) in 't zak gezet ben, vind ik al lang niet meer erg: dat was pech, 't is gebeurd en nu … move on! Wat ik wél belangrijk vind, is dat ik op één of andere manier zou moeten kunnen achterhalen in hoeverre dat bureau nu wel correct en dus behoorlijk echt is of niet. Het is zeker mijn bedoeling om naar de States te verhuizen, en bij voorkeur liefst met een green card. Om nu nog 9 jaar apatisch te zitten afwachten,met in het achterhoofd de idee dat het misschien echt is of misschien vals, en dan in de hoop dat dat bureau mij daadwerkelijk ingeschreven heeft, vind ik niet echt goed. Als ik kan achterhalen dat het bureau vals, kan ik mezelf dit najaar opnieuw inschrijven. Maar als het bureau mij nu wel inschrijft, kan ik beter wel apatisch op de uitslag zitten wachten, lijkt me zo. (Wil 'n diskwalificering absoluut vermijden!) En dus lijkt 't me niet verkeerd om even 'n mailtje te sturen naar dat bureau met de vraag of ze al iets weten van de uitslag? Misschien kan ik nog meer vragen, maar weet nu nog niet goed wat (maalt allemaal nog 'n beetje rond in mijn hoofd).
Niemand hier op het forum die dat bureau kent? Zich via USA@org heeft ingeschreven? Er ervaringen mee heeft? (O jee, laat me aub niet de enige domme zijn!) — (maar ja, ze zeggen toch "dat het zelfs de besten kan overkomen?) (GRAPJE).
Maar: mijn eerste prioriteit nu is het uitzoeken hoe vals of echt dat bureau, zodat ik tenminste weet of ik in 't najaar al dan niet zelf nog actie kan ondernemen.
Héél, héél kleine PS: ik ben geen hij maar 'n zij; alleen bleek mijn naam en legio varianten erop al gebruikt … en ben ik een grote motorsportfan. Maar 'hij' mag absoluut ook! (Wat me nu brengt tot het even voorstellen van mezelf in het voorstellingsgedeelte van dit forum: kwam er nog niet van wegens alle (mijn) commotie rond de gewonnen G.C. en de drukte op 't werk.)
Niemand hier op het forum die dat bureau kent? Zich via USA@org heeft ingeschreven? Er ervaringen mee heeft? (O jee, laat me aub niet de enige domme zijn!) — (maar ja, ze zeggen toch "dat het zelfs de besten kan overkomen?) (GRAPJE).
Maar: mijn eerste prioriteit nu is het uitzoeken hoe vals of echt dat bureau, zodat ik tenminste weet of ik in 't najaar al dan niet zelf nog actie kan ondernemen.
Héél, héél kleine PS: ik ben geen hij maar 'n zij; alleen bleek mijn naam en legio varianten erop al gebruikt … en ben ik een grote motorsportfan. Maar 'hij' mag absoluut ook! (Wat me nu brengt tot het even voorstellen van mezelf in het voorstellingsgedeelte van dit forum: kwam er nog niet van wegens alle (mijn) commotie rond de gewonnen G.C. en de drukte op 't werk.)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een bestaand bedrijf en dus niet zo'n zuivere oplichtersbende. Je mag er van uit gaan dat zij je entry jaarlijks doen, zo lang jij betaalde. Dus ik zou heel zeker geen eigen entry doen, want dan krijg je een diskwalificatie.
Wat je zou kunnen doen, maar ik weet niet of het werkt: hen een brief schrijven, en zeggen dat je leven ondertussen in die mate veranderd is, dat je absoluut niet meer naar de US wilt verhuizen, en dat je hen vraagt om dus geen entry meer in jouw naam te doen want dat je de kans op een green card dan liever gunt aan mensen die wel willen verhuizen. Dat je je geld niet terugvraagt, maar alleen maar wilt dat ze dus jouw naam niet meer ingeven.
Die brief zou ik nu niet sturen, nu hebben ze het te druk met de afhandeling van hun winnaars. 'k Zou ergens wachten tot september. Deze drukte is dan voorbij, en het is nog niet hectisch qua inschrijvingen voor de DV-2013.
Als zij je bevestigen dat ze je niet meer inschrijven, dan kan je het zelf doen.
Wat je zou kunnen doen, maar ik weet niet of het werkt: hen een brief schrijven, en zeggen dat je leven ondertussen in die mate veranderd is, dat je absoluut niet meer naar de US wilt verhuizen, en dat je hen vraagt om dus geen entry meer in jouw naam te doen want dat je de kans op een green card dan liever gunt aan mensen die wel willen verhuizen. Dat je je geld niet terugvraagt, maar alleen maar wilt dat ze dus jouw naam niet meer ingeven.
Die brief zou ik nu niet sturen, nu hebben ze het te druk met de afhandeling van hun winnaars. 'k Zou ergens wachten tot september. Deze drukte is dan voorbij, en het is nog niet hectisch qua inschrijvingen voor de DV-2013.
Als zij je bevestigen dat ze je niet meer inschrijven, dan kan je het zelf doen.
Elke
-
gpsuperbike
- Amerika-ontdekker
Bedankt Kastelke!
Dat lijkt me wel een haalbare, fatsoenlijke optie.
Enhet is inderdaad nog wat te vroeg om zoiets te doen, maar ik wil ook even controleren of dat bureau mij op de goofte gaat/zal brengen van de uitslag. Gezien ze me in 't verleden behoorlijk goed op de hoogte gehouden hebben, zou 'n mail met het resultaat eigenlijk niet mogen uitblijven. Dus dat ga ik nog even afwachten.
Dat lijkt me wel een haalbare, fatsoenlijke optie.
Enhet is inderdaad nog wat te vroeg om zoiets te doen, maar ik wil ook even controleren of dat bureau mij op de goofte gaat/zal brengen van de uitslag. Gezien ze me in 't verleden behoorlijk goed op de hoogte gehouden hebben, zou 'n mail met het resultaat eigenlijk niet mogen uitblijven. Dus dat ga ik nog even afwachten.
- Dickstar
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wanneer is eigenlijk de volgende inschrijvingsmogelijkheid voor deze loterij?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarschijnlijk ergens begin oktober. Volg het forum maar, dan kan je het niet missen. Zodra de datum bekend is, kan je het hier lezen.
Elke
Superbike - vraag voor jou ! Op welke site was je begonnen je info in te geven voor de DV lottery ?
Weet je zeker dat het de site van de US overheid was en niet een site van een van de bureaus ?
Want als je de site van de US overheid had, en daar halverwege was, en je wordt vervolgens gebeld door iemand uit TX, dan kan er ingebroken zijn op de site van USCIS. En dat moet USCIS dan wel weten.
Maar de commerciële bureaus maken hun site bijkans identiek aan de 'echte' site.
Nog iets anders; wie deden in 1994 ook mee via een bureau, en dat was ook van een keer betalen en dan zouden ze je zoveel keer (jaren) inschrijven. Enige tijd later werd ik gebeld door de State Attorneys office, iemand had geklaagd over het bureau en nu was het ze verboden om hun services voor meer dan een jaar, dus voor meerdere lotteries aan te bieden. Daarom vraag ik me af of jouw bureau die belofte kan (mag) waarmaken.
Als je meer wilt weten kun je contact opnemen met het Better Business Bureau in de plaats waar het bedrijf is gevestigd, en vragen wat er van ze bekend is. je kunt ook de DA aanschrijven en vragen wat er omtrent het bureau bekend is - en of ze inderdaad 10 jaar mogen aanbieden/doen.
Weet je zeker dat het de site van de US overheid was en niet een site van een van de bureaus ?
Want als je de site van de US overheid had, en daar halverwege was, en je wordt vervolgens gebeld door iemand uit TX, dan kan er ingebroken zijn op de site van USCIS. En dat moet USCIS dan wel weten.
Maar de commerciële bureaus maken hun site bijkans identiek aan de 'echte' site.
Nog iets anders; wie deden in 1994 ook mee via een bureau, en dat was ook van een keer betalen en dan zouden ze je zoveel keer (jaren) inschrijven. Enige tijd later werd ik gebeld door de State Attorneys office, iemand had geklaagd over het bureau en nu was het ze verboden om hun services voor meer dan een jaar, dus voor meerdere lotteries aan te bieden. Daarom vraag ik me af of jouw bureau die belofte kan (mag) waarmaken.
Als je meer wilt weten kun je contact opnemen met het Better Business Bureau in de plaats waar het bedrijf is gevestigd, en vragen wat er van ze bekend is. je kunt ook de DA aanschrijven en vragen wat er omtrent het bureau bekend is - en of ze inderdaad 10 jaar mogen aanbieden/doen.
-
gpsuperbike
- Amerika-ontdekker
Wel oortjes, ik ben in mijn zoektocht naar info over de GC verschillende sites tegengekomen. Ik ben ook op de site van DV terechtgekomen, en ik wist eigenlijk wel dat de inscrhrijving ook gratis kon. Maar nadien kon ik daar niets meer van terugvinden en kwam ik weer andere sites tegen — een hele hoop van die sites hadden rare adressen en voelden niet koosjer aan, dus die heb ik allemaal overgeslagen. Op de site van USA@org kon ik info aanvragen door online mijn gegevens in te vullen. Dat heb ik dus gedaan, maar niet volledig. En toen begon het getelefoneer. Maar tot nu toe lijkt dat bureau zijn werk wel te doen: ik kan me altijd inloggen en mijn status bekijken (zie afbeelding 13) en als ik klik op "View en print de DV send information" krijg ik volgende info: zie GC entry form 2.jpg (heb even mijn namen eruit gehaald, weet niet of het veilig is om ze te laten staan). Op de site van USA@org verwijzen ze ook vaak naar de site van DV Lotery en in de mail die ik laatst kreeg (28/05), over de herziening van de laatste loterij, stond dit: "Wij verwachten dat de resultaten van het nieuwe selectie proces na 15 Juli 2011 beschikbaar zullen zijn op de DV Entry Status Check website." De DV Entry Status Check website was een link die mij rechtstreeks naar de DV-site bracht.
Het lijkt me een beetje sterk dat dit bureau ingebroken hebben, want dan zouden ze je toch niet doorverwijzen naar de echte site, denk ik?
Maar ik kan inderdaad wel eens nagaan hoe dat nu zit met die 10 jaar!
Het lijkt me een beetje sterk dat dit bureau ingebroken hebben, want dan zouden ze je toch niet doorverwijzen naar de echte site, denk ik?
Maar ik kan inderdaad wel eens nagaan hoe dat nu zit met die 10 jaar!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 22524 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties